Skocz do zawartości

elektryczny klucz do kol


niebieskiultras

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Ktos juz pisal o kluczu z Juli - tez taki kupilem. Podobne cenowo klucze pneumatyczne sa slabsze (na papierze oczywiscie) a i porzadny kompresor jest wskazany (moge sie mylic, ale w cenie 3-cyfrowej raczej ciezko bedzie taki kupic). Tym kluczem ukrecilem M12 8.8  ;) Poddal sie poki co tylko na jednej srubie - wtedy pomogla 1m rura 1" i skakanie po niej ;)

 

OT: tez polecam AvE ;)  Keep your (..)

 

 

T.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na klucz z Lidla się nie załapałem- w niedzielę w 5 lidlach w okolicy nie było. Ale za to na olx wysyp tych kluczy po 300-350 zł!

Dziś kupiłem

https://www.jula.pl/catalog/motoryzacja/akcesoria-samochodowe/narzedzia-do-opon/zakretarki-akumulatorowe/klucz-udarowy-009121/

Niebawem testy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.11.2017 o 09:42, BladeRunner napisał:

To czekam emoji41.png
Jakiś czas temu też rozważałem tego Hamrona

Dziś zmieniłem koła w golfie mojego dziadka.

Koła dokrecane były metodą "poskacz po kluczu dla pewności" i po 5 sekundach braku efektu odkrecania kluczem na akumulator odpuściłem i poluzowalem śruby zwykłym kluczem. Natomiast jeśli chodzi o dokrecanie to dokrecałem z akumulatora a później sprawdzałem dokrecenie przy użyciu klucza dynamometrycznego. Klucz ustawiony na 110Nm i przy każdej ślubie dociaganie śruby było na poziomie 5mm obrotu

 

Czas wymiany kół z wyniesieniem ich z piwnicy 25minut  przy użyciu klucza na akumulator.

Ręczna wymiana to czas około 45 minut.

Gdy kupię podnośnik który wyżej podnosi czas wymiany skrócić można do 15 minut

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 lata temu kupiłem w Netto klucz udarowy na 12V za chyba 100zł. Działa do dziś. Przy zakręcaniu po dobiciu czterech uderzeń, dynamometrycznym nie ma co poprawiać. Odkręca każdą śrubę, nawet tą co ręcznie z przedłużką nie dało ruszyć, po każdym udarze widać że po parę milimetrów nakrętka odpuszcza. Sukces tego klucza to sekundę/dwie rozpędza masę i dopiero wyzwalany jest udar. Zachęcony "że to tak działa ok" parę tygodni temu dokupiłem w Netto klucz udarowy na 230V też za ok. 100zł, z wizualu taki sam jak ten z Jula. I to jest totalna porażka. To jest elektryczna terkotka a nie klucz udarowy. Nie każdą śrubę odkręca mimo deklarowanego momentu 400Nm. W kole jedną odkręci a na drugiej to tylko terkocze i postępu nie ma. Przy dokręceniu, to dynamometrem korektę trzeba robić. Ogólnie dla mnie to lipa z tym 230V.

Edytowane przez Licho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.11.2017 o 10:24, niebieskiultras napisał:

Porównywalny.

Inne testy zrobię to będę wiedział dokładnie.

 

Zauważyłem że jak klucz zmarznie- był kilka dni w nie ogrzewanym warsztacie ma tendencje do zawieszania się tzn kręci i przestaje jakby akumulator padł-  problem chyba w akumulatorze jest.

 

Ale po ogrzaniu działa ok.

Klucz działa spoko. Po dokreceniu kół w legacy musiałem luzowac nakrętki bo dokrecilem za mocno i dynamometr przeskakiwal.

 

Sąsiad wymienial koła w tym samym czasie co ja.

Ja klucz akumulatorowy i żaba

Sąsiad klucz ręczny i zwykły podnośnik

 

Gdy ja zaczynałem odkręcac koła sąsiad miał jedno koło zmienione gdy ja już chowalem letnie koła po zmianie i sprzątałem narzędzia sąsiad wymieniał ostatnie koło.

Czyli skraca czas wymiany przynajmniej o połowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

W nawiązaniu do swojej wypowiedzi z 12.11.2017 (3 posty wyżej), obecnie chciałem wyrzucić na złom klucz udarowy 450W zakupiony w Netto, jako nieprzydatną terkotkę. Przed wyrzuceniem, rozkręciłem to na części by zobaczyć jak to działa. Przyjrzałem się osobnym częściom i nie zauważyłem by coś specjalnego było w nim nie tak, złożyłem z powrotem. Dokonałem ostatecznej próby działania przed wyrzuceniem i .... zaczął odkręcać!!! a na dobijaniu kilka terkotek i praktycznie 100NM, przy ciut dłuższym dobijaniu, dynamometr nie korygował ustawienia śruby przy 120NM. Jedyne wytłumaczenie jakie mi przychodzi to możliwe, że za dużo smaru w mechanizmie było napakowane i on wytłumiał udar, lub temperatura otoczenia miała wpływ na gęstość tego smaru, w listopadzie było chłodniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Napisz czy na jednym ładowaniu odkręci i zakręci cztery koła? Czy tak samo daje gdy rozładowany i podłączy sie do zapalniczki.Czy po roku bateria bardzo słabnie?
Na ładowaniu zrobiłem z 4 wymiany kół.
Na razie nie widzę żeby bateria słabła.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, niebieskiultras napisał:

Klucz z hamrona wystracza na wymiane kół w 2 autach.

Udar zdecydowanie szybciej (częściej) bije niż w tym z lidla.

Ja mam taki tyle ze  na 230V I jestem mega zadowolony.Z porzadnym podnosnikiem robie wymianę w 20 min a w Fiescie w 10 :) 

Edytowane przez turdziGT
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podziwiam, że próbujecie używać tych zabawek z Lidla, bo klucz to za duże słowo. Podziwiam za silne nerwy i cierpliwość, ja po 10 sekundach tego terkotania rzuciłbym tym jak najdalej od siebie.
40 sekund na śrubę, 20 sztuk wte i wewte to łącznie około 26 minut samego terkotania.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli te klucze na akumulator kupujecie do domu to ja w tym nie widzę sensu płacić za coś co można zastąpić kluczem pneumatycznym, który jest wydajniejszy i nie rozładuje się przy 3 kole  jeśli z każdą śrubą / nakrętką będzie mieć problem. To dobre jeśli jedziemy gdzieś poszaleć i chcemy na miejscu zmieniać koła do upalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, ipsx82 napisał:

W domkach z ogrodem  itp. nawet wskazane mieć najmniejszy kompresor  z zbiornikiem 24L za 250 zł  do przedmuchiwania oraz innych prac lekkich.

Ponad 25 lat posiadamy domek z ogrodem i nie mam kompresora. Do wymiany kół używam podobnego podnośnika  https://mirapolnext.pl/podnosnik-hydrauliczny-tj0153-18-p-10291.html?gclid=Cj0KCQjwuafdBRDmARIsAPpBmVXAsVS5h_-wRXc8lSjG7eKrCVUVmIfB32jqFX5BVnAaXtpCj2t01SsaAim3EALw_wcB(ma około 8 lat) wymiana kół (przy dobrym kluczu) i konserwacja opon zajmuje około 1h. Taki kompresor jak proponujesz nie nadaje się do czyszczenia elektroniki. 

Do pompowania opon mam coś takiego https://allegro.pl/zestaw-naprawczy-kola-kompresor-mitsubishi-tanio-i7576039753.html zawsze jest w bagażniku.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...