zaj0nc Opublikowano 18 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2015 (edytowane) Ok. Dziękuję bardzo. Przekazałem koledze ;-) Tylko boję się, że klocki za 1000 PLN na przednią oś, to go wystraszą...do tego tarcze...to wyjdzie ponad 2,5k z wymianą...Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka Edytowane 18 Listopada 2015 przez zaj0nc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzychu91 Opublikowano 19 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2015 Koledzy powoli rozważam zakup tarcz i klocków na przód pod złote brembo do forestera. Nie szukam jakiś rajdowych super, ale coś co będzie dobrze hamować Dynamiczna jazda po mieście oraz raz może dwa razy w roku wjazd na tor. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waka Opublikowano 19 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2015 A mnie rc5+ tak dojechaly zwykle gladkie brembo, ze jak hamuje mocniej z wiekszych predkosci to szumi jakby lozysko chcialo odleciec. Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JedrulaL Opublikowano 19 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2015 Takie mam pytanie czy dobrze mniemam że tarcza na fotce to Zimmermann CoatZ? Chcę kupić takie same bo wspominam je bardzo miło, w porównaniu do aktualnie posiadanych Brembo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dexter4127 Opublikowano 3 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2015 (edytowane) Jak proroczo diagnozuję, przyszedł u mnie czas na odnowienie hamulców z tyłu. Na tylnej osi siedzą bębny i najpewniej będzie trzeba wymienić szczęki, a przy okazji cylinderki i o ile z dobrem cylinderków nie mam problemu, to już kwestia szczęk jest dla mnie bardziej tajemnicza. Przeglądałem katalog IC i jest tam kilka pozycji, jednak przy niektórych jest info, że są dla aut z ABS, a przy innych nic nie jest napisane. Ja z tego co wiem na moje laickie oko (i dupę podczas hamowania) tegoż systemu nie posiadam i tutaj pojawia się problem. Jakie szczęki łyknąć żeby potem przy montażu nie było zdziwienia? Pacjent 2.0 NA MY1998 Edytowane 3 Grudnia 2015 przez dexter4127 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 3 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2015 Może coś pomoże http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g10/type_38/brake_system/rear_brake/illustration_1/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
avatar_mk Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 Mam kilka pytań, gdyż skończyły się u mnie klocki. Zestaw założony z tego co wiem od poprzedniego właściciela to był set Brembo gładkie i RC5 co do klocków jestem pewien bo był pył zawsze i fvat :]. Zabieram się do wymiany klocków zakupione RC5+ i robię pomiar tarcz i zonk 22.5 i 22.2. No to trzeba by wymienić. Do jazdy normalnej i ewentualnie jakiś szaleństw zostać dalej przy Brembo ? Jak zdemontowałem klocki stare od strony tłoczka nie było żadnej blaszki czy być powinna jak w STI ? Czy powinienem zmienić tez płyn przy zmianie tarcz i klocków ? I które tarcze wybrać z katalogu Brembo znalazłem 09.9077.10 czy 09.A921.14 i co to za opcja "painted". Czym mogę zabezpieczyć sworznie aby następnym razem luźniej można było je wybić? Pacjent Impreza WRX 06. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 Mam kilka pytań, gdyż skończyły się u mnie klocki. Zestaw założony z tego co wiem od poprzedniego właściciela to był set Brembo gładkie i RC5 co do klocków jestem pewien bo był pył zawsze i fvat :]. Zabieram się do wymiany klocków zakupione RC5+ i robię pomiar tarcz i zonk 22.5 i 22.2. No to trzeba by wymienić. Do jazdy normalnej i ewentualnie jakiś szaleństw zostać dalej przy Brembo ? Jak zdemontowałem klocki stare od strony tłoczka nie było żadnej blaszki czy być powinna jak w STI ? Czy powinienem zmienić tez płyn przy zmianie tarcz i klocków ? I które tarcze wybrać z katalogu Brembo znalazłem 09.9077.10 czy 09.A921.14 i co to za opcja "painted". Czym mogę zabezpieczyć sworznie aby następnym razem luźniej można było je wybić? Pacjent Impreza WRX 06. masz na myśli to? Help, bo nie mogę znaleźć niczego wiarygodnego w necie. Jakiś czas temu kupiłem w ASO komplet blaszek do zacisków 4 pot aby wyciszyć piszczenie w RC5+ (małe dzieci się budziły w wózkach i głupio mi z tego powodu) Faktem jest, że po instalacji, beż żadnego smaru jest totalna cisza jak na OEM (aż dziwne) Ale mam problem z logiką zakladania tych blaszek. Nie wiadomo które jest lewa i która prawa (te pełne), nie rozumem dlaczego nie zakrywa całego tłoczka a zwiazku z tym czy tracę na skuteczności hamowania ew powoduje nierówne obciążenie tłoczka narazając go na szybsze zużycie? Czy ktoś może się wypowiedzieć? Blaszki kupowałem po vin dawcy zacisków. Czy poskładałem to jak należy? IMAG00451.jpg IMAG00441.jpg IMAG00431.jpg Z tymi blaszkami jednoznacznie stwierdzam, że auto lepiej hamuje (klocki układają się pod minimalnie innym kątem?) zdecydownaie nie piszczą ew delikatnie coś tam popiskują ale to minimalnie. Gdybym wiedział, że będzie o tyle lepiej od razu bym je kupił do nowego klocka. Co do tarcz mam porównanie TRW VS Brembo. Wydaje mi się, że TRW po nagrzaniu sa bardziej gumowe, czego absolutnie nigdy nie zauważyłem na brembo, jaby TRW traciły skuteczność hamowania. Plusem TRW jest to, że nigdy się nie pogięły a fabryczne zabezpieczenie antykorozyjne działa bardzo dobrze i po mimo upływu czasu kielkich nadal jest czarny a nie totalnie skorodowany jak to miałem przy brembo. Co bym wybrał? TRW, nie upalam ta utrata skuteczności to nie jest tragedia bo wystarczy docisnąć hebel a RC5 zrobią swoje. Co bym wybrał? chyba jednak TRW, chociaż ktoś wcześniej pisał, że brebmo rozszerzyło ofertę o tarcze z zabezpieczeniem antykorozyjnym. jeżeli to prawda i faktycznie to działa to jednak brembo. dodatkowo brembo chyba ma średnice 295mm a tr 294,cos tam (do potwierdzenia) co powoduje, ze rant jest widoczny i klocek nie pracuje na styku z końcem tarczy (różne klocki różnie mają) mam nadzieję, że przydadzą Ci się moje doswiadczenia. mam obecnie zaciski 4pot i 2 pot, tył tacze OEM przód TRW klocki RC5+ z blaszkami beż żadnych past itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 Potwierdzam info, że Brembo można kupić z pomalowanym dzwonem. Nie koroduje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 a znasz numer? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 Numery są identyczne dla obu opcji, przy czym te malowane mają na końcu numeru 11, a niemalowane 10. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmlody Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 jeżeli to prawda i faktycznie to działa to jednak brembo. dodatkowo brembo chyba ma średnice 295mm a tr 294,cos tam (do potwierdzenia) co powoduje, ze rant jest widoczny i klocek nie pracuje na styku z końcem tarczy (różne klocki różnie mają) Z mojego doświadczenia - czterotłoczek w foresterze: - nowa tarcza brembo, klocki hawk hps - bardzo słabe hamulce, klocki większe niż tarcze, przez co robił się minimalny rant na klocku ( jakies 0.5 mm ) - poprzednia tarcza brembo, klocki rc5+ - hamulce żyleta, nie blokują tak szybko koła, klocek rozmiaru tarczy, także nie ma szans na rant ani na klocku ani na tarczy Moim skromnym zdaniem każdy producent sobie i trzeba uważać, żeby trafić przy róznych producentach na odpowiednią dla klocka średnicę tarczy. Nie pamietam dokładnie, ale wydaje mi się że tarcza brembo i tarcza hawk minimalnie się różniła średnicą, trzeba by w katalogu sprawdzić. Generalnie mimo że z blaszkami rc5+ piszczą jak towarowy w koluszkach, nie chce innych klocków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzychu91 Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 A co byście polecili do forka 2.5 xt na tył tylko, że jest tam złote brembo. Tarcza dba założona pod złote brembo, ale z bęben na ręczny forka Najważniejsze by nie piszczały bo nie zniosę tego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SOpEL Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 jeżeli to prawda i faktycznie to działa to jednak brembo. dodatkowo brembo chyba ma średnice 295mm a tr 294,cos tam (do potwierdzenia) co powoduje, ze rant jest widoczny i klocek nie pracuje na styku z końcem tarczy (różne klocki różnie mają) Z mojego doświadczenia - czterotłoczek w foresterze: - nowa tarcza brembo, klocki hawk hps - bardzo słabe hamulce, klocki większe niż tarcze, przez co robił się minimalny rant na klocku ( jakies 0.5 mm ) - poprzednia tarcza brembo, klocki rc5+ - hamulce żyleta, nie blokują tak szybko koła, klocek rozmiaru tarczy, także nie ma szans na rant ani na klocku ani na tarczy Moim skromnym zdaniem każdy producent sobie i trzeba uważać, żeby trafić przy róznych producentach na odpowiednią dla klocka średnicę tarczy. Nie pamietam dokładnie, ale wydaje mi się że tarcza brembo i tarcza hawk minimalnie się różniła średnicą, trzeba by w katalogu sprawdzić. Generalnie mimo że z blaszkami rc5+ piszczą jak towarowy w koluszkach, nie chce innych klocków. spróbj posmarować te blaszki pastą. Generalnie blaszki powinny być posmarowane. Jak to nie zadziała to masz pecha Ja na blaszkach - zero pisku po zdjęciu blaszek pisk, ale bez tragedii. Po wczorajszym Trackday w wawie po kilku mocniejszych hamowaniach - zero pisku tarcza zimmermann Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmlody Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 jeżeli to prawda i faktycznie to działa to jednak brembo. dodatkowo brembo chyba ma średnice 295mm a tr 294,cos tam (do potwierdzenia) co powoduje, ze rant jest widoczny i klocek nie pracuje na styku z końcem tarczy (różne klocki różnie mają)Z mojego doświadczenia - czterotłoczek w foresterze:- nowa tarcza brembo, klocki hawk hps - bardzo słabe hamulce, klocki większe niż tarcze, przez co robił się minimalny rant na klocku ( jakies 0.5 mm ) - poprzednia tarcza brembo, klocki rc5+ - hamulce żyleta, nie blokują tak szybko koła, klocek rozmiaru tarczy, także nie ma szans na rant ani na klocku ani na tarczy Moim skromnym zdaniem każdy producent sobie i trzeba uważać, żeby trafić przy róznych producentach na odpowiednią dla klocka średnicę tarczy. Nie pamietam dokładnie, ale wydaje mi się że tarcza brembo i tarcza hawk minimalnie się różniła średnicą, trzeba by w katalogu sprawdzić. Generalnie mimo że z blaszkami rc5+ piszczą jak towarowy w koluszkach, nie chce innych klocków. spróbj posmarować te blaszki pastą. Generalnie blaszki powinny być posmarowane. Jak to nie zadziała to masz pecha Ja na blaszkach - zero pisku po zdjęciu blaszek pisk, ale bez tragedii. Po wczorajszym Trackday w wawie po kilku mocniejszych hamowaniach - zero pisku tarcza zimmermann Posmarowane wszystko co powinno być posmarowane. Nie przeszkadza mi piszczenie, wolę mieć pewne hamulce niż bezglosne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
naLeśnik Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 Te klocki skrzeczą a nie piszczą Ale tylko wtedy kiedy nie hamują tylko działają jako spowalniacze podczas manewrowania (są zimne). Jak się hamuje po ludzku to nic nie skrzeczy i nie piszczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 Generalnie mimo że z blaszkami rc5+ piszczą jak towarowy w koluszkach, nie chce innych klocków. a masz takie blaszki jak ja czy pełne? Mi prawie nie piszczą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
potas Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 Ej, a o jakich blaszkach wy piszecie? Bo ja nie kojarzę, zadnych blaszek, a juz któryś raz o nich czytam. Jak wyglądają? Wrzućcie fotkę plizz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maskun Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 (edytowane) Wrzućcie fotkę plizz Pod numerem 4 masz blaszki klocków hamulcowych dla przykładu --->>http://www.aclassinfo.co.uk/W168/front%20brake%20pad%20kit.JPG oraz tutaj strzałkami zaznaczone na złożonych klockach -->>http://www.pelicanparts.com/techarticles/MINI/33-BRAKES-Brake_Pad_Replacement/images_med/Pic17.JPG Edytowane 14 Grudnia 2015 przez maskun Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmlody Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 Te klocki skrzeczą a nie piszczą Ale tylko wtedy kiedy nie hamują tylko działają jako spowalniacze podczas manewrowania (są zimne). Jak się hamuje po ludzku to nic nie skrzeczy i nie piszczy. Nie skrzeczą tylko własnie piszczą Jak pociąg towarowy. Przy manewrach przód/tył dodatkowo pukają a masz takie blaszki jak ja czy pełne? Mi prawie nie piszczą Takie jak Ty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 Ej, a o jakich blaszkach wy piszecie? Bo ja nie kojarzę, zadnych blaszek, a juz któryś raz o nich czytam. Jak wyglądają? Wrzućcie fotkę plizz Takie jak Ty to może materiał tarcz? ja mam TRW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
potas Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 O kurna blaszka. Nigdy takich nie miałem. Sa niezbędne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
avatar_mk Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 @AdaSch chyba o te blaszki chodzi gdzieś na yt widziałem, nie mam ich aktualnie i RC5 piszczało. Co do tarcz to to raczej będą Brembo tylko nie wiem który nr wybrać wg katalogu 09.A921.14 czy 09.9077.10 w jednym subarowym sklepie z opisu wynika, że te drugie też będą pasować do 2.5T. AdaSch jaka jest cena blaszek ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmlody Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 pmlody powiedział Takie jak Ty to może materiał tarcz? ja mam TRW Pisałem: brembo. Gładkie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 AdaSch jaka jest cena blaszek ja zapłaciłem w ASO za same blaszki chyba ze 140 pln brutto. Chłopaki mówili, że są tanie a co do czego wyszło to tanio nie było. Jedyny plus, że OEM i że faktycznie nie piszczą klocki bez żadnych past itp. a co do tarczy, czy ktoś wie co to za producent ma tarczę 295mm a nie 294mm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się