Skocz do zawartości

Rejestracja "anglika" bez przekładki od 1 stycznia 2015


valdiiaga

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Niech no ci entuzjaści zasiądą sobie wygodnie na prawym i poproszą kierownika aby na naszej typowej polskiej drodze wyprzedzili tira. W tym czasie niech sami zwrócą uwagę w którym momencie zaczną dopiero cokolwiek widzieć i jak bardzo jest auto wysunięte na pas o przeciwnym kierunku jazdy.

 

Taki test nie da. RHD jak się umie to się po prostu zupełnie inaczej jedzie. Ja w sumie robiłem jedną poważniejszą trasę Imprezą (500km od Megasa) i owszem raz na jakiś czas wyprzedzałem TIRy. Ale ja w sumie dużo wcześniej RHD po Europie latałem. Prosta sprawa. Wyjeżdżasz sobie 30 metrów wcześniej tak żeby widzieć czy możesz wyjechać i tyle. Po prostu nie można siedzieć na zderzaku TIRa i się wychylać, bo to jest właśnie niebezpieczne. W sumie nawet w LHD takie postępowanie powinno być karane, a 90% ludzi tak robi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

[...] 90% ludzi tak robi

 

I w tym problem :idea:

Ja cały czas zadaję pytanie - czy naprawdę jesteś za tym by się spotkać z takim debilem na drodze? Zastanów się ile przybędzie takich debili w stosunku do ludzi którzy chcą sobie legalnie "dojechać na tor".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin, z Januszem w passacie w dizlu masz rację. Już był poruszany ten problem. Ale sądzę że jak będą wyższe ubezpieczenia tak jak wszystkie firmy zapowiadają to myślisz że Janusz mając 60% zniżki wyłoży 1200 na rok za OC dla tego szrota za 100 funtów? NIe sądzę  :)  Pzu podobno już ma stawkę na RHD. Koledze za Imprezę, jak zarejestruje, wyliczyli właśnie coś koło 1200.

 

Już wiele razy pisalem, napisze jeszcze raz. Podpisuje się dwoma ręcami, za wyższym OC dla ograniczenia rejestracji tylko dla aut nietypowych, unikatowych itd.

 

Wtedy każdy będzie zadowolony :) i bezpieczny  ;)

Edytowane przez Gaceq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiadomo pomysł z OC OK, może odstraszyć janusze, ale firmy ubezpieczeniowe jednak działają na prawach rynku - liczy się aby klienta pozyskać, a nie odstraszyć i założę się, że znajdzie się jakaś firma krzak, która i takim januszem nie pogardzi... Oby nie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale dlaczego wyzsze ubezpieczenie dla aut RHD? Moze wcale nie bedzie tyle wiecej wypadkow bo ludzie ktorzy kupuja taki samochod potrafia go uzywac i wiedza o jego ograniczeniach, a jak Janusz w LHD wychyla sie zaraz za zderzakiem I próbuje wyprzedzic tira w corsie 1.2 to jest ok i bezpieczne bardzo? Aktualnie za evo place skladke jakies 7tys pln... jak mi dadza 2 to i tak bede do przodu. A Janusz bedzie sie rozbijal tak samo w RHD jak i LHD, bo to nie tutaj jest pies pogrzebany moi drodzy... pozdro

 

 

P.s. o autach za 100f tez juz mozna zapomniec bo ceny uzywanych podskoczyly jakis czas temu

Edytowane przez boorek
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja szczerze mówiąc chciałbym wiedzieć ile km po naszych drogach rocznie robią te osoby przerażone wizją rejestracji aut RHD. Ja osobiście jeżdżąc sporo napotykam już teraz tak wiele głupawych zachowań, że jakoś możliwość rejestracji "anglików" nie spędza mi snu z powiek.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A ja szczerze mówiąc chciałbym wiedzieć ile km po naszych drogach rocznie robią te osoby przerażone wizją rejestracji aut RHD. Ja osobiście jeżdżąc sporo napotykam już teraz tak wiele głupawych zachowań, że jakoś możliwość rejestracji "anglików" nie spędza mi snu z powiek.

 

Otóż to... Wyjątkowo trafne spostrzeżenie...

 

 

 

Wyobrażacie sobie skodziarzy w Fabiach RHD?

 

NIe do wyobrażenia :) , bo jakim trzeba by być baranem żeby przy takich cenach i takim wyborze Fabii LHD patrzec w ogóle na Fabie RHD ?? Nie róbcie jaj :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Janusz bedzie sie rozbijal tak samo w RHD jak i LHD,

 

Tylko że w RHD częściej. Chyba wszyscy się zgodzą że jazda takim autem to dodatkowe utrudnienie. Jak Jancia przerasta jazda autem po właściwej stronie, to po prawej na pewno nie ułatwi. Powiem więcej. Jancio znając jego lisi spryt i zamiłowanie do oszczędności (no po co kupował tańsze auto aby teraz inwestować? o nie nie nie..) odpuści sobie montaż kamery na rzecz szwagra który i tak przecież właściwie cały czas z nim jeździ.

Mały szczegół, szwagier rzadko jest trzeźwy :)

Edytowane przez vince_snd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja szczerze mówiąc chciałbym wiedzieć ile km po naszych drogach rocznie robią te osoby przerażone wizją rejestracji aut RHD. Ja osobiście jeżdżąc sporo napotykam już teraz tak wiele głupawych zachowań, że jakoś możliwość rejestracji "anglików" nie spędza mi snu z powiek.

 

Nie jestem przerażony... ale zaniepokojony.

Właśnie dlatego, że robię na tyle dużo kilometrów po polskich drogach, że napotykam wiele złych zachowań i dodatkowe utrudnienia w postaci anglików nie są mi potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość FastAndFurious

Ciekawe, ze nigdzie w Europie nie ma takiego panikarstwa, wrecz histerii :D Polacy tacy nadwrazliwi, wyploszeni i z ogromna troska o bezpieczenstwo na drogach. W UK mozna rejestrowac samochody z kierownica z dowolnej strony i nikomu nie przyszlo do glowy panikowac.  Po polskich drogach ejzdzi ogromna ilosc powypadkowych samochodow sciaganych z Niemiec w tragicznym stanie technicznym. W UK samochod po powazniejszej stluczce nawet dostaje zakaz ponownej rejestracji - mozna go tylko zlomowac. Pojazdy w takim i duzo gorszym stanie trafialy do Polski z Niemiec i te wraki sa najwiekszym zagrozeniem na drogach. Oraz niestety debilizm kierowcow. Wyjatkowy brak kultury na drogach, lekcewazenie pzrepisow, szokujace przybyszow z cywilizowanych krajow zachowania tylu wypzredzanie na liniach ciaglych, czy ekstremalne ,,na trzeciego''. Debile za kierownica powypadkowego importu z Niemiec - to jest najwieksze zagrozenie.

Z wypzredzaniem najwiekszy problem maja ci, ktorzy samochodow RHD nigdy nie prowadzili. Mieszkam w UK 11 lat, po Europie jezdzilem sporo - nigdy nie mialem nawet stluczki.

Znow pojawia sie pytanie - po cholere chcecie ciagle i w szystkich wypzredzac? Nigdzie nie widzialem takiego obledu wzajemnego wyprzedzania sie. Nikogo nie interesuje to, ze samochody bezwypadkowe, nowsze, z mniejszym pzrebiegiem beda importowane. Co to ma za znaczenie, najwazniejsze jest ciagle sciganie sie i wyprzedzanie :D

Jak pisalem nie mialem nigdy problemow z jazda w krajach europejskich i wypzredzaniem. Podstawowa zasada - wyprzedzam, kiedy jest to bezpieczne. I nie mam wewnetrznego przymusu wypzredzania kazdego przede mna tylko dlatego, ze moge to zrobic.

Wielka zaleta jest to, ze teraz pasjonaci beda mogli rejestrowac parwdziwe perelki importowane z JDM.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wielu ludzi w ostatnich latach wyemigrowało do Anglii, więc na pewno potrafią samochodami RHD jeździć, bo przyjeżdżają na odwiedziny do Polski i jakoś sobie radzą.

 

Po drugie, w Polsce już od wielu lat na autostradach i dwupasmówkach panuje ruch lewostronny, bo zdecydowana większość oblega lewy pas, podczas gdy prawy jest zazwyczaj mniej używany. Bez paniki, Polak potrafi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co w tych lusterkach trzeba zmieniać? :huh:  Przecież jak się założy lusterka od LHD to dopiero wtedy nic nie będzie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć! Chyba jako jeden z pierwszych zarejestrowałem swojego Subaraka rhd w PL, więc postanowiłem opisać co i jak należy krok po kroku zrobić. Na pewno się przyda komuś.

1)w przypadku auta JDM należy wystąpić od odstępstwo od warunków rejestracji z uwagi na nieposiadanie 17 znakowego numeru VIN. Wniosek i spis potrzebnych dokumentów znajdziemy tu (w uzasadnieniu piszemy, że podany numer VIN był oryginalnym numerem nadanym przez producenta w roku produkcji pojazdu):

www.mir.gov.pl/strony/uslugi/jak-uzyskac-odstepstwa-od-warunkow-technicznych/odstepstwo-od-warunkow-technicznych-pojazdow/

Co do załączników możemy ograniczyć się do:

-zaświadczenie z okręgowej stacji diagnostycznej o nie przejściu badania technicznego z uwagi na krótki VIN (koszt 100zł - pierwszy przegląd) - oryginał

-potwierdzenie dokonania przelewu opłaty skarbowej (z tego co pamiętam 10zł)

-zdjęcia ściany grodziowej w wybitym numerem nadwozia, zdjęcia tabliczki znamionowej i zdjęcia auta z zewn.

-ksero dokumentu potwierdzającego zapłatę akcyzy

-poświadczone notarialnie kopia umowy kupna lub faktura zakupu oraz kopia dokumentu rejestracyjnego kraju poprzedniej rejestracji (poświadczenie u notariusza ok 7z za stronę)

Pakujemy w kopertę i wraz z wnioskiem wysyłamy do MI, po ok 1,5 tyg mamy decyzję o odstępstwie w domu. W niektórych stacjach i wydziałach nie jest wymagane odstępstwo, ale zgodnie z przepisami powinno być (całkowity koszt uzyskania odstępstwa to ok 150zł, chyba że się wyrobicie w 2 tyg od pierwszego badania, wtedy odpada koszt kolejnego przeglądu).

2)Po uzyskaniu decyzji o odstępstwie z MI (tylko przy JDM-ach) udajemy się z nią na I-szy (w sumie II-gi ;) ) przegląd do OSKP. Auto z rhd musi mieć zmienione bądź przerobione reflektory przednie, licznik w km/h lub milach i km/h, musi być autem osobowym (kat.M1 - najlepiej aby taki zapis był w dowodzie rejestracyjnym kraju poprzedniej rejestracji, przy braku wpisu trzeba udowodnić, że to osobówka), oraz po odpowiedniej stronie wsteczny i światło przeciwmgielne (z tyłu najprościej zamienić stronami wsteczny z przeciwmgielnym), oraz lusterka wewnętrzne muszą zapewnić odpowiednią widoczność (w Subaru nie było z tym problemu).

3)Po  uzyskaniu zaświadczenie o pozytywnym wyniku I-szego badania udajemy się do Wydziału Komunikacji. Zabieramy ze sobą decyzję o odstępstwie, badanie, stary dow. rejestr., zaświadczenie o zapłaceniu akcyzy, stare tablice, potwierdzeni zapłaty recyklingu (500zł) i za nowe tablice  (ok 280zl), składamy wniosek o rejestrację, po czym odbieramy nowe PL tablice i przykręcamy do naszego wymarzonego JDM-a rhd

4)Udajemy się do ubezpieczyciela i ubezpieczamy pojazd. Ja ubezpieczyłem w MTU, bo nie mają zwyżek od rhd.

Podstawa prawną do rejestracji aut RHD w PL są rozporządzenia MI, które weszły w życie dn 15.08.2015r.

Mam nadzieję, że o niczym ważnym nie zapomniałem i komuś się przyda . Pozdrawiam :)

Zapomniałem o ważnej rzeczy :biglol: , nie zarejestrujemy w PL auta RHD, które wcześniej nie było zarejestrowane w kraju UE :unsure:  Czyli chcąc zarejestrować auto RHD np z Japonii, musi nabyć je najpierw np wujek z Anglii, zarejestrować tam i odsprzedać nam. Bardzo ciekawy jest ten zapis w rozporządzeniu :facepalm:

post-22960-0-54363600-1440018816_thumb.jpg

Edytowane przez bigsasza
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...