szamann1 Opublikowano 9 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2013 (edytowane) Też mnie czeka wymiana "hebla", pacjent Forester 2.0XT MY04. Czytam ten wątek i czytam i jestem totalnie . Zmieniać na oem? Chciałbym troszkę poprawić skuteczność, ale w sumie nie wiem co jest aktualnie, sportowo w sumie nie jeżdżę, ale często robię wypady w góry. Czy możecie coś poradzić? Nie chciałbym kupić jakiegoś "badziewia" i zaraz zmieniać. Edytowane 9 Marca 2013 przez szamann1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 Nie sądzę, aby typ zacisku miał tu bezpośredni wpływ No własnie , teoretycznie tak , natomiast w czterotłokach nie zauważyłem tego problemu. Jacku i ja nie pisze o piszczeniu przy delikatnym hamowaniu , bo to jest pikus , ja pisze o hałasie/wibracji gdzy klocek sie rozgrzeje , jest taki huk i buczenie podczas hamowania z duzych prędkości że nawet dla mnie jest to mocno irytujące, i zauważyłem to tylko w dwutłoczkowym zacisku w kilku foresterach , w tym moim, dlatego niestety kolejna para klocków będzie z innej firmy , mimo ze skutecznosc RC5+ jest wiecej niz dobra Wielokrotnie już wyjaśniałem na czym polega problem z odklejaniem okładzin. Dzieje się tak gdy w klocek wdaje się wilgoć, co w dłuższej perspektywie prowadzi do korozji. To są klocki typu wyczynowego, a nie do okazjonalnej, emeryckiej jazdy i toczenia się, jeśli są "właściwie" użytkowane czyli jeśli się hamuje, rozgrzewa je, wówczas wilgoć odparowuje, a problemu nie ma. Ja to doskonale rozumiem i akceptuje , aczkolwiek trzeba również zauważyć że FERODO , ENDLESS, PAGID , HAWK , mimo ze tez są sportowe mieszanki , tego problemu nie maja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepe2 Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Dlaczego tarcze hamulcowe od strony zewnętrznej mam pięknie błyszczące a od wewnątrz zardzewiałe , za słabo naciskam czy co ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Dlaczego tarcze hamulcowe od strony zewnętrznej mam pięknie błyszczące a od wewnątrz zardzewiałe Klocek zapiekł się w jarzmie zacisk przesuwając się na prowadnicach dociska klocek zewnętrzny. Rozebrać wyczyścić jarzma i po problemie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepe2 Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Tyle że klocki i tarcze wymienione 2 miesiące do tyłu , wszystko wyczyszczone jak należy , chyba że przez zimę syfu nałapało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Ale innej możliwości raczej nie ma , zdejmij zacisk i zobacz czy klocek wewnętrzny swobodnie chodzi w jarzmie. To tylko 77 śrub łącznie z tymi w kole . Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 ...a może stworzyć jakieś kompendium z cyklu - "Nie wiesz czym hamować - nie hamuj wcale" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepe2 Opublikowano 13 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2013 I tak najbardziej lubię ten pedał na prawo . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamann1 Opublikowano 14 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 A testował ktoś tarcze bosch? Ale chyba zdecyduję się na TRW + coś tam, może uda się dobrze trafić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 14 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 Ja miałem w Imprezie tarcze z TRW i klocki TRW do zacisków 2 tłoczkowych i nie narzekałem na nie Boscha testowałem w Passacie i też dawało to radę 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wslawex Opublikowano 14 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 Ja miałem w Imprezie tarcze z TRW i klocki TRW do zacisków 2 tłoczkowych i nie narzekałem na nie mi wczoraj przyszedł taki zestaw ale będę zakładał dopiero pod koniec m-ca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 14 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 Mi się to sprawdzało w normalnej cywilnej jeździe na tor to wiadomo za słabe ale na drodze dawało radę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepe2 Opublikowano 14 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 Też mam takie i nie narzekam , do normalnej jazdy wystarczające . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 14 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 Ja również jeżdżę na TRW i do normalnej jazdy wystarczają . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klepa Opublikowano 21 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2013 J.W. może temat był ale ja nie znalazłem... Co polecicie do GT 230KM niebawem może 260KM:) do jazdy na codzine raczej dynamicznej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 21 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2013 może temat był ale ja nie znalazłem... http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/7145-hamulce-klocki-tarcze-itp/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krystek07 Opublikowano 21 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2013 FERRODO DS 2500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 hej, kilka danych bo może się komuś przydadzą Tarcze brembo klocki ferodo DSP - bardzo dobry setup - użwałem w darmowozie - masa 1300kg jazda jak na darmowóz przystało. hamulce super żyleta. Klocki mają grubość kilka mm i jeszcze nie zgłasza się kontrolka wymiany (mają czujnik) tarcze z punktami kontrolnymi i jeszcze dobrze widać drugi punkt więc można jeździć - przebieg ponad 65kkm. Ze względu na bardzo wysoką cenę DSP idę teraz w OMP. Czy ktoś z forumowiczów może pomóc w zakupie OMP OT/7992 ? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
geecek Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Po upływie jakiegoś czasu od założenia nowego zestawu na przód w WRX 04, chciałbym podzielić się wrażeniami. Zainstalowałem tarcze Hawk QS wraz z klockami Hawk HP+. Nie spodziewałem się, że moje auto może tak hamować na seryjnym zacisku. Jestem pod wielkim wrażeniem. Ganiając po mieście nie udało mi się ich zagrzać. Sądzę, że na torze również świetnie by się spisały. Nawet polubiłem ich piszczenie Mogę tylko napisać: GORĄCO POLECAM! Dodatkowo załączam fotkę na, której potwierdza się opinia o nawiercanych tarczach. Nie wiem jakiej firmy jest ta tarcza bo to spadek po poprzednim właścicielu. http://www.iv.pl/viewer.php?file=24203989713572335786.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszozon Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Zainstalowałem tarcze Hawk QS wraz z klockami Hawk HP+. Nie spodziewałem się, że moje auto może tak hamować na seryjnym zacisku. Bo to świetny zestaw jest ! Jeszcze nie było takiego, aby nie poczuł znaczącej poprawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 A jakie tarcze są polecane/zalecane do RC5+ Piszczą ale hamują jak dzikie na tarczach TRW które kilka razy już były fioletowe, ale na szczęście jeszcze nie biją. u mnie chyba nie ma opcji aby zmienił RC5+ na coś innego Pozdrawiam Dodatkowo załączam fotkę na, której potwierdza się opinia o nawiercanych tarczach. Nie wiem jakiej firmy jest ta tarcza bo to spadek po poprzednim właścicielu. czy to takie wieś dres EBC aby oplach calibrach odwracać wzrok od korozji? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 hej, kilka danych bo może się komuś przydadzą Tarcze brembo klocki ferodo DSP - bardzo dobry setup - użwałem w darmowozie - masa 1300kg jazda jak na darmowóz przystało. hamulce super żyleta. Potwierdzam, mam taki zestaw w foresterze (zacisk czterotłoczkowy) i różnica jest bardzo duża w porównaniu do OEM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 A jakie tarcze są polecane/zalecane do RC5+ Piszczą ale hamują jak dzikie na tarczach TRW które kilka razy już były fioletowe, ale na szczęście jeszcze nie biją. u mnie chyba nie ma opcji aby zmienił RC5+ na coś innego Gładkie Brembo też dostają kolorków, ale również nic im nie dolega. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorcerer Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 (edytowane) Może komuś ta informacja pomoże przy podejmowaniu decyzji o zakupie klocków. Ostatnio byłem w fabryce jednego z globalnych producentów klocków dla największcyh koncernów motoryzacyjnych w Europie, w ramach tz OffTop zagailem na temat klocków, kierownik produkcji mnie troszkę zaskoczył, zawsze sądziłem, że klocki Aftermarketowe bez homologacji i oznaczeń np. Subaru są takie same jak te z (oczywiście tego samego producenta klocków), okazuje się jednak, że tak nie jest. Klocki Aftermarket mimo, że produkowane sa na tej samej lini produkcyjnej są robione z zupełnie inne mieszanki, mimo, że są zazwyczaj droższe w sprzedaży (koszty fabryki), są jakościowo znacznie gorsze co się objawia piszczniem, przegrzewaniem czy szybszym zużyciem (jak zwykle chodzi o optymalizacje kosztów, czyli spełnienie minimalnych wymagań). Tak duże różnice wynikają z umów globalnych i wynegocjowancyh w ich ramach parametrów jakościowych dla klocków produkowanach jako OEM dla marki np. Subaru, podsumoaując klocki z ASO powinny byc w takim samym standardzie jak te pierwsze, kótre kupilście drodzy kierowcy razem z samochodem (nowym), powinny byc one odpowiednio oznaczone przez producenta np. Subaru, to powinno gwarantowac Wam dłuższa i bardziej komfortową jazdę na jednym zestawie. Dodam tylko, że marka Subrau w tekscie jest tylko przykładem - to nie był dostawca klocków dla Subaru. Edytowane 23 Kwietnia 2013 przez sorcerer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 5 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2013 (edytowane) chyba brembo się w końcu ogarnęło z z tarczami HP do subaru szukałem kiedyś ale nie znalazłem FS.153.000 293mm przód forek i wrx nacinane FD.153.000 293mm przód forek i wrx nawiercane RS.129.000 265,5mm tył forek nacinane (idiotyzm, oem zacisk to jakaś porażka) nie widzę w katalogu tarczy 290mm wentylowanej na tył do WRX http://www.brembo.co...CATION LIST.pdf czy ktoś może mi na pw podesłać ceny ile takie tarcze kosztują? dodatkowo interesują mnie FD.029.000 FS.029.000 pozdrawiam Edit: czy do codzinnej jazdy (forek XT) lepiej wyprać nacinane czy nawiercane? Klocki to oczywiście RC5+ Zwykłe brembo z DSP też dały radę ale ich powierzchnia zdecydowanie gładka nie jest. Co ciekawe zestawowi niedługo cyknie 80kkm więc aż niebywałe; klocki maję z 4-mm a na tarczach widać końcówkę drugiego znacznika. Zestaw w darmowozie (fiat stilo) spełnił swoją rolę, wolne jazdy, delikatne używanie hebla. Tyl zmieniałem dwukrotnie czyli ferodo premier i OMP R&S. Auto hamuje wyśmienicie. Edytowane 5 Maja 2013 przez AdaSch Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się