Skocz do zawartości

Zakup WRX STI MY2015


Matross

Rekomendowane odpowiedzi

  • 7 miesięcy temu...

Przeczytałem wątek mając na względzie planowany przyszłoroczny zakup. Jak zwykle na forum, strach kupić subaru, pada "wszystko". Sti, nawet 2015/16 to zły samochód.

Wóz-samo-zło :o. I tak się zastanawiam... Wymieniając 3,5 roku temu mojego forestera 2.0NA na outback'a turbo-boxer-dizla, naczytałem się i się bałem jak jasna cholera (i dalej się boję, dlatego go sprzedam i kupię jeszce bardziej awaryjny model subaru). A na poważnie: 50kkm na zegarze i :

-oleju nie bierze

-sprzęgło całe

-dpf zero problemów - 90% jazda miejska

-zimą stoi na zewnątrz-brak webasto i pali na tyk nawet przy -25st.

-ma swoje bolączki czasem szarpie na zimno przy starcie z 1-biegu

Ale cała rzeszta działa bez zarzutu. Strach się bać kupić, ale warto się przekonać samemu, zanim coś się napisze w stylu "subaru w dieslu to porażka" :biglol: .

Podejrzewam, że podobnie sprawa ma się z STI... Przekonam się zaczynając od połowy przyszłego roku. I tak jak ktoś wyżej napisał, kupię go i tak, mając całą świadomośc jego wad :wub: .

Znam dwa przypadki padniętych otb dizel z Rzeszowa, jeden kolegi-wał, drugi firmowy-pałowany przez rep'a padł po 200kkm. Myślę, że przy ilości sprzedanych OTB diesel z tego salonu to kazuistyka lub statystycznie wytłumaczalne.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-dpf zero problemów - 90% jazda miejska

 

ja z ciekawości sprawdzałem zapełnienie w "jeździe miejskiej" tzn. nie staniu w korku tylko poruszaniu się ze zmiennymi od 30-80 km/h i sadza praktycznie nie skoczyła do góry różnice były dosłownie o parę procent

a testowo jeździłem chyba z godzinę

-zimą stoi na zewnątrz-brak webasto i pali na tyk nawet przy -25st.

 

dokładnie, do tego po uruchomieniu bardzo łagodnie pracuje (może nie było to -25 ale przy -15 zero problemów) do tego momentalne się rozgrzewał

zanim coś się napisze w stylu "subaru w dieslu to porażka"

niestety trochę porażka ;)

 

choć takim jaki jest teraz pod względem pracy - dziękuje Carfit - jest najlepszym "małym" dieslem jakiego znam

Edytowane przez ketivv
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki juz na statku z Japonii padaja! :)

Getapatalked

Porównywać można do Alfy romeo, tylko tam było tak że wyjeżdżasz z salonu nowym zardzewialym autem. Edytowane przez abecer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem wątek mając na względzie planowany przyszłoroczny zakup. Jak zwykle na forum, strach kupić subaru, pada "wszystko". Sti, nawet 2015/16 to zły samochód.

Wóz-samo-zło :o. I tak się zastanawiam... Wymieniając 3,5 roku temu mojego forestera 2.0NA na outback'a turbo-boxer-dizla, naczytałem się i się bałem jak jasna cholera (i dalej się boję, dlatego go sprzedam i kupię jeszce bardziej awaryjny model subaru). A na poważnie: 50kkm na zegarze i :

-oleju nie bierze

-sprzęgło całe

-dpf zero problemów - 90% jazda miejska

-zimą stoi na zewnątrz-brak webasto i pali na tyk nawet przy -25st.

-ma swoje bolączki czasem szarpie na zimno przy starcie z 1-biegu

Ale cała rzeszta działa bez zarzutu. Strach się bać kupić, ale warto się przekonać samemu, zanim coś się napisze w stylu "subaru w dieslu to porażka" :biglol: .

Podejrzewam, że podobnie sprawa ma się z STI... Przekonam się zaczynając od połowy przyszłego roku. I tak jak ktoś wyżej napisał, kupię go i tak, mając całą świadomośc jego wad :wub: .

Znam dwa przypadki padniętych otb dizel z Rzeszowa, jeden kolegi-wał, drugi firmowy-pałowany przez rep'a padł po 200kkm. Myślę, że przy ilości sprzedanych OTB diesel z tego salonu to kazuistyka lub statystycznie wytłumaczalne.

Matrix - 100% racji. Zakładam, że nie ma jeszcze ani jednej sztuki WRX STI MY15, która ma więcej niż 100 tys km. Mój jeździ od maja, mam najechane 13 kkm, jestem bardzo zadowolony. Też miałem to samo z czytaniem forum i zastanawianiem się, czy aby dobrą podejmuję decyzję... Auto jest jedyne w swoim rodzaju, na drodze nie mijałem się z drugim takim - nawet w innym kolorze :) Jedyne, o czym trzeba pamiętać to to, żeby po prostu MYŚLEĆ... Większość innych samochodów jest "nie tylko dla orłów" - w przypadku STI jednak musisz pod tę nową maskę zaglądać, wyciągać ten bagnet, dolać oleju (mi wziął około 0,5L na 10kkm), schładzać turbo itd. Zamawiaj i oczekuj szczęśliwego rozwiązania! Do zobaczenia na drodze!

Przy okazji - pomysła mam :) Ktoś dobrze napisał, że na forum słychać jedynie o tych modelach, w których coś padło, zepsuło się, zawiodło... Panowie (i Panie, jeśli takowe tu są) - pokażmy się - właściciele oficjalnie importowanych WRX STI MY15 - ilu nas jest, skąd jesteśmy, gdzie kupione auto, jaki przebieg, ewentualne uwagi. Chętni?

To może ja zacznę - WRX STI MY 2015, produkcja 2015, niebieski, duże skrzydło, kupiony w Subaru Koper Warszawa, użytkowany od maja 2015, przebieg 13 tyś km. Auto normalnie eksploatowane "do/z pracy", miasto, trasa, jak na razie jeden wypad do Kielc na 1 stopień szkolenia SJS. Bardzo zadowolony jestem :)

Edytowane przez jimi
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jimi, myślę że sporo problemów nie tylko z STI czy innym samochodem powodują sami kierowcy... Jeśli dbasz o samochód/silnik, czy każdą inną rzecz na której Ci zależy to odwdzięczy Ci się współpracą długi czas. Jak nie kosisz trawy i nie podlewasz, to nie miej pretensji do sąsiada że nie robi tego za Ciebie i sam ma piękny trawnik :P.

A tak przy okazji to chyba z tym silnikiem 2.5 turbo (STI) nie jest aż tak źle, skoro w corocznej klasyfikacji Engine Of The Year 2015 zajmuje 6.miejsce :o .

Nie jest to raczej konkurs dla zabytków, jak niektórzy sugerują 10-letnich padaczek :D . Ale może ja się mylę... Inżynierem nie jestem :huh: .

 

http://www.ukipme.com/engineoftheyear/results.php?id=18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda pisać o awariach i innych ciekawostkach co się dzieje w STI MY 2015 bo dostaje się potem wiadomości na PW od Dyrekcji.

 

To nie PRL, Cotic nie sugeruj jak moja była żona tylko pisz otwarcie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Szkoda pisać o awariach i innych ciekawostkach co się dzieje w STI MY 2015 bo dostaje się potem wiadomości na PW od Dyrekcji.

 

To nie PRL, Cotic nie sugeruj jak moja była żona tylko pisz otwarcie...

 

Martrix - tekst o byłej żonie - 10/10 level miszcz :)

ale widzę, że nikt nie podchwycił mojego zawołania - chyba spróbuję z nowym tematem na forum - może wtedy zaciągnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pegi - ten temat znam - mi chodziło o to, żeby się ludziska pokazali, ile tego sprzętu w Polsce się sprzedało i jak wygląda statystyka. Na 200+ stronach ciężko szukać konkretnych osób posiadających takie auto - tym bardziej, że zazwyczaj Ci, którzy są zadowoleni nie piszą nic albo niewiele :) Z pewnością też nie wszyscy, którzy samochody w SIP kupują, są od razu aktywnymi użytkownikami szacownego Forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój za miesiąc będzie miał rok wersja TOP + spojler .  8 tys. przebiegu :facepalm::mrgreen: , silnik bez gwarancji ( podniesiona moc 330KM 480Nm  ) . Zero problemów , zerowy pobór oleju ( wymieniam co 5tys. ) , auto jest fantastyczne !!! :)

Edytowane przez carfit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Engine Of The Year 2015

 

Ten konkurs z punktu widzenia użytkownika, a więc wytrzymałości, niezawodności jest mało miarodajny.... Oceniają je kiedy są nowe...

Wystarczy powiedzieć, że wielokrotnie na przestrzeni ostatnich lat 1 miejsce w wielu kategoriach przypadało silnkowi 1.4 TSI Twincharger od vw.... A jak powszechnie wiadomo trudno o większą padakę w ostatnich latach wśród benzyniaków. Kto się nabrał wówczas na ten tytuł sromotnie się na nim przejechał :facepalm:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pewnością też nie wszyscy, którzy samochody w SIP kupują, są od razu aktywnymi użytkownikami szacownego Forum.

Założenie na szacownym Forum nowego wątku raczej tego, o czym piszesz, nie zmieni   ;)

 

Co do auta - mój blisko 25 tys. Olej zmieniany co 7,5. Kielce i jakieś inne tory parę razy zaliczone. Poza drobnymi kłopotami z zaciskami, które się pojawiły na torze, żadnych problemów. Oleju bierze ilości niezauważalne. 

 

A za chwilę mam spotkanie z człowiekiem, który chce pogadać o nowym STI, bo jest zainteresowany zakupem (jako daily car), ale przed podjęciem decyzji chciałby poznać opinię użytkownika. Z czystym sumieniem mu to auto polecę i będę namawiał do zakupu, nawet jeśli tylko po bułki będzie nim jeździł  ;)

Edytowane przez pegi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój za miesiąc będzie miał rok wersja TOP + spojler . 8 tys. przebiegu :facepalm::mrgreen: , silnik bez gwarancji ( podniesiona moc 330KM 480Nm ) . Zero problemów , zerowy pobór oleju ( wymieniam co 5tys. ) , auto jest fantastyczne !!! :)

Carfit, w twoim przypadku nawet gdyby silnik powiedział Edytowane przez abecer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Engine Of The Year 2015

 

Ten konkurs z punktu widzenia użytkownika, a więc wytrzymałości, niezawodności jest mało miarodajny.... Oceniają je kiedy są nowe...

Wystarczy powiedzieć, że wielokrotnie na przestrzeni ostatnich lat 1 miejsce w wielu kategoriach przypadało silnkowi 1.4 TSI Twincharger od vw.... A jak powszechnie wiadomo trudno o większą padakę w ostatnich latach wśród benzyniaków. Kto się nabrał wówczas na ten tytuł sromotnie się na nim przejechał :facepalm:

 

Kilka lat temu, chyba w 2003r. został nagrodzony w tym konkursie 2,2 iCTDI Hondy ( 1-sze miejsce ) i nie można powiedzieć, że to padaka. Nie do końca jest tak jak piszesz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...