Bolo Opublikowano 2 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2014 A jesli planuje robic 300 km+ to nie robie tego z wrx'a tylko kupuje sti zakuwam caly silnik ( bo same tloki to chyba nie najlepszy pomysl) i modze tyle ile mi portfel pozwala. No to zobacz czym się różni silnik 2.5 z WRX od STI, bo chyba za bardzo nie wiesz o czym piszesz... Moglbys przyblizyc koszty utrzymania np WRX'a? To ze olej duzo czesciej trzeba zmieniac to wiem. Auto szybkie wiec tarcze klocki. Cos jeszcze? Koszty wiele nie odbiegają od utrzymania STI. Dlatego lepiej kupić STI . Jak normalnie jeździsz, to koszty nie odstają zbytnio% Chodzilo mi o ogolna zasade ze nie warto robic z wrx sti bo to sie nie oplaca lepiej od razu kupic sti. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcc Opublikowano 2 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2014 pozwole sobie wrocic do problemu sprzed 3 stron - tez mialem to samo. WRX przeszedl przeglad i hamownie - kupilem. Zrobilem nim troche kilometrow (ponad 1k) i cos mi nie pasowalo z moca (okazalo sie dopiero niedawno, ze to actuator byl problemem) - zaprowadzilem do mechanika - posluchal - panewka. Silnik rozebrany i pytanie - co tam bylo za g...o wlane? Jakas mazia - musieli czyms specjalnie myc. Tez kupilem woz w Wawie. Silnik zlozylem wymieniajac wal, korbowody lozyska, uszczelni i oczywiscie panewki bo jakis ch,,,, znalazl sposob na zaklejenie panewki. Mysle ze jedyna metoda to magnes na filtr + ciecie filtra przy przegladzie. Tak, ze moze to nie byc tylko plotka - ale handlarze maja jakis sposob na zaklejenie klekoczacej panewki. I BTW - nie majac pojecia jak 2.0T pracuje i jak szukac panewki i czym to sie rozni od piston slapu laik za groma nie uslyszy chyba nawet ze stetoskopem ... Pzw, MCC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lordpix Opublikowano 2 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2014 U mnie sprawa wygląda tak, że raczej remontu nie opłaca się robić. Silnik już prawie rozebrany do śrubek i ponoć nie ma co ratować. Ogólnie - wał zjechany, coś tam pęknięte tam znowu klejone.... Szukam silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 2 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2014 Panowie - ale zwróćcie też przy szlifach uwagę na to, że japoński pierwszy szlif to nie jest 0.25mm!!!!!!!! Oni mają dużo mniejsze nadwymiary, dlatego u nich(wymiary przykładowe) warstwa utwardzana wału ma 0.2mm, szlif 0.06mm, dlatego są dopuszczane 3 szlify - szlifując 0.25mm po polsku pozbywamy się tej warstwy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lordpix Opublikowano 5 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2014 Jeszcze mam takie pytanie odnośnie uszkodzeń po panewkach. Czy turbo należy wymienić? Mogę okazyjnie kupić razem z silnikiem więc miałbym komplet i nie zamartwiał się moim. Tylko czy mogę je zostawić jako zapas, ew sprzedać komuś? Bo nie chcę wcisnąć bubla. Czy sprężarkę należy przeczyścić, rozkręcić itd? Czy o czymś jeszcze należy pamiętać żeby jakiś syf po panewkach nie dostał się nowego silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bolo Opublikowano 5 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2014 Jezeli chodzi o turbo to jesli na walku z wirnikiem nie masz luzu osiowego, nie rzyga olejem to zostaw swoja a druga daj do regeneracji i zostaw sobie na zapas. Jak kupujesz caly silnik to jaki syf ma zostac po starym skoro go wymieniasz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bat Opublikowano 22 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2014 Mam nadzieję, że autor wątku się nie obrazi jak się podepnę. Mam seryjny silnik z min 180kkm w MY99. Czyli powoli jego czas dobiega końca. Ale na razie nic mu nie dolega, tfu tfu. Myślałem nad swapem mocniejszego silnika. Taki swap to ok 7-9k + robota. Jaka jest lepsza opcja? Swap czy zakucie? Jaki byłby orientacyjny koszt zakucia mojego silnika? Zakuty silnik ile zrobi km? Moje auto jest na miasto/pojeżdźawki 70/30. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 22 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2014 Jakbys napisal jakie masz auto (strzelam, ze GT, ale tutaj trzeba konkretnie, a nie zgadywanki ), co dla Ciebie oznacza "mocniejszy silnik", w jakie moce chcesz celowac, to byloby prosciej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 22 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2014 Mam seryjny silnik z min 180kkm w MY99. Czyli powoli jego czas dobiega końca. Ale na razie nic mu nie dolega, Jeśli nic nie dolega silnikowi,pracuje równo,cicho i nie bierze oleju,to czemu jego czas ma dobiegać końca?Może posłużyć jeszcze długo. Mocy zaczyna brakować?To może spróbować remapu?Na początek,to najtańszy sposób na uzyskanie większej mocy,uzyskasz 40-50KM i 60-70 Nm,lepiej rozłożony moment pozwoli odczuć wyraźnie lepsze osiągi autka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bat Opublikowano 22 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2014 Właśnie oleju trochę bierze - jest to GT 218KM, nie nastawiam się na konkretną moc, na początek remap by pewnie starczył bo skrzynia seria 5MT. Ale wolałbym wyprzedzić fakt padu silnika i zrobić mu remont. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 22 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2014 Właśnie oleju trochę bierze To znaczy ile? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 22 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2014 Ale wolałbym wyprzedzić fakt padu silnika i zrobić mu remont. Nic nie wyprzedzaj, tylko czekaj, az sie zepsuje. Tak samo zapomnij o kuciznie do tego/takiego silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 23 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2014 Zrób remap i jeździj. Przebieg nie jest jakiś kosmiczny, raczej normalny. Jak silnik padnie będziesz wtedy rozważał czy remont czy swap. Ja jestem za remontem, wiesz co masz, a co kupisz nie wiadomo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal Opublikowano 23 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2014 Mam seryjny silnik z min 180kkm Właśnie oleju trochę bierze - jest to GT 218KM Ale wolałbym wyprzedzić fakt padu silnika i zrobić mu remont. Taki remap to może być gwoźdź do trumny znaczy silnika , zadzwoń pogadaj z tunerem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bat Opublikowano 23 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2014 Generalnie, na moje laickie ucho to silnik chodzi idealnie. Równo i cichutko. Poczytałem trochę wątków i faktycznie trochę z tym zakuciem głupio wyskoczyłem. Jestem w trakcie ustalania ile tak naprawdę bierze tego oleju. Jeżdżę mało więc chwilę to potrwa. Chciałbym tylko uniknąć obróconej panewki i uszkodzonego bloku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieski708 Opublikowano 23 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2014 Kowal ma rację... Te auta były męczone i nie wiesz ile silnika zostało. Więc musisz się liczyć że coś może pójść nie tak ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal Opublikowano 23 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2014 Mój silnik do ostatniej chwili chodził idealnie i padł bez ostrzeżenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 23 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2014 padł bez ostrzeżenia A co tak nagle padło?... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal Opublikowano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2014 Silnik zaczął stukać panewki też były na finiszu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krystian Pieszczek Opublikowano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2014 Panowie przeleciałem cały temat i teraz sie pytam tych co robili remont w WRX'ie czy robiliście szlif? Panewki nad wymiar jak chodzi auto i sie sprawuje ? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gucio1200 Opublikowano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 Cisza... Nikt się nie chce przyznać że zrobił źle ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł951 Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 Stary temat, nie zamknięty jeszcze zatem napisze jeszcze swoje spostrzeżenia. Chcaiłem dodać, że moim zdaniem Carfit na str. 1 odniósł się nie do szlifowania wału (podając te trzy nadwymiary) lecz do szlifowania cylindrów ponieważ później pisze o stropniu sprężania a ten IMHO nijak się ma do wykonego szlifowania wału i zastosowania nadwymiarowych panewek. Wy te dane odnieśliście do nawet trzykrotnego szlifowania wału. Przeczytałem cały ponieważ znalazłem OBK III `05 2.5 z uszkodzonym silnikiem, w którym własnie obróciła/zatarła się panweka. Nie znam jszcze dokładnych uszkodzeń. Wybieram się oglądnąć auto ale już szukam co i ile $ w razie czego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 (edytowane) Czy mogę wywołać małą burzą w temacie szlifowania wałów Subaru Od razu piszę, że ja się nie znam i to tylko zasłyszane. Sam w GT mam szlifowany wał 50kkm temu i znam dziesiątki samochodów poskładanych na takim wale i wszystkie jeżdżą. Teraz nie szlifowałem wału bo miałem ochotę kupić nowy Wracając do tematu. Na forum, ogólnie w internecie panuje opinia: Nie szlifujemy wałów Subaru, bo są wzmacniane powierzchniowo. No i ostatnio usłyszałem taki tekst: Piszą bzdury, przecież między wałem, a panewką jest film olejowy więc co za różnica. Czy ktoś mądry mógłby się w tym temacie wypowiedzieć? Edytowane 24 Listopada 2016 przez Bartek1986 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ravo Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 Zgodnie ze sztuką nie szlifuje jak jest wzmacniany powierzchniowo ale inną sprawą jest ze jak ktoś się zna i wszystko dobrze policzy to będzie to jeździć ale szczerze jestem w szoku że 50 tyś A sądzę że lekko nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 (edytowane) 50 i prawie 6 lat Ponad rok temu dla testu przestałem lać motule/millersy i dalej działa hehe Edytowane 24 Listopada 2016 przez Bartek1986 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się