Skocz do zawartości

Legacy/Forester inne 4x4


Niedźwiedź

Rekomendowane odpowiedzi

Fortester z nasyępujących powodów:

 

1 - zwrotność

2 - do bagażnika wsadzisz goldena (ja tam wożę dalmatyńczyka i wózek...)

3 - zdolność do pokywania przeszkód w styylu krawężniki, studzienki etc.

4 - prawdopodobnie jest najbardziej niezawodny z wszystkich subaraków

5 - Jeżeli wyjazd masz w las 2 x w tygodniu, a ten las bywa stromy.... to lepiej wolnego ssaka z reduktorem -> zaoszczędzisz na sprzęgle.....

6 - doskonała widoczniość we wszystkie kierunki

7 - zaskakująco dobra trakcja jak na podwyższone kombi -> nie jeździłem lepszym w tej aktegorii samochodem mającym prześwit 20 cm (nigdy nie prowadziłem OUTBACKA.... :))

8 - Zimą najlepsze auto z rodziny subaru -> po prostu już nie mogę się doczekać kolejnej zimny.... (reduktor, wiskotyczne blokady centralnego dyfra i tylnego -> wlny ssak oczywiście)

 

Jeśli foreś to najlepiej byłoby znaleźć coś z MY2003 -> MY2007

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

 

45 kg jak na goldena to sporawo,

nie zupelnie... dorosle goldeny waza 40-45 kg. Moj to pies po sporym ojcu.Absolutnie nie spasiony.Niektorzy mowia, ze nawet za chudy.

 

Nie wiem do kiedy robili Passata B5 4 motion - ale to podobno dobre auta były -

Passaty maja Haldex , a to lipa podobno .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 - Zimą najlepsze auto z rodziny subaru -> po prostu już nie mogę się doczekać kolejnej zimny.... (reduktor, wiskotyczne blokady centralnego dyfra i tylnego -> wlny ssak oczywiście)

 

Jeśli foreś to najlepiej byłoby znaleźć coś z MY2003 -> MY2007

 

rozumiem , ze turbo nie ma reduktora, wiskotycznej blokady centralnego dyfra i tylnego??

MY = Model Year?? Nie wiem , czy dam rade kasowo , raczej 1999-2000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jka lubisz dać ognia, jeździsz głównie po drogach i nie holujesz nic za autem, to turbo jest jak znalazł (przydaje się też zniżka na paliwo). Natomiast jeżeli planujesz ciągnąc przyczepę albo wspinać się autem bo jakichś bezdrożach, to wolnossący z reduktorem zadba bardziej o sprzęgło. Ewentualnie możesz jeszcze automat rozważyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie wiem do kiedy robili Passata B5 4 motion - ale to podobno dobre auta były -

Passaty maja Haldex , a to lipa podobno .

 

Oj nie czytasz uważnie :D

Do wersji B5 (czyli poprzedni Passat) 4motion było stałym napędem na cztery koła a nie haldexem. Nie wiem do którego roku były robione, pewnie łatwo sprawdzić w necie. Nie wiem też czy było to dokładnie to samo rozwiązanie co w Audi ale ponoć dobrze jeździło. Przymierzałem sie kiedyś do takiego Passata a w tym roku rozważałem nowego 4motion, dlatego wiem o tej zmianie. Forum mnie wyedukowało tak BTW :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)Ewentualnie możesz jeszcze automat rozważyć :)

Jeśli już przy tej kwestii jesteśmy to ja dołączył bym się z pytaniem (nie chcę zakładać nowego tematu bez potrzeby :roll: ). Mianowicie, jak spisuje się automat w Foresterze 2.5 XT? (mam na uwadze rocznik 2006-2007) Czy płynnie zmienia przełożenia i czy nie występuje efekt rwania w momencie zmiany biegu w przypadku intensywnego przyspieszania i odpuszczenia gazu tuż przed zmianą biegu na wyższy? No i jak w terenie i zimą radzi sobie AT?! Są to dla mnie ważne kwestie gdyż rodzinka pragnie Forestera :razz: Głównie potrzebny do przebijania się przez zaspy zimą na trasie 15 km, celem dostania się do pracy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie śledziłem wątku pilnie, ale wydaje mi się, że jeśli ktoś potrzebuje komfort i osiągi + bezpieczeństwo to najlepszym przelicznikiem ostatnich czasów jest Honda Legend ----> mocny silnik atmo + napęd 4x4 bardzo zaanwansowany + mega dużo ułatwień w codziennym użytkowaniu w porównaniu z niewiele tańszym 3.0 outbackiem ( jako subaromaniakowi niełatwo mi to przechodzi przez klawiaturę). Właśnie przekonuję mją mamuśkę do takiego rozwiązania ---> nie jest pierwsza ---> niestety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Legendem jest chyba jeden problem - tego cuda SH-AWD nie da się spiąć mechanicznie na sztywno. Czyli bączków nie pokręcisz zimą (tak się obawiam). W Subaru jest wyłącznik kontroli trakcji i na "off" można się trochę nacieszyć. Może nie mam racji, ale warto to sprawdzić. Dla mnie to potencjalnie duża wada Hondy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sluchajcie a jak z dostepnoscia czesci do np. Outbacka??jest to problem??czy cenowo rozni sie to od "zwyklego" legacy?? TO samo pyt. dotyczy forestera-dostepnosc czesci i ceny.

Nie mowie tu oczywiscie o ASO.

Z tego co się orientuję (ale laik jestem) Legacy i OBK to prawie to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega się nie obrazi ale jak w tej reklamie ---PRAWIE ROBI RÓŻNICĘ-- inne wersje wyposażenia i zawieszenie OBK to wyższa pólka i pewnie wyższe ceny wg mojej teorii mniej części ----generalnie subaru nie jest marką popularną więc zamienników :wink: jak na lekarstwo

wypada szukać www.ebay.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega się nie obrazi ale jak w tej reklamie ---PRAWIE ROBI RÓŻNICĘ-- inne wersje wyposażenia i zawieszenie OBK to wyższa pólka i pewnie wyższe ceny wg mojej teorii mniej części ----generalnie subaru nie jest marką popularną więc zamienników :wink: jak na lekarstwo

wypada szukać www.ebay.com

Kolega się nie obraża :mrgreen:. Z premedytacją użyłem słowa "prawie".

Coś mi się jednak wydaje (zaznaczyłem - laik jestem), że większość części jest taka sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Odświeżę trochę temat. Od dawna chodzi mi po głowie pytanie co jeśli nie subaru? W sensie co ma stały napęd na 4 koła (prawdziwy :D )

Chciałbym żebyśmy powymieniali auta typu suv. Mi przychodzi do głowy mogę się mylić:

toyota land cruiser

land rover

jeep cherokee / comander

nissan ... ten surferski :P

cayenne

audi w quarto

bmw x5 x3 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Staly naped na 4 tzn z 3 dyframi ma obecnie Land Rove i Range Rover z wyjatkiem Evoga i Freelandera, Audi Q5 i Q7, Mercedes GLK, ML, GL oraz G, Duze Toyoty Land Cruser, FJ Cruser manual, Mitsu Pajero i chyba tyle. Jeepy - trzeba sprawdzic czy nie przeszli juz na dopedzana przednia os bo quadra driva w topowych Grandach mialo dolaczany przod od 15 lat. Stare modele Cayenne oraz Tuareg mialy centralny dyfer. Wszyskie nowe maja dopedzany przod tak samo jak BMW i Nissany, Chevrolety i inne - co nie znaczy ze taki naped jest zły bo taki sam ma Porsche 911, Nissan GT-R czy Veyron, tylko w Afryce czy na Syberii moze sie spie!@#$% i to główna jego wada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

co nie znaczy ze taki naped jest zły bo taki sam ma Porsche 911, Nissan GT-R czy Veyron, tylko w Afryce czy na Syberii moze sie spie!@#$% i to główna jego wada
Nie chodzi o to, że zły, tyle że napedy stosowane w Bugatti, czy Porsche 911 mają się sprawdzać na asfalcie a nie w błocie, na off-roadzie, czy nawet średnim terenie. To samo dotyczy BMW X3, X5 - napęd nie posiada CMR, faworyzowana jest oś tylna, natomiast co ważne auta te nie mają żadnych ambicji terenowych. X3 (mam w rodzinie) jeździ super ale układ napędowy, również zawieszenie nastawione jest na dynamiczną jazdę po asfalcie (autostradzie) a nie pokonanie Forestera czy Land Cruisera w terenie.

Wg mnie  @@MateuszWwa, szukał raczej alternatywy dla Forka - stąd wymianial SUVy - chyba, że źle zrozumiałem.

Sam się zresztą ostatnio zastanawiałem po weekendowym wypadzie w teren Forkiem (SAWD i możliwosci Forka mnie za każdym razem zadziwiają - in plus oczywiscie) jakie auta typu SUV mają obecnie napęd z trzema mechanizmami róznicowymi i nadają sie w teren. Range Rover ze swoją ceną odpada :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o prawdziwe auto terenowe czy SUV-a? 

Jeśli o to pierwsze to znalazłem ostatnio w sieci stronę o Toyocie 4Runner (dostępna w USA). Technicznie to to samo co LandCruiser, jednak, w trochę lżejszym wydaniu, z napędem na tył i dołączanym ręcznie 4X4, sprowadzone ze Stanów jest trochę tańsze od LC. Może to jest jakaś opcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Chodzi o prawdziwe auto terenowe czy SUV-a? 

Słuszne pytanie. Trudno porównywać starych wyjadaczy terenowych opartych na ramie z jakimikolwiek SUVami. Kompletnie inna bajka.

Jeżdzę forkiem i pajero i nawet nie zamierzam ich konfrontować, bo się nie da.

Niby Fiat zrobił napęd AWD w modelu Freemont .....no ale przecież nie da się tego porównać do Subaru  ;)  :biglol: 

SUV, który sprawuje się idealnie na asfalcie i bardzo dobrze w średnim terenie, to tylko Forek  :D Trudno znaleźć coś lepszego chyba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...