Skocz do zawartości

Hamulce - klocki, tarcze itp.


Patryk55XL

Rekomendowane odpowiedzi

Też mnie czeka wymiana "hebla", pacjent Forester 2.0XT MY04. Czytam ten wątek i czytam i jestem totalnie :krecka_dostal: . Zmieniać na oem? Chciałbym troszkę poprawić skuteczność, ale w sumie nie wiem co jest aktualnie, sportowo w sumie nie jeżdżę, ale często robię wypady w góry. Czy możecie coś poradzić? Nie chciałbym kupić jakiegoś "badziewia" i zaraz zmieniać.

Edytowane przez szamann1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę, aby typ zacisku miał tu bezpośredni wpływ

No własnie , teoretycznie tak , natomiast w czterotłokach nie zauważyłem tego problemu. Jacku i ja nie pisze o piszczeniu przy delikatnym hamowaniu , bo to jest pikus , ja pisze o hałasie/wibracji gdzy klocek sie rozgrzeje , jest taki huk i buczenie podczas hamowania z duzych prędkości że nawet dla mnie jest to mocno irytujące, i zauważyłem to tylko w dwutłoczkowym zacisku w kilku foresterach , w tym moim, dlatego niestety kolejna para klocków będzie z innej firmy , mimo ze skutecznosc RC5+ jest wiecej niz dobra :)

Wielokrotnie już wyjaśniałem na czym polega problem z odklejaniem okładzin. Dzieje się tak gdy w klocek wdaje się wilgoć, co w dłuższej perspektywie prowadzi do korozji. To są klocki typu wyczynowego, a nie do okazjonalnej, emeryckiej jazdy i toczenia się, jeśli są "właściwie" użytkowane czyli jeśli się hamuje, rozgrzewa je, wówczas wilgoć odparowuje, a problemu nie ma.

 

Ja to doskonale rozumiem i akceptuje , aczkolwiek trzeba również zauważyć że FERODO , ENDLESS, PAGID , HAWK , mimo ze tez są sportowe mieszanki , tego problemu nie maja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego tarcze hamulcowe od strony zewnętrznej mam pięknie błyszczące a od wewnątrz zardzewiałe
Klocek zapiekł się w jarzmie zacisk przesuwając się na prowadnicach dociska klocek zewnętrzny. Rozebrać wyczyścić jarzma i po problemie. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej,

 

kilka danych bo może się komuś przydadzą :D

Tarcze brembo klocki ferodo DSP - bardzo dobry setup - użwałem w darmowozie - masa 1300kg jazda jak na darmowóz przystało. hamulce super żyleta. Klocki mają grubość kilka mm i jeszcze nie zgłasza się kontrolka wymiany (mają czujnik) tarcze z punktami kontrolnymi i jeszcze dobrze widać drugi punkt więc można jeździć - przebieg ponad 65kkm.

Ze względu na bardzo wysoką cenę DSP idę teraz w OMP. Czy ktoś z forumowiczów może pomóc w zakupie OMP OT/7992 ?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Po upływie jakiegoś czasu od założenia nowego zestawu na przód w WRX 04, chciałbym podzielić się wrażeniami. Zainstalowałem tarcze Hawk QS wraz z klockami Hawk HP+. Nie spodziewałem się, że moje auto może tak hamować na seryjnym zacisku. Jestem pod wielkim wrażeniem. Ganiając po mieście nie udało mi się ich zagrzać. Sądzę, że na torze również świetnie by się spisały. Nawet polubiłem ich piszczenie :biglol: Mogę tylko napisać: GORĄCO POLECAM!

 

Dodatkowo załączam fotkę na, której potwierdza się opinia o nawiercanych tarczach. Nie wiem jakiej firmy jest ta tarcza bo to spadek po poprzednim właścicielu.

http://www.iv.pl/viewer.php?file=24203989713572335786.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie tarcze są polecane/zalecane do RC5+

 

Piszczą ale hamują jak dzikie na tarczach TRW które kilka razy już były fioletowe, ale na szczęście jeszcze nie biją.

 

u mnie chyba nie ma opcji aby zmienił RC5+ na coś innego

 

Pozdrawiam

 

Dodatkowo załączam fotkę na, której potwierdza się opinia o nawiercanych tarczach. Nie wiem jakiej firmy jest ta tarcza bo to spadek po poprzednim właścicielu.

czy to takie wieś dres EBC aby oplach calibrach odwracać wzrok od korozji?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej, kilka danych bo może się komuś przydadzą Tarcze brembo klocki ferodo DSP - bardzo dobry setup - użwałem w darmowozie - masa 1300kg jazda jak na darmowóz przystało. hamulce super żyleta.

 

Potwierdzam, mam taki zestaw w foresterze (zacisk czterotłoczkowy) i różnica jest bardzo duża w porównaniu do OEM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie tarcze są polecane/zalecane do RC5+ Piszczą ale hamują jak dzikie na tarczach TRW które kilka razy już były fioletowe, ale na szczęście jeszcze nie biją. u mnie chyba nie ma opcji aby zmienił RC5+ na coś innego

Gładkie Brembo też dostają kolorków, ale również nic im nie dolega.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może komuś ta informacja pomoże przy podejmowaniu decyzji o zakupie klocków.

Ostatnio byłem w fabryce jednego z globalnych producentów klocków dla największcyh koncernów motoryzacyjnych w Europie, w ramach tz OffTop zagailem na temat klocków, kierownik produkcji mnie troszkę zaskoczył, zawsze sądziłem, że klocki Aftermarketowe bez homologacji i oznaczeń np. Subaru są takie same jak te z (oczywiście tego samego producenta klocków), okazuje się jednak, że tak nie jest. Klocki Aftermarket mimo, że produkowane sa na tej samej lini produkcyjnej są robione z zupełnie inne mieszanki, mimo, że są zazwyczaj droższe w sprzedaży (koszty fabryki), są jakościowo znacznie gorsze co się objawia piszczniem, przegrzewaniem czy szybszym zużyciem (jak zwykle chodzi o optymalizacje kosztów, czyli spełnienie minimalnych wymagań). Tak duże różnice wynikają z umów globalnych i wynegocjowancyh w ich ramach parametrów jakościowych dla klocków produkowanach jako OEM dla marki np. Subaru, podsumoaując klocki z ASO powinny byc w takim samym standardzie jak te pierwsze, kótre kupilście drodzy kierowcy razem z samochodem (nowym), powinny byc one odpowiednio oznaczone przez producenta np. Subaru, to powinno gwarantowac Wam dłuższa i bardziej komfortową jazdę na jednym zestawie.

 

Dodam tylko, że marka Subrau w tekscie jest tylko przykładem - to nie był dostawca klocków dla Subaru.

Edytowane przez sorcerer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

chyba brembo się w końcu ogarnęło z z tarczami HP do subaru

szukałem kiedyś ale nie znalazłem

FS.153.000 293mm przód forek i wrx nacinane

FD.153.000 293mm przód forek i wrx nawiercane

RS.129.000 265,5mm tył forek nacinane (idiotyzm, oem zacisk to jakaś porażka)

nie widzę w katalogu tarczy 290mm wentylowanej na tył do WRX

http://www.brembo.co...CATION LIST.pdf

czy ktoś może mi na pw podesłać ceny ile takie tarcze kosztują?

dodatkowo interesują mnie FD.029.000 FS.029.000

 

pozdrawiam

 

Edit:

 

czy do codzinnej jazdy (forek XT) lepiej wyprać nacinane czy nawiercane?

Klocki to oczywiście RC5+

 

Zwykłe brembo z DSP też dały radę ale ich powierzchnia zdecydowanie gładka nie jest. Co ciekawe zestawowi niedługo cyknie 80kkm więc aż niebywałe; klocki maję z 4-mm a na tarczach widać końcówkę drugiego znacznika. Zestaw w darmowozie (fiat stilo) spełnił swoją rolę, wolne jazdy, delikatne używanie hebla. Tyl zmieniałem dwukrotnie czyli ferodo premier i OMP R&S. Auto hamuje wyśmienicie.

Edytowane przez AdaSch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...