Jump to content

Koszty naprawy SB-Diesel


Zdzisław
 Share

Recommended Posts

Koszty naprawy SB-Diesel.

Problem dotyczy wady fabrycznej produktu FHI.  Silnik  /wał korbowy/ ulegają zużyciu po ok. 150 Km, pomimo właściwego serwisu olejowego. SIP + FHI robią gest i zwykle dostarczają short block, ale ASO wykonuje już wszystkie czynności na koszt posiadacza pojazdu.

Samo rozebranie silnika i ocena uszkodzenia w ASO  to ok. 2 500 zł/brutto. Naprawa "na gotowo" to 2 500 zł+ 11 000 zł = 13 500 zł.

Zrobił ktoś taniej ??

Edited by Zdzisław
Link to comment
Share on other sites

Silnik /wał korbowy/ ulegają zużyciu po ok. 150 Km, pomimo właściwego serwisu olejowego.

Wow !!!! Chyba odkryłeś największą tajemnicę forum :bowdown: :bowdown: :bowdown:  Dotychczas wszyscy sądzili że pada po 153 tys. km ;) . Pełen szacun za tak zdecydowane stwierdzenie :facepalm: :facepalm: :facepalm:

Edited by kordynator
  • Upvote 1
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

 

 

Napisany Dzisiaj, 17:36 Koszty naprawy SB-Diesel. Problem dotyczy wady fabrycznej produktu FHI. Silnik /wał korbowy/ ulegają zużyciu po ok. 150 Km, pomimo właściwego serwisu olejowego. SIP + FHI robią gest i zwykle dostarczają short block, ale ASO wykonuje już wszystkie czynności na koszt posiadacza pojazdu. Samo rozebranie silnika i ocena uszkodzenia w ASO to ok. 2 500 zł/brutto. Naprawa "na gotowo" to 2 500 zł+ 11 000 zł = 13 500 zł. Zrobił ktoś taniej ??

Zdzisław Raczej niema tu reguły, chyba że tak wyczytałeś z instrukcji :P


może to być nawet po 40 tkm, a może po180 tkm,

Link to comment
Share on other sites

Guest Wojteq70

Koszty naprawy SB-Diesel.

Problem dotyczy wady fabrycznej produktu FHI. Silnik /wał korbowy/ ulegają zużyciu po ok. 150 Km, pomimo właściwego serwisu olejowego. SIP + FHI robią gest i zwykle dostarczają short block, ale ASO wykonuje już wszystkie czynności na koszt posiadacza pojazdu.

Samo rozebranie silnika i ocena uszkodzenia w ASO to ok. 2 500 zł/brutto. Naprawa "na gotowo" to 2 500 zł+ 11 000 zł = 13 500 zł.

Zrobił ktoś taniej ??

Ja. Sprzedalem przy 120 tys przebiegu. Zanim padl. Generalnie nic smiesznego. Tylko wspolczuc wlascicielowi. Szerzej temat opisywany byl na forum technicznym. Moze tam latwiej o podpowiedz bedzie?
Link to comment
Share on other sites

13 500 za naprawę to na prawdę nie dużo... powiedziałbym nawet jeśli mówimy o ASO że to los wygrany na loterii i nie należy szukać taniej bo się nie da.

Wiem co mówię bo właśnie sprzedałem Outbacka z rozsypanym silnikiem a jakbym miał opcję za 13 500 to bym był wniebowzięty, naprawił i jeździł dalej.

Edited by sim_one
Link to comment
Share on other sites

 

 

13 500 za naprawę to na prawdę nie dużo... powiedziałbym nawet jeśli mówimy o ASO że to los wygrany na loterii

Chyba mamy różne zdanie w tej sprawie, przy cenie giełdowej dla tego rocznika 32-35 Kzł naprawa stanowi 38 % wartości, nie muszę dodawać że  nikt nie kupi takiego SBD za 45-48 Kzł.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

przy cenie giełdowej dla tego rocznika 32-35 Kzł naprawa stanowi 38 % wartości, nie muszę dodawać że nikt nie kupi takiego SBD za 45-48 Kzł.

uważam ze zle do tego tematu podchodzisz no chyba ze jestes  handlarzem .  Auto warte jest tyle ile kupujący są w stanie za nie zapłacic i bardzo łatwo weryfikuje to rynek używanych aut dlatego tak jak napisałes cena 45pln za taki auto jest nierealna. Ze starszymi autami tak już jest ze tracą na wartości wraz z wiekiem niektóre wiecej niektóre mniej. Niestety sbd należa do tej pierwszej grupy dlatego posiadajac takie auto masz wybór: albo godzisz sie z cena rynkową i sprzedajesz , albo naprawiasz i jezdzisz nim do smierci.

Edited by Karas
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

sim_one powiedział 13 500 za naprawę to na prawdę nie dużo... powiedziałbym nawet jeśli mówimy o ASO że to los wygrany na loterii Chyba mamy różne zdanie w tej sprawie, przy cenie giełdowej dla tego rocznika 32-35 Kzł naprawa stanowi 38 % wartości, nie muszę dodawać że nikt nie kupi takiego SBD za 45-48 Kzł.

Nikt nie mówi o sprzedawaniu, koledzy mówili o naprawie i jeżdżeniu dale bo auto z tym silnikiem jest rewelacyjne i świetnie się tym jeździ

Link to comment
Share on other sites

Nikt nie mówi o sprzedawaniu, koledzy mówili o naprawie i jeżdżeniu dale bo auto z tym silnikiem jest rewelacyjne i świetnie się tym jeździ

Czy o samochodzie który ulega tak poważnej awarii można mówić, że jest rewelacyjne? To trochę brzmi jak "operacja się udała, pacjent zmarł" ;)
Link to comment
Share on other sites

 

Nikt nie mówi o sprzedawaniu, koledzy mówili o naprawie i jeżdżeniu dale bo auto z tym silnikiem jest rewelacyjne i świetnie się tym jeździ

Czy o samochodzie który ulega tak poważnej awarii można mówić, że jest rewelacyjne? To trochę brzmi jak "operacja się udała, pacjent zmarł" ;)

 

Racja,troche taka utopia...

Link to comment
Share on other sites

 

13 500 za naprawę to na prawdę nie dużo... powiedziałbym nawet jeśli mówimy o ASO że to los wygrany na loterii

Chyba mamy różne zdanie w tej sprawie, przy cenie giełdowej dla tego rocznika 32-35 Kzł naprawa stanowi 38 % wartości, nie muszę dodawać że  nikt nie kupi takiego SBD za 45-48 Kzł.

 

Szanuję Twoje zdanie ale, nie wchodząc w szczegóły, jakbyś usłyszał ceny albo przekraczające wartość samochodu albo porównywalne za naprawę silnika to na prawdę byś się cieszył z kwoty o której mówisz (a dokładniej to z mniejszych szkód zapewne)... jeśli to jeszcze ASO i jak rozumiem masz gwarancję na wykonaną naprawę.

 

Cenę giełdową i łatwość odsprzedaży też kalkulowałem. Prawda jest rzekłbym "afinansowa" - czy samochód nowy czy starszy ten sam koszt naprawy podobnie uszkodzonego silnika. Wiek a co za tym idzie owa cena giełdowa nie ma tu zbytniego wpływu. Powoduje tylko większą frustrację właściciela.

Link to comment
Share on other sites

Zauważyliśmy. Jak ktoś jest w sytuacji kolegi to na prawdę nie liczy się kto co daje ale ile finalnie wyjmiemy z własnej kieszeni i jakie gwarancje dostaniemy.

 

Swoją drogą jeśli silnik jeszcze nie został rozebrany (czyli kolega nie poniósł jeszcze kosztów owych 2500zł/brutto) i nie oszacowano rzeczywistych uszkodzeń to dyskutujemy o prognozach kosztów czyli o gumowych dzwonkach.

Edited by sim_one
Link to comment
Share on other sites

Zdzisław kupuj tego SBD bo jezdzi naprawde niezle. Tak jak napisałes awarie zdarzają się w każdej marce a jak padnie to naprawisz-najważniejsze ze jestes na taką ewentualnosc przygotowany i nie bedziesz pozniej płakał/marudził na forum/w internecie jakie to SBD jest złe :)

Link to comment
Share on other sites

Panowie bez żartów to nie jest śmieszne

przynajmniej sąsiad przestanie patrzeć z zazdrością, i będzie życzliwszy zacznie się uśmiechać jak się dowie ile takie cacko kosztuje :biglol:

mój znajomy właśnie kupił taką padakę z padniętym SBD wkłada H6 koszty chyba porównywalne będą

Edited by mariuszsek
Link to comment
Share on other sites

trzeba byc prawdziwym fanem SBD zeby zupelnie na spokojnie byc gotowym na wydanie parunastu tysi na naprawe w razie W, ktory to raz W jest calkiem prawdopodobny

 

ani moc nie jest oszlamiajaca, ani tym bardziej brzmienie, ani nawet ten silnik spalaniem na siebie nie zarobi. Kolejny dowod na to ze milosc bywa slepa  ;)

 

pozdr

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

mój znajomy właśnie kupił taką padakę z padniętym SBD wkłada H6 koszty chyba porównywalne będą

Ale to połowę auta trzeba niestety wymienić. Różnice między H6 a SBD są ogromne.
Link to comment
Share on other sites

niestety koszmar ale tak mu się to widzi trafił SBD uwalone za grosze  i teraz kombinuje ale jest uparty

dokupił angola i wsio jak leci wiązkę musiał kupić osobno a co więcej czas pokarze

najgorsza maska do wymiany :) bo po co dzióra w H6

mi zapodał temat że można by wsadzić 2,0 z BRZ do mojego legwana szaleńcy


 

 

Kolejny dowod na to ze milosc bywa slepa

to nie miłość chyba a naiwność, mnie się to może nie przytrafi tak niektórzy podchodzą do tematu

mam idealny dowód na to w pracy z innym autem g...o psuje się na potęgę ale miało się nie przytrafić

przy takim ryzyku klekot to żadna oszczędność, sam gazu nie zakładałem bo w innych wozidłach były cuda wianki

albo rybki, albo akwarium

Edited by mariuszsek
Link to comment
Share on other sites

Widocznie tak wiele tych SBD nie pada,przynajmniej forumowych. :P

@@Andrzej Koper wiadomo również,że dwie naprawy SBD mogą się znacznie różnić kwotami,zależnie od zakresu prac jak i w którym ASO dokonywana jest naprawa,bo to czasem wtryski czy głowicę trzeba wymienić,za dwumasę i sprzęgło też czasem przyjdzie zapłacić,nie wspominając o szeregu drobniejszych części jak dźwigienki zaworów czy same zawory. ;)


Kosztorysami na spore kwoty przy naprawach SBD,też łatwo się nie jest "chwalić". :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...