Skocz do zawartości

Rok 2019 --> Co po Levorgu


crimson111

Rekomendowane odpowiedzi

22 godziny temu, Christoph napisał:

Jestem fanem wloskiej motoryzacji. Rozwazam Gulie 4x4. Nie moge juz patrzec na te wszystkie SUVy. 

Giulia jest piękna ale ma jedną wadę w zestawieniu z Levorgiem - nie oferuje takiej funkcjonalności jak rodzinne kombi. Niestety. dzieciaki rosną i ciężko przesiadać do ładniejszego, szybszego ale zauważalnie mniejszego auta.

W ofercie Alfy Stelvio zachowuje większość zalet Giulii i nie ma tych mankamentów.  Ja też nie jestem zwolennikiem Suvów - ale miło mnie zaskoczyły jazdy testowe Volvo xc40 czy crossovera Kii Xceed. Trochę rozczarowały znowu testy XV e-boxer.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.07.2020 o 10:42, piotrr napisał:

wczoraj pojawiła się informacja, że nowy Levorg będzie tylko RHD, niestety. Może zmienią plany ale słabo się zapowiada oferta subaru jeśli chodzi o następcę Levorga. 

Jeździłem Plug-in-em Kia Xceed - fajne auto, 141km ale moc wystarczająca i do 60km na prądzie - jedna wada tego auta niezależnie od wersji silnikowej (fajna opcja 1,6 t 204km) to brak opcji awd.

RHD bedzie ten 1.8 co ma byc niby 300kuca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile koni ma mieć nowy 1,8 to nie wiem - raczej chyba bliżej 200 niż 300. Ja zrozumiałem, że niezależnie od wersji silnikowej nowego Levorga nie będzie w Europie. Odsyłam do wątku o nowym Levorgu w dziale "Pytania do Dyrekcji"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odbylem jazde probna Levorgiem 2.0, bez kurnika. 
 

EFD4CD5B-99DE-426E-9C4D-ED0795028A00.thumb.jpeg.6020aebb26a87fbd6c34a0743c8c53fa.jpeg

 

Mam bezposrednie porownanie z moim 1.6 DIT - MY16 - bez ES, ale Exclusive. 
 

Ogolnie dla kogos kto ma Levorga lub nim jezdzil - jest to prawie to samo auto z malenkimi zmianami. Wsiadlem i czulem sie jak w domu. 
 

1. Troche lepsze wyciszenie niz MY16

2. Lepszy komfort resorowania - auto zrobilo sie przytulniejsze

3. Fotele z materialowe tapicerka maja takze regulacje elektryczna, jak u mnie w wersji ze skora. Regulacji podparcia ledzwiowego brak. 
4. Caly pakiet EyeSight - standard
5. Skretne reflektory LED

5. Fajne felgi, pasuja do calosci, z reszta Levorg to fantastyczne wygladajace auto. 
 

Istotne roznice: 

Silnik 2.0 150 KM + CVT furory w sprincie nie zrobi, ale jest bardzo fajnie zestrojony tak jak w XV 2.0 II. generacji. Czyli w musi pracowac po obrotach, zeby jechac, bo brakuje momentu obrotowego, ale CVT robi dobra robote i wyciaga z niego optimum do normalnej jazdy. Trzeba sie do tej charakterystyki przyzwyczaic. To nie jest turbo. W trybie S silnik pracuje na nieco wyzszych obrotach i bardziej ochoczo sie kreci. 
 

Gdybym nie mial 1,6 DIT, powiedzialbym, ze 2.0 jest bardzo dobrze, ale wiem, ze mozna lepiej, dynamiczniej. Tu Levorg stracil na charakterze, zyskal jednak na komforcie. Jesli ktos nie ma aspiracji rajdowych i szuka spokojnego, ale swietnie wyposazonego i wygladajacego auta - warto sie zastanowic. 
 

Poza tym normalny bagaznik, wielki zbiornik paliwa oraz miejsce na kolo zapasowe po wyciagnieciu styropianu. Dla tych, dla ktorych nie chca isc droga E-Boxera - ostatni dzwonek do kupienia normalnego auta.
 

Jezdzi po zakretach i trzyma sie drogi jak kazdy Levorg - bardzo dobrze, choc jest nieco bardziej miekko, ale calosc jest dobrze zestrojona pod wzgledem komfortu - grzeczne auto. 

1.6 DIT vs 2.0 DI - stare jest lepsze, zadziorniejsze, nowe jest oszczedniejsze i bardziej komfortowe. Jednak nie zamienie, nawet jesli ma ES, skretne LED i silnik o wiekszej pojemnosci brzmi troche lepiej, szlifierki brak ;)
 

 

Edytowane przez Christoph
  • Super! 1
  • Dzięki! 2
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli juz to 1,8 DIT jak nie bedzie ide w kierunku Seata Ateca lub Leona 2.0 TSI 300 PS nie musza byc ale kolo 200 bardzo chetnie. Na razie po 5 latach jestem zadowolony z Levorga i przez nastepne 5 lat nie zamierzam nic nowego kupowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Levorg to swietne auto. Mam go cztery lata i to jest pierwsze auto, ktore chce trzymac dluzej, moze jeszcze kilka kolejnych lat.
 

Jazda probna dala mi odpowiedz na pytanie: Czy Levorg bez turbo to dalej Levorg? Tak, to dalej jest ten sam fantastyczne wygladajacy i prowadzacy sie samochod, ale z malym kompromisem - komfort i ekonomia na codzien kosztem osiagow. Nie jest zle, ale to auto prosi sie o wiekszy motor, przynajmniej taki, jak w FXT i byloby to auto doskonale. 


Stad i moja strategia - przeczekanie - co przyniesie rynek w EU. Jesli nie pojawi sie nic godnego uwagi... Sayonara, Subaru. 

 



 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko fajnie pięknie ale Levorg w ogóle w naszym kraju nie będzie oferowany.Chyba  za mały popyt na nadwozia typu kombi . Ich rolę przejęły suvy - np Honda wogole się wycofała z produkcji tego typu nadwozia . Wcale bym sie nie zdziwił jakby wogóle wycofali Levorga z oferty na kraje inne niż Japonia. 

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.08.2020 o 12:49, Karas napisał:

wszystko fajnie pięknie ale Levorg w ogóle w naszym kraju nie będzie oferowany.Chyba  za mały popyt na nadwozia typu kombi . Ich rolę przejęły suvy - np Honda wogole się wycofała z produkcji tego typu nadwozia . Wcale bym sie nie zdziwił jakby wogóle wycofali Levorga z oferty na kraje inne niż Japonia. 

 

BTW - sprawdziłem ile sprzedali w SUI Levorgów od początku roku : 53

 

Subaru Forester 176
Subaru Impreza 70
Subaru Levorg 53
Subaru Outback 50
Subaru XV 535

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.08.2020 o 20:04, Rafik83pl napisał:

Ale zobacz na cenny jaka jest różnica między modelami XV raczej najtańsze

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
 

 

To zestawienie pokazuje coś innego - trend w Światowej motoryzacji:

SUV (Forester + XV) : 700 vs non-SUV (Impreza+Levorg+Outback): 170

 

To jest pierwsza 10-tka

Škoda Octavia 3,688
VW Tiguan 2,759
VW Golf 2,081
VW T6 1,893
Mercedes-Benz A-Klasse 1,848
Škoda Karoq 1,840
Volvo XC40 1,832
BMW X3 1,755
Audi Q3 1,735
Mercedes-Benz GLC-Klasse 1,729

 

T6 mozna spokojnie wywalic, bo to sezonowy skok - z pozostalych 9-ciu,  6 to SUV-y (mniejsze lub większe)

 

 

I jeszcze ciekawostka :https://www.motoring.com.au/new-subaru-wrx-and-levorg-interior-leaked-125577/

levorg-leak.jpg?width=1024

levorg-leak-2.jpg?width=1024

Edytowane przez xemir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Podobno sti 2022 mają robić z bokserem 2.4l i 400km a wrx ze zwykła rzędówka 1.8t ale to gdzieś na amerykańskiej stronie przeczytałem tak pobierznie, nie wiem na ile w tym prawdy 

O tutaj 

https://www.autoevolution.com/news/2022-subaru-wrx-sti-expected-with-fa24-24-liter-turbo-boxer-engine-400-hp-141325.html

Edytowane przez Radosław De
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 7 miesięcy temu...

Wracam z ASO Subaru - Przeglad roczny Levorga, wymiana olejow i serwis klimatyzacji. Zamowilem sobie jako auto zastepcze nowego Outbacka. Piekna brazowa skora, srodkowa albo wyzsza wersja.

 

Rozpoczalem podziwianie samochodu od tylu. Elektryczna klapa z tylu, silownik wielkosci dziala na pancerniku. Po otworzeniu drzwi kierowcy ukazuje sie fantastycznie wygladajace wnetrze, wykonanie na bardzo dobrym poziomie.  

 

Moj zachwyt trwal od tylu do pierwszego slupka. Po otwarciu maski i koniecznosci wymachiwania wiotkim patykiem, aby podeprzec maske, moje oczarowanie zniklo. W kabinie luksus, pod maska bieda. 

 

Po zerknieciu na fikusnie wygladajaca obudowa/maskownica silnika uswiadomilem sobie, ze to auto wymaga ode mnie zbyt daleko idacych kompromisow. Nie uwierzycie, ale nawet do niego nie wsiadlem, zrezygnowalem z podjecia samochodu, podziekowalem, poszedlem na sofe, otworzylem ksiazke i tak przeczekalem do odbioru swojego Levorga. 

 

Nowy Outback moze podpasuje komus, kto ma zamiar dac sie wozic swojej zonie na alko-grillowanie na dzialce pod lasem. Ale dla mnie, ktory chetnie sam jezdzi Levorgiem? Nowy Outback to nie jest auto dla mnie. Zadne z nowych Subaru nie jest dla mnie.

 

Jestem totalnie rozczarowany, sfrustrowany i jednoczesnie szczesliwy. Dlaczego? W 2016 roku podjalem odwazna decyzje, przesiadlem sie z XV na Levorga. Po pieciu latach nie zaluje, a po kolejnych jazdach probnych nowymi Subaru utwierdzam sie jeszcze bardziej w przekonaniu, ze to Levorg to strzal w dziesiatke. 

 

Pozostaje zasadne pytanie: Co po Levorgu? Serce boli i zal mnie ogarnia, ale na pewno nic z oferty Subaru. 

 

 

 

 

Edytowane przez Christoph
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Christoph napisał:

 

 

Ale dla mnie, ktory jedzi chetnie sam jezdzi Levorgiem? Nowy Outback to nie jest auto dla mnie. Zadne z nowych Subaru nie jest dla mnie.

 

Jestem totalnie rozczarowany, sfrustrowany i jednoczesnie szczesliwy. Dlaczego? W 2016 roku podjalem odwazna decyzje, przesiadlem sie z XV na Levorga. Po pieciu latach nie zaluje, a po kolejnych jazdach probnych nowymi Subaru utwierdzam sie jeszcze bardziej w przekonaniu, ze to Levorg to strzal w dziesiatke. 

 

Pozostaje zasadne pytanie: Co po Levorgu? Zal mnie ogarnia, ale na pewno nic z oferty Subaru.

 

 

 

 

Dokładnie mam tak samo. Jeździłem nowym e-Boxerem Foresterem - wszystko pięknie, ale nie jedzie.....

Edytowane przez crimson111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, crimson111 napisał:

Dokładnie mam tak samo. Jeździłem nowym e-Boxerem Foresterem - wszystko pięknie, ale nie jedzie.....

 

Ja również z żalem stwierdzam, że w ofercie Subaru nie ma niczego, na co mógłbym zmienić Levorga.

Outbacka nie kupię, bo nie planuję wydawać niemal 200k na nowy samochód.

 

Już prędzej kupię Skodę, albo Toyotę.
Na razie trzymam Levorga i liczę, że pojeżdżę nim jeszcze kilka lat.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokladnie takie same mysli: przetrzymac Levorga tak dlugo jak sie da. Skoda raczej nie (z przyczyn ideologicznych - VW/Audi), ale Toyota, Suzuki albo Honda jak najbardziej. Ale AWD dostepne jest tylko w SUV. 

Z Europejskich odpowiada mi Ford. Szkoda tylko, ze Ford wycofal AWD z Focusa ST. Mialbym juz nowe auto. Z AWD pozostaje Kuga, ale nie ciagnie mnie do SUV, wolalbym normalne nadwozie. Bije sie z myslami: Mondeo/Focus Kombi albo Kuga z AWD. 

 

Dlaczego Ford? Oprocz Levorga jezdze czesto Fordem Puma 1.0 EcoBoost Hybrid, 3 cylindry i 125 KM. I mimo iz nie lubie trzycylindrowych silnikow, to zakochalem sie w tym samochodzie po trasie do Niemiec - 900 km autostradami. Silnik jest zwawy i brzmi zadziornie. Zawieszenie wprawia mnie w kompleksy, bo Fordy prowadza sie bardzo dobrze. Auto jest lepiej wyciszone jak Forester i ma wiecej pary do wyprzedzania niz E-Boxer. Panowie, mowimy o turbobenzynowym silniku: 1.0 (!) jeden kropka zero. Poza tym cena za Forda jest skrojona rozsadnie i mimo plastikowego wnetrza da sie nim spokojnie podrozowac autostrada - bo komfort akustyczny stoi na wysokim poziomie. Od tego momentu Ford zamieszal mi w glowie. 

 

Jestem zalamany oferta Subaru. Nie zmieni tego nawet najlepszy i najefektywniejszy uklad przeniesienia napedu S-AWD, jesli nie ma czego przednosic na kola. Panowie, jak zyc? 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Christoph napisał:

Dlaczego Ford? Oprocz Levorga jezdze czesto Fordem Puma 1.0 EcoBoost Hybrid, 3 cylindry i 125 KM. I mimo iz nie lubie trzycylindrowych silnikow, to zakochalem sie w tym samochodzie po trasie do Niemiec - 900 km autostradami. 

 

 

Gdybym sie nie uparl na kombi AWD to zapewnie wybor bylby wiekszy. 

Co do Forda, to rozwazalem w 2017 kupno Forda. Mialem Focusa na jezdzie probnej (Zonie bardzo sie podobal RS, ale ja nie mam takich aspiracji), ale mnie sie akurat nie podobala deska, ponadto czulem sie tam troche jak w bunkrze. 

Duzo lepiej prezentowal sie Mondeo (Zonie bardzo sie podobal), ale nie chcialem az tak duzego samochodu i egzemplarz ktory ogladalismy mial "tylko" 150 KM - troche sie obawialismy tej mocy przy tak duzym samochodzie. 
A propos Mondeo - wiesz ze Mondeo (podobnie jak Mazda 6) ma dostepne AWD ? Niestety "tylko" w Dieslu. 

Edytowane przez xemir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Christoph napisał:

(...) Jestem zalamany oferta Subaru. Nie zmieni tego nawet najlepszy i najefektywniejszy uklad przeniesienia napedu S-AWD, jesli nie ma czego przednosic na kola. Panowie, jak zyc?

 

dać szansę innym producentom? ;)

 

albo nastawić się na spokojną, bezpieczną jazdę... bo jak mawiają za wschodnią granicą: ciszej pojedziesz, dalej zajedziesz... :yahoo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odczekac  !! Moze cos sie jednak rozwinie w kierunu baterii SALD . Wtedy pojsc w kierunku elektryka. Tez jestem bardzo zadowolony z Levorga po pieciu latach ostatnio wymieniono wszyskie gumowe uszczeli w drzwiach ( w ramach akcji servisovej) i o dziwo Levorg stal sie o wiele cichszy :) Spalanie mnie ani grzeje ani ziebi czy pali litr wiecej czy mniej. Gorzej by bylo jakby jechal jak ostatnio XV E-Boxer ktory dostalem w servisie. Palil 9-10 litra a nie jechal. Sorry ale to za duze wyzwanie dla mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam bardzo podobne przemyślenia.

 

Wybrałem się kiedyś na jazdę próbną Levorgiem 1.6 DIT po czym jak wsiadłem do mojego starego GTka MY98 to stwierdziłem, że nie zamienię go na żadnego Levorga ;) jeszcze zamierzam nim sobie pojeździć, bo żaden Levorg nie ma do niego podejścia ;)

 

Na szczęście nie jeździłem żadnym STi i nie zamierzam - jeszcze bym tego żałował ;)

 

A Outbacka może jeszcze kiedyś kupię - bo do Outbacka trzeba dorosnąć, dojrzeć - to wóz ponoć dla emerytów ;) może kiedyś będę w tej grupie. A może trafi się hamerykańskie H6 3.6?

 

Pozdrawiam szczęśliwych posiadaczy Levorgów :) w gruncie rzeczy chodzi o to, żeby być szczęśliwym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekalkulowalem sobie sprawe z Mondeo Tournier AWD i cena oraz wyposazenie jest dla mnie OK. To czego sie obawiam - diesel. Skadinad bardzo dobry silnik, ale dieslem trzeba robic trasy, co w codziennym uzytkowaniu na krotkich odcinach: dom-praca-zakupy-dom nie mam dla mnie sensu. 

 

Pozostaje czekac. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...