Skocz do zawartości

Jakie opony zimowe do szuwarka (było: Zimówki)


adaś

Rekomendowane odpowiedzi

Znalazłem takie bieżnki PROFILa: klik

Oparte są na bieżniku Pirelli Carving czyli typowo zimowej opony a tańsze od oryginału o 400zł/szt.

Ktoś gdzieś na forum polecał oponki tej firmy.

By jeździły głownie po śniegu i raczej małe prędkości.

Miał ktoś doświadczenie z ta firmą / oponą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rowniez sie zastanawiam miedzy Dunlopami 3D a 4D do Forka

 

Kupiłem w końcu 4D, ponieważ z 3D byłem mega zadowolony i stwierdziłem, że nastepca nie może być gorszy.

Na 3D jeździłem w Audi S4, Audi A4 Quattro i naprawde super się spisywały. Zero hałasu, świetnie latało się bokami, pełne wyczucie ale i przy normalnej jeździe super trzymanie, czy to śnieg, czy błoto.

 

Dzieki za opinie, pewnie tez wezme 4D. :wink:

Jakby tylko ktos ode mnie madrzejszy sie wypowiedzial czy:

- 215/60 R16 99 H XL, (wlasnie XL mam letnie)

- 215/60 R16 95 H,

- obojetne, dla "normalnych" zastosowan przecietnego kierowcy i tak bez roznicy.

:D

 

pozdr

P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam dwa pytania:

Pierwsze: czy do SG5 spokojnie wejdzie 215/65/16 i nic nie będzie obcierać? Czy opony z profilem 65 są przeznaczone raczej do cięższych samochodów, vanów itp.?

Drugie, trudniejsze: czy będzie duża różnica pomiędzy budżetową oponą z kolcami :twisted: typu Gislaved Nordfrost 5, Goodride SW606, a porządną, np. Nokian Hakkapeliitta 5, Goodyear Ultra Grip 500, Bridgestone Noranza 2 EVO ??

Wiem tylko, że skoro tutaj wolno jeździć na kolcach, to warto skorzystać. Porównanie mam tylko przy hamowaniu forkiem ze śmieciowymi zimówkami, a dupowozem z budżetowymi oponami z kolcami i różnica jest znaczna na korzyść kolców w dupowozie. Pytanie, czy warto w takim razie dokładać, do marki ?

 

Miałem 65 w swoim poprzednim Forku SG5 2.0 i niestety troszeczkę obcierała jedna strona o wystającą osłonę nadkola ( wystające wyprofilowanie z tyłu nadkola na dole ) Nie było to groźne dla opony, tylko plastik był przetarty.

A co producenta opony, to różnice są ogromne. Najlepiej posłuchaj Lukassa, on mi dobrze doradził i pomógł kupić w dobrej cenie. :wink:

Wnioski: w 2,5 XT zachwalane przez wielu Nokiany okazały się po prostu słabe na mokrym :twisted: w porównaniu do Semperita Speed Grip 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co producenta opony, to różnice są ogromne. Najlepiej posłuchaj Lukassa, on mi dobrze doradził i pomógł kupić w dobrej cenie

Wiem, że są spore różnice wśród producentów. Jednak nie dokładnie o to pytałem: chodziło mi dokładnie o to, czy przy oponie kolcowanej będzie aż tak spora różnica między oponami budżetowymi i dobrej klasy, jak w porównaniu zwykłych opon zimowych dwóch producentów - tanich i drogich. W Legacy też używałem Semperitów i byłem zadowolony. I też od Lukass'a :mrgreen:

Miałem 65 w swoim poprzednim Forku SG5 2.0 i niestety troszeczkę obcierała jedna strona o wystającą osłonę nadkola

Jakie miałeś amory, w jakim stanie? SLS-y czy już zastąpione innym zestawem, np. "Niedźwiedzia"? Bo może to miało jakiś wpływ na obcieranie opony o plastik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak nie dokładnie o to pytałem: chodziło mi dokładnie o to, czy przy oponie kolcowanej będzie aż tak spora różnica między oponami budżetowymi i dobrej klasy, jak w porównaniu zwykłych opon zimowych dwóch producentów - tanich i drogich

Powiem szczerze, że w oponie nordyckiej (śniegowej z bardzo miękkiej mieszanki) i do tego kolcowanej, ciężej mi jest dostrzec zalety marek premium jak w przypadku zimówek "kontynentalnych".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze, że w oponie nordyckiej (śniegowej z bardzo miękkiej mieszanki) i do tego kolcowanej, ciężej mi jest dostrzec zalety marek premium jak w przypadku zimówek "kontynentalnych".

Dzięki lukass, właśnie takiej odpowiedzi oczekiwałem, krótko i rzeczowo, choć przyznam, że raczej spodziewałem się, że różnice są większe. Może ktoś jeszcze miał styczność z takimi oponami i dorzuci swoją opinię?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... g-Test.htm

Ciekawy test - drogi hamowania zimówek na mokrym (czego w naszych zimach mamy najwięcej) i śniegu (którego sobie życzymy :lol: )

Bez zbędnych pierdół i ekologii . Myslę że to bardzo ważny i chyba najbardziej decydujący o być albo nie być parametr opony :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie dziwi cie trochę ,że Dunlop w klasie zużycia paliwa i hamowania ma ocenę E ?

 

nie zwróciłem na to uwagi, natomiast mam kilkuletnie doświadczenie z 3D w mocnych autach AWD i nie sądzę, żeby 4D miałaby być gorsza od poprzedniczki. Na klasę zużycia paliwa nie zwracam kompletnie uwagi, nie po to mam Subaru, żeby się spalaniem przejmować ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sredniaq, jezeli jezdzisz czasem samochodem do PL zwlaszcza w zimie to zapomnij o Hakkapeliicie i jej podobnych.Wyjedziesz na nowych oponach wrocisz na lysych.

ja smigalem na Hakkapelicie 5 juz dwie zimy i opony maja kolo 7-8mm, nowe maja cos kolo 10-11mm :roll: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sredniaq, jezeli jezdzisz czasem samochodem do PL zwlaszcza w zimie to zapomnij o Hakkapeliicie i jej podobnych.Wyjedziesz na nowych oponach wrocisz na lysych.

ja smigalem na Hakkapelicie 5 juz dwie zimy i opony maja kolo 7-8mm, nowe maja cos kolo 10-11mm :roll: :mrgreen:

A ile km na niej przejechałeś? Bo 2 zimy to żaden wyznacznik. Do tego mieszkając w Zakopanym to chyba mimo wszystko większość po śniegu :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na allegro ,koles mial 2 lata temu komplety 205 50 17 po 1100zl

 

-- 12 paź 2012, o 14:19 --

 

lukass, fakt wiekszosc po sniegu(70%),a na asfalcie krzywdy jej nie zrobisz ,bo szybko nichhu nie da rady na tym jezdzic :mrgreen:

Kilometrow to nawet nie wiem dokladnie ile ,bo w dwoch autach to jezdzilo ,ale z 12000km sie pewnie nazbiera.

 

-- 12 paź 2012, o 14:26 --

 

Jak ktos duzo po sniegu lata ,to polecam to http://moto.allegro.pl/195-65-15-nexen- ... 98373.html mialem takie w clio 16v i robily zajebista robote

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukass, fakt wiekszosc po sniegu(70%),a na asfalcie krzywdy jej nie zrobisz ,bo szybko nichhu nie da rady na tym jezdzic :mrgreen:

Kilometrow to nawet nie wiem dokladnie ile ,bo w dwoch autach to jezdzilo ,ale z 12000km sie pewnie nazbiera.

 

I pewnie o to chodziło Turdziemu - na śnieg w NO jest ok. Ale kilka wycieczek do PL i przejazd po asfalcie w dodatnich temperaturach z nad morza w głąb kraju i będzie po oponkach :cry:

 

-- 12 paź 2012, o 19:35 --

 

czym różni się opona ultra grip od ultra grip performance?

To zupełnie 2 różne opony

Opona ultra grip 8 (to aktualna wersja) to opona występująca w mniejszych rozmiarach i wyższych profilach i w indeksach prędkości T lub H - mozna ją w rodzinie opon GY nazwać oponą bardziej śniegową, choc to trochę uproszczone postrzeganie

Opona Ultra Grip performance - choć bardziej poprawna nazwa to UG Performance ( wystepują obecnie 3 wersje w różnych rozmiarach : UG 8 Performance, UG Performance 2 i UG Performance) to opona przeważnie w większych rozmiarach i niższych profilach i z indeksami H oraz V - nastawiona bardziej na autostradowe siągi w większych i mocniejszych autach, choć to też jest pewnego rodzaju uproszczenie.

To tak w największym skrócie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Co sądzicie o Dunlop SP sport maxx?

Ma gośc na złotych 17-kach za 2000pln felgi ok a opony dwie 6,5 i 7,5

czy to dobra cena? podaje linka

http://moto.allegro.pl/felgi-z-oponami- ... 33057.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Co sądzicie o Dunlop SP sport maxx?

Ma gośc na złotych 17-kach za 2000pln felgi ok a opony dwie 6,5 i 7,5

czy to dobra cena? podaje linka

http://moto.allegro.pl/felgi-z-oponami- ... 33057.html

Na zimę idealne łyżwy :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejeździłem cały zeszły sezon zimowy a w tym całkiem sporo po Tatrach na Nokian WR G2 SUV i jestem bardzo zadowolony :)

 

Jutro je wrzucam znów na OBK-a :idea:

 

Gdzie wyprodukowano Twoje Nokiany? Chcę kupić zimówki do Outbacka (H6) i obecnie G2 SUV są w niezłej promocji, problem polega na tym, że wyprodukowane są w Rosji i mój zaprzyjaźniony dostawca opon przestrzega mnie przed ich zakupem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...