Jump to content

hill holder


leon

Recommended Posts

Mam małą zagwostkę z tym jakże pożytecznym urządzeniem. Przeczytałem (po niemiecku) jak to działa i o ile dobrze zrozumiałem należy nacisnąć równocześnie sprzęgło i hamulec, puścić hamulec i samochód nie powinien się stoczyć. Niestety stacza się. A ja z nim.

Czy ktoś wie jak to działa i co mogło się sp...ć ?

Link to comment
Share on other sites

Dojeżdżasz do wzniesienia. Wciskasz sprzęgło i hamulec. Zostajesz na biegu bądź na luzie ale nie puszczasz sprzęgła. Puszczasz hamulec. Nie powinien się stoczyc.

Link to comment
Share on other sites

Według mnie hill holder działa tylko pod górę. W dół naprawdę nie jest potrzebny bo prawą nogę masz na hamulcu, lewą-sprzęgło, jedynka, prawą gaz i jazda. Hill holder ułatwia ruszanie pod górę bez staczania się do tyłu.

Link to comment
Share on other sites

Pytanie, czy Twoje auto jest wogule wyposazone w hillholder...

Hmm, w/g katalogów/specyfikacji powinien mieć. Jak to poznać? Powinien mieć coś w okolicach serwa, ale czego szukać?

Link to comment
Share on other sites

Działa z góry pod góre i na płaskim, wyrencza on hamulec ręczny przy wszelakich podiazdach i zjazdach np.w korku . Podjazdzamy pod góre a tu stoi facet( w korku na Zakopiance który wyminoł nas 15 minut wcześniej z zawrotną prędkością )więć my co naciskamy hamulec apo chwili sprzęgło wyżucamy na lus , stajemy (teraż będze najciekawsze) i puszczamy hamulec (ale nie sprzęgło) iiiiiii stoimy ,dlaczego? dlatego że hilchorder a dokładnie zawór hilhordera zamknoł jeden z dwóch obwodów hamulcowych pozostało w nim ciśnienie a więc w dalszym ciągu hamulec trzymał na 2 koła. W 90% sam. przyczną zle działającego hilholdera jest jego złe wyregulowanie.

Zeby go wyregulowac należy najpierw wyrergulować sprzęgło (jeżeli jest regulowane linką, powinno brać 2cm od podłogi) następnie na łapie sprzęgła pod linką sprz. jest linka hihol. kluczyk 8 i 14 płasko-oczkowy rozkontrować podjechać na wzniesenie (z braku może być krawężnik )stanąć jeżeli nie zadzała podkręcić nakrętą 14 aż do skutku WAżne tylko nie przesadzić z tym kręceniem bo może dość do sytuacji kiedy sprzęgło zacznie już pracować a zawór hiho będze jeszcze trzymał

pzdrE12

Link to comment
Share on other sites

Działa z góry pod góre i na płaskim

U mnie na płaskim chyba jednak nie działa, bo zawór jest przestawiany grawitacyjne, z górki też nie łapie (łapał zaraz po wymianie hamulców jak się bardzo mocno na nie depnęło, teraz na szczęście już nie), doskonale natomiast spisuje się pod górkę :)

Link to comment
Share on other sites

Działa z góry pod góre i na płaskim, wyrencza on hamulec ręczny przy wszelakich podiazdach i zjazdach np.w korku . Podjazdzamy pod góre a tu stoi facet( w korku na Zakopiance który wyminoł nas 15 minut wcześniej z zawrotną prędkością )więć my co naciskamy hamulec apo chwili sprzęgło wyżucamy na lus , stajemy (teraż będze najciekawsze) i puszczamy hamulec (ale nie sprzęgło) iiiiiii stoimy ,dlaczego? dlatego że hilchorder a dokładnie zawór hilhordera zamknoł jeden z dwóch obwodów hamulcowych pozostało w nim ciśnienie a więc w dalszym ciągu hamulec trzymał na 2 koła. W 90% sam. przyczną zle działającego hilholdera jest jego złe wyregulowanie.

Zeby go wyregulowac należy najpierw wyrergulować sprzęgło (jeżeli jest regulowane linką, powinno brać 2cm od podłogi) następnie na łapie sprzęgła pod linką sprz. jest linka hihol. kluczyk 8 i 14 płasko-oczkowy rozkontrować podjechać na wzniesenie (z braku może być krawężnik )stanąć jeżeli nie zadzała podkręcić nakrętą 14 aż do skutku WAżne tylko nie przesadzić z tym kręceniem bo może dość do sytuacji kiedy sprzęgło zacznie już pracować a zawór hiho będze jeszcze trzymał

pzdrE12

 

Matko Swieta... Nie chce mi sie kolorowac bledow...

Link to comment
Share on other sites

wg specyfikacji moj forys takze powienien miec hill holder, ale go jednak nie posiada.

Posiada, tylko pewnie nie umiesz włączyć, choć to trudno jest nie włączyć. Ja go czasem włączam przez zapomnienie jak z górki sie cofam na swoje podwórko, pierwsza myśl to, że cód bo auto się nie toczy a hamulec puszczony, druga to przebłysk myśli o posiadaniu tegoż wynalazku.

Link to comment
Share on other sites

Hill Holder man jeszcze jeden maly "minus" ....

 

Ten minus to brak kontroli nad pojazdem INNYCH kierowcow ruszajacych pod gorke.

 

Stojac na swiatlach pod gorke hillholder pieknie dziala, i naprawde pomaga ruszyc bez toczenia sie w tyl. Nie poleci nawet centymetra. Niestety samochody przedemna sie tocza!!! Nieraz nawet ponad metr zanim paniusia sie zdecyduje w ktorej pozycji lapie jej sprzeglo. A JA STOJE I SIE POCE bo widze ze leci cos na mnie a ja dale stoje bhuahuahua po prostu sie zapomina ze hillholder trzyma fure i nie raz juz sie na wsteczny rzucalem.

Link to comment
Share on other sites

wg specyfikacji moj forys takze powienien miec hill holder, ale go jednak nie posiada.

Posiada, tylko pewnie nie umiesz włączyć, choć to trudno jest nie włączyć. Ja go czasem włączam przez zapomnienie jak z górki sie cofam na swoje podwórko, pierwsza myśl to, że cód bo auto się nie toczy a hamulec puszczony, druga to przebłysk myśli o posiadaniu tegoż wynalazku.

 

 

No wlasnie sprawdzilem w ASO i sie okazuje ze nie mam takiego wynalazku, a szkoda czasem by sie przydal.

Link to comment
Share on other sites

 

Stojac na swiatlach pod gorke hillholder pieknie dziala, i naprawde pomaga ruszyc bez toczenia sie w tyl. Nie poleci nawet centymetra.

 

Pod warunkiem, że masz zdrowe sprzęgło, które bierze już na samym dole. U mnie jest ono przed poprzedniego własciciela dośc mocno wyeksploatowane i w takim przypadku hill-holder nie działa zbyt płynnie. Po prostu sygnał do odpuszczenia hamulców dostaje kiedy pedał sprzęgła jest jeszcze dość nisko, a auto zaczyna mi łapać przy dość "wysokim sprzęgle". Wobec czego i tak mi się pojazd stacza-wolę mimo wszystko podpierać się rękawem.

 

pzdr

Seb@

Link to comment
Share on other sites

Na codzien na poczatku mnie irytowal, za kazdym razem gdy cofam to mam pozniej zryw jakbym ruszal z recznym na 2 zeby. Za to gdy auto jest zaladowane po niebo to stawanie na podjazdach nie sprawia zadnego problemu. Tylko kochac ten patent.

Link to comment
Share on other sites

Pewnie się da , trzeba załatwić tylko zawór hi-ho ,może być z legaca po91 + linka( dostaniesz to bez problemu bo to się nie sprzedaje). Zawór montujesz na L podłużnicy

otwory już chyba są orginalne.zawór wpinasz szeregowo za pompą ham. w2 sekcje ( tą bliżej przodu) linkę puszczasz ale ODWROTNE od str. SB ( docisk sprzęgła wT. działa odwrotnie) Powstaje tylko problem nie odbijania pedału sprzęgła zniwelujesz go mocniejszą sprężyną na łapie sprzęgła.

Link to comment
Share on other sites

hm czyli działanie hill holdera opiera się wyłącznie na mechanice. to ciekawe bo spodziewałem się, że ABS i jego czujniki są w to jakoś zamieszane (czyli również elektronika). w sumie dobrze. mniej rzeczy może się popsuć.

a czy ktoś wie dlaczego jak stoję pod dużą górką to czasami musze drugi raz nacisnąć hamulec bo autko delikatnie się stacza wydając przy tym jakieś potępieńcze odgłosy? nacisne drugi raz i już jest ok.

Link to comment
Share on other sites

a czy ktoś wie dlaczego jak stoję pod dużą górką to czasami musze drugi raz nacisnąć hamulec bo autko delikatnie się stacza wydając przy tym jakieś potępieńcze odgłosy? nacisne drugi raz i już jest ok.

Powinno wystarczyć jak za pierwszym razem naciśniesz hamulec odpowiednio mocno ;). Poprostu hamulce muszą być mocniej zaciśnięte, bo jak pedał hamulca masz wciśnięty to hamują wszystkie 4 zaciski, a jak puścisz hamulec trzymając wciśnięty pedał sprzęgła to już hamulec działa tylko na 2 koła...

Link to comment
Share on other sites

Pod warunkiem, że masz zdrowe sprzęgło, które bierze już na samym dole. U mnie jest ono przed poprzedniego własciciela dośc mocno wyeksploatowane i w takim przypadku hill-holder nie działa zbyt płynnie. Po prostu sygnał do odpuszczenia hamulców dostaje kiedy pedał sprzęgła jest jeszcze dość nisko, a auto zaczyna mi łapać przy dość "wysokim sprzęgle". Wobec czego i tak mi się pojazd stacza-wolę mimo wszystko podpierać się rękawem.

Wyreguluj najpierw sprzeglo a potem hillholder. Powinno byc dobrze.

Pozdrawiam,

Slawo.

 

[ Dodano: Wto Sie 22, 2006 7:02 pm ]

Hill Holder man jeszcze jeden maly "minus" ....

 

Ten minus to brak kontroli nad pojazdem INNYCH kierowcow ruszajacych pod gorke.

 

Stojac na swiatlach pod gorke hillholder pieknie dziala, i naprawde pomaga ruszyc bez toczenia sie w tyl. Nie poleci nawet centymetra. Niestety samochody przedemna sie tocza!!! Nieraz nawet ponad metr zanim paniusia sie zdecyduje w ktorej pozycji lapie jej sprzeglo. A JA STOJE I SIE POCE bo widze ze leci cos na mnie a ja dale stoje bhuahuahua po prostu sie zapomina ze hillholder trzyma fure i nie raz juz sie na wsteczny rzucalem.

Prosciej puscic sprzeglo, ale rzeczywiscie odruch jest inny.

A jeszcze prosciej zostawiac duuzy odstep na podjazdach. Chyba, ze uwazasz to za niezbyt meskie :mrgreen:

Pozdrawiam,

Slawo.

Link to comment
Share on other sites

Miałem kilka razy przypadek ze nie dało się wyregulować hiho ale to było tylko 10% przypadków, przyczyną tego była jakaś powyciągana albo fachowo dorabiana linka ,

zmieniona sama tarcza a zostawiony koślawy docisk, brak zapinek lub wyrobiona łapa sprzęgła, zawór hiho też kiedyś mi się popsuty trafił,

lub występ na s.b. po którym pracuje łoż oporowe sprz.

Staram się to klarownie i prostym językiem wytłumaczyć aby każdy mógł zrozumieć jak to naprawde działa i ewentualnie samemu lub z zaprzyjażnionym mechanikiem coś zrobić

Link to comment
Share on other sites

lub występ na s.b. po którym pracuje łoż oporowe sprz.

Staram się to klarownie i prostym językiem wytłumaczyć....

He he, jakbyś jeszcze pisał całymi wyrazami :) ale rozumiem, że s.b. to skrzynia biegów?

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...