Skocz do zawartości

hamulce forester upgrade


Aero9000

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 135
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

dzięki za namiary

ale zaczynam się wahac :wink: co z tymi hamulcami zrobić

na chwilę obecną zrobię:

zamiana zacisków na wrx - powierzchnia klocków jest > o ok 10% (a koszt to ok 300zł),

wymienię płyn, przewody i zestw od EBC ultimax + red.

zaciski od spec b nie wejdą w moje felgi 16/6,5 (no name) :sad: nawet po szlifowaniu

a za rok to zmienię forestera na outbacka i będzie po problemie :!:

 

co za dedukcja :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a zeby nie tworzyc nowego watku to sie tutaj zapytam

czy po wymianie płynu hamulcowego nie trzeba odpowietrzać pompy abs jakoś tak komputerem ? :)

bede wymieniał przewody, więc powietrze może polecieć w rurki

 

komputerem nie... nogą tak

chyba że masz spec. urządenie z podciśnieniem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...

Pozwolę sobie wyciągnąć ten wątek z lamusa gdyż tak jak większość kierowników Forestów nie do "końca" jestem zadowolony z działania ich ( czytaj Forestów)spowalniaczy.

Poszperałem po zacnym forum i stwierdziłem, że opcji jest

 

1. Nie przekraczać 160 km/ h - powtarzam za Panem Andrzejem K :wink:

2. Wymienić klocki - tego raczej nie biorę pod uwagę gdyż przypomina mi raczej usprawnianie Fiata Punto 1,2 ELX ( nic nie mam do Fiata Punto żeby nie było).

3. Założyć zestaw od Legacy Spec B ( propozycja Kuby) lub od STI (tak między wierszami wyczytane z postów Carfit-a)- pytanie czy działa bo niestety tego się nie dowiedziałem.

4. Przykleić piękne kolorystycznie D2? ( moja córka byłaby zachwycona tą purpurą) Wiem, że działa bo jeśli Mati tak napisał to mu wierzę. Też miałem w poprzednim wózku "brzytwy", lekkie muśnięcie powodowało, że pasażer kładł głowę na swojej poduszce. Tylko tu rodzi się pytanie czy do SUVa to nie przerost??? I co z tyłem??

 

Serd,

Q

 

 

P.S. chcę zacząć od hamulców bo wiem, że fabryczne 230 KM to na pewno nie będzie koniec. Taki potencjał nie może pozostać niewykorzystany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qbasko. Najtaniej i najlepiej dostosować sie do tych hamulcy(ów?) co są. Jeżeli ma to hamowac z dużych szybkości i czesto to 8000-10000 tys trzeba wydac i zapomniec o problemie :mrgreen: Pólśrodki nie zdaja egzaminu , szkoda kasy .

Tribeca i Outback My 07 maja uklad hamulcowy dzialajacy natychmiast przy lekkim musnieciu :!: Nie zmienia to drogi hamowania ale znacznie polepsza samopoczucie kierujacego :mrgreen:

AK

ps.tył może zostac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze raz sie przypomne z moimi madrosciami...

Sila hamowania zalezy od F (stale, zalezne od pompy, srednicy przeliczeniowej tloczkow, ktorych moze byc 1-2 duze lub 4-6-ilektochce malutkich) razy RAMIE SILY czyli srednica tarcz a konkretniej odleglosc srodka tloczka zacisku od osi obrotu.

W srednicy tarcz jest zaklepana slabosc lub moc hamulcow. Dlatego w rajdach w N4 wariantem VO homologowano potwory w Subaru i Miskach. Srednica wzrosla o 3 cm. Razy 2 kola. Z tylu to samo. Zafundowano w regulaminach felunie 18-ki. Nic w tym zlego tylko grupa N miala kosztowac umiarkowanie...

jesli wiec komus brakuje hamulca, to radze myslec w kierunku powyzej zasygnalizowanym.

Rowki, dziurki, groovy, sloneczka i inne tego typu ozdoby hamulcowe pomagaja, ale mniej niz sie mozna spodziewac. Wieksza liczba tloczkow daje lepszy rozklad sil, skraca czas reakcji, uniemozliwia wyginanie plyty podstawnej klockow, itd. itp.

W wymeczonych autach z przebiegiem sporo uwielbienia dla hamulcow mozna zyskac zastepujac gumowe przewody miekkie, takimi w oplocie, sportowymi, zwanymi za czasow mojej rajdowej mlodosci - lotniczymi.

I plyn hamulcowy pomaga. Kiedy jest zmieniany co 2 przeglady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ferodo, zapomniales o tym ze w rajdach samochody maja odpowiednia gume, ktora pozwala wykorzystac te ogromne hamulce. W samochodzie cywilnym bedziesz mial zaraz blokowanie kol lub ciagle wlaczanie ABS i w wyniku dluzsza droge hamowania.

Do tego material z jakiego sa wykonane klocki tez ma wplyw na sile hamowania.

Hamulce w Subaru sa dosyc wydajne, jedynie na co cierpia to mala pojemnosc cieplna, ktora powoduje ze szybko traca swoja skutecznosc po kilku hamowaniach.

 

Qbasko, hamulce "SpecB", nowe, komplet na wszystkie cztery kola kosztuja w mojej okolicy:

1. $617.74(przod) + $631.54(tyl wentylowany)

lub

2. $617.74(przod) + $289.04(tyl H6 niewentylowany)

Do tego hamulce te beda pasowaly pod 16" kola Subaru, jedynie moze byc potrzebny jakis delikatny dystans pod felgi z przodu ~5mm.

 

Jesli bedziesz robil hamulce, to od razu wszystkie cztery kola, bo mozesz popsuc balans i wydluzysz droge hamowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...