Skocz do zawartości

Koszty naprawy SB-Diesel


Zdzisław

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

@Andrzej Koper wiadomo również,że dwie naprawy SBD mogą się znacznie różnić kwotami,zależnie od zakresu prac jak i w którym ASO dokonywana jest naprawa,bo to czasem wtryski czy głowicę trzeba wymienić,za dwumasę i sprzęgło też czasem przyjdzie zapłacić,nie wspominając o szeregu drobniejszych części jak dźwigienki zaworów czy same zawory.

 

dokładnie, tak to już jest... ale decyduje klient . Wiadoma jest , w miare dokładnie ,cena za robociznę przełożenia shortblock i o to trzeba pytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • 1 miesiąc temu...

Prześledziłem rozmowę, gdyż temat jest dla mnie o tyle aktualny, bo sam chcę sprzedać swojego outbacka. Czuję, że wypowiedzi osób straszących przed tym silnikiem wynikają z braku doświadczenia na tym modelu. 

 

Ja kupiłem mojego Outbacka już po wymianie shortblocka, niespełna 2 lata temu. Na początku miałem pewne obawy co do wtryskiwaczy, ale serwis Pana Andrzeja Kopera rozwiał wszelkie moje wątpienia. Potem zawiózł mnie mój diesel parę razy do Hamburga (mieszkam na Pomorzu) i na urlop do Austrii (Wiedeń, Salzburg i wysokie Alpy). I co? I nic. Wróciłem z urlopu i zmieniłem olej. To wszystko. Nadal jeżdżę nim codziennie do pracy, odpala natychmiast po nocy przy -20°c, nadal pracuje spokojnie i nadal spala 6.8l.

 

 

Fakt, odkąd go mam to dmucham na zimne i tankuję jedynie ten "lepszy" diesel i częściej zmieniam olej, ale poza tym? Naprawdę nie rozumiem tych absolutnie czarnych scenariuszy. Aczkolwiek sam mam dosyć tych częstych zmian oleju, przywiązywania się do jednej stacji, lub miziania go na zimnym silniku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czuję, że wypowiedzi osób straszących przed tym silnikiem wynikają z braku doświadczenia na tym modelu. 

 

Ja kupiłem mojego Outbacka już po wymianie shortblocka

 

Są tutaj tacy co już 2-krotnie shortblock wymienili. Ale skoro ...

 

Naprawdę nie rozumiem tych absolutnie czarnych scenariuszy.

 

... to może rzeczywiście nie ma się czego bać :wacko:  :excl: 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Są tutaj tacy co już 2-krotnie shortblock wymienili. Ale skoro ...

 

no dobra. znajomy przymierza się zakupu piątki BMW. idąc tym tropem warto by mu to wybić z głowy, bo są tacy, którzy kupili swoje piąteczki, które jak się później okazało, zostały zespawane z dwóch różnych aut. mojej żonce kupiłem swego czasu fiata stilo, który wierząc powszechnym testom i opiniom nie powinien już jeździć, a nadal nie odmawia posłuszeństwa.

 

ja oczywiście rozumiem dobre porady, ale nie mogę potwierdzić, że mam trupa pod maską :) jak byłby tylko w automacie, to nazwałbym go trumną, bo by był ze mną do końca, jego lub mojego :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zamykam dyskusję,  wypowiedziało się kilku znafców a nawet jeden miszcz,  odpowiedz na proste a konkretne pytanie nie padła, nie trafiłem na nikogo, kto temat przerabiał i wie w czym rzecz. Robię SBD w N.S. Zobaczymy.

Nie zrobiłem w SB, Subaru Pl wypięła się na mnie , przypomnieli , że po gwarancji nie odpowiadają za problemy. Ich kiepski blok to mój problem, mogą mi sprzedać po okazyjnej cenie kolejny blok za 13.990 zł. W moim bloku są wyłamane podpory pod panewkami, przy całych panewkach. Taka japońska niezawodna technologia.Nie tknę następnego Subaru nawet kijem. Na Volvo nie narzekam.

  • Haha 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

zapewne  miszcz miałeś mnie na myśli

ale zapewniam Cię H6 wymiata i nie ma problemu po SBD został tylko kurnik na masce

co do VOLVO bym polemizował może mi się trafił ulep a Tobie odwrotnie

kup VOLVO i nie narzekaj tykaj Pałką :) sorry nie mogłem się powstrzymać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

13 500 za naprawę to na prawdę nie dużo... powiedziałbym nawet jeśli mówimy o ASO że to los wygrany na loterii

Chyba mamy różne zdanie w tej sprawie, przy cenie giełdowej dla tego rocznika 32-35 Kzł naprawa stanowi 38 % wartości, nie muszę dodawać że nikt nie kupi takiego SBD za 45-48 Kzł.
Kiedyś miałem Carisme z dość nietypowym jak na owe czasy silnikiem - GDI i automat. Za przegląd po 90 tys. km ASO zawolalo jakieś 9 tysięcy PLN, co stanowiło około 30% wartości auta. Do dziś nie mogę dojść do siebie jak to usłyszałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...