Skocz do zawartości

Czy wg Was STI robi się (jest) samochodem kolekcjonerskim?


herrkam

Rekomendowane odpowiedzi

Sprzedaję właśnie STI MY15 - dlatego że brakuje mi głównie centralnego obrotomierza i niedługo będzie nowe  (w S207 mógł bym to znieść- ten brak obrotomierza ;) ale ich już nie ma) aby uzupełnić lukę chciałem kupić dobrego hawka w tradycyjnum setupie (niebieski+złoty+parapet). Niestety popatrzałem po rynku i nie ma dobrych STI przed 2008 (może kilka hatch i sedanów 2010-2014 się znajdzie).

 

Czy powyższa sytuacja pokazuje że STI seryjne pewne 2001-2007 już jest kolekcjonerskim samochodem?

 

Co sądzicie?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pewnym sensie na pewno. Mało jest zadbanych aut na rynku a tych zadbanych ludzie się nie pozbywają jeśli nie muszą. Mija właśnie 10 lat od pierwszej produkcji Hawka i może nie już ale zaczną e auta tylko drożeć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trafić seryjnego, zadbanego i niepomodzonego Hawka STI (albo i Bloba) jest chyba dość trudno - większość sztuk jest jednak dłubnięta - sam nico ponad rok temu szukałem takiego dla siebie, i w końcu wybór padł na EvoX ;) myślę więc, że do statusu auta kolekcjonerskiego już im niedaleko ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno jakaś wersją przeznaczona tylko na rynek japoński, np S202 w górę. Zauważyłem znaczny wzrost cenowy tych wersji w ciągu ostatniego roku. To samo ze starszymi wersjami GC8.
Na tą chwilę najwięcej kasy zarabiasz na Porsche 964 i 993 :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hersham wszystko co przed lanosem i ex jest już kolekcjonerskie oczywiście odstawiamy stan samochodu na dalszy plan.Ja bym jeszcze dodał że im bardziej dziewicze tym bardziej pożądane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mamy na myśli stan globalny, to japońce naprodukowali tak dużo sti GD, że jeszcze długo, długo nie będzie to pojazd kolekcjonerski.

Oczywiście mam na myśli Kolekcjonerów, a nie kolekcjonerów, co kupili rozlatującego się Wartburga za 500zł i już uważają się za kolekcjonerów.

 

Uważam, że jest to na pewno samochód nietuzinkowy (poza gronem rajdowym, gdzie od zawsze dyskutuje się o sti vs evo).

W nadwoziu auta klasy kompaktowej dostajemy dość mocny silnik, układ napędowy o ponadnormatywnej sprawności. I gdyby tylko pozycja

za kierownicą była ciut lepsza... i stołki ciut wygodniejsze...

Dla niektórych może być nawet kultowy...

 

Ale kolekcjonerski - na pewno nie.

 

Wiem, bo sam mam od wielu lat bloba sti. Dobry wóz jak trzeba czasem nieco "adrenaliny zażyć". Ale w codziennej eksploatacji

przegrywa choćby z Legacy GT, zwłaszcza jak w GT podniesiemy moc do poziomu sti.

 

Przykładem auta kolekcjonerskiego (dla mnie) w gamie subaru są dwa seryjne wozy (i oba stare) - Legacy Turbo 4WD (a jak mogę

zaszaleć i zapomnieć o kierownicy po lewej stronie to Legacy RS) i wóz nie produkowany z kierą po lewej, czyli Impreza WRX RA STI.

Dosłownie biały kruk z 1995 roku. Przy tym wozie, Type R stoją dosłownie na każdym rogu, choć też unikatowości odmówić im nie można.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Szczególnie silnik 2.5 :);)

 

 

Śmiejesz się, ale ja ten silnik uwielbiam. A uszczelka to uszczelka - wymieniasz i jedziesz dalej  :P .

Co do Hawka to juz kupowałem je ze świadomością, że zostanie ze mną jako pierwsze z mojej przyszłej, bogatej kolekcji ciekawych aut  ;) , tak więc dla mnie już jest kolekcjonerskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze jest to że dobrze utrzymany i zadbany Hawk sti nadal mógłby być sprzedawany w salonie, pomimo upływu 10 lat od produkcji wygląda świetnie.

Z zewnatrz , w srodku to archaiczne auto nawet przy MY15 wyglada jak by roznilo je Nie 7 a 20 Lat a co dopiero na tle innych autach konkurencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze bo dyskusja schodzi na boczny tor ;)

 

Na allegro okolo 48 aut z rocznikami 2008-2015

na mobile.de 38 do roku 2007 wszystko modzone raczej i duzo rhd

Panowie smiem twierdzic ze 2001-2007 niemodzone ori to juz Biale Kruki i za rok dwa, a nie daj Bog jak Subaru oglosi koniec sti -imprezy wrx to ceny takich beda szly do gory. Ladne gc latwiej kupic od gd :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśle top topów jezeli chodzi o GD to bedzie MY05 z DCCD

Tak BTW ten obrotomierz to chyba tylko taka wymówka; )

 

Oglnie trochę to mówi o tym samochodzie.Zazwyczaj aut z których jest się zadowolonym nie sprzedaje się po roku no i chyba w tym wypadku nie porwali cie za jaja skoro się tak szybko z niego rozpinana.

Ja osobiście się nie dziwię.To super auto i niewykluczone że najlepsze STI ever ale dla mnie brakuje mu tego czegoś co miały te odlschoolowe subaru tego co sprawia że po 200 metrach przejechanych tym autem wiesz ze musisz go mieć.Moze jak by miało z 400 km z jakiegoś charakter negocjacji silnika dopełnił by całości a tak to bez rajdowych korzeni połowa klimatu tego auta została zabrana.Ogolnie mam wrażenie że FIA zabiła te auta i co by subaru nie zrobiło z STI to już nigdy nie będzie to co kiedyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...