Skocz do zawartości

Legacy/Forester inne 4x4


Niedźwiedź

Rekomendowane odpowiedzi

Fortester z nasyępujących powodów:

 

1 - zwrotność

2 - do bagażnika wsadzisz goldena (ja tam wożę dalmatyńczyka i wózek...)

3 - zdolność do pokywania przeszkód w styylu krawężniki, studzienki etc.

4 - prawdopodobnie jest najbardziej niezawodny z wszystkich subaraków

5 - Jeżeli wyjazd masz w las 2 x w tygodniu, a ten las bywa stromy.... to lepiej wolnego ssaka z reduktorem -> zaoszczędzisz na sprzęgle.....

6 - doskonała widoczniość we wszystkie kierunki

7 - zaskakująco dobra trakcja jak na podwyższone kombi -> nie jeździłem lepszym w tej aktegorii samochodem mającym prześwit 20 cm (nigdy nie prowadziłem OUTBACKA.... :))

8 - Zimą najlepsze auto z rodziny subaru -> po prostu już nie mogę się doczekać kolejnej zimny.... (reduktor, wiskotyczne blokady centralnego dyfra i tylnego -> wlny ssak oczywiście)

 

Jeśli foreś to najlepiej byłoby znaleźć coś z MY2003 -> MY2007

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

 

45 kg jak na goldena to sporawo,

nie zupelnie... dorosle goldeny waza 40-45 kg. Moj to pies po sporym ojcu.Absolutnie nie spasiony.Niektorzy mowia, ze nawet za chudy.

 

Nie wiem do kiedy robili Passata B5 4 motion - ale to podobno dobre auta były -

Passaty maja Haldex , a to lipa podobno .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 - Zimą najlepsze auto z rodziny subaru -> po prostu już nie mogę się doczekać kolejnej zimny.... (reduktor, wiskotyczne blokady centralnego dyfra i tylnego -> wlny ssak oczywiście)

 

Jeśli foreś to najlepiej byłoby znaleźć coś z MY2003 -> MY2007

 

rozumiem , ze turbo nie ma reduktora, wiskotycznej blokady centralnego dyfra i tylnego??

MY = Model Year?? Nie wiem , czy dam rade kasowo , raczej 1999-2000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jka lubisz dać ognia, jeździsz głównie po drogach i nie holujesz nic za autem, to turbo jest jak znalazł (przydaje się też zniżka na paliwo). Natomiast jeżeli planujesz ciągnąc przyczepę albo wspinać się autem bo jakichś bezdrożach, to wolnossący z reduktorem zadba bardziej o sprzęgło. Ewentualnie możesz jeszcze automat rozważyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie wiem do kiedy robili Passata B5 4 motion - ale to podobno dobre auta były -

Passaty maja Haldex , a to lipa podobno .

 

Oj nie czytasz uważnie :D

Do wersji B5 (czyli poprzedni Passat) 4motion było stałym napędem na cztery koła a nie haldexem. Nie wiem do którego roku były robione, pewnie łatwo sprawdzić w necie. Nie wiem też czy było to dokładnie to samo rozwiązanie co w Audi ale ponoć dobrze jeździło. Przymierzałem sie kiedyś do takiego Passata a w tym roku rozważałem nowego 4motion, dlatego wiem o tej zmianie. Forum mnie wyedukowało tak BTW :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)Ewentualnie możesz jeszcze automat rozważyć :)

Jeśli już przy tej kwestii jesteśmy to ja dołączył bym się z pytaniem (nie chcę zakładać nowego tematu bez potrzeby :roll: ). Mianowicie, jak spisuje się automat w Foresterze 2.5 XT? (mam na uwadze rocznik 2006-2007) Czy płynnie zmienia przełożenia i czy nie występuje efekt rwania w momencie zmiany biegu w przypadku intensywnego przyspieszania i odpuszczenia gazu tuż przed zmianą biegu na wyższy? No i jak w terenie i zimą radzi sobie AT?! Są to dla mnie ważne kwestie gdyż rodzinka pragnie Forestera :razz: Głównie potrzebny do przebijania się przez zaspy zimą na trasie 15 km, celem dostania się do pracy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie śledziłem wątku pilnie, ale wydaje mi się, że jeśli ktoś potrzebuje komfort i osiągi + bezpieczeństwo to najlepszym przelicznikiem ostatnich czasów jest Honda Legend ----> mocny silnik atmo + napęd 4x4 bardzo zaanwansowany + mega dużo ułatwień w codziennym użytkowaniu w porównaniu z niewiele tańszym 3.0 outbackiem ( jako subaromaniakowi niełatwo mi to przechodzi przez klawiaturę). Właśnie przekonuję mją mamuśkę do takiego rozwiązania ---> nie jest pierwsza ---> niestety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Legendem jest chyba jeden problem - tego cuda SH-AWD nie da się spiąć mechanicznie na sztywno. Czyli bączków nie pokręcisz zimą (tak się obawiam). W Subaru jest wyłącznik kontroli trakcji i na "off" można się trochę nacieszyć. Może nie mam racji, ale warto to sprawdzić. Dla mnie to potencjalnie duża wada Hondy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sluchajcie a jak z dostepnoscia czesci do np. Outbacka??jest to problem??czy cenowo rozni sie to od "zwyklego" legacy?? TO samo pyt. dotyczy forestera-dostepnosc czesci i ceny.

Nie mowie tu oczywiscie o ASO.

Z tego co się orientuję (ale laik jestem) Legacy i OBK to prawie to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega się nie obrazi ale jak w tej reklamie ---PRAWIE ROBI RÓŻNICĘ-- inne wersje wyposażenia i zawieszenie OBK to wyższa pólka i pewnie wyższe ceny wg mojej teorii mniej części ----generalnie subaru nie jest marką popularną więc zamienników :wink: jak na lekarstwo

wypada szukać www.ebay.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega się nie obrazi ale jak w tej reklamie ---PRAWIE ROBI RÓŻNICĘ-- inne wersje wyposażenia i zawieszenie OBK to wyższa pólka i pewnie wyższe ceny wg mojej teorii mniej części ----generalnie subaru nie jest marką popularną więc zamienników :wink: jak na lekarstwo

wypada szukać www.ebay.com

Kolega się nie obraża :mrgreen:. Z premedytacją użyłem słowa "prawie".

Coś mi się jednak wydaje (zaznaczyłem - laik jestem), że większość części jest taka sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Odświeżę trochę temat. Od dawna chodzi mi po głowie pytanie co jeśli nie subaru? W sensie co ma stały napęd na 4 koła (prawdziwy :D )

Chciałbym żebyśmy powymieniali auta typu suv. Mi przychodzi do głowy mogę się mylić:

toyota land cruiser

land rover

jeep cherokee / comander

nissan ... ten surferski :P

cayenne

audi w quarto

bmw x5 x3 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Staly naped na 4 tzn z 3 dyframi ma obecnie Land Rove i Range Rover z wyjatkiem Evoga i Freelandera, Audi Q5 i Q7, Mercedes GLK, ML, GL oraz G, Duze Toyoty Land Cruser, FJ Cruser manual, Mitsu Pajero i chyba tyle. Jeepy - trzeba sprawdzic czy nie przeszli juz na dopedzana przednia os bo quadra driva w topowych Grandach mialo dolaczany przod od 15 lat. Stare modele Cayenne oraz Tuareg mialy centralny dyfer. Wszyskie nowe maja dopedzany przod tak samo jak BMW i Nissany, Chevrolety i inne - co nie znaczy ze taki naped jest zły bo taki sam ma Porsche 911, Nissan GT-R czy Veyron, tylko w Afryce czy na Syberii moze sie spie!@#$% i to główna jego wada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

co nie znaczy ze taki naped jest zły bo taki sam ma Porsche 911, Nissan GT-R czy Veyron, tylko w Afryce czy na Syberii moze sie spie!@#$% i to główna jego wada
Nie chodzi o to, że zły, tyle że napedy stosowane w Bugatti, czy Porsche 911 mają się sprawdzać na asfalcie a nie w błocie, na off-roadzie, czy nawet średnim terenie. To samo dotyczy BMW X3, X5 - napęd nie posiada CMR, faworyzowana jest oś tylna, natomiast co ważne auta te nie mają żadnych ambicji terenowych. X3 (mam w rodzinie) jeździ super ale układ napędowy, również zawieszenie nastawione jest na dynamiczną jazdę po asfalcie (autostradzie) a nie pokonanie Forestera czy Land Cruisera w terenie.

Wg mnie  @@MateuszWwa, szukał raczej alternatywy dla Forka - stąd wymianial SUVy - chyba, że źle zrozumiałem.

Sam się zresztą ostatnio zastanawiałem po weekendowym wypadzie w teren Forkiem (SAWD i możliwosci Forka mnie za każdym razem zadziwiają - in plus oczywiscie) jakie auta typu SUV mają obecnie napęd z trzema mechanizmami róznicowymi i nadają sie w teren. Range Rover ze swoją ceną odpada :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o prawdziwe auto terenowe czy SUV-a? 

Jeśli o to pierwsze to znalazłem ostatnio w sieci stronę o Toyocie 4Runner (dostępna w USA). Technicznie to to samo co LandCruiser, jednak, w trochę lżejszym wydaniu, z napędem na tył i dołączanym ręcznie 4X4, sprowadzone ze Stanów jest trochę tańsze od LC. Może to jest jakaś opcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Chodzi o prawdziwe auto terenowe czy SUV-a? 

Słuszne pytanie. Trudno porównywać starych wyjadaczy terenowych opartych na ramie z jakimikolwiek SUVami. Kompletnie inna bajka.

Jeżdzę forkiem i pajero i nawet nie zamierzam ich konfrontować, bo się nie da.

Niby Fiat zrobił napęd AWD w modelu Freemont .....no ale przecież nie da się tego porównać do Subaru  ;)  :biglol: 

SUV, który sprawuje się idealnie na asfalcie i bardzo dobrze w średnim terenie, to tylko Forek  :D Trudno znaleźć coś lepszego chyba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...