Skocz do zawartości

W nadziei na 2.0DIT...


Pablo_3City

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Uwazam to forum za miejsce, w ktorym "spotykaja" sie pasjonaci motoryzacji i zwolennicy marki, dlatego kilka slow od pasjonata do pasjonatow. 

Marzenie o Subaru towarzyszylo mi od lat. W koncu nadszedl ten upragniony moment, gdy jego spelnienie stalo sie mozliwe. Niby najprosciej byloby isc droga uzywanego STI, ale mialo to byc przede wszystkim bezpieczne auto rodzinne. Na pierwszy ogien poszedl Forester XT, niestety w sumie 3 jazdy testowe w roznych odstepach czasu upewnily mnie, ze wysokie SUV to nie to. Koncepcja podniesionego kombi wydawala sie byc tym o co chodzi, wiec stanelo na OBK. Z braku opcji padlo na SBD. Nie oczekiwalem cudow od 2 litrowego diesela w tak duzym aucie, oczekiwalem ze osiagi beda "do zaakceptowania". Pol roku probowalem sie przyzwyczaic - z przykroscia stwierdzam, ze nie potrafie. Pierwszy rok od zakupu to nadzieja na 2.0DIT w nowym Outbacku, niestety dosc szybko rozwiana. Potem nowy model i pare miesiecy nadziei na Levorga, przeciez tak wygladajace auto mosi cos soba prezentowac, niestety - kolejne rozczarowanie.

Moze jestem kiepskim pasjonatem, a moze przeciwnie, jako pasjonat oczekuje zbyt wiele - ale tlumaczenie, ze subaru to przede wszystkim naped, do mnie nie trafia. Dla mnie naped to rowniez silnik. Rozumiem polityke firmy, rozumiem ze dla Subaru inne rynki sa wazniejsze, a obostrzenia unijne sa jakie sa, ale czy mnie jako klienta gotowego zostawic kwote ok 150-170 tys to tak na prawde powinno interesowac? Ze smutkiem czytalem wypowiedzi, jak to nowe 2.5i w OBK zaskakuje osiagami i niskim spalaniem. Widac marnym jestem zwolennikiem marki, bo przez 1.5 roku nie umialem sobie tego wmowic, mimo ze bardzo sie staralem. Nie twierdze, ze kazdy potrzebuje 200KM+, ale przekonywanie wszystkich w okol ze osiagi nowego OBK sa dobre, jest dla mnie nie powazne. One sa do zaakceptowania i to w Dacii Duster za 70tys. a nie w samochodzie za takie pieniadze. Tyle wywodow o bezpieczenstwie Subaru, nowym Eye Sight, a ja sie pytam - co z bezpiecznym wyprzedzaniem? Ten manewr w Outbacku jest bezpieczny tylko wtedy, gdy sie go zaniecha. Oczywiscie idac dalej tym tropem, mozna zamknac Subaru w garazu, wtedy bedzie najbezpieczniejszym i najbardziej ekonomicznym autem na swiecie. 

Nie jest i nigdy nie bylo moim celem sprawianie komus przykrosci, wiem ze jest wielu bardzo zadowolonych z marki uzytkownikow. Twierdze i zawsze bede twierdzil, ze nie ma drugiego takiego kombi jak OBK, ktore tyle potrafi poza asfaltem. Niestety, dopoki tak niewiele bedzie prezentowal na asfalcie, ja jako pasjonat motoryzacji - mowie pass.

Moje nowe auto pozostaje 4x4, co prawda jest "tylko" tak krytykowanym tu Haldexem V, ale uczac sie na bledach, tym razem nie mam watpliwosci, ze nie bede narzekal na osiagi.

 

Pozdawiam wszystkich serdecznie

P.S. Dla mniej wymagajacych w temacie osiagow - wypieszczony Outback Venetian Red MY13 do wziecia - info na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm. Musisz to chyba przetłumaczyć na japoński i wysłać do "centrali", bo tutaj wszyscy maja świadomość, że oferta Subaru w EU jest "nie do końca spełniająca oczekiwania.;)

 

Co do osiągów, to w normalnej eksploatacji są wg mnie wystarczające, co więcej daje się tymi autami nawet czasem coś wyprzedzić, a jeśli szukasz emocji to jest w ofercie STI i BRZ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie tylko wina Subaru, EU ma taką a nie inną politykę ekologiczną,  podatki itp. Niestety 2.0DIT i H6 można tylko oglądać na innych rynkach. Jak dawno temu zamawiałem swojego OBK to spodziewałem się, że jest to ostatni moment na motoryzację w starym stylu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do osiągów, to w normalnej eksploatacji są wg mnie wystarczające, co więcej daje się tymi autami nawet czasem coś wyprzedzić, a jeśli szukasz emocji to jest w ofercie STI i BRZ.

 

Człowiek się starzeje i oczekuje trochę komfortu przy dobrych osiągach  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ten manewr w Outbacku jest bezpieczny tylko wtedy, gdy sie go zaniecha.

 

Rozumiem, że powyższy wywód dotyczy OBK 2,5. Idąc tym tropem nie powinno się też wyprzedzać OBK 2,5 D. Bo realne osiągi tych modeli są porównywalne, tyle, że osiągane przy innych obrotach silnika.

 

Wiem - nie są to sportowe osiągi - ale pisanie, że jest niebezpieczne to taka pół prawda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się czasami zastanawiam, dlaczego Subaru nie wykorzystuje potencjału 2.0 DIT w innych modelach.

 

Normy CO2 i specyfika rynku EU. Dyrekcja kiedyś to opisywała. 2.0 DIT to PL się sprawdza. 

 

Ten manewr w Outbacku jest bezpieczny tylko wtedy, gdy sie go zaniecha.

 

Rozumiem, że powyższy wywód dotyczy OBK 2,5. Idąc tym tropem nie powinno się też wyprzedzać OBK 2,5 D. Bo realne osiągi tych modeli są porównywalne, tyle, że osiągane przy innych obrotach silnika.

 

 

Wyprzedzać się da, tylko mniej okazji do tego. Z drugiej strony posiadając dwa w miarę mocne samochody w sumie to mało wyprzedzam, ruch jest już na tyle gęsty, że szkoda nerwów.  

Edytowane przez Dobi1972
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

co z bezpiecznym wyprzedzaniem? Ten manewr w Outbacku jest bezpieczny tylko wtedy, gdy sie go zaniecha.

O ile z tym stwierdzeniem absolutnie nie mogę się zgodzić ( a z doświadczeniem ok. 3 milionów przejechanych kilometrów oraz z kilkudziesięcioma tysiącami aktualnym OBK uważam, że mam wystarczające podstawy do takiego braku zgody ), o tyle jak najbardziej rozumiem chęć posiadania samochodu o wyższej mocy niż wartości, które aktualnie jesteśmy w stanie na rynku EU zaoferować.

Niestety przepisy dotyczące emisji flotowej CO2 są takie jakie są, nad czym też ubolewam.

 

Pozdrowienia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Dobi1972, czy mam to rozumieć w ten sposób: Forek z 2.0 DIT spełnia normy, a taki np. Outback - przynajmniej teoretycznie - nie spełniałby ? Też by spełniał. Takie mam wrażenie. Nie bierz tego oczywiście do serducha. To taka mała złość na normy flotowe.

Edytowane przez Woszkowaty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Dobi1972, czy mam to rozumieć w ten sposób: Forek z 2.0 DIT spełnia normy, a taki np. Outback - przynajmniej teoretycznie - nie spełniałby ? Też by spełniał. Takie mam wrażenie. Nie bierz tego oczywiście do serducha. To taka mała złość na normy flotowe.

 

No właśnie normy flotowe tak mieszają. Pewnie jakby był OBK 2.0 DIT to nie byłoby Forka a ten się lepiej sprzedaje. Kiedyś H6 dobijała akcyza i też było źle. 

Edytowane przez Dobi1972
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Kiedyś H6 dobijała akcyza i też było źle. 

 

dokłada taka sama akcyza dotyczy każdego silnika powyżej 2.0 dm3 

OBK z takim silnikiem, pomimo wysokiej akcyzy kosztuje taniej jak diesel 

 

biorąc pod uwagę, że Forester XT jest odrobinę tańszy od Forestera Diesel Sport można zaryzykować stwierdzenie, że ewentualny OBK 2.0 DIT nie byłby droższy od diesla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Kiedyś H6 dobijała akcyza i też było źle. 

 

dokłada taka sama akcyza dotyczy każdego silnika powyżej 2.0 dm3 

OBK z takim silnikiem, pomimo wysokiej akcyzy kosztuje taniej jak diesel 

 

biorąc pod uwagę, że Forester XT jest odrobinę tańszy od Forestera Diesel Sport można zaryzykować stwierdzenie, że ewentualny OBK 2.0 DIT nie byłby droższy od diesla

 

 

Duża szansa, że tak by było dla 2.0DIT. H6 było jednak sporo droższe (>210k PLN)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Pewnie jakby był OBK 2.0 DIT to nie byłoby Forka a ten się lepiej sprzedaje

 

wychodzi na to, że Forester to taki "koń pociągowy" Subaru w UE a zaraz za nim jest .... XV 

 

 

Chyba od początku tak jest. Przynajmniej na ulicy widać dużo Forków z różnych roczników. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo subaru się kocha mimo ! Drogie, głośne, kiepskie materiały w środku, słabo wygłuszone, awaryjne jak diabli i do tego części drogie. Dla rodziny bym nigdy tego samochodu nie kupił bo się zwyczajnie boje, kilka jazd forkiem wybiła mi ten chory pomysł z głowy, głośny, pali sporo jak do osiągów, fatalna skrzynia 5 biegowa (co za baran to tam wpakował). Ale za to jakie STI czy gt, czy inny klasyk to co innego. W segmencie samochodów rodzinnych Subaru przespalo ostanie 10 lat. Moja służbowa Jetta przy każdym Subaru jest tak wypasiona ze szok.

Ale mimo całego dziadostwa bardzo lubię te samochody i zawsze odwracam głowę jak coś jedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda ze nie oferuja 2.0dit w obk ale nie ma sytuacji bez wyjścia. Zawsze możesz

1) zawirusowac swojego diesla do tych bezpiecznych 180 koni

2) uturbic 2,5i- sa dostepne kity do tych silników

3) sprowadzic sobie obk 2.0dit z Chin / nie wiem jak sprawa obk z 2.0dit wyglada w emiratach

4) zrobic tak jak piszesz tzn. kupic cos mocniejszego z haldexem, który jest równie dobrym napedem co S-AWD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i zabiora Autostrady  :yellowcard:  Zeby nie unia to dalej musialbym sie przebijac E6 i 52 w 2 dni na mazury

O chryste panie co za bzdura. Zwracam Ci uwagę ze jesteśmy płatnikami netto, więcej wpłacamy niż wybieramy. Budowaliśmy te drogi za własna kasę tylko z pośrednikiem.

Zaraz się dowiem ze Schengen to tez rarytas bo na granicy się nie trzeba zatrzymywać. Znajcie umiar Mocium Panie w tych dyrdymalach.

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

i zabiora Autostrady  :yellowcard:  Zeby nie unia to dalej musialbym sie przebijac E6 i 52 w 2 dni na mazury

O chryste panie co za bzdura. Zwracam Ci uwagę ze jesteśmy płatnikami netto, więcej wpłacamy niż wybieramy. Budowaliśmy te drogi za własna kasę tylko z pośrednikiem.

Zaraz się dowiem ze Schengen to tez rarytas bo na granicy się nie trzeba zatrzymywać. Znajcie umiar Mocium Panie w tych dyrdymalach.

 

 

Bo ludzie czytają tabliczkę, że sfinansowane ze środków ue ;D (które są między innymi od nas) ale prawda jest taka, że większość z tych pieniędzy wraca do nich, przecież w większości przypadków kontraktuje się niemieckie/francuskie koncerny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...