miszozon Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 bym się zgodził, gdyby DS2500 miały wyższą wytrzymałość termiczną od RC5+ wg moich badań w niczym ale to badania oparte o kwity i wykresy AdaSch i być może tutaj jest problem. Bo czym jest np. wytrzymałość termiczna :?: Nie wiem, może się nie znam ale ja nigdzie się nie spotkałem ze ścisłym określeniem tego zjawiska. Dla jednego producenta może być to spadek współczynnika tarcia poniżej jakiegoś progu, a dla innego moment kiedy klocek zaczyna się jarać Cyferki w przypadku klocków są bardzo poglądowym podejściem do sprawy i nic nie zastąpi doświadczenia w osobistym gnieceniu hebla na różnych zestawach. Co więcej, hamulce to bardzo indywidualna sprawa i jeden może lubić jak mu od razu staje dęba (w zimę raczej niepożądane), a drugi lubi jak ma doskonałą modulację i czucie hamulca. Opinia osoby, która jest zachwycona danym klockiem, nie znając pozostałych jest mało przydatna. Jak ktoś na forum zajeździ Hawki HP+, Winmaxy, DS2500 i RC5+ będzie miał bezcenne doświadczenia. Piter ile Ci jeszcze zostało tycz czerwonych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 w czym DS2500 jest lepsze od RC5+? czytaj ze zrozumieniem, DS2500 są na torze lepsze od Ferodo Premier, nigdzie nie napisałem że od RC5+ :wink: wg moich badań w niczym ale to badania oparte o kwity i wykresy AdaSch, mam gdzieś kwity i wykresy klocki maja hamować i już, a najlepiej tak, żeby mi się podobało miałem wielokrotnie DS2500 i byłem zadowolony, teraz mam Winmaxy i też hamują ... następne kupie RC5+, Hawki, albo Cosworth StreetMaster .. chyba że znów sie pojawią Winmaxy - to kupie bez wahania ... i tyle. -- 31 paź 2012, o 12:00 -- Piter ile Ci jeszcze zostało tycz czerwonych ... chyba dużo sprawdzę dokładnie jak będę koła zmieniał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 fakt, dane szczególnie na wykresie dość trudno porównywać, tym bardziej, że wykresy są dość niekompatybilne. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 Ale co to za wykres współczynnika tarcia względem czasu? Czasu czego? Leżenia w pudełku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 nie wiem, dlatego stwierdzam niekompatybilność, ale pewnie to jest kwesta max heblowania. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 Ale co to za wykres współczynnika tarcia względem czasu? Czasu czego? Leżenia w pudełku? nie czasu, a temperatury pracy :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 czyli potrzebujemy test o ile zadziała ile metrów potrzeba na wyhamowanie z prędkości 100 i 150km/h do pełnego zatrzymania o ile nie będzie to kwestia bardziej opon niż klocków. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beben Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 jeśli komuś nie przeszkadza piszczenie to polecam CL6, genialnie hamuje. Miałem je poprzednio i teraz z przymusu mam CL5 i różnica jest kolosalna, choć te nie piszczą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 komancz, Jacku, czy CL robi klocki pod przedni zacisk WRX (standard czterotłok) w mieszance RC6 ? Jeżeli tak, to w jakiej cenie ? Bo mam "szatański" pomysł, coby pożenić je z tarczą Hawk QS (tarcza jest potwornie twarda, w sam raz na takie konsumatory tarcz, jak RC6 czy...RC8). Ciekawe jakby taki zestaw zabanglał... 8) Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 teraz z przymusu mam CL5 i różnica jest kolosalna, choć te nie piszczą CL5 czy CL5+ ? Pytam bo pomimo zbieżnej nazwy jest spora różnica w hamowaniu. Wyczytałem gdzieś, że CL5+ są pomiędzy CL5 a CL6 ale nie żrą tak tarcz. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beben Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 potwierdzam. CL RC6 w zamian za genialną skuteczność zżera tarcze dość szybko :!: , ale pewnie daleko im do tosssshhhhiiii araiów jednego takiego forumowego kawiora chyba mam te z + ale zaraz się upewnię -- 31 paź 2012, o 12:56 -- EDIT spojrzałem właśnie na fvat, byłem przekonany że mam CL 5 a okazało się że mam ds 2500 . Czyli wniosek jest taki że ds2500 nie ma żadnego podejścia do rc6 Sorka za zamieszanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bull Szit Man Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 DS2500 są na torze lepsze od Ferodo Premier Proszę cię, nie pisz takich głupot. W dupowozie założyłem Ferodo Premier i są gorsze od cywilnych TRW... Hamując ze 100 km/h różnica pomiędzy nimi to przepaść. Klocki miękkie i zero hamowania, raczej na myśl przychodzi mi hamulec bębnowy :wink: I nie mówię tu o jakiejś jeździe szarpanej, na trzeciego czy kto lepszy do świateł. Nie czuć bezpieczeństwa. Czyli wniosek jest taki że ds2500 nie ma żadnego podejścia do rc6 Ds2500 = rc6 na ciepło. Na zimno faktycznie RC6 wygrywają, bo DS2500 trzeba rozgrzać. To nie jest klocek do ruchu miejskiego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 Smok, ale Ferodo Premier (TRW nie znam i specjalnej chcicy co by je poznać nie czuję) to fajans. Ok, może nie fajans ale mieszanka, która nie zniesie stabilnie wielu hamowań z grubych prędkości do zera, bądź prawie zera. Nie zniesie, czyli zagotuje układ i z hamowania nici. DS2500 akurat dobrze dogrzany jest w stanie coś tam fajnego pokazać. Resume, Ferodo Premier jest sympatyczną mieszanką do lekkiego auta klasy 1,6 bez doładowania, do spokojnego ruchu miejsko-wiejskiego I nie ma co od nich więcej wymagać. Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bull Szit Man Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 Dokładnie. Może piter miał na myśli Ferodo DS Performance, co jest niby sportowym klockiem. Jednak co by nie pisać, Ferodo Premier to totalnie cywilny klocek, tani. Nad nimi wszystkimi jest DS2500, a następnie DS3000. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 DS2500 są na torze lepsze od Ferodo Premier Smok, a gdzie w tym zdaniu widzisz głupotę? :? Nie jestem zwolennikiem DS2500,moim zdaniem ani na zimno ani rozgrzane szału nie robią.Potrafią się szybko zgrzać,zeszklić,nawet w lekkim GC8,ogólnie do kitu.Jest przynajmniej kilka lepszych klocków dla upalaczy i do codziennej jazdy.Nawet cenowo się lepiej prezentują. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bull Szit Man Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 piter napisał(a):DS2500 są na torze lepsze od Ferodo Premier Smok, a gdzie w tym zdaniu widzisz głupotę? :? Bo tego nawet nie ma co porównywać. Jaki jest sens brania Ferodo Premier na tor ? To jak wyjechać maluchem na tor i powiedzieć na koniec z kwaśną miną "Subaru jednak lepsze" Nie jestem zwolennikiem DS2500,moim zdaniem ani na zimno ani rozgrzane szału nie robią.Potrafią się szybko zgrzać,zeszklić W RSMP jeżdżą na DS2500. Nie przesadzaj. Jeśli przeginasz z hamowaniem lub nie doprowadzasz zimnego powietrza do tarcz (rury) to każde Ci się przegrzeją... Spójrz jak nadkole blokuje dopływ powietrza do hamulców... zrób tam dziurę lub wytnij dolny kawałek i po kłopocie, albo instaluj zestaw "Cold Air" do osłon tarcz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 Smok, to był tylko przykład ;-) ... dla zobrazowania doboru mieszanki do konkretnego zastosowania i nie namawiam nikogo ani do Ferodo Premier, ani do DS2500, inny klocek okaże się wystarczający w cywilnej jeździe po mieście, a czego innego oczekujemy upalając na torze ... -- 31 paź 2012, o 15:29 -- chciałem tylko napisać, że bez sensu jest kupowanie do "zwykłego auta" klocków typu "super hiper for sport competition" itp ... bo maja fajne tabelki ... a potem rano do pracy i wieczorem do sklepu .... co mi po super klockach jak one cały czas są zimne i nie mam kiedy skorzystać z ich wspaniałych parametrów ... Bo przecież "kręcenie bączków pod supermarketem" - to jeszcze nie jest upalanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 W RSMP jeżdżą na DS2500. Nie przesadzaj. A niech im służą.Dlatego pisałem o moim zdaniu. Jeśli przeginasz z hamowaniem lub nie doprowadzasz zimnego powietrza do tarcz (rury) to każde Ci się przegrzeją...Spójrz jak nadkole blokuje dopływ powietrza do hamulców... zrób tam dziurę lub wytnij dolny kawałek i po kłopocie, albo instaluj zestaw "Cold Air" do osłon tarcz. Wybrałem takie które się nie przegrzewają,hamują i odpowiadają moim potrzebom.Nie potrzebują rur,dziur i innych takich. Ale dzięki za rady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 Ale co to za wykres współczynnika tarcia względem czasu? Czasu czego? Leżenia w pudełku? nie czasu, a temperatury pracy :wink: Która tylko przypadkiem podpisana jest "Time", czy jeszcze czegoś nie rozumiem? Poza tym skala jest i tak umowna, bo nie ma tam żadnych jednostek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 Jacku, czy CL robi klocki pod przedni zacisk WRX (standard czterotłok) w mieszance RC6 ? robi, nawet RC8 Bo mam "szatański" pomysł, coby pożenić je z tarczą Hawk QS (tarcza jest potwornie twarda, w sam raz na takie konsumatory tarcz, jak RC6 czy...RC8). Ciekawe jakby taki zestaw zabanglał... 8) mieszanka RC6 i 8 nie niszczy tarcz jezeli klocek ma właściwa temperature pracy, a o taka ciężko w ruchu ulicznym... i stąd te darcie tarcz CL5 czy CL5+ RC5 nie jest juz dawno produkowana, jest tylko RC5+ Ds2500 = rc6 na ciepło. Na zimno faktycznie RC6 wygrywają, bo DS2500 trzeba rozgrzać. To nie jest klocek do ruchu miejskiego... RC6 to DS3000+, tylko RC6 hamuje na zimno a DS3000 już nie bardzo W RSMP jeżdżą na DS2500 chyba na szutrach albo sniegu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bull Szit Man Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 Smok napisał(a): W RSMP jeżdżą na DS2500 chyba na szutrach albo sniegu na szutrach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pitro Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 Miałem kiedyś DS2500, miałem RC6 i te drugie miażdżą ferodo pod każdym wzgledem, zużycia tarcz też Teraz mam RC5+ i też wypadają lepiej a na pewno na zimno. I tego co pamiętam to są tańsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo81 Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 no i wczoraj wcześnie rano HAWK-i zostały zamontowane, potem traska z Warszawy na tor Kielce (Miedziana Góra) - podczas której częste delikatne docieranie klocków i potem 1,5h zabawy na mokrym torze... Faktycznie brudzą felgi niesamowicie, ale skuteczność też bardzo ładna. Nie było możliwości potestowania na bardzo suchej nawierzchni póki co... Blaszki miałem na poprzednich klockach - jakieś Ferodo. Przy wolnej jeździe natomiast każde delikatne hamowanie to również delikatny szum... Normalne to? No i niestety tarcze brembo starczą tylko do następnej zmiany klocków... Jakie więc tarcze polecacie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiepuczi Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 no i wczoraj wcześnie rano HAWK-i zostały zamontowane, potem traska z Warszawy na tor Kielce (Miedziana Góra) - podczas której częste delikatne docieranie klocków i potem 1,5h zabawy na mokrym torze... Faktycznie brudzą felgi niesamowicie, ale skuteczność też bardzo ładna. Nie było możliwości potestowania na bardzo suchej nawierzchni póki co... Blaszki miałem na poprzednich klockach - jakieś Ferodo. Przy wolnej jeździe natomiast każde delikatne hamowanie to również delikatny szum... Normalne to? No i niestety tarcze brembo starczą tylko do następnej zmiany klocków... Jakie więc tarcze polecacie? Skoro juz sa klocki HAWK to raczej i tarcze Hawk do kompletu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 7 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 No i niestety tarcze brembo starczą tylko do następnej zmiany klocków... Jakie więc tarcze polecacie? Zdecydowanie tarcza Hawk Performance Quiet Slot. Tarcza po prostu atomowa - ponad rok ujeżdżam, zero problemów. Drugi zestaw klocków schodzi a tarcza ledwo "draśnięta". Próbowałem Brembo, DBA i Hawka. Moim zdaniem tarcze Hawka nie mają konkurencji w tym przedziale cenowym. Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się