Skocz do zawartości

awaria na autostradzie


sewa

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

 

Porozmawiałem też z głównym mechanikiem; jak przewidywaliście, przyczyną awarii była uszkodzona panewka (niedostateczne smarowanie) co doprowadziło do zablokowania jednego cylindra. Powiedziano mi że to wada konstrukcyjna (dotycząca tylko wczesnych diesli) i Subaru jest tego w 100% świadome.  Mam nadzieję, że ta świadomość przełoży się na konkretne działania ze strony centrali.

 

 

 

 

 

S.

W Polsce widocznie jest jakieś inne Subaru, bo o tej wadzie konstrukcyjnej nigdy nie słyszeli :):P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie masz się czego obawiać w stosunku do DIT-a. Jest już trochę na rynku i jakby coś było nie halo z nim to już by było coś słychać o tym ;)

 

 

 

Dla Subaru ta "nowa" benzynowa technologia to niemalże dopiero raczkowanie w porównaniu do np. VAG-a.

 

VAG nie raczkował tylko przez dobre parę lat tumanił się jakby we mgle, czego efektem "świetne" 1.2 tsi 1.4 tsi 1.8 tsi ;) Teraz je poprawili ale lat to wiele im zajęło  :rolleyes: Oczywiście oficjalnie żadnych wad nie miały. 

 

2,0 tfsi też dodałbym do tej listy. W Audi A5 na trasie Szwajcaria - Polska i z powrotem, poziom oleju spadł z 3/4 zbiornika do 1/4...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Chyba nie masz się czego obawiać w stosunku do DIT-a. Jest już trochę na rynku i jakby coś było nie halo z nim to już by było coś słychać o tym ;)

 

 

 

Dla Subaru ta "nowa" benzynowa technologia to niemalże dopiero raczkowanie w porównaniu do np. VAG-a.

VAG nie raczkował tylko przez dobre parę lat tumanił się jakby we mgle, czego efektem "świetne" 1.2 tsi 1.4 tsi 1.8 tsi ;) Teraz je poprawili ale lat to wiele im zajęło :rolleyes: Oczywiście oficjalnie żadnych wad nie miały.

2,0 tfsi też dodałbym do tej listy. W Audi A5 na trasie Szwajcaria - Polska i z powrotem, poziom oleju spadł z 3/4 zbiornika do 1/4...

Zależy jak szybko przez Niemcy jechałeś ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Chyba nie masz się czego obawiać w stosunku do DIT-a. Jest już trochę na rynku i jakby coś było nie halo z nim to już by było coś słychać o tym ;)

 

 

Dla Subaru ta "nowa" benzynowa technologia to niemalże dopiero raczkowanie w porównaniu do np. VAG-a.

VAG nie raczkował tylko przez dobre parę lat tumanił się jakby we mgle, czego efektem "świetne" 1.2 tsi 1.4 tsi 1.8 tsi ;) Teraz je poprawili ale lat to wiele im zajęło :rolleyes: Oczywiście oficjalnie żadnych wad nie miały.

2,0 tfsi też dodałbym do tej listy. W Audi A5 na trasie Szwajcaria - Polska i z powrotem, poziom oleju spadł z 3/4 zbiornika do 1/4...

Zależy jak szybko przez Niemcy jechałeś ;)

 

Właśnie spokojnie jechałem, śnieg trochę padał i jeszcze miałem box na dachu.  :) W drodze powrotnej nerwowo zerkałem na stan oleju na wyświetlaczu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro mowa o spalaniu oleju: w okolicach Bozego Narodzenia podjechalem do serwisu Subaru w Poznaniu na wymiane tarcz hamulcowych (problem wystapil dopiero na autostradzie w Niemczech, stad ponadprogramowa wizyta w ASO). Do okresowego serwisu zostaly mi jeszcze dwa miesiace.

 

W Poznaniu stwierdzili jednak niski poziom oleju. Uzupelnili braki pytajac, nieco z przymruzeniem oka, jak czesto zagladam pod maske...Faktem jest ze przy przebiegu 15,000 km rocznie oraz braku plam olejowych, nie kontrolowalem zbyt czesto bagnetu. Zastanawiam sie teraz czy wadliwa panewka walu korbowego moze powodowac przeciek oleju do komory spalania? Innymi slowy, czy podejrzanie wysokie zuzycie oleju moze byc zwiastunem problemu z walem korbowym?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

odebrałem dziś Levorga i przy okazji dowiedziałem się co postanowiło Subaru HQ w sprawie uszkodzonego wału. Podobno byli średnio chętni do ustępstw z powodu faktu, że samochód ma więcej niż 6 lat. Tym niemniej zaoferowali nowy shortblock za darmo, co uważam za bardzo przyzwoity gest ze strony firmy. Haczyk polega jedynie na tym że sam muszę zapłacić za robociznę, a ta w Belgii kosztuje 3000 Euro. Dla kontekstu - nowy shortblock + robocizna to koszt 7000 EUR.

 

Pytanie jest teraz takie za ile dealer sprzedałby naprawione Legacy. Obiecał się zorientować, na podstawie jego szacunków podejmiemy stosowną decyzję. Muszę przyznać, że jako klient czuję iż firma o mnie zadbała; dla kontrastu, pamiętam jak BMW zepsuło mi się na gwarancji (za granicą). Sprowadzenie auta + naprawa trwały w sumie 2 miesiące. Moją reklamację - odnośnie przewlekłej procedury oraz kiepskiego podejścia do klienta - centrala w Monachium zbyła.

 

Dzisiejszy odbiór Levorga był dla mnie świętem, jak każdy zakup nowego samochodu. Pod tym względem, z wiekiem niewiele się zmienia. Mam nadzieję, że będzie nam służył i nie staniemy więcej na autostradzie. Wam dziękuję za słowa wsparcia i porady których udzielaliście w tym wątku.

 

pozdrawiam i do usłyszenia

Sergiusz

 

post-10061-0-09914600-1461416137_thumb.jpg

Edytowane przez sewa
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

świętem, jak każdy zakup nowego samochodu

 

 

Prawda. Sam to przechodziłem miesiąc temu. Wspaniałe uczucie. Najfajniejszy jest powrót ze sklepu i zaparkowanie nowej fury przed domem. 

 

Autko super. Najfajnieszy jest wlot na masce. :thumbup:

Seb

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

odebrałem dziś Levorga i przy okazji dowiedziałem się co postanowiło Subaru HQ w sprawie uszkodzonego wału. Podobno byli średnio chętni do ustępstw z powodu faktu, że samochód ma więcej niż 6 lat. Tym niemniej zaoferowali nowy shortblock za darmo, co uważam za bardzo przyzwoity gest ze strony firmy. Haczyk polega jedynie na tym że sam muszę zapłacić za robociznę, a ta w Belgii kosztuje 3000 Euro. Dla kontekstu - nowy shortblock + robocizna to koszt 7000 EUR.

 

Pytanie jest teraz takie za ile dealer sprzedałby naprawione Legacy. Obiecał się zorientować, na podstawie jego szacunków podejmiemy stosowną decyzję. Muszę przyznać, że jako klient czuję iż firma o mnie zadbała; dla kontrastu, pamiętam jak BMW zepsuło mi się na gwarancji (za granicą). Sprowadzenie auta + naprawa trwały w sumie 2 miesiące. Moją reklamację - odnośnie przewlekłej procedury oraz kiepskiego podejścia do klienta - centrala w Monachium zbyła.

 

Dzisiejszy odbiór Levorga był dla mnie świętem, jak każdy zakup nowego samochodu. Pod tym względem, z wiekiem niewiele się zmienia. Mam nadzieję, że będzie nam służył i nie staniemy więcej na autostradzie. Wam dziękuję za słowa wsparcia i porady których udzielaliście w tym wątku.

 

pozdrawiam i do usłyszenia

Sergiusz

 

attachicon.giflevorg 1.jpg

 

Sergiusz,

 

a ja mam ogromną prośbę.

Proszę nie przerywaj swojej aktywności na the forum i kontynuuj pisanie, ale tym razem o swoim "Levusiu" w odpowiednim dziale.

Bardzo fajnie się czyta Twoje wpisy i ogląda zdjęcia, a chyba jeszcze wątku z Levorgiem w dziale Moje Subaru nie ma  :)

 

Gratuluje bardzo podjęcia decyzji :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 3000 Euro to niedużo bo myślę że zadbane auto z nowym silnikiem za 30.000 pln sprzedasz.

Tak więc bardziej opłacalny biznes niż oddanie domsalonu za 6000 pln.

No chyba że nie masz czasu się w to bawić :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już chwilę pojeździsz, daj znać jak się czujesz po przesiadce. Mam ten sam model Legacy co Ty (miałeś, ja mam jeszcze cały czas) i zastanawiałem się jakie są odczucia i czy rozważać ten model (bo Outback nieco drogawy).

W Levorgu silnik nieco więcej mocy, nieco mniej momentu, większe spalanie, ale czy mimo podobnych rozmiarów nie odczuwa się, że Levorg bazuje w sumie na kompakcie? Chodzi mi głównie o prowadzenie i hałas przy większych prędkościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...