subaruczek Opublikowano 8 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2016 Witam, serdecznie. Bardzo proszę o podpowiedź chciałbym kupić oprogramowanie SSM III znalazłem na ebayu: http://www.ebay.com/itm/SUBARU-Select-Monitor-SSM-III-Diagnostic-Software-V-2015-04-/301979989294?hash=item464f68f52e&item=301979989294&vxp=mtr nie wiem jaki interfejs by pasował do tego. Czy zwykły OBD II wystarczy? czy musze kupić coś innego co będzie współpracować z tym softem. Chciałbym wyjaśnić, że nie jestem mechanikiem, ale mam dobre wsparcie techniczne. Obecnie posiadam Legacy H6 z 2006 i Legacy 2.0 2011 CVT. Z góry dziękuje Pozdrawiam Adam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 8 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2016 Free SSM jest darmowy, do tego zwykły kabel KKL jak do VAG wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 8 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2016 (edytowane) . Edytowane 5 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bvb Opublikowano 8 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2016 FreeSSM jest już od wielu lat nierozwijany. Nie pokazuje wszystkich parametrów, które odczytuje program Subaru (błędy, parametry i ustawienia zwłaszcza TCU).Jeśli już to kabel KL, ale nie stawiałbym dużo na to, że zadziała. Ściślej mówiąc, rozwijany jest, tylko dawno nie było wydania. Trzeba albo samemu skompilować wersję rozwojową, albo czekać... pewnie kolejne lata. W każdym razie zmiany wyglądają obiecująco: https://github.com/Comer352L/FreeSSM/blob/master/resources/changelog_en.txt#L1 Niestety nie udało mi się jeszcze połączyć żadną z wersji ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STRAZAK Opublikowano 8 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2016 (edytowane) ostatnia wersja 2010r. raczej mało obiecujące te zmiany. co do interfejsu to pkt 2 informacji : 2. The program is compatible with the interfaces: Subaru select monitor DST -i Edytowane 8 Listopada 2016 przez STRAZAK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bvb Opublikowano 8 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2016 ostatnia wersja 2010r. raczej mało obiecujące te zmiany. Dlatego pisałem o zmianach po tej wersji. W 1.2.5 mam tylko silnik i skrzynię oraz jeden typ interfejsu, w rozwojowej dodatkowo ABS/VDC, tempomat i klimę oraz interfejsy do wyboru: serial, SAE-J2534 i "AT-command controlled (ELM/AGV/Diamex)". I nawet przy łączeniu dochodzi dalej, chociaż ciągle nie do końca . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 8 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2016 (edytowane) . Edytowane 5 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 3 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2017 Panowie czy ktoś z Was używa lub używał interfejs VXDIAG wraz z SSM III? Jeśłi tak, to jak to działa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kumir Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2017 (edytowane) Coś nowego? ktoś coś poleca do diesli? Ja szukam jak uruchomić procedurę wypalania DPF. Czym? Mruga kontrolka DPF, a soot 20%, i jestem po wymianie oleju. Po wymianie nic nie paliło, na drugi dzień (zimny silnik) nie zdążyłem rozgrzać i blinking ON. Może wyłączyć aku na 24godz? stuknąć 3 razy w parapet, wypluć przez prawe ramię ... i zadziała? Edytowane 9 Sierpnia 2017 przez kumir Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2017 (edytowane) Migająca kontrolka DPF to informacja o błędzie tego układu. Może to być "oil dilution ratio". Czy po wymianie oleju skasowano parametr "oil dilution"? Pozdro! Luke EDIT: Should help... ... i oczywiście sorki za OT. Oil Dilution Reset We’ve traced related Euro 4/5/6 ECU-ROM machine code. Here are all possible options: Euro 4 (IV) Diagnostic protocol (SSM2 via Serial only). See post Oil Dilution Reset (K-Line, Euro4). There is no alternative method on Euro 4 models! ¹) Euro 5 (V), Euro 6 (VI) Diagnostic protocol (Extended OBD-II only since advanced stuff is not implemented in SSM2 anymore unlike Euro 4) Manual procedure, check your owner’s manual. You only have 4 seconds to accomplish each item, starting from brake pedal: Transmission in neutral Apply parking brake Start engine Depress and hold brake pedal Defogger ON Lights ON (step #1 = parking/clearance/DRL lights is sufficient) Defogger OFF Lights OFF Defogger ON (again) Lights ON (again) Defogger OFF Lights OFF Release brake. Now the glow light (depicting yellow coil) will flash for a few seconds. Otherwise try again, repeat from 4th item. Many users have confirmed this procedure, e.g. Subaru Forester Owners Forum – Oil change on Diesel engine and ECU service reset. We also know the related software subroutines, seems to work as advertised. by: https://subdiesel.wordpress.com Edytowane 9 Sierpnia 2017 przez Luke Skywalker 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kumir Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2017 tak, tak skasowano. Mam torque pro podłączony. Musiałem pojechać w Polskę i zrobiłem ponad 1k km z blinking pilnując (wypalając soot) po drodzę. Po powrocie (DPF km = 1000km) soot był na poziomie 20%, na drugi dzień (10-08-2017) trochę jazdy po mieście i rezultat poniżej: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Ale to dziwne, że masz soot na poziomie 74% i dalej Oil Dilution = 0,0% To oznaczałoby, że od 10% sadzy NIE rozpoczęła się aktywna regeneracja (startuje przy 65%) Dlaczego? Gdyby się rozpoczęła, oil dilution MUSI wzrosnąć. Czy jesteś pewien, że ten parametr jest właściwie czytany przez Torque? Jeśli Szanowny Mod uzna, że offtopujemy, to poproszę o przeniesienie wątku dpf-owego we właściwe miejsce - merci! Pozdro! Luke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kumir Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2017 (edytowane) dlatego że jak lampka mruga to w ECU wyłączają się WSZYSTKIE procedury wypalania. I to jest d..pa. W innym wątku mam więcej danych/zdjęć. Miałem soot(sadzę) na poziomie nawet 195% i spadło po 30minutach do 6%! a bliking dalej swoje ;( W tym dniu jechałem do ASO na przegląd, dojechałem z 6% soot....masakra Oczywiście wymiana oleju, resety, przegląd pełny i takie tam. Na drugi dzień sytuacja o której teraz mowa (czyli blinking-mruga). Zastanawiam się nad wymianą DPFa, ale czytając fora, 50% że coś to zmieni....Mam 225tyś km-ów Dlatego szukam jakiś sprzęt do uruchamiania procedury wypalania i sam (kiedy będę miał czas) se to uruchomię. A tak to trzeba się umawiać i każdorazowo bulić...samochód dla mnie a nie ja dla samochodu! Edytowane 11 Sierpnia 2017 przez kumir Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2017 34 minuty temu, kumir napisał: Miałem soot(sadzę) na poziomie nawet 195% i spadło po 30minutach do 6%! a bliking dalej swoje ;( przyjmując, że czujnik różnicy ciśnień działa prawidłowo to sadza się pasywnie wypala na DPF-ie 35 minut temu, kumir napisał: dlatego że jak lampka mruga to w ECU wyłączają się WSZYSTKIE procedury wypalania. I to jest d..pa. tym bym się nie martwił bo i tak pasywnie czyli najmniej uciążliwe dla pracy silnika sadza sobie z DPF-u znika filtr powietrza czysty ? nieszczelności w dolocie nie ma ? 40 minut temu, kumir napisał: Dlatego szukam jakiś sprzęt do uruchamiania procedury wypalania i sam (kiedy będę miał czas) se to uruchomię. A tak to trzeba się umawiać i każdorazowo bulić...samochód dla mnie a nie ja dla samochodu! forsowanie wypalania serwisowego to katorga dla auta jak soot ładnie spada w trakcie jazdy pasywnie już lepiej się wybrać na wycieczkę autem bardziej przydało by się kasowanie inspekcji olejowej, sprawdzając poziom oleju można by było resetować ustawienie bez wymiany samego oleju ja miałem u siebie sytuacje, że z SBD wylewałem przy wymianie jasny klarowny olej gdyż kontrolka mrugała po 1500-2000 km od wymiany to po 5 wymianach pod rząd w w bardzo krótkim czasie nie miał się czym zabrudzić (zresztą sam olej tez nie był faktycznie paliwem rozrzedzony i te wymiany to tak naprawdę były po nic a każda swoje kosztowała ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kumir Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2017 4 minuty temu, ketivv napisał: filtr powietrza czysty ? nieszczelności w dolocie nie ma ? Witam Ketivv Po tej przejażdżce 20kmetrowej do serwisu wszystko spaliłem (jak widać - temperatury DPFu ok 600st nawet). Potem wymieniono filtry, etc. Miałem (może to być przyczyna) wyciek z fuel damper (taki tam dławik koło zbiornika): Pisze miałem, bo wymieniłem już. Zaraz podjadę do ASO po reset mrugającej lampki, zobaczymy czy te sączenie(zasysanie powietrza) mogło być przyczyną słabej mieszanki i td i tp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2017 A czy przy poziomie soot = 195% już dawno nie weszlibyśmy w tryb limp home?... Coś tu dziwne wartości się pojawiają na tym Torque... Ł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kumir Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2017 A czy przy poziomie soot = 195% już dawno nie weszlibyśmy w tryb limp home?... Coś tu dziwne wartości się pojawiają na tym Torque... Ł. No pewnie . Jechałem w trybie limp...tak ostro ( obroty do max 3500, czwarty bieg)Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Słuchaj, jeśli DPF regeneruje się do kilku % sadzy, dodatkowo popiół masz 10%, nie ma żadnego celu aby go wymieniać. Problem musi tkwić gdzieś w układzie pomiarowym (czujniki) a nie w samym filtrze. Zbyt wielu ich nie ma: czujnik temperatury katalizatora i DPF-u, różnicowy czujnik ciśnienia i wsio. Do tego EGR który lubi się przycinać (można zmierzyć kąt żądany i faktyczny otwarcia) i finito. Przebrnij przez mój wątek o DPF-ie, może znajdziesz coś dla siebie. Ł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kumir Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Dzięki za udział! , za porady i opinie. Chyba mamy przyczynę !. Oczywiście pożyjemy , zobaczymy. Ale na dziś: Na Słowacji w ASO Subaru przy wypalaniu DPFa, wyzerowano mi wskaźnik popiołu!!! Do takiego wniosku doszliśmy z panem Leszkiem z OES Serwis!. Odnalazłem stare zdjęcie (które zrobiłem w trakcje wypalania) i bingo! Tam widnieje 70%. Ustawił mi na c.a. 80 i będziemy testować!!!!.... Polecam OES Serwis!!!! No i teraz opcja wymiany DPFu niestety nabiera sensu, ale najpierw se pojeżdżę jeszcze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Ten z Gda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2017 (edytowane) 1 godzinę temu, kumir napisał: Na Słowacji w ASO Subaru przy wypalaniu DPFa, wyzerowano mi wskaźnik popiołu!!! z ciekawości obserwuję, daj zanać jaki efekt miałem wielokrotnie kasowane wszystkie wartości związane z DPF, dokładnie zgłaszana jego wymiana w systemie (przy okazji chemicznego mycia czy inspekcji czy sadza się w nim fizycznie znajduje) nie miało to żadnego wpływu na prace po paruset km wracało to samo natomiast Ty masz konkretny przebieg co może wskazywać na "naturalne zużycie" Edytowane 11 Sierpnia 2017 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kumir Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2017 (edytowane) 6 godzin temu, owad napisał: Ten z Gda? No tak, the one and only Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka Edytowane 11 Sierpnia 2017 przez kumir Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
l3wy Opublikowano 2 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2017 Dnia 3.03.2017 o 10:08, lutek34 napisał: Panowie czy ktoś z Was używa lub używał interfejs VXDIAG wraz z SSM III? Jeśłi tak, to jak to działa? Ktos cos slyszal a moze uzywal? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
UciekajZaMiasto.pl Opublikowano 30 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2021 Odświeżam temat. Czy SSM III obsługuje programowanie TPMS ? Jakiego interfejsu użyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 31 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2021 W dniu 30.03.2021 o 20:55, UciekajZaMiasto.pl napisał: Odświeżam temat. Czy SSM III obsługuje programowanie TPMS ? Jakiego interfejsu użyć? Obsługuje samochody europejskie, ale musisz mieć aktywator do czujników. A nawet dwa aktywatory, bo od 2018 są inne czujniki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się