Skocz do zawartości

Co ulepszyć w Hawkeye 2,0 n/a


cosworth1984

Rekomendowane odpowiedzi

To ja się podłączę pod pytanie. Mój wolnossak jest już delikatnie zmodyfikowany:

- hamulce z WRX czterotłoczkowe (miałem okazję porównać z serią, jest różnica i mod wart pieniądzy moim zdaniem)

- stabilizator bodaj z STI - auto dzięki temu jest wyczuwalnie nadsterowne

- felgi 17 + dobra opona 215/45/17 - precyzja prowadzenia i zachowanie w zakrętach znacznie na plus, komfort obniżony akceptowalnie

- spojler na klapie naleśnik - bez niego tył jest "goły" strasznie 

 

I te mody uważam za sensowne jeśli chcesz dłużej autem pojeździć. Na czterotłoczek wchodzą standardowe felgi z Hawkeye, 5-ramienne 17ki (ale nie wiem czy na każdy)

 

Rozważam natomiast:

- fotele/wnętrze z WRX/STI - po zgłębieniu tematu chyba nie warto, raczej upgrade wizualny niż funkcjonalny

- rozpórkę kielichów przednich - czy ma to jakikolwiek sens?

- maglownicę z STI - obecnie najbardziej drażniąca mnie rzecz w tym aucie to magiel gorszy niż w przeciętnym kompakcie+dość duża kierownica

- spreżyny z STI - ale tu się boję stukania, szybszego zużycia amorów, itd.

 

Który z tych modów najsensowniejszy? Wiem, że lepiej zbierać na STI, ale nudno jest gdy w aucie się nic nie zmienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Pytanie, jeżeli chciałbym wymienić hamulce przednie na te od WRXa to muszę też felgi zmieniać na większe?

16'calowa felga zmieści tarczę 294mm ale zacisk już niekoniecznie musi - to zależy od kształtu ramion.

 

 

 

Dzięki, czyli jak to w praktyce sprawdzić? Kupić tarcze i zaciski, zanieść do mechanika i jak nie wejdą to zwrócić czy jest jakaś lepsza metoda?

 

Impreza 2.0R źle nie hamuje, ale w porównaniu do mojego drugiego auta (MGF) wypada blado.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na oryginalne felgi 16" czterotlok wchodzi z jakis 3mm luzu :) podrzuc foty jakie masz felgi jesli nie wiesz czy to oryginal.


Ja akurat zmienilem na duzego dwuutloka z xt. Znacznie tanszy mod :) a i w przyszlosci nie trzeba obawiac sie zadnych felg :) czy tez kupowac zapasu od wrx :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do seryjnych zacisków wolnossaka polecam klocki OMP Road&Sport. Nie żeby to była jakaś wielka zmiana, ale względem seryjnych Ferodo są lepsze. Przede wszystkim nie ma wrażenia "gąbczastego" pedału i poprawia się czucie hamulca. Trochę popiskują, ale mnie to nie przeszkadza.

 

Tydzień temu założyłem 17tki z WRX'a Lanosa i opony 215/45/17 Potenza RE002. Świetnie prowadzące się auto prowadzi się jeszcze lepiej :) Dobra opona to podstawa. Potem można myśleć o hamulcach czy zawieszeniu. Zmiana hebla na czterotłoczek niewiele da jeżeli jeździ się na kiepskiej gumie.

 

 

 

- stabilizator bodaj z STI - auto dzięki temu jest wyczuwalnie nadsterowne

Przód czy tył ? :)

 

 

 

- rozpórkę kielichów przednich - czy ma to jakikolwiek sens?

Moim zdaniem jeżeli robić takie zmiany to kompleksowo czyli rozpórka górna, dolna, stabilizatory itd. Sama rozpórka górna niewiele daje, bardziej efekt placebo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam chetnie przejechalbym sie sti zeby zobaczyc co tam za magiel siedzi :) ale obawiam sie ze wtedy zachoruje na chorobe zwana STI :) a wtedy jazda moim wolnossakiem przestanie sprawiac mi jakakolwiek przyjemnosc :)

Nie jest wcale tak kolorowo jak by się wydawało. Przełożenie w hawku jest niewiele krótsze od WRXa, różnica praktycznie niewyczuwalna i też trzeba się nakręcić. Szybkie rączki to podstawa :).

 

Tydzień temu założyłem 17tki z WRX'a Lanosa i opony 215/45/17 Potenza RE002. Świetnie prowadzące się auto prowadzi się jeszcze lepiej :) Dobra opona to podstawa.

RE002 jakaś rewelacyjna nie jest. Lubi się ślizgać i nie jest na 100% przewidywalna. Mam ją od roku do jazdy po mieście i następnym razem kupię coś ala RE070 (mam na pojeżdzawki) albo 595 RS-R, które są zdecydowanie lepsze.

 

- stabilizator bodaj z STI - auto dzięki temu jest wyczuwalnie nadsterowne

 

Przód czy tył ? :)
Jak chcesz zrobić auto nadsterowne to wkładasz grubszy stabilizator z tyłu. Nie można jednak przesadzić, bo w pewnym momencie może się zrobić prawie RWD :). Ja mam 23mm z przodu i 24mm z tyłu i mam delikatną podsterowność - trzeba lewą nogą się asekurować, ale auto w zakręcie jest bardzo stabilne i przewidywalne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 19mm z tyłu. Co prawda nie wiem jak było przed wymianą, bo tak go kupiłem. Natomiast nadsterownosc mocno mnie zaskoczyła - spodziewałem się, będzie neutralnie a tu w deszczu tył zaczął uciekać przy szukaniu granicy możliwości AWD.

 

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Geometria zrobiona, wszystko git. A ta nadsterowność to w pozytywnym znaczeniu, chyba źle się wyraziłem. Najzwyczajniej w świecie nie wiedziałem jak to AWD się w poślizgu zachowuje, więc spodziewając się nadsterowności  lub poślizgu 4-kołowego, i czując bezkarność, dokręcałem coraz mocniej i mocniej aż w końcu ana wyjściu z zakrętu, na spadzie, w deszczu, tył zaczął wyjeżdżać. Ale bardzo fajnie i przewidywalnie autko wróciło na tor jazdy. Wówczas dowiedziałem się, że tylny stab jest zmieniony i że ma to wpływ na prowadzenie. Mam jakieś tam skromne doświadczenia z RWD więc nie było wiele strachu..

 

 

Sam chetnie przejechalbym sie sti zeby zobaczyc co tam za magiel siedzi :) ale obawiam sie ze wtedy zachoruje na chorobe zwana STI :) a wtedy jazda moim wolnossakiem przestanie sprawiac mi jakakolwiek przyjemnosc :)

Nie jest wcale tak kolorowo jak by się wydawało. Przełożenie w hawku jest niewiele krótsze od WRXa, różnica praktycznie niewyczuwalna i też trzeba się nakręcić. Szybkie rączki to podstawa :).

 

Z tego co ustaliłem to w hawkach jest lock-to-lock: 2,6, wolnossak grubo ponad 3, WRX chyba 2,8 albo 3,2. Więc sens jest jedynie zmiany na magiel z STI (ok. 2 tys + montaż za używkę). Można też kupić jakiś customowy magiel.

Niestety przy wartości wolnossaka średnio to rozsądne,

 

Czy średnica kierownicy w STI jest taka sama jak w ssaku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki najlepiej kupić wydech do tego silnika ? Mam go od tygodnia ale szczerze mówiąc liczyłem na bardziej basowy pomruk :)

 

No i czy powyżej 4 tyś słychać w tych silnikach świst powierza ? czy mam jakaś nieszczelność ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

RE002 jakaś rewelacyjna nie jest. Lubi się ślizgać i nie jest na 100% przewidywalna. Mam ją od roku do jazdy po mieście i następnym razem kupię coś ala RE070 (mam na pojeżdzawki) albo 595 RS-R, które są zdecydowanie lepsze.

Punkt widzenia zależy od... punktu odniesienia ;) Ja przeszedłem z 7 letnich, zmęczonych i wycioranych Michelin Primacy HP i dla mnie różnica jest bardzo na plus. Nie twierdzę, że RE070 nie jest lepsza, ale też trzeba mieć na uwadze, że jednak między RC, a STi jest przepaść jeżeli chodzi o prowadzenie. :)

 

 

 

Ja mam 19mm z tyłu. Co prawda nie wiem jak było przed wymianą, bo tak go kupiłem. Natomiast nadsterownosc mocno mnie zaskoczyła - spodziewałem się, będzie neutralnie a tu w deszczu tył zaczął uciekać przy szukaniu granicy możliwości AWD.

Hmm, skoro szukałeś granicy to myślę, że znalazłeś granicę przyczepności opony. A sam stabilizator mógł ją nieco przesunąć. Niekoniecznie sam stab był powodem uciekającego tyłu. N/A generalnie o grubym, mokrym zakręcie po odjęciu gazu zaczyna lecieć bokiem. Jak ciśniesz gazem to wychodzi przód. :)

 

 

 

A ja polecam zrobić dobrą geometrię :)

True story :) Tylko niewiele można przy serii poprawić. Nie mniej warto zaczynać od zestawu: geometria + dobra opona. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Była to oczywiście granica przyczepności opony, ale wyjechał tyłem na pełnym gazie. To mnie trochę zaskoczyło. W bardziej neutralnych warunkach też jest raczejtendencja dodelikatnego uciekania tyłu - fajne to jest. Choć przodem też potrafi wyjechać, zależy jak się złożysz. Pewnie też kwestia jak jeździsz - mi zwyczajnie szkoda wolnossaka do katowania w taki sposób.

Edytowane przez dr.elich
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i czy powyżej 4 tyś słychać w tych silnikach świst powierza ? czy mam jakaś nieszczelność ?

 

Albo nieszczelność, albo wypalony tłumik - stawiam na końcowy. Przerabiałem temat tydzień temu. Zmieniłem końcowy na serię z WRX'02 i jak ręką odjął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

 

No i czy powyżej 4 tyś słychać w tych silnikach świst powierza ? czy mam jakaś nieszczelność ?

 

Albo nieszczelność, albo wypalony tłumik - stawiam na końcowy. Przerabiałem temat tydzień temu. Zmieniłem końcowy na serię z WRX'02 i jak ręką odjął.

 

 

U mnie też trochę świszczy, podobno wina końcowego...

 

Czy ktoś wie o ile obniżają Hawka R springi z STI?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wymiana kolektora dolotowego z seryjnego na STI jest możliwa?? wpłynie jakoś na osiągi?? będzie pasować?? czy trzeba również przepustnicę z STI??

Może i będzie pasować ale totalnie bezsensowny pomysł,nie wpływający na osiągi,wręcz może przysporzyć sporo kłopotów. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No i czy powyżej 4 tyś słychać w tych silnikach świst powierza ? czy mam jakaś nieszczelność ?

 

Albo nieszczelność, albo wypalony tłumik - stawiam na końcowy. Przerabiałem temat tydzień temu. Zmieniłem końcowy na serię z WRX'02 i jak ręką odjął.

 

Czy po tej zmianie uwolniłeś 'bulgot' ? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...