Skocz do zawartości

SSM III + intejfejs


subaruczek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, serdecznie.

Bardzo proszę o podpowiedź chciałbym kupić oprogramowanie SSM III znalazłem na ebayu:

http://www.ebay.com/itm/SUBARU-Select-Monitor-SSM-III-Diagnostic-Software-V-2015-04-/301979989294?hash=item464f68f52e&item=301979989294&vxp=mtr

 

nie wiem jaki interfejs by pasował do tego. Czy zwykły OBD II wystarczy? czy musze kupić coś innego co będzie współpracować z tym softem.

 

Chciałbym wyjaśnić, że nie jestem mechanikiem,  ale mam dobre wsparcie techniczne. 

Obecnie posiadam Legacy H6 z 2006 i Legacy 2.0 2011 CVT. 

 

Z góry dziękuje

 

Pozdrawiam Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FreeSSM jest już od wielu lat nierozwijany. Nie pokazuje wszystkich parametrów, które odczytuje program Subaru (błędy, parametry i ustawienia zwłaszcza TCU).Jeśli już to kabel KL, ale nie stawiałbym dużo na to, że zadziała.

 

 

Ściślej mówiąc, rozwijany jest, tylko dawno nie było wydania. Trzeba albo samemu skompilować wersję rozwojową, albo czekać... pewnie kolejne lata.

W każdym razie zmiany wyglądają obiecująco: https://github.com/Comer352L/FreeSSM/blob/master/resources/changelog_en.txt#L1

Niestety nie udało mi się jeszcze połączyć żadną z wersji ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnia wersja 2010r. raczej mało obiecujące te zmiany.

 

co do interfejsu to pkt 2 informacji :

2. The program is compatible with the interfaces: Subaru select monitor DST -i

Edytowane przez STRAZAK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnia wersja 2010r. raczej mało obiecujące te zmiany.

Dlatego pisałem o zmianach po tej wersji.

W 1.2.5 mam tylko silnik i skrzynię oraz jeden typ interfejsu, w rozwojowej dodatkowo ABS/VDC, tempomat i klimę oraz interfejsy do wyboru: serial, SAE-J2534 i "AT-command controlled (ELM/AGV/Diamex)". I nawet przy łączeniu dochodzi dalej, chociaż ciągle nie do końca  :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 5 miesięcy temu...

Coś nowego? ktoś coś poleca do diesli?

Ja szukam jak uruchomić procedurę wypalania DPF. Czym? Mruga kontrolka DPF, a soot 20%, i jestem po wymianie oleju. Po wymianie nic nie paliło, na drugi dzień (zimny silnik) nie zdążyłem rozgrzać i blinking ON.

 

 

Może wyłączyć aku na 24godz? stuknąć 3 razy w parapet, wypluć przez prawe ramię ...;) i zadziała?

Edytowane przez kumir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Migająca kontrolka DPF to informacja o błędzie tego układu. Może to być "oil dilution ratio". Czy po wymianie oleju skasowano parametr "oil dilution"?

 

Pozdro!

Luke

 

EDIT:

Should help... ;)... i oczywiście sorki za OT.

 

Oil Dilution Reset

We’ve traced related Euro 4/5/6 ECU-ROM machine code. Here are all possible options:

Euro 4 (IV)

  1. Diagnostic protocol (SSM2 via Serial only). See post Oil Dilution Reset (K-Line, Euro4). There is no alternative method on Euro 4 models! ¹)

Euro 5 (V), Euro 6 (VI)

  1. Diagnostic protocol (Extended OBD-II only since advanced stuff is not implemented in SSM2 anymore unlike Euro 4)
  2. Manual procedure, check your owner’s manual. You only have 4 seconds to accomplish each item, starting from brake pedal:
    1. Transmission in neutral
    2. Apply parking brake brake-light.png?w=41&h=30
    3. Start engine
    4. Depress and hold brake pedal
    5. Defogger ON defogger-symbol-v.png?w=38&h=30
    6. Lights ON (step #1 = parking/clearance/DRL lights is sufficient) lights-light-v.png?w=48&h=30
    7. Defogger OFF
    8. Lights OFF
    9. Defogger ON (again) defogger-symbol-v.png?w=38&h=30
    10. Lights ON (again) lights-light-v.png?w=48&h=30
    11. Defogger OFF
    12. Lights OFF
    13. Release brake. Now the glow light (depicting yellow coil) will flash for a few seconds. Otherwise try again, repeat from 4th item.
      Glow Light

    Many users have confirmed this procedure, e.g. Subaru Forester Owners Forum – Oil change on Diesel engine and ECU service reset. We also know the related software subroutines, seems to work as advertised.

 

by: https://subdiesel.wordpress.com

 

Edytowane przez Luke Skywalker
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, tak skasowano. Mam torque pro podłączony. 

Musiałem pojechać w Polskę i zrobiłem ponad 1k km z blinking pilnując (wypalając soot) po drodzę. Po powrocie (DPF km = 1000km) soot był na poziomie 20%, na drugi dzień (10-08-2017) trochę jazdy po mieście i rezultat poniżej:

 

Screenshot_20170810-204647.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to dziwne, że masz soot na poziomie 74% i dalej Oil Dilution = 0,0% To oznaczałoby, że od 10% sadzy NIE rozpoczęła się aktywna regeneracja (startuje przy 65%)

Dlaczego?

Gdyby się rozpoczęła, oil dilution MUSI wzrosnąć. Czy jesteś pewien, że ten parametr jest właściwie czytany przez Torque?

 

Jeśli Szanowny Mod uzna, że offtopujemy, to poproszę o przeniesienie wątku dpf-owego we właściwe miejsce - merci!

 

Pozdro!

Luke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego że jak lampka mruga to w ECU wyłączają się WSZYSTKIE procedury wypalania. I to jest d..pa.

W innym wątku mam więcej danych/zdjęć. Miałem soot(sadzę) na poziomie nawet 195% i spadło po 30minutach do 6%! a bliking dalej swoje ;(

W tym dniu jechałem do ASO na przegląd, dojechałem z 6% soot....masakra

Oczywiście wymiana oleju, resety, przegląd pełny i takie tam. Na drugi dzień sytuacja o której teraz mowa (czyli blinking-mruga).

 

Zastanawiam się nad wymianą DPFa, ale czytając fora, 50% że coś to zmieni....Mam 225tyś km-ów

 

Dlatego szukam jakiś sprzęt do uruchamiania procedury wypalania i sam (kiedy będę miał czas) se to uruchomię. A tak to trzeba się umawiać i każdorazowo bulić...samochód dla mnie a nie ja dla samochodu!

 

 

195.jpg6.jpg

Edytowane przez kumir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, kumir napisał:

Miałem soot(sadzę) na poziomie nawet 195% i spadło po 30minutach do 6%! a bliking dalej swoje ;(

 

przyjmując, że czujnik różnicy ciśnień działa prawidłowo to sadza się pasywnie wypala na DPF-ie

 

35 minut temu, kumir napisał:

dlatego że jak lampka mruga to w ECU wyłączają się WSZYSTKIE procedury wypalania. I to jest d..pa.

 

tym bym się nie martwił bo i tak pasywnie czyli najmniej uciążliwe dla pracy silnika sadza sobie z DPF-u znika

 

filtr powietrza czysty ?

nieszczelności w dolocie nie ma ?

 

 

40 minut temu, kumir napisał:

Dlatego szukam jakiś sprzęt do uruchamiania procedury wypalania i sam (kiedy będę miał czas) se to uruchomię. A tak to trzeba się umawiać i każdorazowo bulić...samochód dla mnie a nie ja dla samochodu!

 

forsowanie wypalania serwisowego to katorga dla auta 

jak soot ładnie spada w trakcie jazdy pasywnie już lepiej się wybrać na wycieczkę autem

 

bardziej przydało by się kasowanie inspekcji olejowej, sprawdzając poziom oleju można by było resetować ustawienie bez wymiany samego oleju 

 

ja miałem u siebie sytuacje, że z SBD wylewałem przy wymianie jasny klarowny olej gdyż kontrolka mrugała po 1500-2000 km od wymiany to po 5 wymianach pod rząd w w bardzo krótkim czasie nie miał się czym zabrudzić (zresztą sam olej tez nie był faktycznie paliwem rozrzedzony i te wymiany to tak naprawdę były po nic a każda swoje kosztowała ;) )

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, ketivv napisał:

filtr powietrza czysty ?

nieszczelności w dolocie nie ma ?

Witam Ketivv :)

Po tej przejażdżce 20kmetrowej do serwisu wszystko spaliłem (jak widać - temperatury DPFu ok 600st nawet). Potem wymieniono filtry, etc.

Miałem (może to być przyczyna) wyciek z fuel damper (taki tam dławik koło zbiornika):

pompa1.thumb.jpg.e109c9cb4202bd916dfb5190e678ca42.jpg

 

Pisze miałem, bo wymieniłem już. Zaraz podjadę do ASO po reset mrugającej lampki, zobaczymy czy te sączenie(zasysanie powietrza) mogło być przyczyną słabej mieszanki i td i tp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy przy poziomie soot = 195% już dawno nie weszlibyśmy w tryb limp home?...
Coś tu dziwne wartości się pojawiają na tym Torque...
Ł.
No pewnie . Jechałem w trybie limp...tak ostro ( obroty do max 3500, czwarty bieg)

Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj, jeśli DPF regeneruje się do kilku % sadzy, dodatkowo popiół masz 10%, nie ma żadnego celu aby go wymieniać. Problem musi tkwić gdzieś w układzie pomiarowym (czujniki) a nie w samym filtrze.

Zbyt wielu ich nie ma: czujnik temperatury katalizatora i DPF-u, różnicowy czujnik ciśnienia i wsio. Do tego EGR który lubi się przycinać (można zmierzyć kąt żądany i faktyczny otwarcia) i finito.

Przebrnij przez mój wątek o DPF-ie, może znajdziesz coś dla siebie.

Ł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za udział! , za porady i opinie.

Chyba mamy przyczynę !. Oczywiście pożyjemy , zobaczymy. Ale na dziś:

Na Słowacji w ASO Subaru przy wypalaniu DPFa, wyzerowano mi wskaźnik popiołu!!! Do takiego wniosku doszliśmy z panem Leszkiem z OES Serwis!. Odnalazłem stare zdjęcie (które zrobiłem w trakcje wypalania) i bingo! Tam widnieje 70%.

Ustawił mi na c.a. 80 i będziemy testować!!!!.... Polecam OES Serwis!!!!:yahoo::yahoo::yahoo:

 

No i teraz opcja wymiany DPFu niestety nabiera sensu, ale najpierw se pojeżdżę jeszcze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kumir napisał:

Na Słowacji w ASO Subaru przy wypalaniu DPFa, wyzerowano mi wskaźnik popiołu!!! 

 

 

z ciekawości obserwuję, daj zanać jaki efekt

 

 

miałem wielokrotnie kasowane wszystkie wartości związane z DPF, dokładnie zgłaszana jego wymiana w systemie (przy okazji chemicznego mycia czy inspekcji czy sadza się w nim fizycznie znajduje) nie miało to żadnego wpływu na prace po paruset km wracało to samo

 

natomiast Ty masz konkretny przebieg co może wskazywać na "naturalne zużycie" 

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 3 lata później...
W dniu 30.03.2021 o 20:55, UciekajZaMiasto.pl napisał:

Odświeżam temat.

 

Czy SSM III obsługuje programowanie TPMS ? 

Jakiego interfejsu użyć?

 

 


Obsługuje samochody europejskie, ale musisz mieć aktywator do czujników. A nawet dwa aktywatory, bo od 2018 są inne czujniki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...