sredniaq Opublikowano 26 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 Kolce odpadają (3 razy już mi dowód zabierali). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sk4000 Opublikowano 26 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 Znalazłem takie bieżnki PROFILa: klik Oparte są na bieżniku Pirelli Carving czyli typowo zimowej opony a tańsze od oryginału o 400zł/szt. Ktoś gdzieś na forum polecał oponki tej firmy. By jeździły głownie po śniegu i raczej małe prędkości. Miał ktoś doświadczenie z ta firmą / oponą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafcio78 Opublikowano 27 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2012 sk4000, też pytałem o profila (wprawdzie o inny wzór bieżnika), ale w wątku nikt się nie wypowiedział... Natomiast poza wątkiem dowiedziałem się, że na śnieg są super, natomiast na suche i mokre - kicha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr13 Opublikowano 1 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2012 Rowniez sie zastanawiam miedzy Dunlopami 3D a 4D do Forka Kupiłem w końcu 4D, ponieważ z 3D byłem mega zadowolony i stwierdziłem, że nastepca nie może być gorszy. Na 3D jeździłem w Audi S4, Audi A4 Quattro i naprawde super się spisywały. Zero hałasu, świetnie latało się bokami, pełne wyczucie ale i przy normalnej jeździe super trzymanie, czy to śnieg, czy błoto. Dzieki za opinie, pewnie tez wezme 4D. :wink: Jakby tylko ktos ode mnie madrzejszy sie wypowiedzial czy: - 215/60 R16 99 H XL, (wlasnie XL mam letnie) - 215/60 R16 95 H, - obojetne, dla "normalnych" zastosowan przecietnego kierowcy i tak bez roznicy. pozdr P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dragoon89 Opublikowano 1 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2012 po długim procesie przemyśleń, analiz i tentegowania w głowie również zakupiłem 4D KALI, jeśli już dostałeś opony to pewnie widziałeś nowe oznaczenia. nie dziwi cie trochę ,że Dunlop w klasie zużycia paliwa i hamowania ma ocenę E ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DerickB Opublikowano 1 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2012 A ja mam dwa pytania:Pierwsze: czy do SG5 spokojnie wejdzie 215/65/16 i nic nie będzie obcierać? Czy opony z profilem 65 są przeznaczone raczej do cięższych samochodów, vanów itp.? Drugie, trudniejsze: czy będzie duża różnica pomiędzy budżetową oponą z kolcami typu Gislaved Nordfrost 5, Goodride SW606, a porządną, np. Nokian Hakkapeliitta 5, Goodyear Ultra Grip 500, Bridgestone Noranza 2 EVO ?? Wiem tylko, że skoro tutaj wolno jeździć na kolcach, to warto skorzystać. Porównanie mam tylko przy hamowaniu forkiem ze śmieciowymi zimówkami, a dupowozem z budżetowymi oponami z kolcami i różnica jest znaczna na korzyść kolców w dupowozie. Pytanie, czy warto w takim razie dokładać, do marki ? Miałem 65 w swoim poprzednim Forku SG5 2.0 i niestety troszeczkę obcierała jedna strona o wystającą osłonę nadkola ( wystające wyprofilowanie z tyłu nadkola na dole ) Nie było to groźne dla opony, tylko plastik był przetarty. A co producenta opony, to różnice są ogromne. Najlepiej posłuchaj Lukassa, on mi dobrze doradził i pomógł kupić w dobrej cenie. :wink: Wnioski: w 2,5 XT zachwalane przez wielu Nokiany okazały się po prostu słabe na mokrym w porównaniu do Semperita Speed Grip 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 2 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 A co producenta opony, to różnice są ogromne. Najlepiej posłuchaj Lukassa, on mi dobrze doradził i pomógł kupić w dobrej cenie Wiem, że są spore różnice wśród producentów. Jednak nie dokładnie o to pytałem: chodziło mi dokładnie o to, czy przy oponie kolcowanej będzie aż tak spora różnica między oponami budżetowymi i dobrej klasy, jak w porównaniu zwykłych opon zimowych dwóch producentów - tanich i drogich. W Legacy też używałem Semperitów i byłem zadowolony. I też od Lukass'a Miałem 65 w swoim poprzednim Forku SG5 2.0 i niestety troszeczkę obcierała jedna strona o wystającą osłonę nadkola Jakie miałeś amory, w jakim stanie? SLS-y czy już zastąpione innym zestawem, np. "Niedźwiedzia"? Bo może to miało jakiś wpływ na obcieranie opony o plastik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DerickB Opublikowano 2 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 Przód fabryka tył SLS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 2 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 Jednak nie dokładnie o to pytałem: chodziło mi dokładnie o to, czy przy oponie kolcowanej będzie aż tak spora różnica między oponami budżetowymi i dobrej klasy, jak w porównaniu zwykłych opon zimowych dwóch producentów - tanich i drogich Powiem szczerze, że w oponie nordyckiej (śniegowej z bardzo miękkiej mieszanki) i do tego kolcowanej, ciężej mi jest dostrzec zalety marek premium jak w przypadku zimówek "kontynentalnych". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 Powiem szczerze, że w oponie nordyckiej (śniegowej z bardzo miękkiej mieszanki) i do tego kolcowanej, ciężej mi jest dostrzec zalety marek premium jak w przypadku zimówek "kontynentalnych". Dzięki lukass, właśnie takiej odpowiedzi oczekiwałem, krótko i rzeczowo, choć przyznam, że raczej spodziewałem się, że różnice są większe. Może ktoś jeszcze miał styczność z takimi oponami i dorzuci swoją opinię? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... g-Test.htm Ciekawy test - drogi hamowania zimówek na mokrym (czego w naszych zimach mamy najwięcej) i śniegu (którego sobie życzymy ) Bez zbędnych pierdół i ekologii . Myslę że to bardzo ważny i chyba najbardziej decydujący o być albo nie być parametr opony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafcio78 Opublikowano 9 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2012 lukass, bardzo fajny test, no i wynik ciekawy :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 9 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2012 sredniaq, jezeli jezdzisz czasem samochodem do PL zwlaszcza w zimie to zapomnij o Hakkapeliicie i jej podobnych.Wyjedziesz na nowych oponach wrocisz na lysych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KALI Opublikowano 12 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2012 nie dziwi cie trochę ,że Dunlop w klasie zużycia paliwa i hamowania ma ocenę E ? nie zwróciłem na to uwagi, natomiast mam kilkuletnie doświadczenie z 3D w mocnych autach AWD i nie sądzę, żeby 4D miałaby być gorsza od poprzedniczki. Na klasę zużycia paliwa nie zwracam kompletnie uwagi, nie po to mam Subaru, żeby się spalaniem przejmować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waka Opublikowano 12 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2012 czym różni się opona ultra grip od ultra grip performance? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 12 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2012 sredniaq, jezeli jezdzisz czasem samochodem do PL zwlaszcza w zimie to zapomnij o Hakkapeliicie i jej podobnych.Wyjedziesz na nowych oponach wrocisz na lysych. ja smigalem na Hakkapelicie 5 juz dwie zimy i opony maja kolo 7-8mm, nowe maja cos kolo 10-11mm :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waka Opublikowano 12 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2012 a gdzie ją dorwałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 12 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2012 sredniaq, jezeli jezdzisz czasem samochodem do PL zwlaszcza w zimie to zapomnij o Hakkapeliicie i jej podobnych.Wyjedziesz na nowych oponach wrocisz na lysych. ja smigalem na Hakkapelicie 5 juz dwie zimy i opony maja kolo 7-8mm, nowe maja cos kolo 10-11mm :roll: A ile km na niej przejechałeś? Bo 2 zimy to żaden wyznacznik. Do tego mieszkając w Zakopanym to chyba mimo wszystko większość po śniegu :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 12 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2012 na allegro ,koles mial 2 lata temu komplety 205 50 17 po 1100zl -- 12 paź 2012, o 14:19 -- lukass, fakt wiekszosc po sniegu(70%),a na asfalcie krzywdy jej nie zrobisz ,bo szybko nichhu nie da rady na tym jezdzic Kilometrow to nawet nie wiem dokladnie ile ,bo w dwoch autach to jezdzilo ,ale z 12000km sie pewnie nazbiera. -- 12 paź 2012, o 14:26 -- Jak ktos duzo po sniegu lata ,to polecam to http://moto.allegro.pl/195-65-15-nexen- ... 98373.html mialem takie w clio 16v i robily zajebista robote Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 12 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2012 lukass, fakt wiekszosc po sniegu(70%),a na asfalcie krzywdy jej nie zrobisz ,bo szybko nichhu nie da rady na tym jezdzic Kilometrow to nawet nie wiem dokladnie ile ,bo w dwoch autach to jezdzilo ,ale z 12000km sie pewnie nazbiera. I pewnie o to chodziło Turdziemu - na śnieg w NO jest ok. Ale kilka wycieczek do PL i przejazd po asfalcie w dodatnich temperaturach z nad morza w głąb kraju i będzie po oponkach -- 12 paź 2012, o 19:35 -- czym różni się opona ultra grip od ultra grip performance? To zupełnie 2 różne opony Opona ultra grip 8 (to aktualna wersja) to opona występująca w mniejszych rozmiarach i wyższych profilach i w indeksach prędkości T lub H - mozna ją w rodzinie opon GY nazwać oponą bardziej śniegową, choc to trochę uproszczone postrzeganie Opona Ultra Grip performance - choć bardziej poprawna nazwa to UG Performance ( wystepują obecnie 3 wersje w różnych rozmiarach : UG 8 Performance, UG Performance 2 i UG Performance) to opona przeważnie w większych rozmiarach i niższych profilach i z indeksami H oraz V - nastawiona bardziej na autostradowe siągi w większych i mocniejszych autach, choć to też jest pewnego rodzaju uproszczenie. To tak w największym skrócie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackMichalski Opublikowano 12 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2012 Witam. Co sądzicie o Dunlop SP sport maxx? Ma gośc na złotych 17-kach za 2000pln felgi ok a opony dwie 6,5 i 7,5 czy to dobra cena? podaje linka http://moto.allegro.pl/felgi-z-oponami- ... 33057.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 12 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2012 Witam.Co sądzicie o Dunlop SP sport maxx? Ma gośc na złotych 17-kach za 2000pln felgi ok a opony dwie 6,5 i 7,5 czy to dobra cena? podaje linka http://moto.allegro.pl/felgi-z-oponami- ... 33057.html Na zimę idealne łyżwy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackMichalski Opublikowano 13 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2012 Kupione Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luk77 Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 Przejeździłem cały zeszły sezon zimowy a w tym całkiem sporo po Tatrach na Nokian WR G2 SUV i jestem bardzo zadowolony Jutro je wrzucam znów na OBK-a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
plejadek Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 Przejeździłem cały zeszły sezon zimowy a w tym całkiem sporo po Tatrach na Nokian WR G2 SUV i jestem bardzo zadowolony Jutro je wrzucam znów na OBK-a Gdzie wyprodukowano Twoje Nokiany? Chcę kupić zimówki do Outbacka (H6) i obecnie G2 SUV są w niezłej promocji, problem polega na tym, że wyprodukowane są w Rosji i mój zaprzyjaźniony dostawca opon przestrzega mnie przed ich zakupem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się