Skocz do zawartości

hamulce forester upgrade


Aero9000

Rekomendowane odpowiedzi

ferodo, zapomniales o tym ze w rajdach samochody maja odpowiednia gume, ktora pozwala wykorzystac te ogromne hamulce. W samochodzie cywilnym bedziesz mial zaraz blokowanie kol lub ciagle wlaczanie ABS i w wyniku dluzsza droge hamowania.

Do tego material z jakiego sa wykonane klocki tez ma wplyw na sile hamowania.

Hamulce w Subaru sa dosyc wydajne, jedynie na co cierpia to mala pojemnosc cieplna, ktora powoduje ze szybko traca swoja skutecznosc po kilku hamowaniach.

Jesli bedziesz robil hamulce, to od razu wszystkie cztery kola, bo mozesz popsuc balans i wydluzysz droge hamowania.

Nie zapomnialem, nawet przez chwile. Nawet na 18 calach.

Wydajne to one jednak nie sa. Bo traca mozliwosci cieplne, bo maja ZA MAŁE TARCZE.

I tu material klockow , czyli wspolczynnik "mi" nie pomoze ponad 3-4 hamowania, jesli

:wink: kierowca traktuje auto zero-jedynkowo. Przeciez jezdze po drogach i wdze, co sie dzieje. 200 km/h -> TIR -> 50 -> 230 -> Polonez -> 30 itd. Nie ma prawa dzialac. Fabryka tego nie przewidziala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 135
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Szanowni,

Bardzo dziękuję za zaangażowanie w nurtującym mnie temacie:

Najtaniej i najlepiej dostosować sie do tych hamulcy(ów?) co są.

czyli nie przekraczać 160 km/h?? :sad: Niestety nie wchodzi w grę bo do domu mam dłuuuuuuugą prostą i czasami nawet pustą.

Z dalszych wypowiedzi wyciągnąlem wniosek, że konieczna jest zmiana tarcz do 330 plus lepsze "imadła".

Panie Andrzeju mam dzwonić?? :grin:

 

kosztuja w mojej okolicy $

ale w mojej okolicy płaci się PLNami :wink: i co ja na to mogę poradzić ??

 

Chcialem się jeszcze upewnić o pasowanie pod felgi??

Bo przecież ja jeżdzę na 4+1 17-nastkach. To co tu ma być nie halo???

 

Dzieki wielkie,

Q

 

P.S.

So What!, 36 metrów to chyba "brzytwa" ze 100km/h??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kosztuja w mojej okolicy $

ale w mojej okolicy płaci się PLNami :wink: i co ja na to mogę poradzić ??

To sobie przelicz wedlug aktualnego kursu, ja tego nie zrobilem bo go nie znam.

 

Chcialem się jeszcze upewnić o pasowanie pod felgi??

Bo przecież ja jeżdzę na 4+1 17-nastkach. To co tu ma być nie halo???

Forester standardowo przychodzi na felgach 16", nigdzie wczesniej nie pisales ze masz wieksze kola. Jezeli masz juz 17" to masz jeden problem mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

misioo, :mrgreen: i uklon rowniez sie nalezy za czujnosc

 

Na Geolanderach - niewykonalne

Tak ślizgają sie strasznie , ale to bylo w moim poprzednim wózku na Pilotach Sportach

 

Kuba, jak się doliczy cło i Vatysraty to wyjdzie chyba cos kolo 5-6 k PLN??

 

Serd,

 

Q

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgaduj zgadula, skad ja mam wiedziec ile wyjdzie.

Zpytaj najpierw w jakims ASO, bo wszystkie te czesci powinny byc dostepne u lokalnego dealera Subaru (nawet jesli na zamowienie), sa to w koncu orginalne podzespoly.

Tak czy inaczej, komplet na 4 kola powiniej i tak wyjsc taniej niz hamulce STi na sam przod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to Brembo czy D2 Panie Andrzeju??

 

Q

 

Przy Brembo zmiana felg . D2 to jakaś dziwna konstrukcja :mrgreen: Tak cięzkich tarcz to jeszcze nie widziałem :!: ale zacisk nic nie wazy :mrgreen: Mnie to sie nie podoba ogólnie , nie tylko kolor zacisku....Mam jakies niezłe Stoptechy....albo miałem :mrgreen: Felgi oryginalne pasuja.Warunki osobiście .....

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 lata później...

Witam koledzy. Ja chciałbym się Was zapytać co myślicie o następującej przeróbce:

 

Mianowicie byłem w nie-ASO i polecili mi wymianę seryjnego układu hamulcowego w moim AT 06 2.5 XT na używane (bo nowych nie ma) zaciski STI do tego nowe tarcze nacinane brembo 328mm + przewody + płyn + Ferodo 2500...

 

Bardzo zależy mi na super wyglądzie używanych zacisków, dlatego w nie-ASO polecili mi oddanie ich na renowacje (piaskowanie itp) a nastepnie do malowania jakąś wypalaną w piecu farbą (kol. czerwony lub czarny)...

 

1.Czy faktycznie wyczuwalna będzie poprawa hamowania?

 

2. Jak wygląda problem z hałasem podczas hamowania w wyżej podanym ukł. ham.? ( seryjnie heble np. strasznie mi piszczą a auto regularnie serwisuje w ASO Subaru )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Czy faktycznie wyczuwalna będzie poprawa hamowania?

 

tak

 

2. Jak wygląda problem z hałasem podczas hamowania w wyżej podanym ukł. ham.? ( seryjnie heble np. strasznie mi piszczą a auto regularnie serwisuje w ASO Subaru )

 

 

nacinane tarcze będą troszkę hałasować, ale nie jest to raczej dokuczliwe, piszczenie - to zasluga zamontowanego klocka - wszystkie 'lepsze" klocki, mniej lub bardziej piszczą

 

ogolnie nacinana tarcza, nie jest Ci tak naprawdę potrzebna - dobra gładka tarcza także byłaby dobrym rozwiązaniem

 

pamiętaj o odpowiednim płynie

 

 

 

imho krok w dobrą stronę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też tak słyszałem że lepsze klocki beda piszczały. ciekawe dlaczego...?

 

w tej firmie mowili mi że w kazdym ich subaru lub evo piszczy przy hamowaniu. troche lipa jak się ma fajny samochód a ludzie krzywo się patrzą bo strasznie hałasuje !!

 

-- Śr sie 24, 2011 10:20 pm --

 

O KURNA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

ALE WIEEEŚ !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też tak słyszałem że lepsze klocki beda piszczały. ciekawe dlaczego...?

 

 

lepsze klocki czyli efektywniej skracające drogę hamowania w mniejszym lub większym stopniu ich podstawowym składnikiem są komponenty metaliczne a co za tym idzie dużo większy współczynnik tarcia w odróżnieniu od tradycyjnych mieszanek organicznych czy ceramicznych. Więcej efektów ubocznych procesu tarcia a tym samym piszczenie, pylenie, większe zużycie tarcz etc. Samo piszczenie powstaje w wyniku wibracji klocka i jest efektem ubocznym procesu tarcia , na jego siłę ma nie tylko rodzaj użytej mieszanki ale i kształt klocka, rodzaj zacisku, czynniki atmosferyczne , waga samochodu etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O KURNA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

ALE WIEEEŚ !!!

Jakieś dziwne te DS2500.

Na moje oko albo źle zmontowane, albo "zajechany" system (zeszklone? :roll: ).

 

Tak jak pisałem kilka postów wyżej - viewtopic.php?p=1404111#p1404111

(WRX, czterotłoczek, tarcze: dawniej gładki Zimmermann, obecnie nacinane Brembo ORO)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tej firmie mowili mi że w kazdym ich subaru lub evo piszczy przy hamowaniu. troche lipa jak się ma fajny samochód a ludzie krzywo się patrzą bo strasznie hałasuje !!

 

-- Śr sie 24, 2011 10:20 pm --

 

O KURNA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

ALE WIEEEŚ !!!

 

 

wieś nie wieś... jak potrzebujesz hamulca do lansu to wystarczy zaciski polakierować

 

klocek ma hamować, a to że piszczy ..no to piszczy - mi klocki nie piszczą, tylko "drą się" jakbym towarowym w Koluszkach hamował :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiepuczi dzięki za dłuższe wyjaśnienie...

 

Zaciski już lakierowałem :P ale nie o wygląd mi chodzi. Tak się zastanawiam... w subaru, evo mówi się ze dobry hamulec musi piszczeć a w autach innej marki np. Porsche, Bmw, Mercedes też są przecież b. dobre hamulce a o pisku nic nie słuchać :? ...!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem piszczące hamulce w normalniej jeździe to obciach

 

no to myślę że conajmniej 15% użytkowników tego forum, wg Ciebie to "obciachowcy" 8)

 

jak dla mnie obiach to mieć hamulce w mocnym aucie, które tylko groźnie wyglądają, a każde hamowanie skłania do modlitwy...

 

no ale co kto lubi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie tak. cena tu gra rolę. jakbym chciał wydać ze 20 000zł na układ do mojego forka to pewnie by lepiej hamowało od wszystkich użytkowników subaru i w przeciwieństwie do ich układów nie piszczało :lol:

 

w każdym razie wydaje mi się, że jeżeli zmienię swój układ hamulcowy na większe tarcze, zaciski od STI, nowy płyn, przewody i walne klocki, które nie powinny piszczeć czyli pewnie gorszy towar niż DS2500 to i tak hamowanie się polepszy w porównaniu do serii nie :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...