Maniaak Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Witam czy orientuje sie ktoś może gdzie w kujawsko pomorskim jest jakiś dobry mechanik z doświadczeniem w subaru a dokładnie remont silnika ,panewki 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Remont .... mało opłacalny, generalnie wszystko do wymiany!!!! Pomyśl o Swapie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Remont .... mało opłacalny, generalnie wszystko do wymiany!!!! Pomyśl o Swapie! uważasz że przełożenie innego używanego silnika bardziej się opłaca ? a jak w nim też padnie np. panewka ? ... jak myślisz o dłuższym używaniu samochodu, to remont silnika wcale taki straszny nie jest, nie jest tanio, ale na dłuższą metę to lepszy wybór 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Piter - nie znasz sie. remonty sa dla frajerow, a cwaniaki tylko wymieniaja silniki, bo po co przeplacac (oczywiscie nie neguje mozliwosci znalezienia zdrowego bloku/silnika na swap - ale to w znacznej mierze kwestia szczescia:) - wiec trzeba sobie odpowiedziec na pytanie: czy czujesz sie szczesciarzem? ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzidziaz_ Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2014 W wielu sklepach dostepne są fabryczne nowe wały więc chyba lepiej wydać tyle co na słupek i mieć prawię nówkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Tak po prawdzie, to sam wal tematu pewnie raczej nie zamknie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2014 prawdziwi twardziele to nawet wały szlifują ... trzeba żyć na krawędzi, a co @@AMI, faktycznie, nie znam się, dopiero 100000km od remontu zrobiłem, silnik ledwo się dotarł, delikatnie jeżdżę, to co się będę odzywał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2014 A mogles kupic uzywke i cisnac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2014 A mogles kupic uzywke i cisnac Ty też mogłeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek1006 Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2014 ja robilem szlif walu , panewki acl race i smiga moc 260km , po rozebraniu doszly tloki ,szlif cylindrow , remont glowic. Zakład w ktorym robilem szlif walu nie widzial przeszkod zeby go zrobic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2014 A tak z czystej ciekawosci - ile to kilometrow juz nasmigane po tym remoncie ze szlifowanym walem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek1006 Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2014 no narazie jeszcze nie duzo okolo 15k km ale w zakladzie tez wlasnie pytalem sie czy ten wal mozna szlifowac czy tylko nowy , i gosc powiedzial ze ten wal mozna szlifowac z reszta dostepne sa do niego panewki podywmiar , jezeli szlifu nie dalo by sie zrobic to panewki tez nie byly by dostepne wiec decyzja taka ze bedzie szlif i jak narazie wszystko ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simonnt Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2014 No Bo silnik 3,5tysia a remont (standardowy, bez wyczynowek I "tuningow") to ile wyjdzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2014 nie ma możliwości określić, widełki są dość spore - wszystko wyjdzie dopiero po otwarciu silnika, bo niestety ale w turbo można spotkać niespodzianki taki jak np popękane tłoki czy inne cuda... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek1006 Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 tłoki 1000 , pierscienie 600 , panewki 650 , szlif walu 300 , szlif cylindrow 400-600 , maly remont glowic okolo 500 , uszczelki glowicy 2x150 do tego rozne uszczelniacze 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 tłoki 1000 , pierscienie 600 , panewki 650 , szlif walu 300 , szlif cylindrow 400-600 , maly remont glowic okolo 500 , uszczelki glowicy 2x150 do tego rozne uszczelniacze 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek1006 Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 (edytowane) tłoki 1000 , pierscienie 600 , panewki 650 , szlif walu 300 , szlif cylindrow 400-600 , maly remont glowic okolo 500 , uszczelki glowicy 2x150 do tego rozne uszczelniacze ?? Robilem remont i osobocie kupywalem i szlifowalem wszystkie czesci wiec wiem ile co kosztuje ... Edytowane 31 Sierpnia 2014 przez maciek1006 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Są remonty i remonty I raczej o to Carlosowi chodziło. Niestety szlify w subaru turbo lubią się mścić i wtedy masz kosz pro remontu plus to co podałeś. Oczywiście życzę żeby latało jak najdłużej Możliwe, że właśnie Ty będziesz jednym z tych farciarzy, którym to pojeździ jakiś sensowny czas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 wytłumacz proszę dlaczego szlif w subaru ma się zemścić, a w innym aucie nic nie zmieni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryjeks Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Bo Subaru owiane jest czarem i magią do celów niecnych 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Problem jest bardzo złożony i skomplikowany , owszem FHI dopuszcza seryjnie szlify , w trzech wymiarach +0,25 , 0,33 , 0,50 mm i tyle , ale podaje rownoczesnie wymiary bloku, głowic , kazdy szlif powierzchni zwieksza st. spr. do czesto bardzo niebezpiecznych , typu 9:0.1 a potem jest zdziwienie że silnik po remoncie przejechał kilkadziesiat tysiecy i padł . to niestety opieszałość kluczowej kwestii , st. spr. Czasami pojawiaja sie egzemplarze np. wrx-a 2.5 gdzie st. spr. jest 10.0 , czyli dwa trzy razy planowane głowice , bloki , rozrząd sie juz nie zgadza i jest luźny , a uszczelki padają co 10kkm . bo są non stop detonacje i predzej czy pozniej , ten silnik musi kleknac Bo Subaru owiane jest czarem i magią do celów niecnych To nie jest technologia NASA , owszem , ale prawidłowo złozony silnik np. w WRX-e 2.0 , z zachowanymi podstawowymi parametrami , i zrobionym nawet remapem i z lpg potrafi zrobić po remoncie ponad 100kkm. bez zająkniecia i nie bedzie bral oleju , ale do tego jest tez potrzebny odpowiedni własciciel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 ja nie mówię o szlifach i składaniu na pałę, tylko szlif ale z odpowiednimi częściami - nadwymiarowe panewki, tłoki, grubsza upg po planowaniu itd... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 Szlif bloku na nadwymiar to nie jest problem w przypadku dobrania odpowiednich tłoków.Zabielanie bloku i głowic na powierzchniach styku wymaga wiedzy i doświadczenia na jakich uszczelkach to później poskładać. Najwięcej kontrowersji budzi szlifowanie wału.Do silników N/A użytkowanych jako dupowozy,czy nawet doładowanych silników,ale z seryjną mocą i nie upalanych czy jeżdżących po "niemieckich autostradach",zapewne oszczędzi kilka złotych.Trzeba jeszcze pomierzyć inne parametry wału,nie tylko czopy. W innym przypadku szlif wału się "odezwie",raczej dość szybko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 to może inaczej. dlaczego szlif zrobiony zgodnie ze sztuką ma nie działać akurat w subaru? ecu ma zakodowane info, że silnik po szlifie musi wybuchnąć czy o co chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 Mniej materiału, mniejsza wytrzymałość? Jakość powierzchni szlifu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się