mkow Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Kwintesencja Subaru. Dla mnie bomba. 392 dolce. Pozdro 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Dla mnie bomba. 392 dolce a nie bedzie meczylo w trasie ? Faktycznie Forester piekny ale , mało praktyczny bo co to za leśnik którym nie mozna wjechac do lasu bo sie zaraz zawiesi , uszkodzi fele czy urwie sie wydech... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dpassent Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 No to ja zanim zmienie stopke to tez powiem ze odebralem mojego (juz nie Zonowego) FXT. Trasa do Chorwacji zrobiona, 3k km w tydzien zaliczone, dramatyczna roznica w spalaniu pomiedzy austriacka i polska benzyna (1.6l/100). Ustawilem siedzenia po paru(nastu) probach. I wpadlem na cos co CALKOWICIE zmienilo moje podejscie do wygody siedzenia kierowcy. Najwiekszym problemem bylo dla mnie (kiedy jezdzilem sporadycznie FXT Zony) bol miesnia na piszczelu prawej nogi. Zeby sprawnie operowac gaz/hamulec musialem dosc wysoko zadzierac place. Kat stopy byl nietaki i juz. Jak odsunalem siedzenie, kat sie zmienial ale za to potrzebowalem pozyczac rece od gibbona - tez niefajnie. Rozwiazanie jest banalne i jako prowizorka sprawdza sie u mnie swietnie. Wycialem z plyty pilsniowej grubosci mniej wiecej 1.5cm ksztalt pod dywanik, na to polozylem dywanik i podnioslem tym sposobem podloge przy kierowcy o jakies wlasnie 1.5cm. Roznica jest KO LO SAL NA. Wiem ze smiech na sali, ze lipa, ze prowizorka ale u mnie tyle wystarczylo zeby zmienic kat ustawienia prawej stopy i nie odjezdzac z fotelem na 20 metrow od kierownicy. Poza tym po przesiadce z OBKa total banan na twarzy - jeden minus, nawigacja jest jeszcze mniej hakowalna niz ta z MY13, jedyny plus ze w miare aktualne mapy i dziala o niebo szybciej niz w MY13. Uprzedzam pytanie - nie da sie ich przeszczepic do MY13. I lipa totalna ze w kazdym kraju po drodze do Chorwacji (nawet w Chorwacji) dziala doskonale traffic (z proponowaniem objazdow, itp). Nie dziala tylko w Polsce... To takie przemyslenia na szybko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Najwiekszym problemem bylo dla mnie (kiedy jezdzilem sporadycznie FXT Zony) bol miesnia na piszczelu prawej nogi. Zeby sprawnie operowac gaz/hamulec musialem dosc wysoko zadzierac place. Kat stopy byl nietaki i juz. Jak odsunalem siedzenie, kat sie zmienial ale za to potrzebowalem pozyczac rece od gibbona - tez niefajnie. Rozwiazanie jest banalne i jako prowizorka sprawdza sie u mnie swietnie. Wycialem z plyty pilsniowej grubosci mniej wiecej 1.5cm ksztalt pod dywanik, na to polozylem dywanik i podnioslem tym sposobem podloge przy kierowcy o jakies wlasnie 1.5cm. Roznica jest KO LO SAL NA. Wiem ze smiech na sali, ze lipa, ze prowizorka ale u mnie tyle wystarczylo zeby zmienic kat ustawienia prawej stopy i nie odjezdzac z fotelem na 20 metrow od kierownicy. ja się z tego nie śmieje po to był główny powód dla którego - sprzedałem Skodę Yeti - nie kupiłem FXT (jak też nie jestem zainteresowany większością SUV-ów) miałem przez to masę problemów właśnie z prawym podudziem co skutecznie utrudniało mi życie, co chwilę naderwany mięsień przesiadka z Focusa do Yeti, pierwszy niezimowy wjazd w Tatry i wejść do góry mogłem ale w trakcie zejścia po chwili prawa noga odmówiła posłuszeństwa schodziłem na prostej nodze kuśtykając jakieś 3 miesiące po zmianie na XV dla testu zrobiłem na szybko Szpiglasową Przełęcz z dużym zapasem czasu na ewentualne problemy przy zejściu i nic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cOijN Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 niebardzo potrafię zobrazować sobie omawiany problem... za małe stopy czy jak? przecież wysokość pedałów powinna być wg jakiegoś stndardu i Forek powinien mieć tak samo jak XV? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Nie chodzi o wysokość pedaliery tylko pozycja ciała kierowcy ze stopą zadartą ku gorze palcami ja ten problem przerobiłem Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dpassent Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Nie chodzi o wysokość pedaliery tylko pozycja ciała kierowcy ze stopą zadartą ku gorze palcami To pochodna mniej "lezacej" pozycji w Forku w stosunku do XV/OBK/STI. Bede jeszcze za jakis czas kombinowal z opuszczeniem TYLU siedzenia o pare centymetrow - ktos w USA wyczail ze da sie zrobic podmieniajac jakies tam sruby - bede doktoryzowal... Ale jak znam zycie plyta pilsniowa troche ze mna pojezdzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 dramatyczna roznica w spalaniu pomiedzy austriacka i polska benzyna (1.6l/100) juz o tym wspominałem jak wrociłem z wakacji 2014 z Chorwacji, różnica pomiedzy nasza a austyjacka czy chorwacką benzyna jest kolosalna. Na baku na beznynie chorwackiej zrobiłem 800km na polskiej 600 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Nie chcę robić kolejnego wątku o spalaniu, ale przez ostatnie pięć lat zrobiłem kilkadziesiąt tys. km po Europie i nie zauważyłem by średnia spalania z ich autostrad odbiegała od średniej z naszych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Też mam podobne obserwacje. Ale ja z reguły tankuję 98 lub 100 oktanową benzynę (jeśli jest dostępna) więc może różnice w jakości nie są tak duże jak w przypadku 95. A może za granicą jeździmy bardziej przepisowo i spalanie spada? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madox Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Z pozycją za kierownicą w Foresterze i siedzeniami jest coś ewidentnie nie tak.Może w MY 16 coś zmienią.Noi szkoda ,że nie bardzo da się podnieść trochę moc ,choć na 270.Ale smaka na niego dalej mam.Kto mi załatwi takiego na weekend żebym mógł przetestować spalanie?W Mazdzie i Hondzie sami proponowali ,by wziąść na weekend i potestować,ale w Subaru nie chcą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 A może za granicą jeździmy bardziej przepisowo i spalanie spada W moim wypadku raczej nie. Po prostu wrzucam tempomat na 130km/h i jade bez szalenstw bo XV powyzej tych 130/140km/h to smok Zresztą jak jestem na wakacjach mam w uchu czy przyjade godzinke wczesniej czy pozniej...- jednym slowem sie nie spisze. A tankuje tylko 95 bo pomiedzy 98 a 95 nie czuje roznicy w osiagach czy spalaniu. Paru moich znajomków jezdzacych do Cro co rok - podobnie jak ja również potwierdza różnice w kalorycznosci 95 na korzysc chorwackiej czy słoweńskiej. ( Akurat w Austrii nigdy nie tankowałem -zazwyczaj tankuje w Sloweni lub po wjezdzie do CRO ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krist Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Z pozycją za kierownicą w Foresterze i siedzeniami jest coś ewidentnie nie tak.Może w MY 16 coś zmienią.Noi szkoda ,że nie bardzo da się podnieść trochę moc ,choć na 270.Ale smaka na niego dalej mam.Kto mi załatwi takiego na weekend żebym mógł przetestować spalanie?W Mazdzie i Hondzie sami proponowali ,by wziąść na weekend i potestować,ale w Subaru nie chcą Boją się że znowu kupisz i będzie jazda na forum. Ja ta im się nie dziwię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
T1sh0 Opublikowano 1 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 Pozycja za kierownicą jest najbardziej ok dla mnie. Siedzenie prawie pionowo no i bardzo bliżej kierownicy( po SJS). Jest wygodnie i tylko trzymanie boczne foteli mogłoby lepsze! Sent from my iPad using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 1 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 Różnica nie musi być w paliwie co w fakcie ze silnik pracuje przez dłuższy czas w pełni rozgrzany, do tego rodzaj nawierzchni itp. Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowicjusz Opublikowano 1 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 Jak dla delikatny dyskomfort jest...po lewej stronie. Mam numer buta 45, 46 i nijak nie mieszcze lewej stopy na przygotowany miejscu. Rozmiar tez mi ciut doskwiera z klapą bagażnika - juz raz przywalilem Japonczycy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 1 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 Jest wygodnie i tylko trzymanie boczne foteli mogłoby lepsze! jak potrzebujesz trzymanie to zapinaj i "blokuj" pasy. Jak dla delikatny dyskomfort jest...po lewej stronie. Mam numer buta 45, 46 i nijak nie mieszcze lewej stopy na przygotowany miejscu.Rozmiar tez mi ciut doskwiera z klapą bagażnika - juz raz przywalilem Japonczycy a wydawałoby się, że projektowali Forka pod US Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 1 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 jak potrzebujesz trzymanie to zapinaj i "blokuj" pasy. żartowniś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
T1sh0 Opublikowano 1 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 Jest wygodnie i tylko trzymanie boczne foteli mogłoby lepsze! jak potrzebujesz trzymanie to zapinaj i "blokuj" pasy. Jak dla delikatny dyskomfort jest...po lewej stronie. Mam numer buta 45, 46 i nijak nie mieszcze lewej stopy na przygotowany miejscu. Rozmiar tez mi ciut doskwiera z klapą bagażnika - juz raz przywalilem Japonczycy Mam kierownica za to! a wydawałoby się, że projektowali Forka pod US Jak dla delikatny dyskomfort jest...po lewej stronie. Mam numer buta 45, 46 i nijak nie mieszcze lewej stopy na przygotowany miejscu. Rozmiar tez mi ciut doskwiera z klapą bagażnika - juz raz przywalilem Japonczycy Zgadzam się! I mam numer buta 44-45! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 1 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 jak potrzebujesz trzymanie to zapinaj i "blokuj" pasy. żartowniś wcale nie. Na SJS na pewno pokazali jak to się robi. Sprawdza się jak chcesz poszaleć a w płytkich fotelach rzuca na boki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 1 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 obawiam się, że jakbyś go wstępnie nie zablokował to tak czy inaczej odpuści taki już urok bezwładnościowych pasów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 1 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 jak dobrze zblokujesz nie odpuści. Tylku musi być na "sztywno". Wyciągasz nieco mniej niż zwykle, blokujesz, wciągasz powietrze i w zatrzask. Jak dobrze dociągniesz nie ma opcji nie puści. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 1 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 odrobina wyjaśnienia nie jeździłem Forkiem na tyle dużo żeby coś więcej powiedzieć o jego fotelach, są podobne do XV a te w są "odpowiednie" do tego auta dla mnie mogły być ciut głębsze ale trzeba pamiętać, że taki fotel to kompromis dla pewnie miliona kierowców na różnych kontynentach i z tego punktu widzenia są OK Jak dobrze dociągniesz nie ma opcji nie puści możliwe jednakże uciążliwe na co dzień czy w dłuższej trasie, gdzie mocniej wyprofilowany fotel byłby bardziej optymalnym rozwiązaniem w XV mam materiał, nie spadam z nich ale brakuje wsparcia, szczególnie górą w okolicach odcinka piersiowego kręgosłupa te w XV bez regulacji odcinka lędźwiowego i tak mają lepiej wyprofilowane plecy jak regulowane ze Skody Yeti czy Forda Focusa w nim akurat mam skórę i mimo tego, że są mocniej wyprofilowane to z racji skóry trzymają podobnie do tych z XV z drugiej strony jak wspominałem wcześniej do zdecydowanej większości zastosowań w codziennej jeździe są to fotele wystarczającą dobre, to XV jest za szybki np. na zjazdach z autostrady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madox Opublikowano 1 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 A w Auto Świat 4x4 piszą tak o Foresterze XT: "Przekazanie napędu można zaakceptować, choć warto zauważyć, że to klasyczne międzyosiowe sprzęgło. Według Subaru to stały napęd, ale w tej wersji tylna oś faktycznie dołączana jest „na żądanie”. Pomocą w terenie służy system X-Mode, zmieniający charakterystykę silnika i skrzyni oraz aktywujący np. system kontroli zjazdu ze wzniesienia" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ten_Typ_tak_ma Opublikowano 1 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 Kiedyś w Auto Świat napisali, że Haldex to stały napęd 4x4. Teraz twierdzą, że S-AWD to dołączany? W polskojęzycznych szmatławcach spod znaku Axel Springer to normalka. Nie zdziwię się, że za tydzień Octavia wygra test z Ferrari, bo ma większy bagażnik. Zapamiętaj Madox. Rozkład momentu na osie w FXT jest 60/40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się