Skocz do zawartości

Hamulce - klocki, tarcze itp.


Patryk55XL

Rekomendowane odpowiedzi

 

bez przesady z tym hałasem, ew hałas jest przy mocnym hamowaniu, nie przy normalnej eksploatacji ew popiskiwanie

No ja raczej chcę mieć hamulce pod mocne hamowanie i to jest dla mnie normalna eksploatacja :)

 

 

@@Matsil Zacisk WRX, RC5+ założyłem pierwszy raz i wraz z nowymi gładkimi Brembo. U mnie wczesniej założone miałem DS2500 i nie piszczały w ogóle, wiec roznie bywa.

Większości DS2500 nie piszczą. A u mnie bardzo i to na różnych tarczach testowane, więc nie ma chyba reguły ;).

 

 

Czyli wszyscy co im RC5+ hałasują mają zaciski WRX. Ja mam STI, więc będzie cicho :biglol:

Ale w sumie na pojeżdżawce, to raczej efekty akustyczne mam gdzieś, bo na czymś innym się skupiam ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ale w sumie na pojeżdżawce, to raczej efekty akustyczne mam gdzieś, bo na czymś innym się skupiam .

Przynajmniej będziesz słyszał, że hamujesz :D 

 

 

@elmo, tarcze i klocki maja maks. 2000km

No to może łożyska ?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

@elmo, tarcze i klocki maja maks. 2000km

No to może łożyska ?

Ooo, nie pomyślałem! Ale ze byłoby tak tylko czasami?

Tak czy inaczej warto sprawdzić :) dzieki@@elmo!

 

Rozmawiałem z paroma mądrymi to powiedzieli, że łożysko jest mało możliwe. Gdyby padało to też skręcając byś je słyszał.

Raczej łożysko odpada, ale oczywiście warto sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czyli wszyscy co im RC5+ hałasują mają zaciski WRX. Ja mam STI, więc będzie cicho
 

 

Ja miałem w zaciskach STI i tak piszczały ze ludzie uciekali na chodnikach. masakra. Ale jak się porządnie rozgrzały to tylko buczały.

 

 

 

 

No to może łożyska ?  

U mnie tez piszczały i buczały. Łożysko ma jakiś wpływ na piszczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tak cichutko , skromnie wspomne , ze u Matsila to i tak nie zadziała :)

Dzięki za rozwianie wszelkich wątpliwości :biglol:

 

Będę się rozglądał za jakąś okazją PF, bo chyba inne opcji nie ma. Albo jest druga opcja, którą już wdrożyłem tzn. nauczyć się z tym żyć :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem, a przynajmniej z moich obserwacji RC5+ piszczą tylko przy delikatnym miejskim hamowaniu.

Przy prawdziwym hamowaniu nie wydają żadnego dźwięku. O ile tarcze są proste.

Do tego sie to sprowadza. Przy delikatnym hamowaniu piszczą, przy mocnym/dynamicznym hamowaniu cisza, ale po kilku razach przy hamowaniu z 80-100km/h(dwupasmówka, światła, ktoś wyjedzie) moga buczeć. Tak to wyglada u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Moim zdaniem, a przynajmniej z moich obserwacji RC5+ piszczą tylko przy delikatnym miejskim hamowaniu.

Przy prawdziwym hamowaniu nie wydają żadnego dźwięku. O ile tarcze są proste.

Do tego sie to sprowadza. Przy delikatnym hamowaniu piszczą, przy mocnym/dynamicznym hamowaniu cisza, ale po kilku razach przy hamowaniu z 80-100km/h(dwupasmówka, światła, ktoś wyjedzie) moga buczeć. Tak to wyglada u mnie.

 

Dokładnie, też tak mam :D Fajnie znaleźć bratnią duszę :D

Z ciekawości pytanko:

Czy buczenie może być spowodowane zbytnio nagrzewającą się tarczą i dlatego buczy ? Czy nawiercana/nacinana tarcza mogłaby pomóc w tym przypadku? 

Czy to po prostu efekt tego klocka "bo trzymie mocno panie" 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie sądzę, aby typ zacisku miał tu bezpośredni wpływ

No własnie , teoretycznie tak , natomiast w czterotłokach nie zauważyłem tego problemu. Jacku i ja nie pisze o piszczeniu przy delikatnym hamowaniu , bo to jest pikus , ja pisze o hałasie/wibracji gdzy klocek sie rozgrzeje , jest taki huk i buczenie podczas hamowania z duzych prędkości że nawet dla mnie jest to mocno irytujące, i zauważyłem to tylko w dwutłoczkowym zacisku w kilku foresterach , w tym moim, dlatego niestety kolejna para klocków będzie z innej firmy , mimo ze skutecznosc RC5+ jest wiecej niz dobra
Znalazłem wpis Carfita, choć problem jak wyżej dotyczył tym razem zacisków dwutloczkowych w foresterach - ale klocek ten sam :evil2: Edytowane przez Buchu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W związku z tym, że OMP już nie produkuje klocków na przód pod czterotłoczek, a zapasy wykupione mam problem co kupić. Coś co będzie miało dobry stosunek cena/jakość. Mogą być porównywalne z OMP R&S. Jakieś propozycje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylne RC5+ z forka z 2POT, jak widzac nie rozpadły, nie rozkleiły itp. Tarcza WRX OEM 290mm wentylowana

Oryginalny zacisk FXT w ogóle nie zużywał ani klocków ani tarcz, obecnie tarcza mocno pracuje a klocek juz się kończy. Jak widać, tył forka można zmusić do pracy

Postaram się odczytac z logów ile mam zrobione KM na tym klocku, ale wg mnie może być nawet z 50kkm EDIt sprawdziłem, maja dokłądnie 30kkm czyli szału nie ma

post-3100-0-03249800-1459253192_thumb.jpg

post-3100-0-78872900-1459253193_thumb.jpg

post-3100-0-46617500-1459253195_thumb.jpg

Edytowane przez AdaSch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...