Skocz do zawartości

Subaru impreza wrx panewka


Maniaak

Rekomendowane odpowiedzi

Remont .... mało opłacalny, generalnie wszystko do wymiany!!!! Pomyśl o Swapie!

 

uważasz że przełożenie innego używanego silnika bardziej się opłaca ? a jak w nim też padnie np. panewka ? ... jak myślisz o dłuższym używaniu samochodu, to remont silnika wcale taki straszny nie jest, nie jest tanio, ale na dłuższą metę to lepszy wybór ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piter - nie znasz sie. remonty sa dla frajerow, a cwaniaki tylko wymieniaja silniki, bo po co przeplacac :)

 

(oczywiscie nie neguje mozliwosci znalezienia zdrowego bloku/silnika na swap - ale to w znacznej mierze kwestia szczescia:) - wiec trzeba sobie odpowiedziec na pytanie: czy czujesz sie szczesciarzem? :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no narazie jeszcze nie duzo okolo 15k km ale w zakladzie tez wlasnie pytalem sie czy ten wal mozna szlifowac czy tylko nowy , i gosc powiedzial ze ten wal mozna szlifowac z reszta dostepne sa do niego panewki podywmiar , jezeli szlifu nie dalo by sie zrobic to panewki tez nie byly by dostepne wiec decyzja taka ze bedzie szlif i jak narazie wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

tłoki 1000 , pierscienie 600 , panewki 650 , szlif walu 300 , szlif cylindrow 400-600 , maly remont glowic okolo 500 , uszczelki glowicy 2x150 do tego rozne uszczelniacze

 

76116-Eddie-Murphy-WHAT-gif-Imgur-q5DT.g

 

 

 

 

?? Robilem remont i osobocie kupywalem i szlifowalem wszystkie czesci wiec wiem ile co kosztuje ...

Edytowane przez maciek1006
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są remonty i remonty :P I raczej o to Carlosowi chodziło. Niestety szlify w subaru turbo lubią się mścić i wtedy masz kosz pro remontu plus to co podałeś. Oczywiście życzę żeby latało jak najdłużej :) Możliwe, że właśnie Ty będziesz jednym z tych farciarzy, którym to pojeździ jakiś sensowny czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest bardzo złożony i skomplikowany , owszem FHI dopuszcza seryjnie szlify , w trzech wymiarach +0,25 , 0,33 , 0,50 mm i tyle , ale podaje rownoczesnie wymiary bloku, głowic , kazdy szlif powierzchni zwieksza st. spr. do czesto bardzo niebezpiecznych , typu 9:0.1 a potem jest zdziwienie że silnik po remoncie przejechał kilkadziesiat tysiecy i padł . to niestety opieszałość kluczowej kwestii , st. spr. 

Czasami pojawiaja sie egzemplarze np. wrx-a 2.5 gdzie st. spr. jest 10.0 , czyli dwa trzy razy planowane głowice , bloki , rozrząd sie juz nie zgadza i jest luźny , a uszczelki padają co 10kkm . bo są non stop detonacje i predzej czy pozniej , ten silnik musi kleknac :( 


Bo Subaru owiane jest czarem i magią do celów niecnych ;)

To nie jest technologia NASA , owszem , ale prawidłowo złozony silnik np. w WRX-e 2.0 , z zachowanymi podstawowymi parametrami , i zrobionym nawet remapem i z lpg potrafi zrobić po remoncie ponad 100kkm. bez zająkniecia i nie bedzie bral oleju , ale do tego jest tez potrzebny odpowiedni własciciel :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szlif bloku na nadwymiar to nie jest problem w przypadku dobrania odpowiednich tłoków.Zabielanie bloku i głowic na powierzchniach styku wymaga wiedzy i doświadczenia na jakich uszczelkach to później poskładać.

Najwięcej kontrowersji budzi szlifowanie wału.Do silników N/A użytkowanych jako dupowozy,czy nawet doładowanych silników,ale z seryjną mocą i nie upalanych czy jeżdżących po "niemieckich autostradach",zapewne oszczędzi kilka złotych.Trzeba jeszcze pomierzyć inne parametry wału,nie tylko czopy. ;)

W innym przypadku szlif wału się "odezwie",raczej dość szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...