Skocz do zawartości

Rok 2019 --> Co po Levorgu


crimson111

Rekomendowane odpowiedzi

18 godzin temu, diuk napisał:

Mam bardzo podobne przemyślenia.

 

Wybrałem się kiedyś na jazdę próbną Levorgiem 1.6 DIT po czym jak wsiadłem do mojego starego GTka MY98 to stwierdziłem, że nie zamienię go na żadnego Levorga ;) jeszcze zamierzam nim sobie pojeździć, bo żaden Levorg nie ma do niego podejścia ;)

 

Na szczęście nie jeździłem żadnym STi i nie zamierzam - jeszcze bym tego żałował ;)

 

A Outbacka może jeszcze kiedyś kupię - bo do Outbacka trzeba dorosnąć, dojrzeć - to wóz ponoć dla emerytów ;) może kiedyś będę w tej grupie. A może trafi się hamerykańskie H6 3.6?

 

Pozdrawiam szczęśliwych posiadaczy Levorgów :) w gruncie rzeczy chodzi o to, żeby być szczęśliwym.

 

oczywiscie ale to auto z 98. Nie nadaje sie na wyjazdy urlopowe. Prktycznie trzeba trzymac w garazu bo szkoda klasyka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, haubi65 napisał:

oczywiscie ale to auto z 98. Nie nadaje sie na wyjazdy urlopowe. Prktycznie trzeba trzymac w garazu bo szkoda klasyka

Oczywiście

 

Na wyjazdy urlopowe to mamy Priusa, jest wygodny, przestronny, mało pali a z rodziną i tak nie poszalejesz, bo zaraz kontrola trakcji z prawego fotela zaczyna podnosić alarm ;) teraz już jest tak przewrażliwiona że nawet w Priusie mi się czasami włącza ;)

przez ostatnie parę lat zimy były takie, że stwierdziłem, że 4x4 to przydaje się jeden dzień w roku, a w tym roku jak przypadł ten jeden dzień to traktor gospodarza wyciągnął mi Priusa pod górkę, więc też bez 4x4 mogę się spokojnie obyć póki co ;)

 

GTek czeka sobie grzecznie w garażu pod kocykiem cały czas w pełni sprawny, zawsze gotowy do akcji w razie nagłej potrzeby. W lecie póki co sam jeżdżę MX5, a bywało w poprzednich latach, że i w zimie też nim jeździłem (mam hardtopa i ostatnio wylądował też torsen na pokładzie)

 

reasumując - oczekiwałem Levorga z niecierpliwością, ale po tym jak się pojawił - jak dla mnie - okazał się wielkim rozczarowaniem. może za dużo po nim oczekiwałem (oczekiwałem osiągów przynajmniej GTka) a tu się okazało, że osiągi gorsze, spalanie tak czy siak nieadekwatne do osiągów, sensownego prześwitu brak - jednym słowem: szkoda.

 

Jakbym miał mieć tylko jeden samochód to Levorg byłby swego rodzaju jakimś kompromisem, ale na szczęście nie muszę iść tą drogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi Levorg w zupelnosci wystarcza osiagi ma przyzwoite robi troche ponad 8 do setki dla wiecej mam KTM. Owszem jest kopromisem ale mi w zupelnosci wystarczajacym. KTM jezdzimy  2-3 razy w roku w Alpy. Na codzien spokoj i nie przekraczam dozwolonych predkosci ... potrzebuje moj papier

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.06.2021 o 11:24, haubi65 napisał:

 po pieciu latach ostatnio wymieniono wszyskie gumowe uszczeli w drzwiach ( w ramach akcji servisovej) i o dziwo Levorg stal sie o wiele cichszy :) 

 

 

Co to za akcja serwisowa? Mógłbyś coś więcej powiedzieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Szukam odpowiedzi na pytanie: Co po Levorgu? Po rozczarowaniu nowym Outbackiem (przede wszystkim jego silnikiem) wiem, ze kolejny samochod bedzie spoza obecnej stajni Subaru. Tylko co kupic? 

 

Kombi, Sport-Kombi, Life Style-Kombi to gatunek wymierajacy. Wypieraja go wszelkiej masci SUVy i Crossovery. 

Przeczytalem caly Internet i zobaczylem juz caly Youtube, nawet dwa razy. W gronie favorytow pozostaly mi dwa samochody, ktore jestem w stanie sobie wyobrazic jako nastepce Levorga: 

Ford Mondeo 2.0D 190 PS AWD Aut. lub Mercedes-Benz C200 lub C220d 4Matic T-Modell. 

 

W przypadku Forda - jedynie Diesel jest dostepny z AWD, w Mercedesie sa rowniez modele z silnikiem benzynowym. Nie nastawiam sie na najnowszy model 2021 (nie lubie dotykowych tabletow), rozgladam sie za modelem schodzacym S205 (Mopf / FL). Ostatnie dostepne egzemplarze przyzwoicie wyposazone sa dostepne, czekam na jakies wyprzedazowe demo lub max 2 letni samochod z malym przebiegiem. Nowe kosztuja u mnie duzo wiecej jak Outback w najlepszym wyposazeniu, ale demowki mieszcza sie w zakladanym budzecie. 

 

Czego sie spodziewam po nowym samochodzie? Komfortu akustycznego na autostradzie, oszczednego i dynamicznego silnika, przydatnosci na codzien. 

Edytowane przez Christoph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam odpowiedzi na pytanie: Co po Levorgu? Po rozczarowaniu nowym Outbackiem (przede wszystkim jego silnikiem) wiem, ze kolejny samochod bedzie spoza obecnej stajni Subaru. Tylko co kupic? 
 
Kombi, Sport-Kombi, Life Style-Kombi to gatunek wymierajacy. Wypieraja go wszelkiej masci SUVy i Crossovery. 
Przeczytalem caly Internet i zobaczylem juz caly Youtube, nawet dwa razy. W gronie favorytow pozostaly mi dwa samochody, ktore jestem w stanie sobie wyobrazic jako nastepce Levorga: 
Ford Mondeo 2.0D 190 PS AWD Aut. lub Mercedes-Benz C200 lub C220d 4Matic T-Modell. 
 
W przypadku Forda - jedynie Diesel jest dostepny z AWD, w Mercedesie sa rowniez modele z silnikiem benzynowym. Nie nastawiam sie na najnowszy model 2021 (nie lubie dotykowych tabletow), rozgladam sie za modelem schodzacym W205 (Mopf / FL). Ostatnie dostepne egzemplarze przyzwoicie wyposazone sa dostepne, czekam na jakies wyprzedazowe demo lub max 2 letni samochod z malym przebiegiem. Nowe kosztuja u mnie duzo wiecej jak Outback w najlepszym wyposazeniu, ale demowki mieszcza sie w zakladanym budzecie. 
 
Czego sie spodziewam po nowym samochodzie? Komfortu akustycznego na autostradzie, oszczednego i dynamicznego silnika, przydatnosci na codzien. 

Polecam jednak przejechać się nowym outbackiem, bo to całkiem nowy samochód. Sztywniejsze karoseria i dobre wyciszenie. Komfort jazdy jak w Audi A6


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Od miesiecy rozgladam sie "na powaznie" za nowym samochodem. Po przeczytaniu Internetu od deski do deski i zobaczeniu Youtuba dwa razy z rzedu, mam zamiar zakonczyc przygode z Subaru.

 

Moja cicha nadzieja byl nowy Outback. Mimo bardzo dobrego wnetrza, fantastycznego wyposazenia, rozsadnej ceny i swietnych wlasciwosci jezdnych, nie dam sobie wmowic, ze wystarczy mi subiektywnie dynamiczne relatywnie oszczedne auto. Brakuje mu charakteru, nie jedzie tak jak bym chcial i do tego nie jest mistrzem oszczedzania. Wiem, wiem, to rodzinne wozidlo, a ja jeszcze jestem zbyt mlody i gniewny, aby docenic jego walory uzytkowe. 

 

Po Levorgu mam problem, poniewaz do tej pory zadne auto za przyzwoite pieniadze nie oferuje tak wiele i nie prowadzi sie tak dobrze jak Levorg. Moje zalozenie: uniwersalne i nietuzinkowe AWD-kombi z charakterem - spelnilo sie w Levorgu w 99%. Czego mi brakuje? Przede wszystkim komfortu akustycznego i moze nieco nizszych rachunkow przy tankowaniu. Gdyby nie to, nie rozgladalbym sie za nowym samochodem. 

 

Mimo dodatkowego wygluszenia, w ktore zainwestowalem i najcichszych opon premium jazda po autostradach i chropowatym asfalcie powoduje rozczarowanie przy porownaniu np. do Forda: Galaxy, Puma, CMax. Po prostu przeraza mnie to, jak niechlujnie wykonane jest wnetrze w moim Subaru, mimo iz do idealu naprawde niewiele potrzeba. Jeszcze raz - swietne auto, fantastyczne prowadzenie, ale wygluszenie i wykonanie, no coz...

 

W czwartek zapadnie decyzja, co bedzie nastepne, ale niestety nie Subaru. 

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Informuj co wybrałeś (mam takie same dylematy i diagnozy)

Ja podjąłem decyzję, że co najmniej rok jeszcze z Levorgiem i na tę okoliczność w prezencie daje mu jutro hak, by móc zawiesić rowery :) Na razie nie mam żadnego kandydata na zastępstwo

Edytowane przez crimson111
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam trzy autka, BMW 3 w2.0 diesel, VW golfa kombi 2.0 w dieslu i levorga. Levorg się nie psuje, a radość z jazdy lepsza niż w BMW. Golf - mało pali, ale drogie naprawy w serwisie. BMW - bardzo drogie naprawy, psuje się często i najmniejszy bagażnik. Jak wprowadzą nowy system mandatów, to nie bede potrzebował w Polsce więcej koni, niż daje nowy outback, a na trasy lepsze niż hybrydy z zasięgiem roweru elektrycznego. Zawsze można sprowadzić z USA z silnikiem 2,nie-ASO 280 KM. Podoba mi się jeszcze nowa mazda aktiv x ale z napędem na 4


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Styler napisał:

BMW - bardzo drogie naprawy, psuje się często i najmniejszy bagażnik.


Jakie masz BMW - który rocznik? Bo ja właśnie koledze @Christoph chciałem zaproponować rozważenie trójki G20 330i xDrive. 

 

Silnik, skrzynia i napęd są naprawdę świetne - 258 KM i 400 Nm dają radę. Mam ten setup w piątce. Jest dynamicznie, cicho i ekonomicznie.

Trójka jest zdecydowanie bardziej autem kierowcy.

 

Biorąc rozszerzenie gwarancji i pakietów serwisowych np. do 5 lat ryzyko kosztownych napraw właściwie nie istnieje. 

Edytowane przez spawalniczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dzieki za wsparcie i porady. Kombi z AWD, Automatik, silnik 190-250 KM, czyli taki silnik, jakiego mi brakuje w nowym Outbacku. Zalozenie mam takie, zeby sie zmiescic w granicach budzetu Outbacka, a miec porownywalna frajde z jazdy jak Levorgiem i komfort porownywalny z Outbackiem. 

 

Po jezdzie probnej: Mercedes kombi C220d/C300d 4Matic - komfort jest, silnik jest, wyposazenie wymaga kompromisow lub slonych doplat, ale prowadzenie po zakretach prawie tak dobre jak Levorg. 

 

Prowadzenie to jest najwiekszy plus Levorga, i to nie jest to przesada, ale wierzcie mi, tak jak sie Levorg trzyma zakretow i "wisi na rece" w ciasnych naprzemiennych lukach, dajac dokladne poczucie tego, co sie dzieje z z samochodem, moze zawstydzic rowniez cywilna C-Klasse.  

 

BMW 320/330 X-Drive - nie podoba mi sie nowe wnetrze. 

 

Dam znac, co wymyslilem. Sam juz nie moge spac spokojnie. Z jednej strony szkoda Subaru, szkoda Levorga, ale to pytanie pozostaje otwarte: Co po Levorgu? Niestety, obecnie nic z Subaru. 

 

 

Edytowane przez Christoph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tym jak traktuje VW swoich klientów- już nigdy VW


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
A nienwiem co się stało ale duzo zależy od salonu mnie we wrocku wkurzyli i jechałem ponad 100km do salonu

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa sie tak szybko zakonczyla. Tu kolejne rozczarowanie Subaru - nikt nie chce Levorga - za egzotyczny, za drogi, niesprzedawalny. Cena, jaka mi zaproponowano to € 12.000. To rozsadzilo moj budzet i powalilo mnie z nog. Najtaniej bedzie kupic dobre zatyczki do uszu i zainwestowac w nowy komplet opon. Podwojne dywaniki na podlodze i koc na podlodze bagaznika niewiele pomogly. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobnie i dopiero w salonie VW zrobil dobrą wycenę tak 3-4 tysiące poniżej ceny rynkowej . Ale w Fordzie Toyocie to było bardzo mało. Bo egzotyczne auto malo ich itp.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sfrustrowany jestem i rozczarowany. Przede wszystkim chodzi o to, ze nie ma w Subaru zadnego godnego nastepcy. Levorg ze swoim 1.6 DIT nie jest rakieta, choc osiagi w codziennym uzytkowaniu sa akceptowalne, ale spalanie mogloby byc mniejsze - srednie z 5 lat to 9,86. Nawet to jestem w stanie mu wybaczyc, bo poza drobnostkami, to auto jak do tej pory jest calkowicie bezawaryjne. Robie tylko roczne przeglady i tankuje. 

 

Wady Levorga to kiepskie materialy. Mam drugie poszycie fotela kierowcy, ktore juz sie przeciera na boczku od wsiadania. Tak, tak, zakladam niewlasciwe spodnie i niedozwolone buty, bo dywaniki przecieraja sie przy pedale gazu i od obcasa. Plastiki sa kiepskie, widac to na boczkach drzwi, skorupie siedziska fotela i listwach progowych. Uszczelki drzwi szybko traca elastycznosc, mimo iz sa regularnie pielegnowane i natluszczane. Rdzewieja mi silowniki klapy bagaznika, mimo iz je regularnie smaruje, a auto jest garazowane. To sa naprawde drobnostki, ktore producent przy odrobinie wiekszej dbalosci o szczegoly moglby latwo uniknac. 

 

I teraz cos, co mnie bardzo zadziwia. Z przodu jest bardzo dobra szyba i solidna przegroda czolowa, ktora bardzo skutecznie wyglusza odglosy silnika. Silnik jest wyraznie slyszalny tylko podczas dynamicznego przyspieszania (wiertarka lub szlifierka) lub hamowania silnikiem za pomoca manetek, kiedy silnik wkreca sie na wyzsze obroty. W zadnym wypadku nie ma mowy o nieprzyjemnych doznaniach. 

 

Niestety jednej sprawy nie przeskocze - akustyka nadwozia. Brak komfortu akustycznego to najwiekszy minus tego auta - nadkola, blachy i puste przestrzenie drzwi, slupki drzwiowe i gola podloga funkcjonuja jak pudlo rezonansowe. Do 80-90 km/h jest jeszcze OK, od 100 km przestajesz slyszec silnik, bo szumy toczenia je zagluszaja. Przy predkosciach autostradowych 130-140 km/h dochodza do tego szumy powietrza, co powoduje kakofonie.

 

Tak jak kocham Levorga za prowadzenie i chetnie sie za nim ogladam, za kazdym razem gdy z niego wysiadam, tak po dwoch godzinach jazdy austriacka autostrada i drogami lokalnymi z chropowatym asfaltem mam ochote podpalic to auto. 

 

Zadzwonilem do mojego salonu, byc moze oni odkupia ode mnie Levorga za jakas ludzka cene. Jesli nie, wtedy pomysle o jakims rezerwowym rozwiazaniu. Musze dac Levorgowi jeszcze jedna szanse: nowe opony i car-detailing. Jesli sie uda, dam wymienic uszczelki w drzwiach. 

 

Trzeci raz nie zrobie tego samego bledu i nie kupie Subaru. Nie ma sie co oszukiwac, nie warto. 

Edytowane przez Christoph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Japończycy wyciszali nadwozie zaraz po kupnie- podłoga, drzwi i nadkola. Ja mam swojego rocznik 2018. Nie narzekam. Jest głośniejszy na dziurach. W Japonii takich dziur nie ma. Ale radość z jazdy bije na głowę BMW. Spalanie przy 90 mam 8l/100km, przy prędkościach autostradowych na niemieckich autostradach 14 l/100, ale mi to nie przeszkadza. Na śniegu nie musze mieć łańcuchów i jedzie jak czołg. Na razie nie mam zamiaru sprzedawać, bo to chyba jeden z najmniej awaryjnych samochodów.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod wzgledem prowadzenia Levorg to najlepsze Subaru i chyba najlepsze auto, jakim mialem okazje jezdzic. Tym sie broni Levorg na calej linii, do tego stopnia, ze uklad jezdny C-Klasse Mercedesa okreslilem mianem „schwammig“ - gabkowaty. 
 

Jezdza bardzo oszczednie zejde w dlugiej trasie nawet do okolo 8 litrow. W codziennym uzytkowaniu srednie spalanie oscyluje u mnie w okolicach

9,5 - 11,0 l/100km. Nie to stanowi problem. Akceptuje fakt: Turbo läuft, Turbo säuft! (Turbo leci, turbo zlopie). Za jego prowadzenie wybaczam mu spalanie, jest jak jest.

 

Ale za cholere nie jestem wstanie zrozumiec niedbalosci o szczegoly i dlaczego moje auto jest tak glosne. Zabraklo jednej malutkiej wisienki na torcie. Jesli jeszcze bylby dostepny silnik 2.0DIT byloby to doskonale auto warte grzechu. 
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@christoph mialem podobnie :
1. Fotel mi się przetarł na boku ponoc zle wsiadałem ale wymienili w ASO
2. Spalanie średnio 9-9.5 rocznie robiłem 30k km
3. Super się prowadził szczególnie w górskich ciasnych zakrętach
4. Nic się mi nic nie popsuło wymieniałem tylko rzeczy związane z eksploatacją
5. Wkurzała mnie stara mało aktualna nawigacji mimo ze co rok aktualizowałem.
6. Żona narzekała że nisko nie moze wjechać na krawężnik
7. Zawsze się uśmiechałem do niego i obracałem się za nim. Takie dzienne marzenie aby mieć subaru ;)
8. Teraz mi wychodzi ze subaru to dla mnie jako 3 auto. 1 male na dojazdy 2 rodzinę dzieci pies żonę;))) 3 Subaru dla przyjemności. Nawet jedn szary mi się tu podoba na forum ale nie ma zgody na zakup ;) były jako taki dla przyjemności;)



Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...