Skocz do zawartości

Subaru Outback [BS] (MY15=>MY20)


atom75

Rekomendowane odpowiedzi

WYdawało mi się, że ciągniemy 2 równoległe tematy ;)

Dsg vs cvt oraz brakach w ofercie Subaru odnośnie mocy. Jeśli rozmawiamy o tym samym, ale myślimy o różnych aspektach - to nie dziwne, że się trochę nie zrozumieliśmy. Dla mnie PAX


@@stefan12, Jeszcze tylko 1 pytanie, bo trochę mnie zaskoczyła przepaść, jaką podajesz dla Paska i Subaru - Pasek ośka czy czterołap?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja  całościowo podchodziłem do tematu, bo nie mam nic przeciw CVT, jeśli silnik zapewniałby swoją mocą odpowiednie przyspieszenie, jak to się dzieje w FXT. Ale wg mojej opini obecny SBD ze 150KM jest zbyt słaby do CVT by zapewnić osiągi nie tak bardzo odstające od konkurencji.

 

PS.

Gdyby SBD miał 170-180KM i 400 Nm + CVT, to napewno stałbym się szczęśliwym posiadaczem  OBK, choć wolałbym Legacy dla mojej typowo szosowej jazdy.

Edytowane przez stefan12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i z tym się zgadzam. Połączenie 150 konnego silnika  z automatem i napędem na 4 koła, w ciężkim samochodzie również dla mnie nie jest komfortowe. Dotyczy to każdej marki, która ma w ofercie takie rozwiązanie, nie tylko Subaru. Tym samym nie zgadzam się z tezą, że silnik jako silnik odstaje od konkurencji czy lineatronic jest gorszy od dsg. Zarówno jedno jak i drugie jest porównywalne z innymi rozwiązaniami, przez co cały samochód pod względem osiągów plasuje się gdzieś w połowie rynku, typowo dla porównywalnych ofert.

Nie zmienia to ofc mojego zdania, że wiele osób słyszących czy myślących o Subaru oczekuje ponadprzeciętnych osiągów, a takiej konfiguracji rzeczywiście brak.

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I z tym się zgadzam, ale niestety dla Subaru, konkurencja ma w ofercie więcej niż jedną "jednostkę" silnikową, a mianowicie 150, 190 i 240KM. Kto celuje w 150KM to może 150KM+DSG nie będzie aż tak drastycznie odstawać od 150KM z CVT, Ale przy alternatywie 190KM + DSG, to różnica będzie spora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie widze problemu kup Passata 170 km + dsg. Ja lubie Legacy  za zwinnosc i elastycznosc na codzien jezdze rowniez Passatem 140 DSG i Legacy odchodzi lepiej i nie wachluje biegami w te i wewte tylko jak je sam zminie :P . Passat to ciezka krowa do jazdy na wprost po dobrych drogach. Pewnie jak wezmiemy 170 konna wersje to bedzie szla tak jak Legacy MT juz raz wstawialem porownania osiagow. Legacy 150 KM ma bardzo dobre osiagi porownujac do aut tej samej mocy.

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale porównujmy jabłka z jabłkami. To pomyśl jaby wyglądało takie wyprzedzanie jadąc SBD z lineartronic, a nie 3.6 lub FXT 240KM. Co z tego, że lineartronic by nie szarpnął, lub by trochę nie zgłupiał gdy nagle hamujesz i zaraz po tym cegła w podłogę, jeśli wcale byś nie podjął się wyprzedzania albo na wyprzedzenie tego drugiego samochodu nie miałbyś już czasu.

Przed DSG jeżdziłem klasycznymi automatami 6 biegowym Aisin z Opla, ZF 4 biegowy w Jaguarze (trudno porównywać jego pracę, jak piec do którego był podłączony miał 300KM), czy też MB 4 biegowy z 300D trubo i 3+1 biegowy z X-Traila.

IMO - DSG przewyższa każdy z nich, Jaguara trudno ocenić, bo zapas mocy i momentu był ogromny i skrzynia nie musiała się wysilać. Cała reszta to silniki o mocach 150KM i dopiero przy podobnym poziomie mocy można porównać jaki wpływ ma konstrukcja skrzyni na osiągi samochodu.

Dodam, że na test-drive jechałem Outlanderem 2.4i z CVT i to również bardzo kiepsko miało się do DSG.

Z lineartroniciem nie miałem do czyniania, ja mówię o zwykłym automacie który do tej pory był montowany w Subaru. Moc silnika nie ma jak dla mnie nic wspólnego z tym co piszę bo mówię tu o samym działaniu skrzyni. Tak samo napisałem że wcześniejsza skrzynia w OBK była dla mnie porażką i nic nie rekompensowało większej mocy o prawie 100KM niż tej którą mam w VW z DSG.

Sama skrzynia DSG nie jest zła, ja widzę głównie błędy w oprogramowaniu jej działania.

nie widze problemu kup Passata 170 km + dsg. Ja lubie Legacy  za zwinnosc i elastycznosc na codzien jezdze rowniez Passatem 140 DSG i Legacy odchodzi lepiej i nie wachluje biegami w te i wewte tylko jak je sam zminie :P . Passat to ciezka krowa do jazdy na wprost po dobrych drogach. Pewnie jak wezmiemy 170 konna wersje to bedzie szla tak jak Legacy MT juz raz wstawialem porownania osiagow. Legacy 150 KM ma bardzo dobre osiagi porownujac do aut tej samej mocy.

Nie wiem jak to wypada w przypadku SBD, ale OBK 3.0 i całkiem podobnie 3.6 ważyły trochę ponad 1.5 tony, natomiast Passat Alltrack ma już przeszło 1.7 tony. W Passacie wcale nie czuję tych 177KM i 300 iluś Nm, nie twierdzę że nie jedzie, ale jak na te parametry spodziewałem się trochę lepiej. I wręcz aż się zastanawiam jak to musi jechać w przypadku wersji 150KM, bo dla mnie to już byłaby katorga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Passat 140 KM w porownaniu do SBD nie jedzie. Passat 177 KM jedzie podobnie do Legacy SBD ale do lekkosci Legacy mu daleko to ciagle ciezka krowa.

Mam dokładnie takie same odczucia. Dodatkowo nie widzę wielkiej różnicy pomiędzy 177 a 190 (w q5)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masa Passata 2013 i Legacy jest identyczna obecnie, Ale nowy Passat'15 jest lżejszy od starego i silnik 170KM jest zastąpiony 190KM. 

Poza tym, proszę cały czas porównujmy się do SBD z CVT czyli OBK. Porównanie do Legacy z manualem jest bez sensu.

Porównania przyspieszeń w jakichkolwiek zakresach zawsze wypadają na niekorzyść OBK, a przy nowym Passacie ta różnica się powiększy ze względu na niższą masę i większą moc.

 

Co do 190KM w Q5 - oczywiście, że osiągi nie są lepsze niż 170 w Passacie czy Superbie, bo Q5 jest o 400kg od nich cięższy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Co do 190KM w Q5 - oczywiście, że osiągi nie są lepsze niż 170 w Passacie czy Superbie, bo Q5 jest o 400kg od nich cięższy.

Nie o to chodzi. Jeździłem (na jazdach próbnych) q5 177 i 190. Różnica między nimi była zaskakująco mała, żeby nie powiedzieć, że prawie żadna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W us spec w relingach sa schowane rozkładane poprzeczki do montowania boxa, nart itp....

 

To fakt. Ale wygląda ten wynalazek bardzo słabo, jakby był wyciosany siekierą z jednego kawałka kiepskiej jakości plastiku.

 

Im dłużej oglądam filmy z tą Europejską (a może Japońską)  wersją z tego linka podanego przez canmaker, tym bardziej mi się podoba nowy OBK. Z tyłu ma inne lampy przeciwmgłowe niż wersja US, inne są też listwy boczne w okolicach progu. Przednie lampy niestety mniejsze i w chromowanych obudowach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja EU ma super reilingi, mozna do nich swobodnie dolozyc jakies nie fabryczne poprzeczki i zalozyc co sie chce, w wersji US, jest sie limitowanym, takze jak ja bede kupowal OBK 3.6 to bede musial tez kupic bagaznik na tyl... bo na dachu bedzie pudlo, i nic innego juz sie nie zmiesci w przeciwienstwie do wersji ktora mam obecnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Masa Passata 2013 i Legacy jest identyczna obecnie
patrzę właśnie na dane na Autocentrum, OBK SBD 1591 kg, Alltrack 1726 kg, według mnie to spora różnica. Nowy owszem jakieś 50 kg mniej i mocniejsze silniki.

Też z tego co widzę akurat w Passacie nie będzie żadnych mocniejszych benzyn maks 150KM, wiec pod tym względem akurat Subaru wygrywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam wrażenie że niektórzy kupują samochody na podstawie papierowych danych czytaj :KM i NM ...i ewentualnie Waga samochodu ..

Na takiej podstawie kupuje się komputery a nie samochody. 
Chyba że kupuje się samochód do latania od świateł do świateł i lewy pas autostrady z włączonym kierunkiem i światłami "długimi"

Wtedy polecam kupić PROSIE - nawet używane będzie miało wszystkie bajery Paska i na dodatek PIŃCET Koni :)
Umówmy się ze 180KM i ok 300NM to wystarczające moce dla samochodu rodzinnego którym można smiało i komfortowo się poruszać, jeżeli ktoś chce więcej szuka więcej... 
Subaru ma to co ma i już mówiliśmy o tym z 5 razy.

A Tak BTW to zamiast tego wiejskiego paska wolał bym Accorda który owego paska zjada :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W us spec w relingach sa schowane rozkładane poprzeczki do montowania boxa, nart itp....

To fakt. Ale wygląda ten wynalazek bardzo słabo, jakby był wyciosany siekierą z jednego kawałka kiepskiej jakości plastiku.

 

Im dłużej oglądam filmy z tą Europejską (a może Japońską) wersją z tego linka podanego przez canmaker, tym bardziej mi się podoba nowy OBK. Z tyłu ma inne lampy przeciwmgłowe niż wersja US, inne są też listwy boczne w okolicach progu. Przednie lampy niestety mniejsze i w chromowanych obudowach.

US spec nie ma tylnych lamp przeciwmgłowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Allegro może sobie twierdzic. Nowy Accord w Usa jest od dlugiego czasu, u nas go w ogole nie bedzie a generacja VIII jest juz w UE na wykonczeniu. Możesz jeszcze zamowic ostatnie sztuki na 2015.

 

 

Nie, Accordow z 4x4 nie robia a szkoda.

Edytowane przez Nowicjusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...