Skocz do zawartości

hill holder


leon

Rekomendowane odpowiedzi

Wyreguluj najpierw sprzeglo a potem hillholder. Powinno byc dobrze.

Pozdrawiam,

Slawo.

 

Ok, powiedzmy, że chciałbym zostawić to "wysokie sprzęgło" u mnie. Już się przyzwyczaiłem i jest mi dobrze z tym. Jak reguluje się h-h aby zaczął też tak wysoko odpuszczać? Dałbym radę sam, czy trzeba jakiegoś magika z warsztatu? Prosiłbym o krótkie wskazówki.

 

pzdr

Seb@

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem już jak się reguluje hiho ale powtórze wersja SPECJALNIE dla Ciebie

1.WYREGULOWAĆ sprzęgło ( jak się zużywa to bierze coraz wyżej ) jak bierze wysoko to żle i trzeba wyregulować , jak się nie da wyregulować zeby brało 2 cm od podłogi to bardzo zle (nie dla mechanika) bo trzeba naprawić( wymienić na nowe) Puki nie uzbierasz pln lub sytuacja Cię do tego zmusi (pokonywanie każdego wiaduktu z rozpędu (V>70km/h) TO NIE NISZCZ SPRZĘGŁA NIŻ BARDZEJ NIŻ JEST POSUTE dajmu się wysprzęglić do konca niech łożysko oporowe odsunie się od docisku jak się nie odsunie to bedźe kręcić się z dociskiem i się rozsypie jak to zrobić luzować linke sprzęgła do tego momentu aż pojawi się luz miedzy linką a łapą ok 1-2 mm

Wtedy od str. SB pod linką sprz. jest linka hiho (wiem jest tam troche ciasno) klucz8 i14 rozkątrowywujesz linke i pokręcasz nakrętką 14 podjezdzasz na wzniesienie i prubujesz krecisz do tego momętu aż zacznie brać Pablonas musi jeszcze zrobić 1-2 obroty Ja robię to tak staje na podjżdze pedał hamulca i sprzegła sb luz puszczam hamulec i zaczynam puszczać sprzęgło jak zawór hiho się otorzy sam. stoczy się w tył

zawór ma się otworzyć pózniej o 0,5-1cm jak zaczyna brać sprzęgło (wcześniej zapamiętaj w którym momencie zaczyna brać.) Póżniej spr. to w normalnej sekwencji

ale to jest obrót w tą a póżniej jeszcze trochę.

Narzędźa potrzebne do tej operacji to klucze płasko-oczkowe 8 i14 do hiho 10i12 do linki sprzęgła jakieś cienkie szczypce zeby linkę przytrzymać jak się nie kręci

 

Zapomniałem o tym powiedzeć wcześniej ale nikt nie omieszkał tego zauwarzyć to mało kto o tym pewnie wie ze hiho działa jak sprężyna na łapie sprzęgła i odciąga łożysko oporowe od docisku a więc po prawidłowym wyregulowaniu docisk i łożysko żużywać się bedą dużo wolniej

Tak więć klucze w dłoń i do dzieła chwalcie się sukcesami

pzdrE12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem już jak się reguluje hiho ale powtórze wersja SPECJALNIE dla Ciebie

1.WYREGULOWAĆ sprzęgło ( jak się zużywa to bierze coraz wyżej ) jak bierze wysoko to żle i trzeba wyregulować , jak się nie da wyregulować zeby brało 2 cm od podłogi to bardzo zle \

Sprawdzilem w polskiej i angielskiej specyfikacji do antykow: od 10 do 20 mm jest w normie. Dla modeli po 1994 jest juz troche inna odleglosc. Ja pedantycznie mierze rysujac olowkiem dwie linie na kawalku drewna podczas ruchu sprzegla i sprawdzam linijka.

Tak więć klucze w dłoń i do dzieła chwalcie się sukcesami

pzdrE12

To przypomina regulacje przerzutek i hamulcow w rowerze:-) ale niestety i u mnie pojawil sie problem. Mianowicie popiskwal ktorys klocek hamulcowy podczas jazdy bez hamulca. Odpialem linke hillholdera i chyba przestalo. Jutro jade w trase to sie ostatecznie przekonam. Zauwazylem, ze sprezyna nawet po zdjeciu nakretek z linki nie odciaga calkiem hillholdera. Poprawilem recznie. Ciekawe skad ja taka niezuzyta sprezyne wytrzasne?

Pozdrawiam,

Slawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...