ten_Typ_tak_ma Opublikowano 5 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2015 znasz zasade działania mechanizmu różnicowego? na filmie oś przednia jest spieta z tylnią. Pomiedzy kołami masz most w którym znajduje sie machanizm różnicowy. Jakby tego mechanizmu różnicowego nie było to wszystkie koła na spetych osiach kreciłyby sie z taka samą predkością i np nie mógbys jechac po łuku,skrecac itp. Jak widzisz os przednia jest spieta z tylnią ponieważ kręca sie koła na obu osiach a nie tylko na przedniej lub tylniej. A nie słyszałeś o VW "cudownym" trybie off-road, o elektronicznych szperach XDS, itd Porównajmy - Haldex, który rzekomo "może wręcz na trwale spiąć sprzęgło spinająć na sztywno obie osi pojazdu" i Toyota LC z tradycylnym mechanicznym spięciem dyfrów na osiach i między osiami: JEST RÓŻNICA? I wcale nie chodzi mi o opony. A gdzie jest Subaru XT? Gdzieś po środku. Musicie zrozumieć, że w Haldexie NIE JEST MOŻLIWE spięcie dyfra między osiami na trwale bez spawarki. Dlaczego? Ponieważ cały czas Haldex dąży do odpięcia tylnej osi. Skąd ma wiedzieć kiedy może? Musi ciągle "sprawdzać". Jak może sprawdzić? Odpinając oś i ponownie zaciskając I tak w kółko Macieju akurat w terenie lepiej sprawdza się pełna blokada, która łatwiej, taniej i solidniej można realizować właśnie "dopinanym" napędem typu sprzęgła wielopłytkowego bo naprężenia wynikające z trwałego spięcia mają się gdzie rozejść, mówiąc inaczej można wręcz na trwale spiąć sprzęgło spinająć na sztywno obie osi pojazdu stąd auta terenowe bez centralnego dyfra ze sztywno dopinaną osią, której nie można dopinać na asfalcie Jak to wychodzi w praktyce, widziałeś na filmiku, który powtórzę. Ciekawe skąd wziąłeś informację że rzekomo "można wręcz na trwale spiąć sprzęgło spinająć na sztywno obie osi pojazdu" POPROSZĘ O ŹRÓDŁO TEJ INFORMACJI, bo nawet VW tak nie twierdzi. Wg ich (strona VW Polska): "Po wciśnięciu przycisku aktywującego system Off-road, kierowca otrzyma do dyspozycji szereg funkcji ułatwiających jazdę w terenie: asystenta zjazdu i podjazdu, ABS dostosowany do jazdy w terenie, zmienioną charakterystykę pracy pedału gazu oraz układ EDS (elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego). Ani słowa o spinaniu osi "NA TRWALE". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 5 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2015 (edytowane) Zwrócić uwagę na stan płyty przy turbinie i od trony prawego koła - jest tam przewód powietrza do sprężarki 2. Zanieczyszczenia pomiędzy płytą a silnikiem, przy turbinie - w większości przypadków same usuwają się, chyba że zaschnie błoto. robi już ktoś kevlarowe albo z alu ? Seryjne plastiki to chyba za bardzo nie chronią turbiny.... FXT ma seryjnie osłonę wykonaną z blachy aluminiowej. Nie wiem jak inne wersje ale FSBD chyba też. Edytowane 5 Maja 2015 przez Izotom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 5 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2015 FXT ma seryjnie osłonę wykonaną z blachy aluminiowej. Nie wiem jak inne wersje ale FSBD chyba też. ma ? to widocznie jakieś wybraki w PL sprzedają akurat w terenie lepiej sprawdza się pełna blokada, która łatwiej, taniej i solidniej można realizować właśnie "dopinanym" napędem typu sprzęgła wielopłytkowego bo naprężenia wynikające z trwałego spięcia mają się gdzie rozejść, mówiąc inaczej można wręcz na trwale spiąć sprzęgło spinająć na sztywno obie osi pojazdu stąd auta terenowe bez centralnego dyfra ze sztywno dopinaną osią, której nie można dopinać na asfalcie Jak to wychodzi w praktyce, widziałeś na filmiku, który powtórzę. Ciekawe skąd wziąłeś informację że rzekomo "można wręcz na trwale spiąć sprzęgło spinająć na sztywno obie osi pojazdu" POPROSZĘ O ŹRÓDŁO TEJ INFORMACJI, bo nawet VW tak nie twierdzi. Wg ich (strona VW Polska): "Po wciśnięciu przycisku aktywującego system Off-road, kierowca otrzyma do dyspozycji szereg funkcji ułatwiających jazdę w terenie: asystenta zjazdu i podjazdu, ABS dostosowany do jazdy w terenie, zmienioną charakterystykę pracy pedału gazu oraz układ EDS (elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego). Ani słowa o spinaniu osi "NA TRWALE". cytujesz mój wpis, który dotyczy się całości rozwiązań "dopinanych" osi bez użycia centralnego mechanizmu różnicowego a moje słowa wg. swojego uznania odnosisz tylko do Haldexu widzisz co chcesz widzieć, masz do tego prawo ja - na szczęście - mam prawo więcej z Tobą nie dyskutować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 5 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2015 FSBD nie ma? Mój FXT ma z alu i kupiony w PL. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 5 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2015 To Alu cieniutkie, ale 100% metalowe. Lepszą osłonę to tylko Duster ma. W LR Discovery Sport już tylko plastik i do tego mniej prześwitu. Ale modły o solidniejszą osłonę do FXT trwają. Świadomość, że brzuch dobrze znosi kontakt z gruntem znacząco poprawia pewność jazdy w terenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 5 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2015 FSBD nie ma? Mój FXT ma z alu i kupiony w PL moment ale o jakiej osłonie mowa ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek2000 Opublikowano 5 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2015 A ile kosztuje OC/AC za nowego Forka XT? 4k PLN u dilera - 2,6% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 5 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2015 P.S. W życiu tego auta nie sprzedam, nikt nie będzie chciał kupić po tych wyznaniach Też tak pomyślałem jak już wrzuciłem fotki . Jeśli piszesz, że po brodzeniu na głębokość koła nie było wody w moście, to brzmi dobrze Jest jeszcze kwestia jak długo pokonujesz taki głęboki bród, Twoje obawy są całkowicie poprawne, jednak chwilowe zanurzenie przekładni nie powinno stanowić dużego ryzyka biorąc pod uwagę, ze podczas pracy w przekładni panuje niewielkie, ale jednak nadciśnienie. Co innego przeprawa korytem rzeki takie rzeczy to co najmniej Wranglerem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 5 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2015 Podczas schłodzenia nagrzanej przekładni w wodzie następuje zassanie. Problemy z wodą pojawiają się zwykle, jak auto stanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 5 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2015 Podczas schłodzenia nagrzanej przekładni w wodzie następuje zassanie. No i tu właśnie kwestia jak długo, jak głęboko. Niewielka ilość wody w przekładni powinna odparować (ale niewielka! :-) )Pamiętam jak na studiach na mechanice profesor zwykł mawiać, że gdy zna siędobrze zasady działania urządzeń można zastosować powiedzenie 'wszystko można co nie można byle Z WOLNA I Z OSTROŻNA' i faktycznie ma to sens Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madox Opublikowano 5 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2015 Ja nic nie mówię,a Wy się czepiacie.Słówko wyjaśnienia.Podtrzymuję opinię,że Forester za 170tys w dieslu po doposażeniu o wartość automatu(8tys)był kosmicznie i abstrakcyjnie drogi. Szmatka pod kierownicą jest szczytem tandety ,to też podtrzymuję ,oraz to ,że fotele i pozycja jest do poprawy ewidentnie Natomiast w tej chwili XT w wersji komfort jest propozycją rozsądną ,choć fotele i szmatka są nadal do wywalenia.Ale poza tym to bardzo fajne auto,choć dla mnie tylko w wersji XT.Na tyle fajne ,że jest głównym kandydatem do zakupu po Outbacku,a jak kupi go taki malkontent jak ja,to będzie istna żywa reklama. Poza tym bez urazy,ja walę prosto z mostu co myślę,nie tylko o Subaru Widzicie to nie chodzi o to czy nudno czy nie, tylko czy opowiesci o znacznie oszczedniejszym silniku DIT od 2,5XT to prawda czy falsz ??? Jakbym nie probowal okazuje sie FALSZEM bo pali dokladnie tyle samo lub wiecej co moje 2,5xt Chociaż takie opinie z tego wątku i podobne ,jak ludzie nie mogą zejść w mieście poniżej 15l studzą moje zapały.Cóż pewnie jedyny sposób żeby się przekonać,to trza by go kupić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ten_Typ_tak_ma Opublikowano 5 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2015 a moje słowa wg. swojego uznania odnosisz tylko do Haldexu bo Forester XT ma przycisk X-MODE a nie off-road Chociaż takie opinie z tego wątku i podobne ,jak ludzie nie mogą zejść w mieście poniżej 15l studzą moje zapały.Cóż pewnie jedyny sposób żeby się przekonać,to trza by go kupić Czy w mieście pali 12 czy 15, to i tak Ciebie nie stać. To widać, słychać i czuć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 FXT ma seryjnie osłonę wykonaną z blachy aluminiowej. no to gitara. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 madox zmieniłem zdanie, silnik się uspokoił ja nauczyłem się mniej agresywnie ( w mieście) wciskać gaz. Nie skacze już z pasa na pas i staram się jeździć przewidywanie... spalanie 9-12l/100km w warszawie po trasie toruńskiej w godzinach szczytu (korek) zatem chyba nieźle. Na trasie 30-35MPG a zatem 7- 9l/100km przy jeździe znacznie powyżej dozwolonej. Krotko kupuj nie wygłupiaj się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madox Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 O i fajnie.Dzięki. W sumie to Rka i Superby się utopią wszędzie tam gdzie xt wjedzie.Kurczę,ale 280kucyków jakby to miało ,to ani chwili wachania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 (edytowane) 280kucyków jakby to miało ,to ani chwili wachania A tak to dlaczego chcesz wąchać? Edytowane 6 Maja 2015 przez sjak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madox Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 haha no tak ,pośpiech ,pośpiech .A matura kiedyś z wyróżnieniem z polskiego ,ale to było dawno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woszkowaty Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 FSBD nie ma? Mój FXT ma z alu i kupiony w PL moment ale o jakiej osłonie mowa ? O osłonie turbiny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 o osłonie silnika. Turbinka jest na dole. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 o osłonie silnika. Turbinka jest na dole. jeśłi o tej to tam zbyt mocnej osłony fabrycznie nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 Żeby wszystkich pogodzić to najlepszy napęd 4x4 ma BYD. Zwie się to Super Electric Four Wheel Drive Zobaczcie sobie "niezależny" test tego cuda http://www.autoevolution.com/news/byd-tang-hybrid-suv-battles-against-bmw-x6-and-vw-tiguan-on-ice-video-95150.html#agal_0 Haldexy wymiękają a Subaru nawet do porównania nie dało samochodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 (edytowane) Żeby wszystkich pogodzić to najlepszy napęd 4x4 ma BYD. Zwie się to Super Electric Four Wheel Drive jeśli o takim napędzie mowa to nic nowego. Mitsubishi Outlander PHEV ma takowy i jest dostępny w EU od lekko ponad roku osobny silnik elektryczny dla osi przedniej i tylnej, silnik 2.0 NA działający jako prądnica oraz spinany z przednią osią powyżej 120 km/h S-AWC jak w EVO - tylna oś z AYC po lodzie nim nie jeździłem ale po mokrej trawie rusza z zadziwiającym wdziękiem na swój sposób auto bardzo nudne, zero emocji wszytko kontroluje elektronika do granic możliwości Edytowane 6 Maja 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ten_Typ_tak_ma Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 Nie wiem jak sprawuje się Mitsu. Wiem jednak, że hybrydowy Lexus NX300 sprawuje się bardzo słabo na śniegu, bo jeździłem. Za to NX200 jeździ na śniegu baardzo dobrze. Jak ma rozwiązany napęd 4WD tego nie wiem. Ciekawe czy nowe RAVki mają podobnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 jak hybryda to NX300 ma przód spięty z silnikiem spalinowym tył "dopinany" silnikiem elektrycznym z baterii (brak połączenia mechanicznego) NX200t - rozwiązanie jak w FXT czyli tył "dopinany" sprzęgłem wielopłytkowym w Outlanderze PHEV zarówno przednia jak i tylna oś ma swój osobny silnik elektryczny i do 80-120 km/h nie występuje żadne spięcie mechanicznie między silnikiem spalinowym a zespołem napędowym jedynie kabelki od prądnicy do baterii stały napęd 4x4, wszytko kontrolowane w 100% przez elektronikę - nudne jak chołeła ale konstrukcyjnie ciekawe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 (edytowane) Generalnie pewnie taka czeka nas przyszłość. Silnik elektryczny przy każdym kole i jazda. Można to jednak tak zaprogramować żeby dawało frajdę: Byle jeszcze baterie ktoś zrobił jakieś konkretne. Edytowane 6 Maja 2015 przez matros1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się