Skocz do zawartości

awaria na autostradzie


sewa

Rekomendowane odpowiedzi

Powinna być jutro; samochód został przetransportowany z Niemiec dopiero w sobotę (i to po pewnych naciskach). Dam znać jak będę znał szczegóły. 


No wiec diagnoza to 'uszkodzony silnik'. Email ktory otrzymalem nie precyzuje czy to wal korbowy ale pewnie tak wlasnie jest. Dealer jest mi w stanie zaoferowac 1500 EUR za to auto (w rozliczeniu za Levorga GTS). Skontaktowal sie tez z centrala Subaru w sprawie ewentualnego gestu handlowego. Zdaje sie ze sprawa nie jest pewna, z racji takiej ze samochod ma powyzej 6 lat; byc moze jednak odpowiedz bedzie pozytywna. Z podpisaniem umowy chwilowo sie wstrzymujemy i czekamy na odpowiedz subaru.jp.

 

Bede Was informowal na biezaco,

 

s.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ceny uszkodzonych dyszli z tych last zaczynają się od 15tys. PLN...

ASO też chce zarobić, ale to akurat bardziej przypomina rozbój w biały dzień ;)

Życie, przykro. Szkoda że SBD nie da się naprawić w rozsądnych pieniądzach. Nie wiem jak to jest z innymi dieslami, ale ten wygląda jak jednorazowy - taki na leasing, bez wykupu, w sam raz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio był śliczny Legac w skórach w Ropczycach za 10 900  ;)  Jako że szukam kombiaka to aż się nad nim zastanawiałem... ale koszt  naprawy lekko porażający :rolleyes: Najgorsze, że jest tylko jedna ścieżka naprawy i inaczej się nie da :(

 

http://olx.pl/oferta/subaru-legacy-2-0-d-okazja-CID5-IDeBu0b.html#0788708c4a

post-12117-0-35488700-1460542581.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez odniosłem wrazenie ze nawet z wyglądu juz troche zmęczony ten legaś , ale może zdjecie niekorzystnie wyszło 

 

 

wróc...wszedłem o głoszenie...potwierdzam opinie powyżej 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj tam, może na zdjęciach śliczny nie jest ale stosunkowo ciekawy był jak na taką cenę ;)

Widać, że nic nie picowany, nie sprzątany, ba nawet nie umyty. Ot tak jakby prosto z drogi ściągnięty po awarii :rolleyes: I ten mój ulubiony kolor na Legacy IV :biglol: 

Edytowane przez Gaceq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych samochodach (niestety) najważniejsze jest to, jak były jeżdżone. I to nie przez ostatnie kilka tys. km ale od początku.

Emerycki styl jazdy, zaniedbania i brak troskliwej obsługi (wykraczającej poza to, co standardowo zaleca ASO) drogo kosztują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widać, to na tą popularną awarię nie ma rady... :( Padają przecież bez wyjątku, te dbane i te nie dbane... Troskliwa obsługa i wszystkie wpisy przeglądowe to raczej pomagają tylko w uzyskaniu "gestu handlowego" ;)  Wiadomo są sztuki które mają duże przebiegi i śmigają, chwała im.  Ale trafić na taki "wydarzony" sbd ciężko niestety   :( 

Sewa, powodzenia w jak najmniej dotkliwym finansowo rozstrzygnięciu sprawy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety, jak to mowia jest to silnik specjalnej troski. Niema tu oszczedzania na serwisie, olej co 10 tys koniec kropka zadne long life czy inne badziewia. Jego stan trzeba kontrolowac, dobre paliwo i umiejetne użytkowanie niewolno go przeciazac w przedziale gdzie turbo niepracuje, niewolo go przeciazac gdy zimny olej to wiadomo niema krecenia do czerwonego no i niewolno go np dusic na 3 pod góre na gazie w podłodze gdzie turbawka niemoze jeszcze nabic cisnienia. Przyzwyczajenia przeniesione z silnika TDi na SBD szybko go zabiją ! Jest to boxer i on lubi dostac w palnik zeby sie to zakreciło wszystko jak nalezy i takie dynamiczne uzytkowanie (nie ->pałowanie bezmyslene i przeciazanie wału) gwarantuje sprawne działanie silnika i brak zapychania dpf egr itp itd to specyficzna konstrukcja jest i wymaga nieco wiedzy na temat jej działania i procedur ecu aby cieszyc sie nim jak najdłużej. 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochody to w ogole kiepska inwestycja, dlatego nie kupuje juz drogich marek (BMW zepsulo mi sie dosc powaznie na gwarancji, po 3 latach i tak duzo stracilo na wartosci). Subaru jednak lubie wiec poki co zostane przy marce. Mam nadzieje ze z Levorgiem nie bedzie problemow; tak czy inaczej bedziemy miec 5 lat gwarancji.

 

Dealer tlumaczyl ze uzywane auto wystawia na jakiejs wewnetrznej aukcji w internecie. Zglaszaja sie handlarze (np. Litwini) i oferuja konkretna cene. Za 1500 EUR gotowi sa kupic moj samochod, naprawic oraz wyeksportowac i sprzedac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to boxer i on lubi dostac w palnik zeby sie to zakreciło wszystko jak nalezy i takie dynamiczne uzytkowanie (nie ->pałowanie bezmyslene i przeciazanie wału) gwarantuje sprawne działanie silnika i brak zapychania dpf egr itp itd to specyficzna konstrukcja jest i wymaga nieco wiedzy na temat jej działania i procedur ecu aby cieszyc sie nim jak najdłużej.

 

Coś w tym jest faktycznie ;)

 

Przyzwyczajenia przeniesione z silnika TDi na SBD szybko go zabiją !

 

Ja bym dodał jeszcze, że przyzwyczajenia ze starego TDI zabijają także nowsze TDI niemniej spektakularnie jak pęknięte wały w SBD ;) I nie mówie tu o  2.0 TDI PD bo to wiadomo jaka kupa jest i jak wybuchaly na autostradach, ale o ostatnich 4 latach produkcji "pancernego" :biglol:  1.9 TDI (2006-2010) i widowiskowe wyjścia korb bokiem przy 100 tkm czy zatarte wałki rozrządu przy 200 tkm ;)

 

post-12117-0-60233100-1460556398.jpg

 

A tutaj nie wiele mniej ognista dyskusja jak tu na forum :biglol:

 

http://www.golf5klub.pl/viewtopic.php?t=7582

 

U mnie w domu mamy takiego jednego 1.9 BXE z 2008 od nowości (130 tkm) i w sumie czekam na kabuum :biglol: Ponoć szanse są 50/50 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...