Skocz do zawartości

Outback - mocne silniki


SubiH6

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie które, co jakiś czas wraca, czy i kiedy można spodziewać się mocnych silników do Outbacka; czy w ogóle temat jest omawiany szerzej, spuścizna po nieodżałowanych silnikach H6 ciągle jest i boli; niestety "starzy klienci" szukający szybkich dużych aut rodzinnych zaczynają pukać do salonów innych marek, moje H6 3.6 też kiedyś będę musiał wymienić......... przesiadka na 2.5 może być zbyt ciężka :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja "kumam" doskonale. Są osoby które chcą nowego OBK z mocnym silnikiem ( mocniejszym niż 170 koni 2,5i czy 150 w 2.0 sbd) z rożnych względów. Pisząc  inaczej nie chcą auta używanego ;).

Niestety takiego samochodu nie ma w europejskiej ofercie Subaru dlatego kierują się do salonów Volvo czy Audi - które takie podwyższone, duże , mocne , z napędem AWD, kombi oferują

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja czekam na 6 w Lotto - jak wypali wtedy import z US, bo jednak H6 to jest to :). Ja nie wyleczyłem się ze swojego Outbacka i bardzo często o nim myślę. Po jeździe w ASO nowym OBK jestem przekonany że to auto skrojone dla mnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety dla Subaru nie jesteśmy rynkiem docelowym, i trudno się spodziewać zmiany w polityce koncernu. Swoje dokładają eco terroryści, i akcyza. Rozmawiałem ze znajomym, który często jeździ do stanów, i pomimo tego, iż w zdecydowanej większości jeżdżą tam "smokami", to nikt tam nie słyszał, o czymś takim jak smog.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posklejane auta z US chyba nie wymagają dalszego komentarza....; temat oczywiście odnosi się do nowych aut ponieważ rynek aut używanych co roku będzie coraz mniej atrakcyjny; bezpośrednia konkurencja Audi, Volvo proponują silniki sporo ponad 200KM. Jestem przekonany, że mocne silniki w Outbacku zwiększyłyby jego sprzedaż. Od ponad przeszło 10 lat jeżdżę kolejnymi modelami H6 i nie wyobrażam sobie jazdy autem większym, cięższym i słabszym :(  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam już 3 Volvo oczywiście nie najnowsze, ale miałem też 2 Subaru w tym OBK H6. Co z tego, że nowe Volvo większy silnik ma, jak napęd nie ogarnia? Poszukaj sobie gdzieś odcinka Automaniaka jak Patryk Mikiciuk Levorgiem miażdży Skodę  Scout 4x4 i Volvo V60 CC w jeździe po łuku i w teście łosia - naprawdę daje do myślenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jest denerwujące to fakt, że - Chiny w salonach nowy Outback 2.0T, Rosja/Kaliningrad (100km od Gdańska) w salonach nowy Outback 3.6 a u nas silnikowa bieda; trakcja, test łosia itd. wszystko się zgadza ale jak próbujesz wyprzedzić TIRa a z naprzeciwka jedzie podobny to liczy się to co masz "pod maską"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, SubiH6 napisał:

Rosja/Kaliningrad (100km od Gdańska) w salonach nowy Outback 3.6

 

czy ktoś się orientuje jaki "zasięg" ma rosyjska gwarancja? i czy taki nowy pojazd można legalnie u nas zarejestrować?, chodzi mi m.in. o normy spalin oraz o opłacalność tj. o cła i podatki i inne opłaty, które wpłyną na cenę, tylko to pewnie nie w "pytaniach do Dyrekcji"  powinno być, jeśli dobrze się domyślam, to proszę Moda  o ew. przenosiny i nie biczowanie :(

Edytowane przez Tiger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgodnie z ksiązką serwisową którą dostałem ze swoim XV gwarantem na auto jest salon który Ci sprzedał samochód ( nie SIP ) więc na 10000% gwarancja rosyjska/ kanadyjska czy usa u nas nie działa. Auto z USA , Kanady, Rosji itp możesz zarejestrować u nas jeżeli spełnia europejskie warunki ( swiatła, swiatło przeciwmgielne, kierownica po odpowiedniej stronie, coś tam jeszcze ) Zresztą pełno rozbitków/topielców z USA smiga po naszych drogach

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, mio1 napisał:

@Karas no chyba nie do końca masz racje z tym gwarantem /salon który sprzedał samochód ,wg mnie to nonsens.

Faktycznie, coś nie tak. Kupiłem samochód np. w salonie Subaru nad morzem, a mieszkam w Krakowie, to znaczy, że nie mogę zlecić / żądać od Salonu w Krakowie usunięcia usterki, tylko muszę jechać nad morze<_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątek przeniosłam, gdyż dyskusja jaka tu się wywiązała nie powinna mieć miejsca w dziale Pytań do Dyrekcji. 

Autora wątku proszę o ponowne zadanie tam swojego pytania i oczekiwanie na odpowiedź Dyrekcji.

Tamten dział to nie miejsce na prowadzenie takich dyskusji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Pytanie które, co jakiś czas wraca, czy i kiedy można spodziewać się mocnych silników do Outbacka; czy w ogóle temat jest omawiany szerzej, spuścizna po nieodżałowanych silnikach H6 ciągle jest i boli; niestety "starzy klienci" szukający szybkich dużych aut rodzinnych zaczynają pukać do salonów innych marek, moje H6 3.6 też kiedyś będę musiał wymienić......... przesiadka na 2.5 może być zbyt ciężka :(

Wracam z pytaniem, uważam, że nie można tematu odpuszczać; z technicznego punktu widzenia nie widzę problemu żeby silniki H6 spełniały normy spalin, pozostaje kwestia kosztów certyfikowania na EU, analiza ilości sprzedanych aut H6 odpowiednio zareklamowanych mogłaby temat postawić w innym świetle. Dzisiaj ilość sprzedanych silników 2.5 jest wielokrotnie większa niż jeszcze 3-5 lat temu, dlaczego - reklama; większość testów (nie tylko polskich) Outbacka ma jeden wniosek dobre auto, super trakcja, mała paleta, słabych silników. Downsizing przestaje być modny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mowa jest o spełnieniu norm w całej FLOCIE Subaru, a nie tylko w silniku H6 o której pisane było już kilka ładnych razy na tym forum i można sobie poczytać.

Żeby to się zmieniło to jak wyżej wspomniano trzeba iść dodatkowo w jakieś hybrydy aby można było myśleć o innych silnikach benzynowych.

Edytowane przez Kukson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak hybrydy to trzeba poczekać jeszcze ze dwa lata aż nowa platforma przyjmie się w całej gamie oferowanych aut. Czy pozwoli to na oferowanie H6? W EU ja już porzuciłem nadzieję, że jeszcze ten silnik zobaczymy. Będzie pewnie spięty jakiś DIT albo wolnossący z elektrykiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
17 godzin temu, Karas napisał:

gwarancja rosyjska/ kanadyjska czy usa u nas nie działa

Zgadza się ( przy czym "u nas" należy interpretować w EU etc.)

14 godzin temu, Giresse napisał:

Kupiłem samochód np. w salonie Subaru nad morzem, a mieszkam w Krakowie, to znaczy, że nie mogę zlecić / żądać od Salonu w Krakowie usunięcia usterki, tylko muszę jechać nad morze

Nie ma obaw. Tak serwis jak i ew. naprawy w ramach gwarancji można wykonywać w dowolnym ASO

3 godziny temu, Kukson napisał:

Ale mowa jest o spełnieniu norm w całej FLOCIE Subaru

Tak niestety jest. Konkretnie chodzi o emisję flotową CO2.

Sam bardzo chętnie jeździłem H6 ( prywatnie dalej mam Legacy Spec B), więc dobrze rozumiem problem.

Z drugiej strony OBK 2.5 na trasie spisuje się dobrze. W drodze KRK - W-Wa ( przez Kielce) może się zdarzyć, że przy 2 - 3 okazjach, gdzie H6 bym wyprzedził 2.5 "odpuszczam". Na czas całej podróży wpływ jest minimalny.

No ale w sprincie spod świateł naturalnie do H6 nie ma szans ( choć ten z kolei wyraźnie ustępuje FXT).

 

Pozdrowienia

Edytowane przez Dyrekcja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, mio1 napisał:

@Karas no chyba nie do końca masz racje z tym gwarantem /salon który sprzedał samochód ,wg mnie to nonsens.

wez ksiązke serwisowa do reki i przeczytaj kto jest gwarantem. w mojej jak byk jest napisane ze gwarantem jest salon który  auto sprzedał

 

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

 

Tak niestety jest. Konkretnie chodzi o emisję flotową CO2.

Sam bardzo chętnie jeździłem H6 ( prywatnie dalej mam Legacy Spec B), więc dobrze rozumiem problem.

 

Czyli nie ma szans w najbliższej przyszłości na mocne silniki H6 może chociaż hybryda2.5+bateria (podobnie jak Lexus&Toyota)..............; póki co moje 3.6H6 (jedno z ostatnich sprzedanych w EU) stoi w garażu z przebiegiem 30tys i jeździ tylko "od święta" - może na dłużej wystarczy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...