Skocz do zawartości

Opinie o skrzyni AT w Forku S-Turbo.


szfagir

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

 

Serwus!
 
Chyba dojrzałem do AT i spróbowałbym od S-Turbo. Jak oceniacie pracę skrzyni AT w Forksch S-Turbo? W specyfikacji wyczytałem, że zbiera się w ok 8,4s do 100km/h - jak to się przekłada na wyprzedzanie? Jeździłem 2.0XT MT i obecnie mam 2.0NA MT.

 

Chłopie nie rób sobie tego ! :)

 

Też tak sobie tłumaczyłem że dojrzałem, że to wygoda, i wogóle.... wytrzymałem miesiąc z automatem w SF S-Turbo... dzięi bogu miałem manuala i dzięki bogu jest to plug&play :)

 

Żeby ruszyć skutecznie i włączyć się do ruchu, np w lewo w wąską lukę między autami musisz mieć stalowe jaja ;) skrzynia ma sekundowego muła zanim zakuma że ma jechać..

 

Biegi w trasie odpalają się kiedy chcą i zawsze nie ten co byś chciał, radziłem sobie machając lewarkiem z D na 3 itp... ale się poddałem... mieszkam w bieszczadach i tu są tylko pagórki i zakręty :D i automat nie miał najmniejszego sensu żeby przyjemnie je pokonywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Serwus!
 
Chyba dojrzałem do AT i spróbowałbym od S-Turbo. Jak oceniacie pracę skrzyni AT w Forksch S-Turbo? W specyfikacji wyczytałem, że zbiera się w ok 8,4s do 100km/h - jak to się przekłada na wyprzedzanie? Jeździłem 2.0XT MT i obecnie mam 2.0NA MT.

 

Chłopie nie rób sobie tego ! :)

 

Też tak sobie tłumaczyłem że dojrzałem, że to wygoda, i wogóle.... wytrzymałem miesiąc z automatem w SF S-Turbo... dzięi bogu miałem manuala i dzięki bogu jest to plug&play :)

 

Żeby ruszyć skutecznie i włączyć się do ruchu, np w lewo w wąską lukę między autami musisz mieć stalowe jaja ;) skrzynia ma sekundowego muła zanim zakuma że ma jechać..

 

Biegi w trasie odpalają się kiedy chcą i zawsze nie ten co byś chciał, radziłem sobie machając lewarkiem z D na 3 itp... ale się poddałem... mieszkam w bieszczadach i tu są tylko pagórki i zakręty :D i automat nie miał najmniejszego sensu żeby przyjemnie je pokonywać.

 

Też mieszkam w Sanoku, jeżdżę forkiem SG XT z AT i nie narzekam. Owszem skrzynia nie należy do najszybszych i najlepszych AT jakie miałem w życiu, ale nie jest tak żle jak piszesz. Pewnie ma tu znaczenie że mam stalowe jaja i nie tylko jaja  :biglol: A tak poza tym bardzo często pokonuje trasę Sanok-Komańcza i nie mam problemu z serpentynami po drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy 4eat w OTB H6 różni się czymś  od s-turbo, ale w ojca H6 akurat przy starcie żadnego muła nie ma, a nawet wręcz przeciwnie ;). Jeździ mi się z nią zdecydowanie lepiej, niż na przykład z automatem w E39. Jedyne co, to tak, jak pisał lapcok czasem zdarza mi się wrzucić z D na 3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem automat w Forku 2.5 NA i o ile kochałem to auto, to powodem ostatecznego rozstania była właśnie ta skrzynia. W terenie super (nie zamieniłbym na reduktor w życiu), w korkach super, ale wyjazd w Bieszczady zmienił wszystko. Nie dało się tym jeździć satysfakcjonująco po pagórkowatym terenie z serpentynami, zamiast banana na twarzy - żal i rozczarowanie, żadne kombinacje z D na 3, czy nawet jazda na 2 nie pomagały. Nie neguję, że nie dało się tym jeździć. Dało się, nawet szybko i sprawnie, bez problemu wyprzedzając na trasie, ale czegoś brakowało, a konkretnie to biegu między 2 a 3ką i ręcznego trybu zmiany przełożeń (to co mają Forki XT). Zrobiłem w końcu 'swapa' skrzyni, razem z dołożeniem wiatraka i odnalazłem szczęście i spełnienie w życiu :) Ręczna skrzynia to dodatkowy sposób na wyrażanie emocji  :P 
Automat jest ok, jak dla mnie kultura pracy wysoka, start ze świateł był fajny, w terenie dawał radę. Jak ktoś jeździ dużo w mieście a w trasie lubi jechać "na leniwca" to będzie zadowolony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem w s-turbowozie 2001 i po wyczuciu tej dziury można było sie nauczyć w miarę wcześnie depnąć żeby poczuć tego Kick Downa i...JAAAAAAZDAAAAAA;] Jak skrzynia działa w porządku to frajda jest. Ale jak komus zależy na precyzji to manual....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) Ręczna skrzynia to dodatkowy sposób na wyrażanie emocji  :P 

 

Dla mnie AT w forku odebrało całą frajdę z posiadania stałęgo napędu 50/50 oraz wiatraka.

 

Jeździłem sporą ilością automatów, aktualnie mam AT w cheerokie 4.0L tam, mimo iż skrzynię robili jaskiniowcy nie ma laga przy ruszaniu, od razu jest ogień, czego w subarynkowej 4eat brak.

 

Albo Japończycy nie potrafili robić wtedy skrzyń AT  albo najzwyaczjniej nie postarzałem się na tyle by tym tworem śmigać. Może to bieszczadzkie powetrze ;)?

 

 

Pewnie ma tu znaczenie że mam stalowe jaja i nie tylko jaja

 

Ruszanie  subarynkową AT z podporządkowanej nie jest moim ulubionym sposobem na udowadnianie stalowości stalowych jaj, większy uśmiech mam na zakrętach jadąc na właściwym biegu i z dużo większą prędkością.

 

Jeszcze jednym minusem AT był dla mnie inny rozkład mocy na koła, bardzo odczuwalny zimą. 

 

 

Ale wiadmo, są gusta i guściki, potrzeby oraz ich brak :) 

Edytowane przez lapcok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lapcok -  naprawdę widzisz różnice w przekazywaniu napędu między AT i MT? Wyczułeś laga w "załączaniu" tylnej osi? Już wielokrotnie tu na forum pisano,że 90/10 jest wartością inicjalną, a nie stałą.. Jeździłem MT przez 3,5roku, teraz jeżdżę AT i gorszej trakcji nie zauważyłem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lapcok -  naprawdę widzisz różnice w przekazywaniu napędu między AT i MT?

 

TAK :)   -  

 

 

Teraz jest znaacznie lepiej, na AT auto nie napędzało się w zakręcie tak jak na MT.. ale to tylko moje subiektywne odczucie ;)

Edytowane przez lapcok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lapcok - faktycznie AT jest w zimie bardziej podsterowny niż MT ale kupując AT chodziło mi o co innego - po prostu nie chciało mi się zmieniać biegów i dalej mi się nie chce. Poza tym Forek używany jest w zasadzie jako drugie auto w rodzinie w charakterze  żono-dzieciowoza a na co dzień jeżdżę innym autem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

faktycznie AT jest w zimie bardziej podsterowny niż MT

 

nie jeździłem subarakiem MT, ale Forek AT do wybitnie podsterownych nie należy, a już napewno mniej niż moja poprzednia Delta HPE, która pluła przodem bez ostrzeżenia jak się przesadziło.

Forek nawet jak straci kontakt to czuć bardzo przyjemny i IMHO kontrolowany slide 4. łap, który dość szybko się kończy jak się tego chce. Dodanie więcej gazu w zakręcie też wyczuwalnie 'zacieśnia' łuk.

Przy spartolonej geometrii miałem sporą nadsterowność, teraz auto jest mocno neutralne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fakt w terenie często brakuje mi spokoju i dostojności AT, na dodatek sturbo nie ma reduktora i trzeba czasem za szybko się wpakować żeby nie palić sprzęgła... 

 

 

p.s.

miło się czyta jak dyskusja wre :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie narzekam na AT w wolnymssaku.  Jest jeszcze przycisk POWER który pozwala poczuć trochę sportowej duszy w Forku .. Przez naście lat nawahlowałem się manualami i zostało zwyrodnienie lewej kostki od sprzęgła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdecydowanie wersja AT nawet bez turbiny jest nie do okiełznania w zakrętach i łukach !!!

początkowa faza łuku ok ale od połowy jest tragedia gdy zacznie kombinować za ciebie w najmniej pożądany sposób

WÓWCZAS czuć podział mocy między osiami i jak zaczyna zaburzać trakcję 

nie raz na czystym i ciepłym asfalcie "dupa zaczynała wyprzedzać przód"

a żadne dodawanie gazu i "zacieśnianie" nie ma nic wspólnego ze szczęśliwym finałem = zaufajcie

testowane także na śniegu a przede wszystkim na lodzie

dotychczas zawsze szczęśliwie -=- ale emocji zbyt wiele  / w tej dyscyplinie manual górą = daje większą kontrolę oraz możliwość sterowania mocą i jej nadwyżką

automat od początkowej fazy zawijasa by było trzeba mieć w pełnym uślizgu co zakończyło by się jego spowolnieniem i ustawieniem bokiem = zbyt mała moc do pełnego driftu = jedynie na śniegu

ale ciężar takiego manewru jest niesamowity i bardzo trudny do kontroli

no i nie do cywilnej szybkiej jazdy na drogach przy przyczepności wykorzystanej na 95-99% , poniżej tych wartości automat jest kojąco przyjemny, od tych wartości tylko manual daje szansę na próbę kontroli tego co głowa wymyśli

 

 

do b.szybkiego pokonywania zakrętów i łuków oraz cięcia w extremalnych brakach przyczepności tylko manual

 

w pozostałych warunkach drogowych a w szczególności po za drogowych polecam automat = nie pali sprzęgła tylko równiutko LECIUTKO i łagodnie objeżdża większych i zwykle cięższych = bananowy uśmiechu ciebie a zdziwienie u pozostałych 

 

jedyna słabość w terenie automatu to brak szpery i brak wymuszenia blokady 50/50

ale z tym ostatnim daje się elektronicznie zamontować przełącznik zespalający sprzęgło między osiami = na forach w usa można doczytać = tanio i ciekawie.

brakuje jeszcze jednego w automacie przy wolnymssaku kontroli trakcji która poprawia właściwości jednego kółka w podjazdach

 

 

więc jak w przyrodzie kij ma zawsze dwa ...

Edytowane przez 4444
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, thx - ale pytanie o co innego w tamtym wątku.

...o ile to do mnie było ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wady i zalety tej skrzyni zostały w tym wątku już omówione więc nie będę ich powtarzał... jednak swędzi mnie ręka żeby napisać jak bardzo śmieszą mnie wpisy tych użytkowników s-turbo którzy mają manual i piszą o trakcji, prowadzeniu, że AT to muł i w ogóle blee! tak jakby forester miał być autem na tor, no sorry... żal z powodu NIE posiadania imprezy czy jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...