Skocz do zawartości

Hamulce - klocki, tarcze itp.


Patryk55XL

Rekomendowane odpowiedzi

bym się zgodził, gdyby DS2500 miały wyższą wytrzymałość termiczną od RC5+

 

wg moich badań w niczym ale to badania oparte o kwity i wykresy

 

AdaSch i być może tutaj jest problem. Bo czym jest np. wytrzymałość termiczna :?: Nie wiem, może się nie znam ale ja nigdzie się nie spotkałem ze ścisłym określeniem tego zjawiska. Dla jednego producenta może być to spadek współczynnika tarcia poniżej jakiegoś progu, a dla innego moment kiedy klocek zaczyna się jarać :twisted::P

 

Cyferki w przypadku klocków są bardzo poglądowym podejściem do sprawy i nic nie zastąpi doświadczenia w osobistym gnieceniu hebla na różnych zestawach.

Co więcej, hamulce to bardzo indywidualna sprawa i jeden może lubić jak mu od razu staje dęba (w zimę raczej niepożądane), a drugi lubi jak ma doskonałą modulację i czucie hamulca.

 

Opinia osoby, która jest zachwycona danym klockiem, nie znając pozostałych jest mało przydatna. Jak ktoś na forum zajeździ Hawki HP+, Winmaxy, DS2500 i RC5+ będzie miał bezcenne doświadczenia.

 

Piter ile Ci jeszcze zostało tycz czerwonych :mrgreen::P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w czym DS2500 jest lepsze od RC5+?
czytaj ze zrozumieniem, DS2500 są na torze lepsze od Ferodo Premier, nigdzie nie napisałem że od RC5+ :wink:
wg moich badań w niczym ale to badania oparte o kwity i wykresy
AdaSch, mam gdzieś kwity i wykresy :twisted:

klocki maja hamować i już, a najlepiej tak, żeby mi się podobało :twisted:

miałem wielokrotnie DS2500 i byłem zadowolony, teraz mam Winmaxy i też hamują ... następne kupie RC5+, Hawki, albo Cosworth StreetMaster :D .. chyba że znów sie pojawią Winmaxy - to kupie bez wahania ... i tyle.

 

-- 31 paź 2012, o 12:00 --

 

Piter ile Ci jeszcze zostało tycz czerwonych :mrgreen::P

... chyba dużo :mrgreen: sprawdzę dokładnie jak będę koła zmieniał :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komancz,

 

Jacku, czy CL robi klocki pod przedni zacisk WRX (standard czterotłok) w mieszance RC6 ?

 

Jeżeli tak, to w jakiej cenie ?

 

Bo mam "szatański" pomysł, coby pożenić je z tarczą Hawk QS (tarcza jest potwornie twarda, w sam raz na takie konsumatory tarcz, jak RC6 czy...RC8). Ciekawe jakby taki zestaw zabanglał... 8)

 

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz z przymusu mam CL5 i różnica jest kolosalna, choć te nie piszczą

CL5 czy CL5+ ? Pytam bo pomimo zbieżnej nazwy jest spora różnica w hamowaniu. Wyczytałem gdzieś, że CL5+ są pomiędzy CL5 a CL6 ale nie żrą tak tarcz.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam. CL RC6 w zamian za genialną skuteczność zżera tarcze dość szybko :!: , ale pewnie daleko im do tosssshhhhiiii araiów jednego takiego forumowego kawiora :mrgreen:

 

chyba mam te z + ale zaraz się upewnię

 

-- 31 paź 2012, o 12:56 --

 

EDIT :oops::oops::oops:

 

spojrzałem właśnie na fvat, byłem przekonany że mam CL 5 a okazało się że mam ds 2500 :lol: . Czyli wniosek jest taki że ds2500 nie ma żadnego podejścia do rc6

 

Sorka za zamieszanie :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DS2500 są na torze lepsze od Ferodo Premier

 

Proszę cię, nie pisz takich głupot. W dupowozie założyłem Ferodo Premier i są gorsze od cywilnych TRW... Hamując ze 100 km/h różnica pomiędzy nimi to przepaść. Klocki miękkie i zero hamowania, raczej na myśl przychodzi mi hamulec bębnowy :wink: I nie mówię tu o jakiejś jeździe szarpanej, na trzeciego czy kto lepszy do świateł. Nie czuć bezpieczeństwa.

 

Czyli wniosek jest taki że ds2500 nie ma żadnego podejścia do rc6

 

Ds2500 = rc6 na ciepło. Na zimno faktycznie RC6 wygrywają, bo DS2500 trzeba rozgrzać. To nie jest klocek do ruchu miejskiego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smok,

 

ale Ferodo Premier (TRW nie znam i specjalnej chcicy co by je poznać nie czuję) to fajans. Ok, może nie fajans ale mieszanka, która nie zniesie stabilnie wielu hamowań z grubych prędkości do zera, bądź prawie zera. Nie zniesie, czyli zagotuje układ i z hamowania nici. DS2500 akurat dobrze dogrzany jest w stanie coś tam fajnego pokazać.

 

Resume, Ferodo Premier jest sympatyczną mieszanką do lekkiego auta klasy 1,6 bez doładowania, do spokojnego ruchu miejsko-wiejskiego :mrgreen: I nie ma co od nich więcej wymagać.

 

 

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DS2500 są na torze lepsze od Ferodo Premier

Smok, a gdzie w tym zdaniu widzisz głupotę? :?

Nie jestem zwolennikiem DS2500,moim zdaniem ani na zimno ani rozgrzane szału nie robią.Potrafią się szybko zgrzać,zeszklić,nawet w lekkim GC8,ogólnie do kitu.Jest przynajmniej kilka lepszych klocków dla upalaczy i do codziennej jazdy.Nawet cenowo się lepiej prezentują. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piter napisał(a):

DS2500 są na torze lepsze od Ferodo Premier

 

Smok, a gdzie w tym zdaniu widzisz głupotę? :?

 

 

Bo tego nawet nie ma co porównywać.

Jaki jest sens brania Ferodo Premier na tor ?

 

To jak wyjechać maluchem na tor i powiedzieć na koniec z kwaśną miną "Subaru jednak lepsze" :lol:

 

 

Nie jestem zwolennikiem DS2500,moim zdaniem ani na zimno ani rozgrzane szału nie robią.Potrafią się szybko zgrzać,zeszklić

 

W RSMP jeżdżą na DS2500. Nie przesadzaj.

 

Jeśli przeginasz z hamowaniem lub nie doprowadzasz zimnego powietrza do tarcz (rury) to każde Ci się przegrzeją...

Spójrz jak nadkole blokuje dopływ powietrza do hamulców... zrób tam dziurę lub wytnij dolny kawałek i po kłopocie, albo instaluj zestaw "Cold Air" do osłon tarcz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smok, to był tylko przykład ;-) ... dla zobrazowania doboru mieszanki do konkretnego zastosowania

i nie namawiam nikogo ani do Ferodo Premier, ani do DS2500,

 

inny klocek okaże się wystarczający w cywilnej jeździe po mieście, a czego innego oczekujemy upalając na torze ...

 

-- 31 paź 2012, o 15:29 --

 

chciałem tylko napisać, że bez sensu jest kupowanie do "zwykłego auta" klocków typu "super hiper for sport competition" itp ... bo maja fajne tabelki ... a potem rano do pracy i wieczorem do sklepu .... co mi po super klockach jak one cały czas są zimne i nie mam kiedy skorzystać z ich wspaniałych parametrów ...

Bo przecież "kręcenie bączków pod supermarketem" - to jeszcze nie jest upalanie :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W RSMP jeżdżą na DS2500. Nie przesadzaj.

A niech im służą.Dlatego pisałem o moim zdaniu.

Jeśli przeginasz z hamowaniem lub nie doprowadzasz zimnego powietrza do tarcz (rury) to każde Ci się przegrzeją...

Spójrz jak nadkole blokuje dopływ powietrza do hamulców... zrób tam dziurę lub wytnij dolny kawałek i po kłopocie, albo instaluj zestaw "Cold Air" do osłon tarcz.

Wybrałem takie które się nie przegrzewają,hamują i odpowiadają moim potrzebom.Nie potrzebują rur,dziur i innych takich.

Ale dzięki za rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co to za wykres współczynnika tarcia względem czasu? Czasu czego? Leżenia w pudełku?

nie czasu, a temperatury pracy :wink:

Która tylko przypadkiem podpisana jest "Time", czy jeszcze czegoś nie rozumiem? Poza tym skala jest i tak umowna, bo nie ma tam żadnych jednostek. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacku, czy CL robi klocki pod przedni zacisk WRX (standard czterotłok) w mieszance RC6 ?

 

 

robi, nawet RC8 :)

 

Bo mam "szatański" pomysł, coby pożenić je z tarczą Hawk QS (tarcza jest potwornie twarda, w sam raz na takie konsumatory tarcz, jak RC6 czy...RC8). Ciekawe jakby taki zestaw zabanglał... 8)

 

mieszanka RC6 i 8 nie niszczy tarcz jezeli klocek ma właściwa temperature pracy, a o taka ciężko w ruchu ulicznym... i stąd te darcie tarcz :)

 

CL5 czy CL5+

 

RC5 nie jest juz dawno produkowana, jest tylko RC5+

 

Ds2500 = rc6 na ciepło. Na zimno faktycznie RC6 wygrywają, bo DS2500 trzeba rozgrzać. To nie jest klocek do ruchu miejskiego...

 

RC6 to DS3000+, tylko RC6 hamuje na zimno a DS3000 już nie bardzo :(

 

W RSMP jeżdżą na DS2500

 

chyba na szutrach albo sniegu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i wczoraj wcześnie rano HAWK-i zostały zamontowane, potem traska z Warszawy na tor Kielce (Miedziana Góra) - podczas której częste delikatne docieranie klocków i potem 1,5h zabawy na mokrym torze... Faktycznie brudzą felgi niesamowicie, ale skuteczność też bardzo ładna. Nie było możliwości potestowania na bardzo suchej nawierzchni póki co...

Blaszki miałem na poprzednich klockach - jakieś Ferodo.

 

Przy wolnej jeździe natomiast każde delikatne hamowanie to również delikatny szum... Normalne to?

 

No i niestety tarcze brembo starczą tylko do następnej zmiany klocków... Jakie więc tarcze polecacie? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i wczoraj wcześnie rano HAWK-i zostały zamontowane, potem traska z Warszawy na tor Kielce (Miedziana Góra) - podczas której częste delikatne docieranie klocków i potem 1,5h zabawy na mokrym torze... Faktycznie brudzą felgi niesamowicie, ale skuteczność też bardzo ładna. Nie było możliwości potestowania na bardzo suchej nawierzchni póki co...

Blaszki miałem na poprzednich klockach - jakieś Ferodo.

 

Przy wolnej jeździe natomiast każde delikatne hamowanie to również delikatny szum... Normalne to?

 

No i niestety tarcze brembo starczą tylko do następnej zmiany klocków... Jakie więc tarcze polecacie? :)

 

Skoro juz sa klocki HAWK to raczej i tarcze Hawk do kompletu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i niestety tarcze brembo starczą tylko do następnej zmiany klocków... Jakie więc tarcze polecacie? :)

 

 

Zdecydowanie tarcza Hawk Performance Quiet Slot. Tarcza po prostu atomowa - ponad rok ujeżdżam, zero problemów. Drugi zestaw klocków schodzi a tarcza ledwo "draśnięta". Próbowałem Brembo, DBA i Hawka. Moim zdaniem tarcze Hawka nie mają konkurencji w tym przedziale cenowym.

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...