sjak Opublikowano 6 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 W sumie Fortis ma rację. Zwróćcie uwagę na taką rzecz - nikt tu nie powie, że 180 kucy w Passacie to mało, ale 175 w OBK do niczego się nie nadaje i ledwo rusza. Bo tu 1,8 + turbo, a tu 2,5 N/A. Ale jednocześnie głośno klniemy na wszechobecny downsizing. Tak, nabywca niemieckiego wozidła ma szerszy wybór - ale ilu z tego korzysta? Zdecydowana większość kupuje samochody o mocach i osiągach zbliżonych do tego, co oferuje Subaru, tylko uzyskiwanych wg innej filozofii. Filozofii, którą się brzydzimy, ale jednocześnie narzekamy, że nie ma tego w "naszej" marce. Coś w tym wszystkim jest nieteges Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stefan12 Opublikowano 6 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 (edytowane) @Fortis, wiem doskonale jak jest skonstruowana CVT, ale co z tego? Kierowcę interesuję jej działanie na drodzę. Dla mnie wszystko jest ok, jeśli FHI świadomie ogranicza moc i osiągi, to ich sprawa. Zapewne i tym samym ogranicza sobie krąg klientów. Chyba statystyka sprzedaży FXT dobitnie pokazuje czego oczekują klienci. No ale flagowy model OBK będzie miał moc max. rzędu 170KM. @sjak - jaką filozofią się brzydzimy? Filozofią turbo? Przecież Subaru był pionierem i liderem w technologii turbo! A teraz został tylko pionierem. Edytowane 6 Listopada 2014 przez stefan12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 6 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 @sjak - jaką filozofią się brzydzimy? Filozofią turbo? Przecież Subaru był pionierem w technologii turbo! downsizingiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sewa Opublikowano 6 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 Outback to spore auto, bardzo przydalby sie tu diesel z momentem obrotowym 400Nm+. Wiem ze tunerzy oferuja takie parametry ale wolalbym rozwiazanie fabryczne. Roziew pomiedzy 150 km a 240 km (silniki jakie sa obecnie w sprzedazy) jest moim zdaniem zbyt duzy. Brakuje mi w ofercie silnika w przedziale 150-200 KM, zarowno 'w benzynie' jak i 'w dieslu'. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 6 Listopada 2014 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 (edytowane) Chyba statystyka sprzedaży FXT dobitnie pokazuje czego oczekują klienci Nie. To jest statystyka w Polsce . Akurat w kategorii FXT jesteśmy europejskim liderem Brakuje mi w ofercie silnika w przedziale 150-200 KM, Benzynowy 2,5 będzie miał coś około 175 KM - czyli dość dokładnie w środku zakreślonego przedziału... Pozdrowienia Edytowane 6 Listopada 2014 przez Dyrekcja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 6 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 W sumie Fortis ma rację. Zwróćcie uwagę na taką rzecz - nikt tu nie powie, że 180 kucy w Passacie to mało, ale 175 w OBK do niczego się nie nadaje i ledwo rusza. Bo tu 1,8 + turbo, a tu 2,5 N/A. Ale jednocześnie głośno klniemy na wszechobecny downsizing. Po pierwsze, w turbo masz więcej Nm niż w N/A i to robi przewagę, a nie 5 KM róznicy. Po drugie, w praktyce 2,5 N/A w Subaru to u nas z przyczyn podatkowych (akcyza) opcja praktycznie bezsensowna cenowo. Także możemy kląć, ale rzeczywistości nie zmienimy i dlatego potrzeba w OBK 2.0 DIT, jak w Forku XT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 6 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 (edytowane) OBK 2,0 DIT byłoby u nas hitem sprzedaży. Co do tego nie mam wątpliwości Natomiast moja wypowiedź tyczyła się nie spraw stricte technicznych, podatkowych czy jakichkolwiek innych, co była nieco prowokacyjnym stwierdzeniem "hipokryzji nie" Oczywiście, N/A przegra z turbo o porównywalnej mocy momentem. Ale wygra bezproblemowością eksploatacji. Co komu potrzebne Edytowane 6 Listopada 2014 przez sjak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 6 Listopada 2014 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 Subaru to u nas z przyczyn podatkowych (akcyza) opcja praktycznie bezsensowna cenowo. Także możemy kląć, ale rzeczywistości nie zmienimy Teoretycznie ma Pan rację. Czasem jednak, gdy i producent i właściciel naszego koncernu rozumie problematykę ... rzeczywistość da się zmienić Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 6 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 (edytowane) Subaru to u nas z przyczyn podatkowych (akcyza) opcja praktycznie bezsensowna cenowo. Także możemy kląć, ale rzeczywistości nie zmienimy Teoretycznie ma Pan rację. Czasem jednak, gdy i producent i właściciel naszego koncernu rozumie problematykę ... rzeczywistość da się zmienić Pozdrowienia Znając dyplomatyczne umiejętności Dyrekcji już możemy się cieszyć na dobrą cenę Edytowane 6 Listopada 2014 przez sjak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 6 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 (edytowane) @@stefan12, O co Ci chodzi ? Masz Diesla który mocą nie grzeszy, i podejrzewam że sam świadomie go wybrałeś. Teraz przedstawiasz swoją opinie tak jak byś potrzebował samochodu który ma 250Km i 650NM ... i że generalnie to wszyscy w Polsce jeżdżą samochodami z mocami powyżej 200KM i że konkurencja tylko takie sprzedaje ... Założę się że sprzedaż FXT w stosunku do całej oferty Subaru w Polsce sprzedaje się o 200% lepiej niż RS w Śkoda. Patrząc oczywiście nie na wielkość sprzedaży a na proporcje Edytowane 6 Listopada 2014 przez Fortis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sewa Opublikowano 6 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 Zapomnialem o tym 2.5 Czy ktos ma takiego Outbacka? Jak to dziala 'w realu' (przy pelnym zaladunku)? Na tym filmie nie wyglada zle: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 6 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 Przy pelnym obciazeniu juz nie jest tak fajnie... Wiekszosc wlascicieli OBK, wiekszosc czasu spedza w takim aucie sama lub z jenda jeszcze osoba, wobec czego 2.5i oferuje moc adekwatna do spokojnej jazdy po autostradzie, lup drogach miejskich/teren zabudowany... no i jest spokoj... wlasnie dlatego w US 2.5i sprzedaje sie najlepiej. Gdy jednak jedziemy na wyprawe, powiedzmy pudlo na dachu, 2 rowery, sprzet kempingowy, to taki OBK 2.5i wciaz daje rade, ale jest juz znacznie wolniej, i trzeba bardziej planowac manewry wyprzedzania. Wiadomo ze w 3.6 nie bedzie takich problemow... Osobiscie, bardzo przyjemnie wspominam nasze wycieczki w OBK - spokoj cisza i wygoda - porownujac do 2002 WRX, gdzie bylo glosno, tylek bolal, i byla radocha z jazdy po kretych drogach gorskich... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 6 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 (edytowane) Masz Diesla który mocą nie grzeszy, i podejrzewam że sam świadomie go wybrałeś. Teraz przedstawiasz swoją opinie tak jak byś potrzebował samochodu który ma 250Km i 650NM ... i że generalnie to wszyscy w Polsce jeżdżą samochodami z mocami powyżej 200KM Ja również obecnie mam Forka z niezbyt licznym stadem 150 koni, ale nie oznacza to, że zawsze tylko tego typu wersje silnikowe będą mnie ( a właściwie nas z żona interesowały). Muszę wręcz powiedzieć, że następne auto będzie na pewno dynamiczne - jeśli zostaniemy przy Forku to weźmiemy XT 2,0DIT, a jeżeli Outback, to tylko z silnikiem podobnej mocy co XT. wszyscy w Polsce jeżdżą samochodami z mocami powyżej 200KM No nie wszyscy, jednak kolejnym razem wybiorę auto stanowczo dynamiczne. Mam nadzieje, że Subaru w PL będzie miało takowe w ofercie. Edytowane 6 Listopada 2014 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B-52 Opublikowano 6 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 Zapomnialem o tym 2.5 Czy ktos ma takiego Outbacka? Jak to dziala 'w realu' (przy pelnym zaladunku)? Na tym filmie nie wyglada zle: Jakim cudem nie zwiększają się obroty, a samochód przyśpiesza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 6 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 (edytowane) @@mechanik, Nie marudź nie do końca mnie zrozumiałeś napisałem to w kontekście innego postu. @, - bo to Elektryk A Tak na Poważnie to CVT Edytowane 6 Listopada 2014 przez Fortis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B-52 Opublikowano 6 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 (edytowane) Nawet nie wiedziałem, że tak to działa . Osobiście, jako tradycjonalista wolę jednak, jak mi się zmienia . Edytowane 6 Listopada 2014 przez bartosz51 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piosar Opublikowano 6 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 "O pierwsze zdjęcie nowego OBK z europejskimi relingami. Super wygląda!" W us spec w relingach sa schowane rozkładane poprzeczki do montowania boxa, nart itp.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 6 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 W innym trybie działa bardziej "szarpiąco" jak DSG albo można łopatkami i tutaj mamy kilka "wirtualnych" przełożeń Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sewa Opublikowano 6 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 Przy pelnym obciazeniu juz nie jest tak fajnie... Wiekszosc wlascicieli OBK, wiekszosc czasu spedza w takim aucie sama lub z jenda jeszcze osoba, wobec czego 2.5i oferuje moc adekwatna do spokojnej jazdy po autostradzie, lup drogach miejskich/teren zabudowany... no i jest spokoj... wlasnie dlatego w US 2.5i sprzedaje sie najlepiej. Gdy jednak jedziemy na wyprawe, powiedzmy pudlo na dachu, 2 rowery, sprzet kempingowy, to taki OBK 2.5i wciaz daje rade, ale jest juz znacznie wolniej, i trzeba bardziej planowac manewry wyprzedzania. Wiadomo ze w 3.6 nie bedzie takich problemow... Osobiscie, bardzo przyjemnie wspominam nasze wycieczki w OBK - spokoj cisza i wygoda - porownujac do 2002 WRX, gdzie bylo glosno, tylek bolal, i byla radocha z jazdy po kretych drogach gorskich... Ok, dzieki Eryk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
canmaker Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 Kopalnia filmików z fajnymi samochodami http://www.youtube.com/channel/UCkNlok-TO43_Zlv7_29MvKw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stefan12 Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 (edytowane) @@stefan12, O co Ci chodzi ? Masz Diesla który mocą nie grzeszy, i podejrzewam że sam świadomie go wybrałeś. Teraz przedstawiasz swoją opinie tak jak byś potrzebował samochodu który ma 250Km i 650NM ... i że generalnie to wszyscy w Polsce jeżdżą samochodami z mocami powyżej 200KM i że konkurencja tylko takie sprzedaje ... Założę się że sprzedaż FXT w stosunku do całej oferty Subaru w Polsce sprzedaje się o 200% lepiej niż RS w Śkoda. Patrząc oczywiście nie na wielkość sprzedaży a na proporcje O którym dieslu mówisz? O Passacie 170KM z DSG? Bo to jest realnie auto z którego będę się przesiadał na nowe i Subaru jest rozważane. Forek, którego mam to auto dla domowników i nie jeżdżę nim na codzień. Trochę przesadziłeś z wmawianiem mi tych mocy. Czego szukam w Subaru? Osiągów nie gorszych niż te, które mam teraz w VW, nawet nie oczekuję osiągów jakie mogę mieć w Passacie 2015, bo moc tam będzie o 20KM i 50Nm wyższa niż obecnie. W SBD ich nie znajdę, choć i tak Subaru może zaoferować mi tylko 1 model - OBK SBD, w benzynie również tylko 1 model FXT, bo WRX i BRZ nie wchodzą w rachubę. Tu Subaru przypomina trochę Forda z pierwszym seryjnym samochodem - modelem T. Można było go kupić w dowolnym kolorze, pod warunkiem że był on czarny. Ale to było 100 lat temu. Edytowane 7 Listopada 2014 przez stefan12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 @@stefan12, powiem szczerze, że po moich doświadczeniach z motoryzacją Twoja wypowiedź w ogóle nie trzyma mi się kupy. Jak dla mnie nie czujesz samochodów i to wyjaśniałoby Twoje zdanie, również odnośnie pracy dsg. SBD przy małych prędkościach jest dynamiczniejszy od 170 TDI, choć ze względu na rodzaj napędu rzeczywiście tak tego nie odbierasz Natomiast w bezpośrednim porównaniu duże zaskoczenie . Jak widzę opinia, którą wyraziłeś na TF odnośnie CVT w Subaru również nie pochodzi z Twojego doświadczenia z tymi samochodami, ponieważ nie masz tego w swojej "stajni" Zgadzam się z Twoim zdaniem, że wybór w Subaru jest mały. Dla mnie również za mały. Ale na litość boską - nie bądź jak kobieta z PMS-em, której jeśli woda na herbatę się przypaliła, to cały dzień jest schrzaniony i wszyscy są wrogami Więcej obiektywizmu i zdania opartego na własnych doświadczeniach, a nie tylko testach i ogólnej opinii. Nie krzyczmy "ludzie, jedzcie odchody, Miliardy much nie mogą się mylić" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stefan12 Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 @sjak za to widzę, Ty czujesz samochody doskonale "SBD przy małych prędkościach jest dynamiczniejszy od 170 TDI" - ja nie ograniczam swoich manewrów wyprzedzania do prędkości 50km/h, a wręcz zapewniam Cię, że przy małych prędkościach nie wykonuję tego manewru, tak więc marna mi pociecha, że SBD jest królem startu, a przy setce łapie go "kolka". Moja opinia o CVT w SBD nie pochodzi z żadnych testów z prasy i ogólnych opinii, ale z mojego własnego doświadczenia jazdy tym samochodem. Owszem pracuje bardzo delikatnie, komfortowo, pewnie nie uświadczysz w niej żadnych szarpnięć jak w DSG, ale również nie uświadczysz wciśnięcia w fotel, jak potrzebujesz mocniej przyspieszyć. A to wciśnięcie w fotel to nie żaden bajer dla smarkaczy, a realnie dużo wyższe przyspieszenie, kiedy go potrzeba. I zaznaczam, że piszę o CVT ze 150KM SBD, a nie 2.0DiT z FXT bo to inna bajka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 FXT też nie wciska w fotel, tak jak można się spodziewać po "papierowych" danych. Superb tdi po chipie robi wrażenia znacznie szybszego, a w bezpośrednim porównaniu ogląda tylne światła. To co czujesz na plecach to nie wszystko. A niskie prędkości miałem na myśli do 140 Nie wiem jak Forek, Ale OBK'08 do tych prędkości odchodziło seryjnemu Superbowi tdi 170, choć odczucia były zupełnie inne. Potem rzeczywiście zostawało w tyle. I o tych FAKTACH piszę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stefan12 Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 Fakty są takie: VW 170KM DSG : 100-140km/h - 5s OBK SBD lineartronic 100-140km/h - 10s Porównujesz do Skody OBK z lineartronic czy manualem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się