Zdzisław Opublikowano 30 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2015 (edytowane) Koszty naprawy SB-Diesel. Problem dotyczy wady fabrycznej produktu FHI. Silnik /wał korbowy/ ulegają zużyciu po ok. 150 Km, pomimo właściwego serwisu olejowego. SIP + FHI robią gest i zwykle dostarczają short block, ale ASO wykonuje już wszystkie czynności na koszt posiadacza pojazdu. Samo rozebranie silnika i ocena uszkodzenia w ASO to ok. 2 500 zł/brutto. Naprawa "na gotowo" to 2 500 zł+ 11 000 zł = 13 500 zł. Zrobił ktoś taniej ?? Edytowane 30 Listopada 2015 przez Zdzisław Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 30 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2015 (edytowane) Silnik /wał korbowy/ ulegają zużyciu po ok. 150 Km, pomimo właściwego serwisu olejowego. Wow !!!! Chyba odkryłeś największą tajemnicę forum :bowdown: Dotychczas wszyscy sądzili że pada po 153 tys. km . Pełen szacun za tak zdecydowane stwierdzenie :facepalm: Edytowane 30 Listopada 2015 przez kordynator 1 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin76w Opublikowano 30 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2015 Napisany Dzisiaj, 17:36 Koszty naprawy SB-Diesel. Problem dotyczy wady fabrycznej produktu FHI. Silnik /wał korbowy/ ulegają zużyciu po ok. 150 Km, pomimo właściwego serwisu olejowego. SIP + FHI robią gest i zwykle dostarczają short block, ale ASO wykonuje już wszystkie czynności na koszt posiadacza pojazdu. Samo rozebranie silnika i ocena uszkodzenia w ASO to ok. 2 500 zł/brutto. Naprawa "na gotowo" to 2 500 zł+ 11 000 zł = 13 500 zł. Zrobił ktoś taniej ?? Zdzisław Raczej niema tu reguły, chyba że tak wyczytałeś z instrukcji może to być nawet po 40 tkm, a może po180 tkm, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 30 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2015 Tak czy siak padnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wojteq70 Opublikowano 30 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2015 Koszty naprawy SB-Diesel. Problem dotyczy wady fabrycznej produktu FHI. Silnik /wał korbowy/ ulegają zużyciu po ok. 150 Km, pomimo właściwego serwisu olejowego. SIP + FHI robią gest i zwykle dostarczają short block, ale ASO wykonuje już wszystkie czynności na koszt posiadacza pojazdu. Samo rozebranie silnika i ocena uszkodzenia w ASO to ok. 2 500 zł/brutto. Naprawa "na gotowo" to 2 500 zł+ 11 000 zł = 13 500 zł. Zrobił ktoś taniej ?? Ja. Sprzedalem przy 120 tys przebiegu. Zanim padl. Generalnie nic smiesznego. Tylko wspolczuc wlascicielowi. Szerzej temat opisywany byl na forum technicznym. Moze tam latwiej o podpowiedz bedzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sim_one Opublikowano 2 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2015 (edytowane) 13 500 za naprawę to na prawdę nie dużo... powiedziałbym nawet jeśli mówimy o ASO że to los wygrany na loterii i nie należy szukać taniej bo się nie da. Wiem co mówię bo właśnie sprzedałem Outbacka z rozsypanym silnikiem a jakbym miał opcję za 13 500 to bym był wniebowzięty, naprawił i jeździł dalej. Edytowane 2 Grudnia 2015 przez sim_one Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 2 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2015 Też tak uważam 13500 jest dla mnie do przyjęcia razie czego, Ten silnik jest dla mnie świetny, jest dynamiczny , lubi wysokie obroty, mało pali . Jak padnie naprawiam go i jażdże dalej 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zdzisław Opublikowano 3 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2015 13 500 za naprawę to na prawdę nie dużo... powiedziałbym nawet jeśli mówimy o ASO że to los wygrany na loterii Chyba mamy różne zdanie w tej sprawie, przy cenie giełdowej dla tego rocznika 32-35 Kzł naprawa stanowi 38 % wartości, nie muszę dodawać że nikt nie kupi takiego SBD za 45-48 Kzł. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 3 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2015 (edytowane) przy cenie giełdowej dla tego rocznika 32-35 Kzł naprawa stanowi 38 % wartości, nie muszę dodawać że nikt nie kupi takiego SBD za 45-48 Kzł. uważam ze zle do tego tematu podchodzisz no chyba ze jestes handlarzem . Auto warte jest tyle ile kupujący są w stanie za nie zapłacic i bardzo łatwo weryfikuje to rynek używanych aut dlatego tak jak napisałes cena 45pln za taki auto jest nierealna. Ze starszymi autami tak już jest ze tracą na wartości wraz z wiekiem niektóre wiecej niektóre mniej. Niestety sbd należa do tej pierwszej grupy dlatego posiadajac takie auto masz wybór: albo godzisz sie z cena rynkową i sprzedajesz , albo naprawiasz i jezdzisz nim do smierci. Edytowane 3 Grudnia 2015 przez Karas 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin76w Opublikowano 3 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2015 sim_one powiedział 13 500 za naprawę to na prawdę nie dużo... powiedziałbym nawet jeśli mówimy o ASO że to los wygrany na loterii Chyba mamy różne zdanie w tej sprawie, przy cenie giełdowej dla tego rocznika 32-35 Kzł naprawa stanowi 38 % wartości, nie muszę dodawać że nikt nie kupi takiego SBD za 45-48 Kzł. Nikt nie mówi o sprzedawaniu, koledzy mówili o naprawie i jeżdżeniu dale bo auto z tym silnikiem jest rewelacyjne i świetnie się tym jeździ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 3 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2015 Nikt nie mówi o sprzedawaniu, koledzy mówili o naprawie i jeżdżeniu dale bo auto z tym silnikiem jest rewelacyjne i świetnie się tym jeździCzy o samochodzie który ulega tak poważnej awarii można mówić, że jest rewelacyjne? To trochę brzmi jak "operacja się udała, pacjent zmarł" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beemowiec Opublikowano 3 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2015 Nikt nie mówi o sprzedawaniu, koledzy mówili o naprawie i jeżdżeniu dale bo auto z tym silnikiem jest rewelacyjne i świetnie się tym jeździCzy o samochodzie który ulega tak poważnej awarii można mówić, że jest rewelacyjne? To trochę brzmi jak "operacja się udała, pacjent zmarł" Racja,troche taka utopia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 3 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2015 Awarie były bedą i innych markach tez się zdarzają Nie mam zamiaru przejmować się na zapas iPhone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sim_one Opublikowano 4 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2015 13 500 za naprawę to na prawdę nie dużo... powiedziałbym nawet jeśli mówimy o ASO że to los wygrany na loterii Chyba mamy różne zdanie w tej sprawie, przy cenie giełdowej dla tego rocznika 32-35 Kzł naprawa stanowi 38 % wartości, nie muszę dodawać że nikt nie kupi takiego SBD za 45-48 Kzł. Szanuję Twoje zdanie ale, nie wchodząc w szczegóły, jakbyś usłyszał ceny albo przekraczające wartość samochodu albo porównywalne za naprawę silnika to na prawdę byś się cieszył z kwoty o której mówisz (a dokładniej to z mniejszych szkód zapewne)... jeśli to jeszcze ASO i jak rozumiem masz gwarancję na wykonaną naprawę. Cenę giełdową i łatwość odsprzedaży też kalkulowałem. Prawda jest rzekłbym "afinansowa" - czy samochód nowy czy starszy ten sam koszt naprawy podobnie uszkodzonego silnika. Wiek a co za tym idzie owa cena giełdowa nie ma tu zbytniego wpływu. Powoduje tylko większą frustrację właściciela. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rombu Opublikowano 4 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2015 Dyskutujecie z nowym kolegą Zdzisławem, ale chyba nie zauważyliście, że 13.500 za samą robociznę. Shortblock "daje" SIP/FHI. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sim_one Opublikowano 4 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2015 (edytowane) Zauważyliśmy. Jak ktoś jest w sytuacji kolegi to na prawdę nie liczy się kto co daje ale ile finalnie wyjmiemy z własnej kieszeni i jakie gwarancje dostaniemy. Swoją drogą jeśli silnik jeszcze nie został rozebrany (czyli kolega nie poniósł jeszcze kosztów owych 2500zł/brutto) i nie oszacowano rzeczywistych uszkodzeń to dyskutujemy o prognozach kosztów czyli o gumowych dzwonkach. Edytowane 4 Grudnia 2015 przez sim_one Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 4 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2015 Zdzisław kupuj tego SBD bo jezdzi naprawde niezle. Tak jak napisałes awarie zdarzają się w każdej marce a jak padnie to naprawisz-najważniejsze ze jestes na taką ewentualnosc przygotowany i nie bedziesz pozniej płakał/marudził na forum/w internecie jakie to SBD jest złe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariuszsek Opublikowano 4 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2015 (edytowane) Panowie bez żartów to nie jest śmieszne przynajmniej sąsiad przestanie patrzeć z zazdrością, i będzie życzliwszy zacznie się uśmiechać jak się dowie ile takie cacko kosztuje mój znajomy właśnie kupił taką padakę z padniętym SBD wkłada H6 koszty chyba porównywalne będą Edytowane 4 Grudnia 2015 przez mariuszsek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Włochaty Opublikowano 4 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2015 trzeba byc prawdziwym fanem SBD zeby zupelnie na spokojnie byc gotowym na wydanie parunastu tysi na naprawe w razie W, ktory to raz W jest calkiem prawdopodobny ani moc nie jest oszlamiajaca, ani tym bardziej brzmienie, ani nawet ten silnik spalaniem na siebie nie zarobi. Kolejny dowod na to ze milosc bywa slepa pozdr 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 4 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2015 mój znajomy właśnie kupił taką padakę z padniętym SBD wkłada H6 koszty chyba porównywalne będąAle to połowę auta trzeba niestety wymienić. Różnice między H6 a SBD są ogromne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariuszsek Opublikowano 4 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2015 (edytowane) niestety koszmar ale tak mu się to widzi trafił SBD uwalone za grosze i teraz kombinuje ale jest uparty dokupił angola i wsio jak leci wiązkę musiał kupić osobno a co więcej czas pokarze najgorsza maska do wymiany bo po co dzióra w H6 mi zapodał temat że można by wsadzić 2,0 z BRZ do mojego legwana szaleńcy Kolejny dowod na to ze milosc bywa slepa to nie miłość chyba a naiwność, mnie się to może nie przytrafi tak niektórzy podchodzą do tematu mam idealny dowód na to w pracy z innym autem g...o psuje się na potęgę ale miało się nie przytrafić przy takim ryzyku klekot to żadna oszczędność, sam gazu nie zakładałem bo w innych wozidłach były cuda wianki albo rybki, albo akwarium Edytowane 4 Grudnia 2015 przez mariuszsek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zdzisław Opublikowano 6 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2015 Zamykam dyskusję, wypowiedziało się kilku znafców a nawet jeden miszcz, odpowiedz na proste a konkretne pytanie nie padła, nie trafiłem na nikogo, kto temat przerabiał i wie w czym rzecz. Robię SBD w N.S. Zobaczymy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 6 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2015 wypowiedziało się kilku znafców a nawet jeden miszcz, odpowiedz na proste a konkretne pytanie nie padła, nie trafiłem na nikogo, kto temat przerabiał i wie w czym rzecz. a to akurat norma tutaj... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 6 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2015 Widocznie tak wiele tych SBD nie pada,przynajmniej forumowych. @@Andrzej Koper wiadomo również,że dwie naprawy SBD mogą się znacznie różnić kwotami,zależnie od zakresu prac jak i w którym ASO dokonywana jest naprawa,bo to czasem wtryski czy głowicę trzeba wymienić,za dwumasę i sprzęgło też czasem przyjdzie zapłacić,nie wspominając o szeregu drobniejszych części jak dźwigienki zaworów czy same zawory. Kosztorysami na spore kwoty przy naprawach SBD,też łatwo się nie jest "chwalić". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 6 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2015 Bo o SBD jak o zmarłym, tylko dobrze albo w ogóle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się