kriskristoffers Opublikowano 5 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2023 Stawianie auta dęba (awaryjne hamowanie), slalom z testem przyczepności, test łosia i łuk pokonywany na granicy przyczepności (również z wyłączeniem trakcji) na pewno nie ma wpływu na zużycie opon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zajonc Opublikowano 5 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2023 Godzinę temu, kriskristoffers napisał(a): Stawianie auta dęba (awaryjne hamowanie), slalom z testem przyczepności, test łosia i łuk pokonywany na granicy przyczepności (również z wyłączeniem trakcji) na pewno nie ma wpływu na zużycie opon Podczas takiego krótkiego szkolenia zużyjesz trochę bieżnika - fakt. Jeżdżąc codziennie zużywasz go więcej. I taka odrobina bieżnika - czyż jest więcej warta niż zdobyte doświadczenie? Doświadczenie, które może nam kiedyś uratować pośladki w sytuacji podbramkowej? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ovi Opublikowano 5 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2023 @Szkoła Jazdy Subaru a co wchodzi w skład szkolenia drugiego stopnia z elementami off-roadu (czyt. dróg gruntowych). Kursy tam jakaś przeprawa przez lekkie błotko, itp? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 5 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2023 10 godzin temu, kriskristoffers napisał(a): Stawianie auta dęba (awaryjne hamowanie), slalom z testem przyczepności, test łosia i łuk pokonywany na granicy przyczepności (również z wyłączeniem trakcji) na pewno nie ma wpływu na zużycie opon Nie zauważysz tego mikro zużycia ;-). I i II stopień są naprawdę bezpieczne dla samochodu. Byłem przed laty 3 razy Ist, IIst i dwudniowe II+st z ekipą MTS, a później również SJS na torze Łódź. Gorąco polecam. Naprawdę warto! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriskristoffers Opublikowano 5 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2023 Na I stopniu byłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szkoła Jazdy Subaru Opublikowano 6 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2023 19 godzin temu, ovi napisał(a): @Szkoła Jazdy Subaru a co wchodzi w skład szkolenia drugiego stopnia z elementami off-roadu (czyt. dróg gruntowych). Kursy tam jakaś przeprawa przez lekkie błotko, itp? Program II stopnia nie obejmuje elementów off-roadu. Jest to kontynuacja doskonalenia techniki jazdy. Bazuje na ćwiczeniach na płytach poślizgowych (zagadnienia związane z poślizgami), hamowaniu awaryjnym z wyższych prędkości z ominięciem przeszkód, awaryjna zmiana pasa ruchu na zmiennej nawierzchni. Ostatnim modułem jest jazda po nitce toru. Zapraszam do kontaktu z koleżanką w biurze, szczegółowy program, dostępne najbliższe terminy oraz zapisy: biuro@sjs.pl Dobrego tygodnia Irek Dancewicz 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ovi Opublikowano 6 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2023 6 godzin temu, Szkoła Jazdy Subaru napisał(a): Program II stopnia nie obejmuje elementów off-roadu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szkoła Jazdy Subaru Opublikowano 7 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2023 Do może precyzyjniej. Klasyczny program szkolenia II stopnia nie obejmuje off-roadu. To co pokazałeś jest specjalnym programem szkolenia II stopnia rozbudowanym o jeden moduł off-road. Tego typu szkolenia prowadzimy sporadycznie, więcej szczegółów w biurze SJS, mail.: biuro@sjs.pl Dobrego dnia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ptasi0r Opublikowano 9 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2023 Byłem parę lat temu na I oraz II stopniu szkolenia w Kielcach. To nie jest track-day gdzie się ciśnie na 100% możliwości swoich lub auta. Subaru nie było specjalnie wysilane, o nadmierne zużycie nie ma sie co martwić Zjecie może trochę bieżnika z opon i cały bak paliwa. Co do samej formuły szkolenia to mam dobre wspomnienia. Szczególnie mogę polecić opcję z instrukturem na prawym fotelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
forek23 Opublikowano 9 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2023 Gdybym miał niższy i bardziej sportowy samochód (Impreza, STI czy nawet XV), raczej nie miałbym większych oporów, czy wybierać się na II stopień. Tyle że I stopień robiłem na Crosstreku i już przy teście łosia, czułem się tak sobie, myśląc o forsowaniu samochodu, choć było fajnie i nawet instruktor mnie za coś tam pochwalił. Niemniej, jeśli miałbym teraz robić coś takiego na rodzinnym i nieco zwalistym (choć pięknym!) Foresterze przy wyższych prędkościach, to raczej się zastanowię. Dziękuję za ciekawe wpisy i ożywczą dyskusję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szkoła Jazdy Subaru Opublikowano 10 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2023 Podczas szkolenia I stopnia w grupie czyli Treningu Bezpiecznej Jazdy - nie ma szans na to aby w Miedzianej Górze został bieżnik zjechany w Waszym Subaraku. Ćwiczenia prowadzimy na dwóch nawadnianych płytach poślizgowych oraz bardzo śliskim asfalcie (awaryjna zmiana pasa ruchu). Slalomy realizujemy przy niewielkich prędkościach i bez jakiegokolwiek poślizgu. Podczas testu łosia czyli awaryjnej zmiany pasa ruchu zalecane prędkości na tym ćwiczeniu są w przedziale 50-70 km/h. W przypadku Forestera nie ma żadnej obawy o samochód. System stabilizacji toru jazdy bardzo pomaga kierowcy i właśnie po to jest ten moduł aby w bezpiecznych warunkach poznać swój samochód i swoje reakcje podczas sytuacji awaryjnej. Jednocześnie doskonale obrazuje jak duży wpływ ma prędkość - tylko 10 km/h więcej i ... możemy nie dojechać do upragnionego celu podróży. Szerokiej drogi Irek Dancewicz 2 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jastrzab Opublikowano 10 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2023 Polecam szkolenia w SJS, szczególnie świeżo upieczonym posiadaczom mocniejszych wersji Subaru . Bardzo dużo mi dało szkolenie " jeden na jeden" po zakupie STI. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FilipBB Opublikowano 11 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2023 W dniu 9.03.2023 o 23:05, forek23 napisał(a): Gdybym miał niższy i bardziej sportowy samochód (Impreza, STI czy nawet XV), raczej nie miałbym większych oporów, czy wybierać się na II stopień. Tyle że I stopień robiłem na Crosstreku i już przy teście łosia, czułem się tak sobie, myśląc o forsowaniu samochodu, choć było fajnie i nawet instruktor mnie za coś tam pochwalił. Niemniej, jeśli miałbym teraz robić coś takiego na rodzinnym i nieco zwalistym (choć pięknym!) Foresterze przy wyższych prędkościach, to raczej się zastanowię. Dziękuję za ciekawe wpisy i ożywczą dyskusję Byłem wczoraj swoim Foresterem XT na zimówkach na II stopniu. Wszystko jest dla ludzi, ćwiczenia są dynamiczne ale ty decydujesz jak szybko chcesz jechać i jak forsować auto. Jedni mniej inni bardziej ale tradycyjne przejechane ćwiczenie nie wpływa na zużycie auta czy opon. W moim przypadku zimówki miały ostatni sezon, więc piszczały ile wlezie, a z hamulców śmierdziało ale zabawa była przednia i polecam każdemu. Podsumowując myślę, że nie ma nic piękniejszego niż ostatnie ćwiczenie na wewnętrznej pętli, bardzo technicznej, gdzie moją kolumbryną na zimówkach byłem na łukach w stanie dorównywać tempa STi, który dopiero rozpoczynał jazdy tego dnia. Szkolenie, umiejętności, utrwalanie i tak w kółko! 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się