Skocz do zawartości

Subaru impreza wrx panewka


Maniaak

Rekomendowane odpowiedzi

 

 A jesli planuje robic 300 km+ to nie robie tego z wrx'a tylko kupuje sti zakuwam caly silnik ( bo same tloki to chyba nie najlepszy pomysl) i modze tyle ile mi portfel pozwala.

No to zobacz czym się różni silnik 2.5 z WRX od STI, bo chyba za bardzo nie wiesz o czym piszesz... :facepalm:

 

 

Moglbys przyblizyc koszty utrzymania np WRX'a? To ze olej duzo czesciej trzeba zmieniac to wiem. Auto szybkie wiec tarcze klocki. Cos jeszcze?

Koszty wiele nie odbiegają od utrzymania STI. Dlatego lepiej kupić STI ;).

Jak normalnie jeździsz, to koszty nie odstają zbytnio%

Chodzilo mi o ogolna zasade ze nie warto robic z wrx sti bo to sie nie oplaca lepiej od razu kupic sti.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozwole sobie wrocic do problemu sprzed 3 stron - tez mialem to samo. WRX przeszedl przeglad i hamownie - kupilem. Zrobilem nim troche kilometrow (ponad 1k) i cos mi nie pasowalo z moca (okazalo sie dopiero niedawno, ze to actuator byl problemem) - zaprowadzilem do mechanika - posluchal - panewka. Silnik rozebrany i pytanie - co tam bylo za g...o wlane? Jakas mazia - musieli czyms specjalnie myc. Tez kupilem woz w Wawie. Silnik zlozylem wymieniajac wal, korbowody lozyska, uszczelni i oczywiscie panewki bo jakis ch,,,, znalazl sposob na zaklejenie panewki. Mysle ze jedyna metoda to magnes na filtr + ciecie filtra przy przegladzie.

 

Tak, ze moze to nie byc tylko plotka - ale handlarze maja jakis sposob na zaklejenie klekoczacej panewki. I BTW - nie majac pojecia jak 2.0T pracuje i jak szukac panewki i czym to sie rozni od piston slapu laik za groma nie uslyszy chyba nawet ze stetoskopem ...

 

Pzw,

MCC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie - ale zwróćcie też przy szlifach uwagę na to, że japoński pierwszy szlif to nie jest 0.25mm!!!!!!!! Oni mają dużo mniejsze nadwymiary, dlatego u nich(wymiary przykładowe) warstwa utwardzana wału ma 0.2mm, szlif 0.06mm, dlatego są dopuszczane 3 szlify - szlifując 0.25mm po polsku pozbywamy się tej warstwy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze mam takie pytanie odnośnie uszkodzeń po panewkach.

Czy turbo należy wymienić? Mogę okazyjnie kupić razem z silnikiem więc miałbym komplet i nie zamartwiał się moim.

Tylko czy mogę je zostawić jako zapas, ew sprzedać komuś? Bo nie chcę wcisnąć bubla. Czy sprężarkę należy przeczyścić, rozkręcić itd?

Czy o czymś jeszcze należy pamiętać żeby jakiś syf po panewkach nie dostał się nowego silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli chodzi o turbo to jesli na walku z wirnikiem nie masz luzu osiowego, nie rzyga olejem to zostaw swoja a druga daj do regeneracji i zostaw sobie na zapas. Jak kupujesz caly silnik to jaki syf ma zostac po starym skoro go wymieniasz ?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam nadzieję, że autor wątku się nie obrazi jak się podepnę.

 

Mam seryjny silnik z min 180kkm w MY99. Czyli powoli jego czas dobiega końca. Ale na razie nic mu nie dolega, tfu tfu.

Myślałem nad swapem mocniejszego silnika. Taki swap to ok 7-9k + robota.

Jaka jest lepsza opcja? Swap czy zakucie? Jaki byłby orientacyjny koszt zakucia mojego silnika?

Zakuty silnik ile zrobi km? Moje auto jest na miasto/pojeżdźawki 70/30. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mam seryjny silnik z min 180kkm w MY99. Czyli powoli jego czas dobiega końca. Ale na razie nic mu nie dolega,

Jeśli nic nie dolega silnikowi,pracuje równo,cicho i nie bierze oleju,to czemu jego czas ma dobiegać końca?Może posłużyć jeszcze długo. ;)

Mocy zaczyna brakować?To może spróbować remapu?Na początek,to najtańszy sposób na uzyskanie większej mocy,uzyskasz 40-50KM i 60-70 Nm,lepiej rozłożony moment pozwoli odczuć wyraźnie lepsze osiągi autka. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie, na moje laickie ucho to silnik chodzi idealnie. Równo i cichutko.

Poczytałem trochę wątków i faktycznie trochę z tym zakuciem głupio wyskoczyłem.

Jestem w trakcie ustalania ile tak naprawdę bierze tego oleju. Jeżdżę mało więc chwilę to potrwa.

Chciałbym tylko uniknąć obróconej panewki i uszkodzonego bloku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Stary temat, nie zamknięty jeszcze zatem napisze jeszcze swoje spostrzeżenia.

Chcaiłem dodać, że moim zdaniem Carfit na str. 1 odniósł się nie do szlifowania wału (podając te trzy nadwymiary) lecz do szlifowania cylindrów ponieważ później pisze o stropniu sprężania a ten IMHO nijak się ma do wykonego szlifowania wału i zastosowania nadwymiarowych panewek. Wy te dane odnieśliście do nawet trzykrotnego szlifowania wału.

 

Przeczytałem cały ponieważ znalazłem OBK III `05 2.5 z uszkodzonym silnikiem, w którym własnie obróciła/zatarła się panweka. Nie znam jszcze dokładnych uszkodzeń. Wybieram się oglądnąć auto ale już szukam co i ile $ w razie czego.      

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mogę wywołać małą burzą w temacie szlifowania wałów Subaru :)

Od razu piszę, że ja się nie znam i to tylko zasłyszane.

Sam w GT mam szlifowany wał 50kkm temu i znam dziesiątki samochodów poskładanych na takim wale i wszystkie jeżdżą.

Teraz nie szlifowałem wału bo miałem ochotę kupić nowy ;)

Wracając do tematu. Na forum, ogólnie w internecie panuje opinia:

Nie szlifujemy wałów Subaru, bo są wzmacniane powierzchniowo.

No i ostatnio usłyszałem taki tekst:

Piszą bzdury, przecież między wałem, a panewką jest film olejowy więc co za różnica. 

Czy ktoś mądry mógłby się w tym temacie wypowiedzieć? :)

Edytowane przez Bartek1986
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...