Jump to content

Subaru impreza wrx panewka


Maniaak
 Share

Recommended Posts

Remont .... mało opłacalny, generalnie wszystko do wymiany!!!! Pomyśl o Swapie!

 

uważasz że przełożenie innego używanego silnika bardziej się opłaca ? a jak w nim też padnie np. panewka ? ... jak myślisz o dłuższym używaniu samochodu, to remont silnika wcale taki straszny nie jest, nie jest tanio, ale na dłuższą metę to lepszy wybór ;)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Piter - nie znasz sie. remonty sa dla frajerow, a cwaniaki tylko wymieniaja silniki, bo po co przeplacac :)

 

(oczywiscie nie neguje mozliwosci znalezienia zdrowego bloku/silnika na swap - ale to w znacznej mierze kwestia szczescia:) - wiec trzeba sobie odpowiedziec na pytanie: czy czujesz sie szczesciarzem? :) )

Link to comment
Share on other sites

prawdziwi twardziele to nawet wały szlifują :P  ... trzeba żyć na krawędzi, a co :twisted:

 

 

@@AMI, faktycznie, nie znam się, dopiero 100000km od remontu zrobiłem, silnik ledwo się dotarł, delikatnie jeżdżę, to co się będę odzywał ;)

Link to comment
Share on other sites

no narazie jeszcze nie duzo okolo 15k km ale w zakladzie tez wlasnie pytalem sie czy ten wal mozna szlifowac czy tylko nowy , i gosc powiedzial ze ten wal mozna szlifowac z reszta dostepne sa do niego panewki podywmiar , jezeli szlifu nie dalo by sie zrobic to panewki tez nie byly by dostepne wiec decyzja taka ze bedzie szlif i jak narazie wszystko ok.

Link to comment
Share on other sites

 

tłoki 1000 , pierscienie 600 , panewki 650 , szlif walu 300 , szlif cylindrow 400-600 , maly remont glowic okolo 500 , uszczelki glowicy 2x150 do tego rozne uszczelniacze

 

76116-Eddie-Murphy-WHAT-gif-Imgur-q5DT.g

 

 

 

 

?? Robilem remont i osobocie kupywalem i szlifowalem wszystkie czesci wiec wiem ile co kosztuje ...

Edited by maciek1006
Link to comment
Share on other sites

Są remonty i remonty :P I raczej o to Carlosowi chodziło. Niestety szlify w subaru turbo lubią się mścić i wtedy masz kosz pro remontu plus to co podałeś. Oczywiście życzę żeby latało jak najdłużej :) Możliwe, że właśnie Ty będziesz jednym z tych farciarzy, którym to pojeździ jakiś sensowny czas.

Link to comment
Share on other sites

Problem jest bardzo złożony i skomplikowany , owszem FHI dopuszcza seryjnie szlify , w trzech wymiarach +0,25 , 0,33 , 0,50 mm i tyle , ale podaje rownoczesnie wymiary bloku, głowic , kazdy szlif powierzchni zwieksza st. spr. do czesto bardzo niebezpiecznych , typu 9:0.1 a potem jest zdziwienie że silnik po remoncie przejechał kilkadziesiat tysiecy i padł . to niestety opieszałość kluczowej kwestii , st. spr. 

Czasami pojawiaja sie egzemplarze np. wrx-a 2.5 gdzie st. spr. jest 10.0 , czyli dwa trzy razy planowane głowice , bloki , rozrząd sie juz nie zgadza i jest luźny , a uszczelki padają co 10kkm . bo są non stop detonacje i predzej czy pozniej , ten silnik musi kleknac :( 


Bo Subaru owiane jest czarem i magią do celów niecnych ;)

To nie jest technologia NASA , owszem , ale prawidłowo złozony silnik np. w WRX-e 2.0 , z zachowanymi podstawowymi parametrami , i zrobionym nawet remapem i z lpg potrafi zrobić po remoncie ponad 100kkm. bez zająkniecia i nie bedzie bral oleju , ale do tego jest tez potrzebny odpowiedni własciciel :) 

Link to comment
Share on other sites

Szlif bloku na nadwymiar to nie jest problem w przypadku dobrania odpowiednich tłoków.Zabielanie bloku i głowic na powierzchniach styku wymaga wiedzy i doświadczenia na jakich uszczelkach to później poskładać.

Najwięcej kontrowersji budzi szlifowanie wału.Do silników N/A użytkowanych jako dupowozy,czy nawet doładowanych silników,ale z seryjną mocą i nie upalanych czy jeżdżących po "niemieckich autostradach",zapewne oszczędzi kilka złotych.Trzeba jeszcze pomierzyć inne parametry wału,nie tylko czopy. ;)

W innym przypadku szlif wału się "odezwie",raczej dość szybko.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...