Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Również polecam ceramikę, mam od ponad roku i dobrze chroni lakier. Przy okazji witam wszystkich forumowiczów z okazji, że to mój pierwszy post tutaj ;) .  A tak się prezentowało to u mnie, świeżo po nałożeniu. https://www.facebook.com/479147235454651/photos/pb.479147235454651.-2207520000.1444938348./741809575855081/?type=3&theater

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie , jaki jest koszt wykonania takiej powłoki na przykładzie Forka? I czy sa jakieś ograniczenia wiekowa dla auta do kiedy należy to wykonać? Chodzi mino to czy musi to zostać wykonane na świeżym lakierze np najpóźniej do 1 tygodnia od odbioru czy moze być pózniej.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz sobie zrobić taką powłokę kiedy chcesz tylko na początku plusem jest że nie trzeba już robić korekty lakieru aby położyć powlokę.

 

No nie byłbym tego taki pewny. Wszystko zależy od salonu i osoby, która przygotowała auto do wydania. Nie raz już widziałem nowe auta z lakierami w stanie nadającym się tylko do porządnej korekty. :( Sam na swoim Forku miałem nieszczęsny hologram i bez delikatnego cięcia się nie obeszło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

No nie byłbym tego taki pewny. Wszystko zależy od salonu i osoby, która przygotowała auto do wydania. Nie raz już widziałem nowe auta z lakierami w stanie nadającym się tylko do porządnej korekty. :( Sam na swoim Forku miałem nieszczęsny hologram i bez delikatnego cięcia się nie obeszło...

 

No tak jak piszesz wszystko zależy od przygotowania do wydania ale mogłem to napisać inaczej: jest mniejsza szansa że trzeba będzie robić korektę lakieru ;) ewentualnie mniej roboty będzie przy aucie niż w takim co już trochę porusza się po ulicach a najgorsze są rysy bo trzeba się ich pozbyć przed nałożeniem powłoki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ceny to wiele zależy od tego czy trzeba zrobić korektę lakieru/polerkę czy tylko umyć. Jeżeli chodzi o samą ceramikę to ceny zaczynają się od 1.000 do 3.000. Renomowane powłoki wieloletnie typu Ceramic Pro 9H czy Gtechniq Cristal Serum Black poniżej 2.000 nie znajdziesz.

Ja za 2.400 mam Gtechniq na karoserii + zabezpieczenie skór powłoką + nano powłoka na szyby (magiczna wycieraczka) + powłoka na felgach.

 

Znacznie tańsze są powłoki roczne. W Poznaniu firmy mi krzyczały od 900 do 1700 zł.

 

Dostałem też instrukcje mycia auta: Zakaz używania myjni mechanicznych. Zakaz używania programu pierwszego na myjniach bezdotykowych (agresywna chemia). Zakaz ściągania wody gumowymi wycieraczkami. Mycie rękawicą z wełny merynosa. Rozczesywanie wełnianych włosków na rękawicy przed użyciem. Wycieranie auta bardzo grubym ręcznikiem z mikrofibry, a nie irchą. Używanie delikatnych szamponów o odpowiednim pH. Itd....

 

- Czyli jak chcesz umyć auto to sam, albo w studiu detalingu za 200zł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dostałem też instrukcje mycia auta: Zakaz używania myjni mechanicznych. Zakaz używania programu pierwszego na myjniach bezdotykowych (agresywna chemia). Zakaz ściągania wody gumowymi wycieraczkami. Mycie rękawicą z wełny merynosa. Rozczesywanie wełnianych włosków na rękawicy przed użyciem. Wycieranie auta bardzo grubym ręcznikiem z mikrofibry, a nie irchą. Używanie delikatnych szamponów o odpowiednim pH. Itd.... - Czyli jak chcesz umyć auto to sam, albo w studiu detalingu za 200zł :)

 

Obłęd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ceny to wiele zależy od tego czy trzeba zrobić korektę lakieru/polerkę czy tylko umyć. Jeżeli chodzi o samą ceramikę to ceny zaczynają się od 1.000 do 3.000. Renomowane powłoki wieloletnie typu Ceramic Pro 9H czy Gtechniq Cristal Serum Black poniżej 2.000 nie znajdziesz.

Ja za 2.400 mam Gtechniq na karoserii + zabezpieczenie skór powłoką + nano powłoka na szyby (magiczna wycieraczka) + powłoka na felgach.

 

Znacznie tańsze są powłoki roczne. W Poznaniu firmy mi krzyczały od 900 do 1700 zł.

 

Dostałem też instrukcje mycia auta: Zakaz używania myjni mechanicznych. Zakaz używania programu pierwszego na myjniach bezdotykowych (agresywna chemia). Zakaz ściągania wody gumowymi wycieraczkami. Mycie rękawicą z wełny merynosa. Rozczesywanie wełnianych włosków na rękawicy przed użyciem. Wycieranie auta bardzo grubym ręcznikiem z mikrofibry, a nie irchą. Używanie delikatnych szamponów o odpowiednim pH. Itd....

 

- Czyli jak chcesz umyć auto to sam, albo w studiu detalingu za 200zł :)

To jakiś obłęd. Auto to zwykła rzecz i to samochód na mi służyć, a nie ja jemu ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To szczerze mowiąc nie wiem co to za powłoka, skoro takiego auta pózniej nie można "dotknąć" nawet myjnią bezdotykową? To strach pomyśleć przed jak bardzo niczym ta powłoka chroni. Przecież ptasia kupa to rzecz chyba agresywniejsza (?).

Też mam powłoki na dwóch samochodach i normalnie je myję na bezdotyku. A do studia oddaję raz-dwa razy do roku bo częściej nie trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedna rzecz: powłoka 5/7 letnia żeby miała gwarancje musi być co roku odnawiana. Uzupełniane są ubytki. Taka usługa kosztuje około 300zl-500zl.

 

Zastanawiam się czy to nie jest właśnie cały ten bajer z wytrzymałością tych powłok. Najpierw kasują mnie 2k, żeby pózniej odnawiać (czyli robić to samo od nowa), ale już za kilkaset złotych. Jak jest faktycznie opowiem wam za rok.

 

Ps: Mój kolega miał powłokę firmy Ziebart na Mazda 6, twierdzi że śladu po niej nie było po kilku miesiącach (tyle ze to była roczna powłoka). Jednak do momentu kiedy działała był mega zadowolony.

 

Ps2: możesz myć jak chcesz: Domestosem, Cif'em (oczywiście żartuję), tyle że powłoki nie będziesz miał po kilku takich myciach. To samo tyczy się rysowania auta gąbkami, gumowymi ściągaczkami itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jaką funkcję spełnia ta powłoka, jeżeli wymaga takiego cackania się z autem?:-o

To już wolę normalnie auto eksploatować, a ewentualnie przed sprzedażą oddać auto by usunąć rysy za 300PLN max.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez mechanik
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jaką funkcję spełnia ta powłoka, jeżeli wymaga takiego cackania się z autem?:-o

To już wolę normalnie auto eksploatować, a ewentualnie przed sprzedażą oddać auto by usunąć rysy za 300PLN max.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Dokładnie jestem tego samego zdania. Zwykłe robienie z ludzi durni. Jak nie można myć gąbka to jak to wytrzyma jazdę po drogach z wylatujących kamyczkami, piachem i innymi syfami z pod kół innych aut ? No chyba ze jest zalecenie trzymać w garażu, 1x dziennie przecierać flanelą to będzie służyć parę lat ;)
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak by the way podczas przyjmowania auta pracownik firmy detailingowej badał grubość lakieru mojego nowego Forestera. Według niego Dark Grey 61k jest metalikiem który jest twardszy niż Biała Perła z Forestera. Jeżeli chodzi o grubość to tylne błotniki miały niecałe 100 mikronów, dach 120, a aluminiowa maska w przedniej części 300mikronów. Mówił ze maskę mogę polerować z 4 razy w całym żywocie auta, ale tylne błotniki tylko raz ze względu na cienką warstwę lakieru. Generalnie mówił że Japończycy ostatnimi laty robią najcieńsze lakiery, a Honda i Mazda już przesadzają - tam warstwy są nawet 80 mikronowe. Twierdzi że mój Forek na tym tle wypada dobrze, choć nie jest to niemieckie auto, które ma od 140+ w najcieńszych miejscach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy mam co roku robione to samo, mejbi. Na pewno nie miałem zaleceń, typu nie myć na bezdotyku. Rysek ani odprysków nie mam, jeżdżąc całkiem normalnie. Samochód wygląda, jak non stop nawoskowany. Ile kosztuje porządne ręczne mycie z ręcznym woskowaniem? I na jak długo starcza? Może wyszłoby więcej niż powłoka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak by the way podczas przyjmowania auta pracownik firmy detailingowej badał grubość lakieru mojego nowego Forestera. Według niego Dark Grey 61k jest metalikiem który jest twardszy niż Biała Perła z Forestera. Jeżeli chodzi o grubość to tylne błotniki miały niecałe 100 mikronów, dach 120, a aluminiowa maska w przedniej części 300mikronów. Mówił ze maskę mogę polerować z 4 razy w całym żywocie auta, ale tylne błotniki tylko raz ze względu na cienką warstwę lakieru. Generalnie mówił że Japończycy ostatnimi laty robią najcieńsze lakiery, a Honda i Mazda już przesadzają - tam warstwy są nawet 80 mikronowe. Twierdzi że mój Forek na tym tle wypada dobrze, choć nie jest to niemieckie auto, które ma od 140+ w najcieńszych miejscach.

Dziwne o tyle co do bialej perly, bo ta jako jedyna jest trojwarstwowa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle mnie zrozumiałeś. Można myć Karcherem ale samą wodą bez mocnej chemii, zwłaszcza takiej jaka jest zazwyczaj podawana w programie pierwszym na bezdotykowych samoobsługowych myjniach. Ewentualnie mozna myć delikatną aktywną pianą, ale zazwyczaj nie jesteśmy w stanie ocenić co za środek chemiczny podaje taka myjnia bezdotykowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem też instrukcje mycia auta: Zakaz używania myjni mechanicznych. Zakaz używania programu pierwszego na myjniach bezdotykowych (agresywna chemia). Zakaz ściągania wody gumowymi wycieraczkami. Mycie rękawicą z wełny merynosa. Rozczesywanie wełnianych włosków na rękawicy przed użyciem. Wycieranie auta bardzo grubym ręcznikiem z mikrofibry, a nie irchą. Używanie delikatnych szamponów o odpowiednim pH. Itd....

 

- Czyli jak chcesz umyć auto to sam, albo w studiu detalingu za 200zł :)

Znajdujesz czas na jeżdżenie ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem i w sti i FXT , powłokę roczną , zapłaciłem za dwa auta 2k i szczerze nie polecam , po trzech miesiacach są rysy pod klamką od strony kierowcy , czyli tam gdzie najczesciej sie uzywa. a nie mam tipsów na paznokciach  ;)  :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... po trzech miesiacach są rysy pod klamką od strony kierowcy , czyli tam gdzie najczesciej sie uzywa. a nie mam tipsów na paznokciach  ;)  :biglol:

Powstawanie rys włąśnie w tym miejscu to dla mnie zagadka.

Tipsów nie mam, kluczyków w łapie nie trzymam, a ta wnęka pod klamką porysowana cholernie - najbardziej z całego samochodu ...

WTF ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej to olać i cieszyć się autem, zwłaszcza XT.

Przed sprzedażą polerka i tyle, przynajmniej wg mnie.

Oklejanie pod klamkami listewki, listeweczki, nakładki... Bez przesady Pany, to Subaru, ale w końcu auto.

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...