Skocz do zawartości

awaria na autostradzie


sewa

Rekomendowane odpowiedzi

 

Mam mega uraz do diesli, turbosprężarek, wysokich ciśnień w układzie paliwowym, dpf-ów i całego tego cholerstwa. Współczuję każdemu kto przechodził takie bagno....

A czym różni się turbo benzyna od turbo diesla? Chyba głównie tym, że turbina w 'benzynie' ma dużo gorsze warunki pracy niż w dieslu. Nawet masaż cząstkami stałymi dostaje podobnie jak diesel...

Do tego nowoczesne benzyny (z wtryskiem bezpośrednim) mają 'baj dizajn' luźniej spasowane pierścienie. Efekt? Większe przedmuchy i większe zanieczyszczenie oleju. A kto wymienia dziś olej co 10tys. km?

Postęp był i będzie oczywiście po drodze będą wpadki ale samo parcie do przodu jest nieuniknione.

 

 

 

tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze powoli przystaje do rzeczywistości, dzisiejszy Diesel to utrapienie powiedzmy w porównaniu do STi ;)

 

Oczywiście STI to stara technologia, porównanie jest celowe żeby porównać auta w ramach Subaru a ciężko odpowiedzieć jam z czasem spiszą się DIT-y, jakie będą koszty ich napraw itp.

Dla Subaru ta "nowa" benzynowa technologia to niemalże dopiero raczkowanie w porównaniu do np. VAG-a.

 

Zobaczymy jak będzie dalej, filtry cząstek stałych, coraz większe obciążenia przy coraz niższych obrotach itp.

 

 

 

 

tapatalk

  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czym różni się turbo benzyna od turbo diesla? Chyba głównie tym, że turbina w 'benzynie' ma dużo gorsze warunki pracy niż w dieslu. Nawet masaż cząstkami stałymi dostaje podobnie jak diesel... Do tego nowoczesne benzyny (z wtryskiem bezpośrednim) mają 'baj dizajn' luźniej spasowane pierścienie. Efekt? Większe przedmuchy i większe zanieczyszczenie oleju. A kto wymienia dziś olej co 10tys. km?

 

A czy ja napisałem to tylko w kontekście diesla??? Nie, dlatego m.in. wybrałem takie a nie inne auto.

 

ps2: ja wymieniam olej co 10k km ;)

Edytowane przez krvrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mieliśmy 11 aut z silnikami BXE i 15 z BKC. Wszystkie serwisowane co 15 kkm mimo LL, sprzedane po 215 - 225 kkm (taki system w firmie). Żaden nie wybuchł ani nie obróciło panewki, 4x turbina, 5x sprzęgło, 1x chłodnica, jeden skasowany w wypadku przez handlowca. Oczywiście wiem że shit happens, ale nadal uważam że główną przyczyną kłopotów z silnikami był LL ;)

 

Niektóre sbd też jeszcze jeżdżą  ;) Poza tym mówisz też o BKC, a jego problem wychodzenia korby nie dotyczył  :rolleyes: Notabene przy wymianie dziurawego bloku BXE/BLS często wkładają właśnie BKC, bo najmniej rzeźby  :P 

 

LL pełna zgoda, nic dobrego dla silników. Ale to nie jest przyczyną akurat w tych przypadkach. Tylko im dopomaga ;) Starsze 1.9 sprzed 2006 (te same przecież bloki) jeździły nieraz i 50 tkm na jednym oleju, a mimo to 500 tkm robiły  ;) I problemu panewek nigdy nie było  :rolleyes: Tandetę zaczęli wkładać nawet do niego i to jest niestety główna przyczyna.

 

Skąd się biorą np. takie ogłoszenia: 

 

http://allegro.pl/silnik-skoda-octavia-1-9-tdi-bxe-wymien-na-lepszy-i6105388506.html

 

Z popytu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniam jeszcze czesciej :). Roczny przebieg mojego Subaru to okolo 6-7 tys km. A olej zawsze wymieniam co rok. :).A co do porownania benzyna vs diesel. Mialem diesla co prawda X'traila. Nigdy wiecej. I nie chce mi sie rozpisywac co sie dzialo. Auto salonowe z Polski, sprawdzone w serwisie przed kupnem. Niewielki przebieg.

Dlatego przenioslem sie z nissana na subaru. W X'e byla co prawda benzyna 2.0l ale to jest straszny mul.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, wszyscy jesteście boscy ;) ale nowe samochody (a o takich tu mówimy) w dużej części są kupowane / brane w leasing przez firmy. I wtedy nikt nie będzie się bawił w dodatkowe wymiany oleju. A później takie auto odkupuje Kowalski (dobrze, jeśli nie z przekręconym licznikiem) i zaczynają się problemy niezależnie od tego jak często wtedy olej jest wymieniany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, wszyscy jesteście boscy ;) ale nowe samochody (a o takich tu mówimy) w dużej części są kupowane / brane w leasing przez firmy. I wtedy nikt nie będzie się bawił w dodatkowe wymiany oleju. A później takie auto odkupuje Kowalski (dobrze, jeśli nie z przekręconym licznikiem) i zaczynają się problemy niezależnie od tego jak często wtedy olej jest wymieniany...

bez wątpienia tyle, że wtedy może się okazać iż przebieg faktyczny to nie 150-200 a 300-350 k km ;-) czyli ta zakładana żywotność ;)

 

poważniej statystyki nie znam bonie mam do tych danych dostępu ale znam parę aut koncernu z silnikami TDI (już na CR) które caly czas podlegają cyklom wymiany LL (wg. wskazań w praktyce co 30 k km) tak się złożyło, że wszystkie z końca 2010 roku jeden, jeden dobija do 200 k km, kolejne 130-150 k km nic się na ta chwilę z tymi autami nie stało

 

jeden ze znajomych Passatami (obecnie przesiadł się na BMW) w TDI robił rocznie 80-90 k km zmieniając je do 3 lata (kwestie leasingowe) 2.0 TDI +DSG zero problemów tryb także wg. wskazań

 

 

na forum są SBD co 300 k km tez już mają za sobą chyba w trybie wymian co 15 k km i żyją

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
na forum są SBD co 300 k km tez już mają za sobą chyba w trybie wymian co 15 k km i żyją

 

 

15kkm jest jak najbardziej dobre szczególnie jak samochód jeździe głównie w trasie. Jak po mieście lub na krótkich odcinkach to wtedy warto zmienić interwał. Miałem Renault Megane II 1.6  zmiana co 30kkm i nic mi nie dolegało  z tego co wiem jeździ dalej. Honda olej co 20kkm też nic jej nie było. Oba samochody używane w trasach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Knurek powiedział A era pancernych benzynowych właśnie się kończy. Zgadzam się, wystarczy spojrzeć na nowe jednostki i ich stosunek pojemności do mocy, nie wróży to nic dobrego ;)

święta racja, wystarczy wspomnieć o niesławnym tsi, masakra


 

 

Jeszcze powoli przystaje do rzeczywistości, dzisiejszy Diesel to utrapienie powiedzmy w porównaniu do STi ;) Oczywiście STI to stara technologia, porównanie jest celowe żeby porównać auta w ramach Subaru a ciężko odpowiedzieć jam z czasem spiszą się DIT-y, jakie będą koszty ich napraw itp. Dla Subaru ta "nowa" benzynowa technologia to niemalże dopiero raczkowanie w porównaniu do np. VAG-a. Zobaczymy jak będzie dalej, filtry cząstek stałych, coraz większe obciążenia przy coraz niższych obrotach itp.

no tak VAG zrobił świetny benzynowy silnik TSI, i co drugi jego użytkownik wyrzuca go na śmietnik

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

VAG w silnikach "downsizingowych" benzynowych siedzi na dobre z 6-8 patrząc na dostępność w sprzedaży oczywiście miał na początku problemy ale ma też parę lat realnego doswiadczenia, jednostek tych jeździ duzo, ba bardzo dużo, obecnie bez większych problemów .

 

tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie straszcie mnie na zapas bowiem dopiero co złożyłem zamówienie na Levorga GTS; ale po kolei: w piątek pojechałem do dealera aby posprzątać swój stary samochód - odkręcić bagażnik, zabrać płyty CD itp. Mimo wszystko lubiłem to auto więc pożegnanie miało lekko sentymentalne zabarwienie.

 

post-10061-0-53959800-1460877276_thumb.jpg

 

Porozmawiałem też z głównym mechanikiem; jak przewidywaliście, przyczyną awarii była uszkodzona panewka (niedostateczne smarowanie) co doprowadziło do zablokowania jednego cylindra. Powiedziano mi że to wada konstrukcyjna (dotycząca tylko wczesnych diesli) i Subaru jest tego w 100% świadome.  Mam nadzieję, że ta świadomość przełoży się na konkretne działania ze strony centrali.

 

 

Właściciel  - z którym mam dobre relacje, powiedział że nie ma jeszcze co prawda reakcji ze strony Subaru, ale on sam zwiększy mi rabat na zakup nowego samochodu, z 11% (przyznawany tu pracownikom instytucji międzynarodowych) do 13%. Nie ukrywam, że chcę zostać przy marce, również dlatego że dobrze się czuję u swojego lokalnego dealera. Z tego powodu zaakceptowałem ofertę i podpisaliśmy umowę. Jeżeli w przyszłym tygodniu centrala poprawi warunki - tym lepiej. Auto biorę w wersi GT-S, dopłacę za hak holowniczy oraz za 5letnią gwarancję. Ponieważ dokładnie taki model stoi w salonie, odbiór będzie już w przyszłą sobotę.  

 

post-10061-0-71327700-1460877539_thumb.jpg

 

Póki co, mój dealer był bardzo pomocny w rozwiązaniu całej sytuacji. Zresztą, cały jego business model opiera się na bezpośrednich kontaktach z klientem; do niedawna miał u siebie też salon Jaguara i zdaje się że starych klientów przyciąga teraz w stronę subaru. Ostatnio widziałem jak 80-letni pan z żoną wyjeżdzali od niego nowym Levorgiem GT :)  Tak czy inaczej, ciekaw teraz jestem jak zareaguje centrala Subaru; jako niszowa marka, powini dbać o niszowych klientów :D

 

pozdrawiam i do usłyszenia

 

S.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie masz się czego obawiać w stosunku do DIT-a. Jest już trochę na rynku i jakby coś było nie halo z nim to już by było coś słychać o tym ;) 

 

 

 

Dla Subaru ta "nowa" benzynowa technologia to niemalże dopiero raczkowanie w porównaniu do np. VAG-a.

 

VAG nie raczkował tylko przez dobre parę lat tumanił się jakby we mgle, czego efektem "świetne" 1.2 tsi 1.4 tsi 1.8 tsi ;) Teraz je poprawili ale lat to wiele im zajęło  :rolleyes: Oczywiście oficjalnie żadnych wad nie miały. 

W tym porównaniu Subaru z DiT-em przedstawia się póki co nad wyraz dobrze :) Nowa Fabia 1.2 tsi rozleciała się kuzynce swego czasu przy 28 tkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

VAG w silnikach "downsizingowych" benzynowych siedzi na dobre z 6-8 patrząc na dostępność w sprzedaży oczywiście miał na początku problemy ale ma też parę lat realnego doswiadczenia, jednostek tych jeździ duzo, ba bardzo dużo, obecnie bez większych problemów

tak, jeżeli problemem nie jest zbyt szybkie rozciąganie się łańcuszka rozrządu, pękające tłoki i pierścienie, lub też zużywające się wariatory co skutkuje klekotaniem jak diesel i inne, to tak faktycznie jednostki TSi w porównaniu z SBD są rewelacyjne i pancerne

 

Można poczytać w wielu artykułach o tym wszystkim, jest ich równie dużo co o SBD, jeden z nich

 

http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/1-4-tsi-grozi-powaznymi-awariami/grxb9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

artykuł z grudnia 2013 roku wspominający o autach pewnie z lat 2010-2012 

 

co byśmy nie powiedzieli np. VAG ma doświadczenie w tych jednostkach napędowych od wielu lat są one dostępne w jego ofercie, jeździ tego dużo i tak jak w innych firmach są z generacji na generacje poprawiane

 

za parę lat nie będzie na rynku dostępnego innego silnika benzynowego jak te o których dzisiaj mówimy "downsingowe" będzie to standard tak jak miało to miejsce w przypadku Diesla 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

co byśmy nie powiedzieli np. VAG ma doświadczenie w tych jednostkach napędowych od wielu lat są one dostępne w jego ofercie, jeździ tego dużo i tak jak w innych firmach są z generacji na generacje poprawiane

 

tak oczywiście,  tak jak SBD z generacji na generacje są poprawiane, co jednak nie zmienia faktu że tak jak i pierwsze SBD tak i pierwsze TSi to tykająca bomba i równie kosztowna, więc nie można tu mówić o bezawaryjności silników benzynowych a już na pewno nie o ich tanim naprawianiu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie straszcie mnie na zapas bowiem dopiero co złożyłem zamówienie na Levorga GTS; ale po kolei: w piątek pojechałem do dealera aby posprzątać swój stary samochód - odkręcić bagażnik, zabrać płyty CD itp. Mimo wszystko lubiłem to auto więc pożegnanie miało lekko sentymentalne zabarwienie.

 

attachicon.gifLegacy 1.jpg

 

Porozmawiałem też z głównym mechanikiem; jak przewidywaliście, przyczyną awarii była uszkodzona panewka (niedostateczne smarowanie) co doprowadziło do zablokowania jednego cylindra. Powiedziano mi że to wada konstrukcyjna (dotycząca tylko wczesnych diesli) i Subaru jest tego w 100% świadome.  Mam nadzieję, że ta świadomość przełoży się na konkretne działania ze strony centrali.

 

 

Właściciel  - z którym mam dobre relacje, powiedział że nie ma jeszcze co prawda reakcji ze strony Subaru, ale on sam zwiększy mi rabat na zakup nowego samochodu, z 11% (przyznawany tu pracownikom instytucji międzynarodowych) do 13%. Nie ukrywam, że chcę zostać przy marce, również dlatego że dobrze się czuję u swojego lokalnego dealera. Z tego powodu zaakceptowałem ofertę i podpisaliśmy umowę. Jeżeli w przyszłym tygodniu centrala poprawi warunki - tym lepiej. Auto biorę w wersi GT-S, dopłacę za hak holowniczy oraz za 5letnią gwarancję. Ponieważ dokładnie taki model stoi w salonie, odbiór będzie już w przyszłą sobotę.  

 

attachicon.gifLevorg.jpg

 

Póki co, mój dealer był bardzo pomocny w rozwiązaniu całej sytuacji. Zresztą, cały jego business model opiera się na bezpośrednich kontaktach z klientem; do niedawna miał u siebie też salon Jaguara i zdaje się że starych klientów przyciąga teraz w stronę subaru. Ostatnio widziałem jak 80-letni pan z żoną wyjeżdzali od niego nowym Levorgiem GT :)  Tak czy inaczej, ciekaw teraz jestem jak zareaguje centrala Subaru; jako niszowa marka, powini dbać o niszowych klientów :D

 

pozdrawiam i do usłyszenia

 

S.

 

Tak czytam sobie ten bardzo smutny wątek i przy powyższym wpisie a zwłaszcza zdjęciu przypomniało mi się jak ponad dwa lat odbierałem Legacy które zapewne uległo awarii też daleko poza domem, bo we wnętrzu jego było tak jakby przed chwilą pan Włoch z niego wysiadł pełnio płyt i takich tam drobiazgów.

e4d65cc094eece5b7a21dd2062072eb.jpg

to chyba najgorszy sposób rozstawiania się z samochodem :(

 

Mam nadzieje, że LEVORG będzie satysfakcjonującym następca jednego z najładniejszych modeli w historii Subaru  :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...