Skocz do zawartości

Co zamiast STI MY15


carfit

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, turdziGT napisał:

Bo zle opony kupiles :) 

Ja w RS4 mam nordycka mieszanke bez kolca i jest poezja :) 

Nie chce mi sie kłócić , bo to nie ma sensu , w tamtym roku kupiłem właśnie nordycką mieszankę z kolcami do STI MY15 , 225/40 R18 , więc naprawdę wiem o co biega , sorry ale nie wiesz o czym piszesz, , to dwa światy :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carfit nie do końca wogle wiem co porownojesz i do czeko bo wypaliłes z tymi zimowkami nie do końca odnosząc sie do jakiejś konkretnej dyskusji wiec odstawiając na bok to do czego sie odnosiłes to ciezko jest obiektywnie porównywać w warunkach zimowych auto ważące ponad dwie tony z mocą ponad 600 km iautomatyczna skrzynia biegów i na kontynentalnych zimowkach do lekkiego AWD w manualu na porządnej zimowce z kolcem.

RS6 baletnicą niestety. nie jest a zwłaszcza na śniegu i takiej konfiguracji.

do A45 AMG juz porządna zimowke z kolcem dostaniesz bo nawet chyba Lappi robi juz cos w tym rozmiarze ale zimowoz i driftowoz to tez nie jest skoro nawet AMG Driving Academy na jazdy po jeziorach w Szwecji używa na tył opony z mniejsza ilością kolcow niz z przodu .....tak wiec jak napiszesz konkretnie o co ci chodziło to chętnie z tobą podyskutujemy bo o jedzie w Tychy warunkach wiem troche wiecej niz myślisz :) 

17 minut temu, Adi napisał:

Tylko patrzeć, jak Jaguar wyśle coś w kosmos ;)

Moze potencjalne straty .....ale im w przeciwieństwie do Tesli to chyba nie grozi ;)

Edytowane przez turdziGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny pomysł,  tylko trzeba jeszcze mieć te pare groszy żeby sobie na coś takiego pozwolić 
37k na rok to bez dramatu, ale niestety to tylko Wwa. Ciekawe na jak długo można przy najniższym abonamencie korzystać z aut :-)

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Nie chce mi sie kłócić , bo to nie ma sensu , w tamtym roku kupiłem właśnie nordycką mieszankę z kolcami do STI MY15 , 225/40 R18 , więc naprawdę wiem o co biega , sorry ale nie wiesz o czym piszesz, , to dwa światy :)

10 godzin temu, turdziGT napisał:
Carfit nie do końca wogle wiem co porownojesz i do czeko bo wypaliłes z tymi zimowkami nie do końca odnosząc sie do jakiejś konkretnej dyskusji wiec odstawiając na bok to do czego sie odnosiłes to ciezko jest obiektywnie porównywać w warunkach zimowych auto ważące ponad dwie tony z mocą ponad 600 km iautomatyczna skrzynia biegów i na kontynentalnych zimowkach do lekkiego AWD w manualu na porządnej zimowce z kolcem.
RS6 baletnicą niestety. nie jest a zwłaszcza na śniegu i takiej konfiguracji.
do A45 AMG juz porządna zimowke z kolcem dostaniesz bo nawet chyba Lappi robi juz cos w tym rozmiarze ale zimowoz i driftowoz to tez nie jest skoro nawet AMG Driving Academy na jazdy po jeziorach w Szwecji używa na tył opony z mniejsza ilością kolcow niz z przodu .....tak wiec jak napiszesz konkretnie o co ci chodziło to chętnie z tobą podyskutujemy bo o jedzie w Tychy warunkach wiem troche wiecej niz myślisz]


Jak to mówi staropolskie przysłowie: opona poślizgnięta nie robi ;)

 

 

 

 

 

Edytowane przez matros1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, matros1 napisał:

 


Jak to mówi staropolskie przysłowie: opona poślizgnięta nie robi ;)

 

 

 

 

 

Subaru na letnich idzie dużo lepiej,  ten to wogóle nie jedzie :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Tsunetomo napisał:

Pomysł sobie o frustracji kierowcy. Jedzie gość autem za bańkę... a nie, wróć, nie jedzie, walczy o każdy centymetr :)

 

Tragedia :blink::wacko:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, carfit napisał:

Nie chce mi sie kłócić , bo to nie ma sensu , w tamtym roku kupiłem właśnie nordycką mieszankę z kolcami do STI MY15 , 225/40 R18 , więc naprawdę wiem o co biega , sorry ale nie wiesz o czym piszesz, , to dwa światy :)

 

O co chodzi z tą "nordycką mieszanką " ? :rolleyes:

P.S.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na śniegu trzyma super, a na suchym i lekkim plusie schodzi szybciej niż ser na tarce, trzyma słabo a całe auto pływa niczym "dar młodzieży" po Bałtyku ;)

W pl się nie nadaje, może w zakopcu :rolleyes:

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Mateusz22 napisał:

W pl się nie nadaje, może w zakopcu

Biorąc pod uwagę warunki, które podałeś i patrząc na kilka ostatnich zim to w zakopcu też się nie nadaje. Jest może kilka dni z opadami kiedy rzeczywiście jest śnieg na drogach, a cała reszta zimy (po za bardzo lokalnymi drogami) to drogi czarne, czasem nawet suche.

Edytowane przez bast
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owoc zimówki drogowe dzieli sie na dwie grupy.Kontynentalne czyli takie jak sie używa w Europie i nordyckie a wiec w krajach leżących bardziej na północy czyli Szwecja Norwegia Finlandia Rosja.Roznica jest taka ze te kontynentalne sa twarde i lepiej spisują sie na suchym , mokrym natomiast nordyckie sa miękkie przez co zachowują sie tak jak Mateusz wyżej napisał.Sa słabe na asfalt ale o wiele lepsze na śnieg i lód.

ja dlatego zrezygnowałem z ceramiki bo 19 cali to była jedyna opcja na nordycka mieszankę.W tym roku poza głównymi drogami i miastem jeździsz wszędzie po śniegu i lodzie a wiec nordycka daje ci duzo większe bezpieczeństwo krótsza drogę hamowania i lepsza trakcje.na asfalcie niestety pływa no ale nie mozna mieć wszystkiego.

6 minut temu, bast napisał:

Biorąc pod uwagę warunki, które podałeś i patrząc na kilka ostatnich zim to w zakopcu też się nie nadaje. Jest może kilka dni z opadami kiedy rzeczywiście jest śnieg na drogach, a cała reszta zimy (po za bardzo lokalnymi drogami) to drogi czarne, czasem nawet suche.

Mysle ze masz racje bo niestety prowadzenie na asfalcie jest sporo gorsze.

Maja tez niższy index prędkości.Hakappelita w Fiescie zony ma chyba 170 a ja u siebie w RS4 na Hankookach mam 190. Z tego co pamietam żadna z nordyckich nie przekracza 200.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba też dodać ze te specjalne opony są dość głośne, w sumie to bardzo głośne.. 

No i przewaga ich jest w sumie tylko na śniegu i to raczej tym świeżym, na takim który leży na drodze już kilka dni i bardziej jest zlodowacialy pomagają już tylko te z kolcami, cudów nie będzie nie ważne co za mieszanka jest..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica na świeżym śniegu jest najmniejsza i coraz większa przez ubity i lód ale tak jak piszesz na żywy lód pomaga tylko kolec.

 

Mysle ze takie Lappi by pomogło Carfitowi w RS6

czy A45 :)image.thumb.jpg.930ca27fbcc8d44723643021032bd41f.jpg

image.thumb.jpg.8c7091ee490a5d7aaa34e9efa3db689f.jpg

 

Aczkolwiek one tez występują w paru typach.Tu na zdjęciu 400 kolcow.My na Audi Experiance jeździmy na 260 i jak sie wsiada potem do auta instruktora ktore ma 400 to różnica jest ooooggromnna.

NIestety toczą niektórymi rejonami ta guma jest zabroniona do drogowego użytku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas zeby nie przepłacać można spróbować nalewki, efekt podobny jak piszcecie z tą mieszanka nordycka. Na codzień bym nie chciał na tym jeździć, ale do zabawy w śniegu sie nadaje idealnie w moim GTku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W no mozna ale nie na tylu i nie na takich.

 

Mozna jezdzic co najwyżej na takich ale i tak trzeba dodatkowa opłatę roczna uiścić .Roznica widoczna gołym okiem 

 

 

image.jpg

Hehe Lappi do mojego RS4 255/40/19 i 650 kolcow to bagatela 3 300 PLN sztuka.

to 2.5 raza tyle niz moja nordycka zimowka.

Pozostawiajac  temat opon  pare osób mnie prosiło żebym napisał troche o wrażeniach z RS4. Z wiązku z tym ze jest zima auto jest na zimowkach i ciezko wykorzystać potencjał bo auto pływa w zakrętach i na hamowaniach mysle ze poczekam z tym do czerwca po tym jak będę na torze.

 

Natrafilem natomiast na pewna recenzje która porosza pare ciekawych punktów i mysle ze podsumowuje to auto doskonale mimo ze zdjecia nie sa moze najwyższych lotów.

 

 

Jako żywy przykład pojechałem dzis o 21.00 po jogurt do sklepu i zrobiłem przy okazji 50 km.Mysle ze to najlepsze podsumowanie :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.03.2018 o 13:35, turdziGT napisał:

Mysle ze takie Lappi by pomogło Carfitowi w RS6

@turdziGT napiszę raz :) .

Jestem zwyczajnie zdziwiony Twoim zachwytom w RS4 na oponie 19" nawet w nordyckiej mieszance, Miałem w STI MY 15 oponę nówki Nokian Hakkapelita z kolcem mieszanka nordycka ,rozmiar 225/40R18 . Owszem było zdecydowanie lepiej jak seryjnej Pirelli 245/40R18 ale dalej szału nie było , zwyczajnie to dalej balon niskoprofilowy .

Teraz w Lanosie kupiłem od @ALEX nalewki zimowe wzór stary hakkapelita rozmiar 205/5r17 i jest bajka ! Nie ma wogóle porównania ! a teraz załozyłem nówki taki wynalazek , kolec na kleju z opon Monte Carlo i teraz jest mega jazda! Wczoraj trenowałem , jest grip i zabawa !

RS6 poszedł w odstawkę na trudne warunki , i chyba na przyszły rok wogóle nie będe zmieniał opon na zimowe. Bede jexdził w zimie na przemian A45 lub Lanosem .

 

IMG_2731.jpg

Edytowane przez carfit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to tutaj tak zostawię





Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk




Takich filmików jest mnóstwo , tylko to prawie nie ma nic wspólnego z normalnymi warunkami drogowymi . To ze auto wyjedzie pod górę to oczywiście wiem , gorzej jest to zahamować , skręcić na normalnej drodze itp.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, carfit napisał:

@turdziGT napiszę raz :) .

Jestem zwyczajnie zdziwiony Twoim zachwytom w RS4 na oponie 19" nawet w nordyckiej mieszance, Miałem w STI MY 15 oponę nówki Nokian Hakkapelita z kolcem mieszanka nordycka ,rozmiar 225/40R18 . Owszem było zdecydowanie lepiej jak seryjnej Pirelli 245/40R18 ale dalej szału nie było , zwyczajnie to dalej balon niskoprofilowy .

Teraz w Lanosie kupiłem od @ALEX nalewki zimowe wzór stary hakkapelita rozmiar 205/5r17 i jest bajka ! Nie ma wogóle porównania ! a teraz załozyłem nówki taki wynalazek , kolec na kleju z opon Monte Carlo i teraz jest mega jazda! Wczoraj trenowałem , jest grip i zabawa !

RS6 poszedł w odstawkę na trudne warunki , i chyba na przyszły rok wogóle nie będe zmieniał opon na zimowe. Bede jexdził w zimie na przemian A45 lub Lanosem .

 

IMG_2731.jpg

 

Hehe dobrze ci  taki to pożyje :)

Jeżeli bym zaparkowal moje RS4 w garażu na sezon zimowy bo śnieg spadł to jak słowo daje żona by mnie ukatrupila bo właśnie po to mam to auto żeby załatwilo wszytko.Zawiozlo dzieci do szkoły i na treningi pojechało na zakupy w zimie zawiozlo nas w gory bezpiecznie a kiedy mam ochote sobie poupalac to da mi tez frajde.

I tu też wychodzi temat opon zimowych.Od razu sprostuje bo ewidentne mnie musiałeś źle rozumieć.Ja nigdzie i nigdy nie twierdziłem że RS4 na nordyckie zimowce jedzie mega bo tego nie robi.Do tego potrzebna jest opona z kolcem.Mnie chodziło o różnice między jazda na kontynentalnej a nordyckie gumie.Przetestowalem w paru autach i taka i taka opcję i różnica jest na prawdę ogromna zwłaszcza na lodzie i to było dla nie głównym kryterim i dlatego odpuściłem ceramikę bo 19 cali to był ostatni rozmiar w którym mogłem założyć nordyckie.A jest to przede wszystkim  bezpieczeństwo bo różnica w drodze hamowania na przykład wynosi kilkanaście metrów.Den dystans może okazać się krytyczny.

Oczywiście kolec będzie jeszcze lepszy ale też pamiętajmy że wtedy nie ma jazdy po asfalcie.Tak więc tu niestety nie ma opony która załatwi wszystko.To jeden wielki kompromis i coś trzeba wybrać i priorytetowac.

 

Wracając na chwilę do kanału Petrol Ped to w teście RS4 odnosił się co testów RS6 i RS7. Obejrzałem ten o RS7 performance  i stwierdziłem że gość ma fajny kanał.Jednak inaczej ocenia się auto ja spędzisz z nim tydzień a inaczej jak tylko godzine czy dwie.

 

 

BTW w tescie 0-60 Wyszło mu 3.9 sek a w RS4 3.8 sęk.To raczej mało możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...