Skocz do zawartości

Subaru Impreza [GT+GK] (MY18=>MY23)


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, bebeto napisał:

brak funkcji auto-hold, jest elektryczny hamulec postojowy ale niestety sam się nie zaciąga ani nie spuszcza tak jak w autach grupy VAG ( tych które go mają ), szkoda bo t jedna z tych nowinek do których bardzo łatwo się człowiek przyzwyczaja.

 

Jesteś pewien, że hamulec postojowy zaciągnięty przez kierowcę sam się nie zwalnia? W OBK tak jest i faktycznie jest to bardzo wygodne. Automatycznie uruchamia się tylko na wzniesieniach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, spawalniczy napisał:

 

Jesteś pewien, że hamulec postojowy zaciągnięty przez kierowcę sam się nie zwalnia? W OBK tak jest i faktycznie jest to bardzo wygodne. Automatycznie uruchamia się tylko na wzniesieniach.

 

 

Ja nacisnąłem ostatnio lekko gaz i sie też  nie zwolnił. Ale miałem kosiarke przed sobą więc wolałem nie ryzykowac :P 

Ale co innego asystent podjazdu a co innego automatyczne zwalnanie ręcznego po zaciągnieciu. 

Jeszcze irytuje brak pikaczy (wiem,wiem auto jest małe...). Ani z przodu ani z tyłu. Co z tego, ze mam kamere jak wiadomo jak to jest w hatch'u... Co 5km brudna i nic nie widać.

Więc na dobrą sprawe w zime nie ma wspomagania parkowania. 

 

Szkoda, ze nie ma też podgrzewanej kierownicy (są rynki, ze jest). . Dopłaciłbym za to nawet :) 

 

Edytowane przez Sebastian.R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Sebastian.R napisał:

Szkoda, ze nie ma też podgrzewanej kierownicy (są rynki, ze jest). . Dopłaciłbym za to nawet :) 

A FXT Sport jest :yahoo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 14 December 2017 at 5:00 PM, Sebastian.R said:

Dobrnąłem do połowy instrukcji więc dodam, że jest zapis mówiący o tym że kompresor klimy się wyłącza jak wciśniemy gaz do dechy. 

 

 

 

 

A to ciekawe :) dzięki za info. 

1 hour ago, bebeto said:

Z informacji Pani sprzedawczyni - w wersji Sport jest system H/K, więc pewnie jeszcze lepiej.

W Stanach ma, w Europie nie. Coś ta Pani chyba nie uważała podczas szkolenia :biglol:

20 minutes ago, Guliwer said:

A FXT Sport jest :yahoo:

W XV w też jest 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Topi napisał:

A to ciekawe :) dzięki za info. 

W Stanach ma, w Europie nie. Coś ta Pani chyba nie uważała podczas szkolenia :biglol:

W XV w też jest 

 

Topi to jest harman. Telefon identyfikuje system jako harman, tylko trzeba troche pogrzebac. No i chwalili sie kiedys zaczynajac wspolprace, ze tom tom bierze soft navi a harman audio i hard pod navi. 

Edytowane przez Sebastian.R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 hours ago, Sebastian.R said:

 

Topi to jest harman. Telefon identyfikuje system jako harman, tylko trzeba troche pogrzebac. No i chwalili sie kiedys zaczynajac wspolprace, ze tom tom bierze soft navi a harman audio i hard pod navi. 

Być może jakieś elementy są Harmana, dlatego wyskakuje jako Harman przy podłączeniu BT. Natomiast w konfiguracji nie ma zmianki o Harmanie dla Sport, również nie ma napisu na głośnikach :biglol: tak jak jest to w przypadku Outbacka. Kiedy się spojrzy na konfigurację w Stanach to tam jest zaznaczone, że audio to Harman i też jest srebrna plakietka na głośnikach w Imprezie.

Zatem podejrzewam, że tutejsza wersja Sport nie ma całkowicie Harmana (wzmacniacz, głośniki, kable, tuner, kto wie co jeszcze). Ale oczywiście mogę się mylić. 

Może @Dyrekcja mogła by pomóc z wyjaśnieniem ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Topi napisał:

Być może jakieś elementy są Harmana, dlatego wyskakuje jako Harman przy podłączeniu BT. Natomiast w konfiguracji nie ma zmianki o Harmanie dla Sport, również nie ma napisu na głośnikach :biglol: tak jak jest to w przypadku Outbacka. Kiedy się spojrzy na konfigurację w Stanach to tam jest zaznaczone, że audio to Harman i też jest srebrna plakietka na głośnikach w Imprezie.

Zatem podejrzewam, że tutejsza wersja Sport nie ma całkowicie Harmana (wzmacniacz, głośniki, kable, tuner, kto wie co jeszcze). Ale oczywiście mogę się mylić. 

Może @Dyrekcja mogła by pomóc z wyjaśnieniem ;)

 

 

Pewnie za doplata masz lepsze parametry plus sygnowanie napisem. W gorszej wersji sie wstydzą podpisać hehe. Jakiś znaczek pod ekranem multimediów jest. Ale nie potrafie zidentyfikować czyj.

image.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minutes ago, Sebastian.R said:

 

Pewnie za doplata masz lepsze parametry plus sygnowanie napisem. W gorszej wersji sie wstydzą podpisać hehe. Jakiś znaczek pod ekranem multimediów jest. Ale nie potrafie zidentyfikować czyj.

image.jpeg

Jeśli chodzi o ten znaczek na środku pod guzikiem Media w kształcie N to jest to NFC - Near Field Communication. Czyli można połączyć urządzenia, które wspierają NFC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potestowałem dzis jazde w mieście. Super to oprogramowali.

Normalna jazda spokojna - do 2,5k rpm. 

Dynamiczna - do 3,5k rpm. 

Slalom miedzy samochodami, pierwszy na swiatlach itp do max 4.5k rpm. 

Jak ktos powie, ze kreci powyzej tego w miescie to nie wiem jak... to juz pałowaniem auta nazwe. Nie da sie poprostu. Miejsca brakuje. 

 

Na trasie ok. Napewno sie wkreci wyżej jak sie dlugo przytrzyma. 

Ten silnik jest aż za mocny jak na przeznaczenie auta. Spokojnie zrozumiem jak ktos wezmie 1.6 w manualu. Szkoda przepalać benzyne bez sensu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Topi napisał:

Jeśli chodzi o ten znaczek na środku pod guzikiem Media w kształcie N to jest to NFC - Near Field Communication. Czyli można połączyć urządzenia, które wspierają NFC.

 

NFC ułatwia parowanie urządzeń Bluetooth (nie trzeba kodów wpisywać, tylko się przykłada telefon z NFC do jednostki multimedialnej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tempomat działa mega fajnie, staje do 0 w korkach i stoi. Puka sie przyciskiem resume i smiga dalej.

Przy ustawieniu dynamicznym radzi sobie identyko jak łódzki kierowca :)

 

Ciekawie działa system wykrywający auta za nami podczas cofania - ktorym czujnikiem on to robi nie wiem, ale dziala bardzo sprawnie nawet jak jest mocno pozastawiane naokoło. 

 

Skrzynia nie ma opcji "żeglowania" ale to nie szkodzi bo... Ten samochód żegluje w trybie ciągłym :P

Po puszczeniu gazu opór na kołach jest w zasadzie zerowy, praktycznie wszystko muszą robić hamulce. Warto zmienić nawyki i puszczać gaz dużo wcześniej dojeżdzając do światel - bo na bank dojedziemy ze zbyt wysoką prędkością. Podczas puszczenia gazu -wskaznik chwilowego zuzycia wskazuje 0. Nie mam doświadczenia z cvt czy to prawda, bo np w niektórych hydrokinetykach też pokazuje 0 a jak wiadomo konstrukcyjnie nie jest to możliwe. 

 

Ciekawie działa też asystent przekroczenia pasa. Potrafi pikać nawet jak nie ma żadnej lini a przekraczamy srodek jezdni (jak asfalt był wylewany na 2x i jest łączenie).

Natomiast już ten asysten utrzymania pasa który kręci nam kierownicą wymaga wyraźnych autostradowych linii. 

Edytowane przez Sebastian.R
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Sebastian.R napisał:

Po puszczeniu gazu opór na kołach jest w zasadzie zerowy, praktycznie wszystko muszą robić hamulce. Warto zmienić nawyki i puszczać gaz dużo wcześniej dojeżdzając do światel - bo na bank dojedziemy ze zbyt wysoką prędkością.

W aucie z manetkami biegów przy kierownicy można w takiej sytuacji sobie zredukować i będzie namiastka hamowania silnikiem.

W Forku CVT 2017 działa to fajnie - przypuszczam, że w Imprezie tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy jest tak samo ale jak tylko skrzynia nie czuje, ze dociskasz mocno gaz (zakłada, ze zredukowales np do wyprzedzania) to bardzo szybko sama wraca w tryb D. Zbyt szybko moim zdaniem. Do tego stopnia, ze dzisiaj był moment kiedy próbowałem 3x wymusić manual. W koncu sie wkurzyłem i przełaczyłem skrzynie dźwignią zmiany biegow na manual i dopiero manetki. Nagram film w dzien. 

 

Wg mnie te manetki to ozdoba:

1) chodzą na kierownicy i sa małe, wiec jak skrecisz kierownicą to bez sensu ze ich szukasz... A nie poratujesz sie lewarkiem od skrzyni tak na szybko bo tam nie ma przerzucania, tylko wybor manual/D

2) do hamowania silnkiem nie uzyjesz (patrz wyzej)

3) skrzynia dziala tak sprawnie (kick down) i tak trafnie dobiera przełożenia, ze nie udało mi sie rownie dobrze dobrac manualnie. Koncowo lepsza opcja to poprostu operowanie gazem. Mega fajnie pracuje. 

 

A - i nie da sie wrócić z manuala do D np przytrzymując prawą manetke. Tylko auto musi samo zdecydować, ze to juz czas.

Edytowane przez Sebastian.R
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
6 minut temu, Sebastian.R napisał:

Tylko auto musi samo zdecydować, ze to juz czas

Można samemu decydować - wystarczy szybko przesunąć dźwignię automatu na lewo ( pozycja manual ) i z powrotem na D - wówczas natychmiast powraca do jazdy w trybie automatu.

42 minuty temu, Siemek napisał:

W aucie z manetkami biegów przy kierownicy można w takiej sytuacji sobie zredukować i będzie namiastka hamowania silnikiem.

To jak najbardziej działa też w Imprezie ( czy XV ). Hamowanie silnikiem jest nawet dość skuteczne ( oczywiście zależy od tego, jakie przełożenie wybierzemy ). Dojeżdżając do skrzyżowania z czerwonym światłem, czy też jadąc z góry praktycznie zawsze korzystam z hamowania silnikiem (wyjątek : jazda z góry z włączonym tempomatem - wtedy bez interwencji sam dobiera takie przełożenia, że by hamując silnikiem utrzymać zadaną prędkość ).

 

Pozdrowienia

Edytowane przez Dyrekcja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagram jak to ucieka samo z manuala w D. Nie spotkałem auta w ktorym by to było takie szybkie... 

Może musi miec albo mocno wciśnięty gaz albo nie wiem co? Spadek terenu do hamowania? U mnie słabo to działa. Po 2 sekundach (dwóch) potrafi wrocić na D.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale jak nie weźmiesz skrzyni w tryb manual czyli lewarkiem w lewo to ona dalej jest w trybie automatycznym więc pykanie wtedy manetkami daje tylko chwilową opcje manuala i wraca do automatycznego.

Edytowane przez Kukson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybadałem temat (jestem w połowie czytania instrukcji :p). Jak dotyka sie gaZu to niestety efekt jest taki jak na filmie (zobacZymy czy sie zalaczy, proba z telefonu :p). Wiec jak przed wyprzedzaniem planujesz redukcje to musisz przejsc w manual galka skrzyni biegow. Albo zdac sie na kickdown. 

Natomiast jak nie dotykasz gaZu to da sie uzywac jako hamowania silnikiem (dotkniesz gaz i wroci w D). 

IMG_8743.MOV

IMG_8744.MOV

 

działa? Jak nie to powiedzcie mi jak załączyć filmik?

Edytowane przez Sebastian.R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Działa :). W samochodzie też - wszystko zgodnie z założeniem. Jeżeli przed wyprzedzaniem chcę redukować przełożenie ( co ogólnie jest w większości wypadków słuszne ) to mam dwie opcje :

1. Przejście w tryb M + redukcja

2. Redukcja bez przechodzenia w tryb M bezpośrednio przed rozpoczęciem przyspieszania ( gdy mam gaz wciśnięty najwyżej zredukuje jeszcze głębiej :) ).

 

Wszystko działa na tej samej zasadzie, jak w innych naszych modelach z taką skrzynią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Dyrekcja napisał:

Działa :). W samochodzie też - wszystko zgodnie z założeniem. Jeżeli przed wyprzedzaniem chcę redukować przełożenie ( co ogólnie jest w większości wypadków słuszne ) to mam dwie opcje :

1. Przejście w tryb M + redukcja

2. Redukcja bez przechodzenia w tryb M bezpośrednio przed rozpoczęciem przyspieszania ( gdy mam gaz wciśnięty najwyżej zredukuje jeszcze głębiej :) ).

 

Wszystko działa na tej samej zasadzie, jak w innych naszych modelach z taką skrzynią.

 

Ok teraz działanie rozumiem, tylko wyklucza to sytuacje gdzie redukuje (będac w trybie D) i wyczekuje na moment żeby wyprzedzic ( bo jeszcze jedzie auto z naprzeciwka).

Jak widac na filmie nr1 ( mam nadzieje, ze widac) po redukcji od razu przeskakuje w tryb D jeżeli dotykamy gazu (jednostajnie, bez gwałtownego wciskania).

Widac te filmy wogole? Bo na ipadzie nie widze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trybie S w Levorgu dluzej podtrzymuje zredukowane przelozenie.

 

CVT nie lubi „niezdecydowanych“. Redukujesz, wiec komputer oczekuje, ze bedzie ogien na tloki, a jesli nie dajesz gazu, to wraca do trybu Drive. Jego zadaniem, przynajmniej w trybie [ I ] jest oszczedzanie paliwa, dopasowywanie sie do warunkow jazdy oraz ignorowanie niepotrzebnych ruchow pedalem gazu. To jest modus luzna guma, albo „na flaku“. Na trase, do miasta i codziennego ruchu, jak sie nam nie spieszy, sprawdza sie super.  

 

W trybie S nie mam zadnego problemu z wyprzedzaniem i ze zbyt szybkim przechodzeniem na Drive. Ale tu trzeba zrozumienia, jak dziala skrzynia CVT i umiec wykorzystac jej wlasciwosci. Podstawa to zdecydowane operowanie pedalem gazu. Dodatkowo w trybie [ S ] zdecydowanie skraca sie reakcja na gaz i czuc jakby pedal przyspieszenia byl twardszy. Auto juz przy lekkim nacisnieciu gazu rwie do przodu. Poza tym podczas wyprzedzania zawsze mozna dodatkowo zrzucic o jeden lub dwa biegi, a nawet w trakcie, jesli tego wymaga sytuacja. 

 

Mieszkam w terenie pagorkowatym i akurat hamowanie silnikiem przy korzystaniu z manetek cos tam pomaga, w kazdym razie skrzynia podtrzymuje tak dlugo zadane przelozenie, dopoki nie rozpoczne przyspieszania. I nie chodzi mi tylko o musniecie pedalu gazu, te komputer zdaje sie ignorowac i dobrze wyczuwa intencje kierowcy. 

 

Poznaj swojego Lineartronica i swiadomie korzystaj z jego wlasciwosci (tu celowo nie pisze wady i zalety, gdyz dla jednego jego cecha bedzie wada, a dla mnie byc moze zaleta, czy w innych warunkach drogowych). 

 

 

Edytowane przez Christoph
  • Super! 1
  • Haha 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Christoph napisał:

W trybie S w Levorgu dluzej podtrzymuje zredukowane przelozenie.

 

CVT nie lubi „niezdecydowanych“. Redukujesz, wiec komputer oczekuje, ze bedzie ogien na tloki, a jesli nie dajesz gazu, to wraca do trybu Drive. Jego zadaniem, przynajmniej w trybie [ I ] jest oszczedzanie paliwa, dopasowywanie sie do warunkow jazdy oraz ignorowanie niepotrzebnych ruchow pedalem gazu. To jest modus luzna guma, albo „na flaku“. Na trase, do miasta i codziennego ruchu, jak sie nam nie spieszy, sprawdza sie super.  

 

W trybie S nie mam zadnego problemu z wyprzedzaniem i ze zbyt szybkim przechodzeniem na Drive. Ale tu trzeba zrozumienia, jak dziala skrzynia CVT i umiec wykorzystac jej wlasciwosci. Podstawa to zdecydowane operowanie pedalem gazu. Dodatkowo w trybie [ S ] zdecydowanie skraca sie reakcja na gaz i czuc jakby pedal przyspieszenia byl twardszy. Auto juz przy lekkim nacisnieciu gazu rwie do przodu. Poza tym podczas wyprzedzania zawsze mozna dodatkowo zrzucic o jeden lub dwa biegi, a nawet w trakcie, jesli tego wymaga sytuacja. 

 

Mieszkam w terenie pagorkowatym i akurat hamowanie silnikiem przy korzystaniu z manetek cos tam pomaga, w kazdym razie skrzynia podtrzymuje tak dlugo zadane przelozenie, dopoki nie rozpoczne przyspieszania. I nie chodzi mi tylko o musniecie pedalu gazu, te komputer zdaje sie ignorowac i dobrze wyczuwa intencje kierowcy. 

 

Poznaj swojego Lineartronica i swiadomie korzystaj z jego wlasciwosci (tu celowo nie pisze wady i zalety, gdyz dla jednego jego cecha bedzie wada, a dla mnie byc moze zaleta, czy w innych warunkach drogowych). 

 

 

 

Prosze obejrzeć film a nie mi pisac jak jest w levorgu :P Po pierwsze ja nie mam trybów jazdy. Po drugie skąd auto może wiedzieć czy jestem zdecydowany czy nie skoro to po sekundzie samo przeskakuje z biegu spowrotem na D. Widac na wyswietlaczu jak szybko z 3 wskakuje na D i z dwójki na koncu filmu. Powiedz mi prosze, jak po zapoznaniu sie z lineartoniciem mam z tego świadomie skorzystać :lol: Ja rozumiem niezdecydowanie ale cmon... sekunda? To mam w sekunde zredukowac recznie i rozpocząć wyprzedzanie? Bzdura nie? To nacisne kickdown i bedzie szybciej. Celem jest podniesienie obrotów przed wyprzedzaniem. Nie da sie. Trzeba przejsc dzwignia zmiany biegów w manual.

Pierwszy raz sie z czymś takim spotkałem. Nie przeszkadza mi to ale mnie zaskoczyło. Czy to wada to nie wiem, bo zależy jaką marke uznać za norme. Traktuje to jako ceche. Kickdown działa znakomicie, nacisne sobie gaz i tyle. 

A w trybie manualnym to ja rozumiem, ze mozna robic co sie chce. Aż sie zastanawiam czy to nie jest jakis błąd oprogramowania.

 

Tak naprawde JEDYNE co umożliwia tryb manualny wywołany manetkami (przy załączonym D) - to hamowanie silnikiem, np przed zakrętem czy światłami. 

Ale nie wolno dotknąć gazu, bo przerzuci na D. Do redukcji przed wyprzedzaniem się nie nadaje. Chybaa, że zamierzasz wyprzedzać mieszcząc się w tej sekundzie.... 

Ponieważ niektórzy są leniwi przekonwertowałem.

 

 

Edytowane przez Sebastian.R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.12.2017 o 22:40, Sebastian.R napisał:

Ja nacisnąłem ostatnio lekko gaz i sie też  nie zwolnił. Ale miałem kosiarke przed sobą więc wolałem nie ryzykowac :P 

 

Może nie miałeś zapiętych pasów? Dziś jeździłem nowym XV i hamulec zwalnia się błyskawicznie po muśnięcie gazu.

 

A ta w ogóle samochód jest super!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, spawalniczy napisał:

 

Może nie miałeś zapiętych pasów? Dziś jeździłem nowym XV i hamulec zwalnia się błyskawicznie po muśnięcie gazu.

 

A ta w ogóle samochód jest super!

 

:unsure: nie pamiętam, bardzo możliwe. Jutro sprawdze. Ale rozumiem, ze mowisz o zwolnieniu recznego a nie o asystencie podjazdu. 

 

Z zabawnych rzeczy jeszcze. Jak dzis parkowalem tylem prostopadle do krawężnika, za mną był pas zieleni i droga po ktorej jezdzily auta. Ciagle pikał żebym tam nie jechał bo niebezpiecznie hehe wykrywał auta zza pasa zieleni. Nawet mi raz zahamował jak parkowałem :) 

Uroki elektroniki :) ale działa to bardzo daleko i dobrze wykrywa musze przyznac. 

 

Mam też jeden moment w drodze do pracy gdzie musze jechać wolniej przez eyesight. Bo na skrzyżowaniu (jednopasmowa) moja droga ktora jade, nie przechodzi bezpośrednio prosto za skrzyzowanie tylko trzeba odbic w prawo. A w miejscu gdzie ja powinienem sie znalezc jadac  prosto - stoją auta z naprzeciwka chcące skrecic w lewo. Mówiac krótko chcac jechac prosto przez skrzyzowanie trzeba przeleciec slalomem :P

Efekt taki, ze jak jade szybko (bo np mam zielone) to eysight mysli ze jade na zderzenie czołowe hehe wiec musze lekko naciskac hamulec zblizajac sie do tego miejsca. 

14 minut temu, spawalniczy napisał:

A ta w ogóle samochód jest super!

 

Jest :wub:

Edytowane przez Sebastian.R
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...