Skocz do zawartości

Problem z nowymi kablami zapłonowymi NGK. Proszę o pomoc.


dominikon

Rekomendowane odpowiedzi

A więc kupiłem NGk RCEF1206 (FX58 są na amazonie ale dostawa free tylko na terenie US).

Powiem tak- w porównaniu do nieżle wykonanych BERU czy LEADERÓW to niebo a ziemia-wskakują same na świece( na tamtych nie na każdej było czuć i słychać ''klik'' na łebku świecy) ,ponadto kapturki idealnie zasłaniają gniazda świecy(na BERU i LEADERACH nie do końca) .Auto w końcu chodzi jak powinno,zbiera się już przy normalnej jeżdzie poniżej 2krpm,a przy 3,5krpm czuć wyrażny przyrost NM.Poza tym przy jeżdzie 120/h na 5biegu wciśnięcie gazu powoduje dalsze przyspieszanie,a nie jak przedtem brak reakcji.Znów mogę na codzień jeżdzic prawie jak dieslem,a jak trzeba to ochoczo wspina siępod czerwone pole ;-).

Mam nadzieję że tym razem NGKi wytrzymają dłużej niż rok,jak nie ,to napewno następne będą OEM Packardy,bo w żadne sentechy,janmory itp już kasy topić nie bedę.

LEADERY mogę polecić ale tylko do PB.Na PB dają radę,zreszta jak ktoś chetny to odsprzedam za 50% ceny- mają przelatane może z 200km ;-)


BTW jeste ciekaw jaki koszt i stopień trudności byłby z przerobieniem układu zapłonowego na wersję z 4rema cewkami? Kumpel w mażdzie 18T 400hp przerobił sobie z antycznego aparatu zapłonowego na cewki z VW.Musze go podpytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

 

 

Podepnę sie do tematu ;) jakie przewody do Hawka 2.0 160KM ?? Bede wdzięczny ;)

 

Żadne ….  :)

Wiem ze sa tam niskie napięcia ale chyba tez warto je niekiedy wymienić tak ?? Czy jestem w błędzie ?? ;)

 

 

 

Nie masz tam przewodów zapłonowych! Na każdej świecy masz osobną cewkę zapłonową i nic nie wymieniasz chyba że wymaga tego ew naprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Podepnę sie do tematu ;) jakie przewody do Hawka 2.0 160KM ?? Bede wdzięczny ;)

 

 

Żadne ….  :)

Wiem ze sa tam niskie napięcia ale chyba tez warto je niekiedy wymienić tak ?? Czy jestem w błędzie ?? ;)

 

 

Nie masz tam przewodów zapłonowych! Na każdej świecy masz osobną cewkę zapłonową i nic nie wymieniasz chyba że wymaga tego ew naprawa.

Zdaje sobie sprawe z tego bo wymieniałem ostatnio świece a wiec najpierw musiałem sciagnac cewki ;) ale wszyscy tak piszą o tych przewodach ze mi tez sie zachciało wymienić ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW jeste ciekaw jaki koszt i stopień trudności byłby z przerobieniem układu zapłonowego na wersję z 4rema cewkami? Kumpel w mażdzie 18T 400hp przerobił sobie z antycznego aparatu zapłonowego na cewki z VW.Musze go podpytać.

 

wtyczka do cewki jest 4pin, kwestia rozprowadzenia odpowiednich pinow na odpowiednie fajkocewki i dobór odpowiednich fajkocewek.

Tylko nie myśl, że fajkocewki są takie super, one też mają swoje wady i w opinii wielu padają częściej niż cewka centralna. (Choć z moich doświadczeń fajkocewki są trwalsze)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

BTW jeste ciekaw jaki koszt i stopień trudności byłby z przerobieniem układu zapłonowego na wersję z 4rema cewkami? Kumpel w mażdzie 18T 400hp przerobił sobie z antycznego aparatu zapłonowego na cewki z VW.Musze go podpytać.

 

 

wtyczka do cewki jest 4pin, kwestia rozprowadzenia odpowiednich pinow na odpowiednie fajkocewki i dobór odpowiednich fajkocewek.

Tylko nie myśl, że fajkocewki są takie super, one też mają swoje wady i w opinii wielu padają częściej niż cewka centralna. (Choć z moich doświadczeń fajkocewki są trwalsze)

A z moich doświadczeń wynika co innego. W jednym z poprzednich aut ( Marea 1.8 ) były oddzielnie cewki na każdą świecę. Padały jedna po drugiej. Oryginały ( Hitachi ) po ponad 350 i bardzo trudno dostępne. Zamienniki od 220 i też braki w hurtowniach. Musiałem szukać po szrotach używek. Dodam, że należy wymienić wszystkie jak padnie jedna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A z moich doświadczeń wynika co innego. W jednym z poprzednich aut ( Marea 1.8 ) były oddzielnie cewki na każdą świecę. Padały jedna po drugiej. Oryginały ( Hitachi ) po ponad 350 i bardzo trudno dostępne. Zamienniki od 220 i też braki w hurtowniach. Musiałem szukać po szrotach używek. Dodam, że należy wymienić wszystkie jak padnie jedna.

 

toteż napisałem, że raczej uchodzą za bardziej awaryjne rozwiązanie. Swoje doświadczenia opieram zresztą na tym samym silniku co Ty (1.8) tyle, że w Lancii VVT 132KM. U mnie przez ca 3.lata i 60kkm było to rozwiązanie bezobsługowe, a pracowało z LPG.

 

Dlaczego przy padzie jednej trzeba wymieniać wszystkie? Nie spotkałem takich zaleceń nigdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Czytam ten temat i tak sobie myślę, czy nie zamieniłem siekierki na kijek. Wymieniłem przewody Packarda na których auto przejechało 155tyś.km, na NGK. Wymieniłem, bo kiepsko paliło "na zimno". Poprawy żadnej. Tutaj może nie tyle przebieg jest istotny co wiek auta. 13 lat, a Packardy jak nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...