Skocz do zawartości

Subaru Outback [BS] (MY15=>MY20)


atom75

Rekomendowane odpowiedzi

Przypomne że rozmawiamy o cenie Subaru Outback a nie Forester. Ale 10% już jest blisko 12% Przy skoku 10% ustawił byś się w kolejce?

 

jaka jest różnica w cenię między OBK 2.5NA a Dieslem ?

 

Diesel jest droższy zaledwie o 2000€ od wersji benzynowej co jest najmniejszą różnicą w całej polskiej ofercie Subaru i to mimo tego, że silnik benzynowy plasuje auto w ponad 5-cio krotnie wyższej opłacie akcyzowej (18,5% zamiast 3,6%) co musi mieć wpływ na cenę.

 

różnica 3 500 € --> 3500/34000*100% = 10% skok cenowy pomiędzy wersjami Platinium "taniego" 2.0i i "drogiego" 2.0 DIT

3,5 od 34 to jest 10.2% ;)

faktycznie już naprawiam mój "błąd"

 

różnica 3 500 € --> 3500/34000*100% ≈ 10% skok cenowy pomiędzy wersjami Platinium "taniego" 2.0i i "drogiego" 2.0 DIT

 

nawet z poprawionym moim straszliwym błędem nie zmienia to faktu, że różnica w cenie pomiędzy dieslem a atmosferyczną benzyną jest najniższa ze wszystkich Subaru właśnie dla Outbacka nie tyle procentowo co kwotowo bo to "zaledwie" 2000 €

 

co stanowi "tylko" 5,57103064067% wzrost ceny diesla w odniesieniu do ceny wersji benzynowej Atcive

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

jaka jest różnica w cenię między OBK 2.5NA a Dieslem ?

A jaka pomiedzy marchewką a  pietruszką?

 

Przypomne że rozmawiamy o Outbacku benzynowym 2.0DIT. 

Wystepuje on tylko w Chinach (domyslam się że pomimo wielu starań nikt nie znalazł gdzie indziej) i tylko w towarzystwie Outbacka 2.5i,

wiec tylko porownywanie ceny obu i tylko w Chiach ma sens.


 

 

różnica 3 500 € --> 3500/34000*100% ≈ 10% skok cenowy pomiędzy wersjami Platinium "taniego" 2.0i i "drogiego" 2.0 DIT nawet z poprawionym moim straszliwym błędem nie zmienia to faktu, że różnica w cenie pomiędzy dieslem a atmosferyczną benzyną jest najniższa ze wszystkich Subaru właśnie dla Outbacka nie tyle procentowo co kwotowo bo to "zaledwie" 2000 €

 

Nie 2 a 3,5 k euro, zobacz co sam napisales ;) 

 

Pomiedzy 10% a 10.2% istotnie różnica wielka nie jest.

Ale ja preferuje zapłacić 10% więcej.

Tobie bez różnicy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie 2 a 3,5 k euro, zobacz co sam napisales  
 

 

dobrze wiem co napisałem 

 

 

 

Forester 2.0 DIT Platinium - 37 500 €

Forester 2.0 i CVT Platinium - 34 000 €

różnica 3 500 € --> 3500/34000*100% = 10% skok cenowy pomiędzy wersjami Platinium "taniego" 2.0i i "drogiego" 2.0 DIT

 

 

 

 

faktycznie już naprawiam mój "błąd" różnica 3 500 € --> 3500/34000*100% ≈ 10% skok cenowy pomiędzy wersjami Platinium "taniego" 2.0i i "drogiego" 2.0 DIT
 

 

po czym dodaję

 

 

 

nawet z poprawionym moim straszliwym błędem nie zmienia to faktu, że różnica w cenie pomiędzy dieslem a atmosferyczną benzyną jest najniższa ze wszystkich Subaru właśnie dla Outbacka nie tyle procentowo co kwotowo bo to "zaledwie" 2000 € co stanowi "tylko" 5,57103064067% wzrost ceny diesla w odniesieniu do ceny wersji benzynowej Atcive
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie szacowanie na podstawie cennika z jednego kraju i przenoszenie na drugi przypomina wróżenie z fusów lub pytanie bacy o pogodę.

Bo jeśli chodzi o Austrię to na różnicę w cenie wpływa o wiele więcej czynników i nie ma żadnego prostego przełożenia z cennika z innego rynku.

 

I tak między FXT a najdroższym SBD CVT to 5.000€, a więc dwukrotnie większa niż w PL; między FXT a najtańszym SBD CVT to już 12.000€, a między 2.0i CVT a FXT sięga już 14.000€.

 

PS: a wracając do tematu, to choć obecna oferta średnio mi się podoba, to jednak wciż rozważam połączenie SBD i CVT w Outbacku, bądź Foresterze, gdyż oba występują w podobnej cenie.

Co do 2.0DIT, obecnie nie biorę pod uwagę, podatki skutecznie leczą z takich marzeń.

 

 

 

 

_____

Błędy w pisowni sponsoruje

iPhone + Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jeśli chodzi o Austrię to na różnicę w cenie wpływa o wiele więcej czynników i nie ma żadnego prostego przełożenia z cennika z innego rynku.

 

nie szacuje dla Austrii tylko dla Polski gdzie znam opłaty wpływające na cenę końcową, pewnie dałoby się to zrobić dla cen austriackich znając czynniki ustawowe wpływające na cenę

I tak między FXT a najdroższym SBD CVT to 5.000€, a więc dwukrotnie większa niż w PL; między FXT a najtańszym SBD CVT to już 12.000€, a między 2.0i CVT a FXT sięga już 14.000€.

 

wiesz dobrze ze masz w cenie opłatę za emisyjność auta, do tego ja porównuję takie same wersje wyposażenia aut o różnych silnikach w kraju w którym nie ma "opłaty ekologicznej" za emisyjność silnika, jest tylko akcyza (jednakowa dla aut z silnikiem do 2dm3 i powyzej 2 dm3)

oraz cło i VAT

 

mając cenę np. OBK Diesel i ceny Forestera XT (DIT) vs. Forester Diesel w takiej samej specyfikacji wyposażenia można przyjąć, że podobnie cena mogłaby się kształtować dla ceny OBK z DIT przyjmując zmianę tylko silnika a nie wersji wyposażenia

 

 

z racji, że raczej nie jestem w gronie potencjalnych klientów OBK to ze swojej strony kończę to dyskusję

cenę interesującego mnie auta trafiłem i to mnie cieszy ;-)

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ketivv, zauważ, że rynek w Polsce jest tylko częścią całego rynku europejskiego, gdzie właśnie kalkulacja ceny/opłat/podatków nie wygląda tak optymistycznie, dlatego myślę, że FHI bierze Europę pod uwagę jako całość, stąd wprowadzenie OBK 2.0DIT dla EU się po prostu nie kalkuluje. 

 

W Twojej "prognozie" na rynek polski bierzesz pod uwagę ceny brutto, z tym, że dla podatków w innych krajach należy je doliczyć do ceny netto pojazdu i to one ostatecznie windują cenę do pułapu, w którym cenę trudno nazwać konkurencyjną. I chyba właśnie dlatego na rynku EU nie ma tego, czego by się chciało.

 

PS: poczekamy :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie tak jest jak piszesz. FJH nie bedzie homlogowalo OBK 2 DIT dla 50 sztuk sprzedanch w polsce a 200 w calej Europie. Bo jezeli by bylo inaczej to bylby w ofercie.

 

Dokładnie. Ciekawe jakie są koszty homologacji nowej wersji silnikowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

a OBK 3.6 to gdyby był w UE (nie będzie) to jaka byłaby cena w Polsce , zakładając , że OBK 3.6 nie ma w Chinach...

Ale jest w Emiratach, ktoś pisał ze produkowany w Japonii i jest w US z Indiany.

Z powodów które już wymieniałem ten z Indiany nie wchodzi w rachubę, więc trzeba sprawdzić ceny w Emiratach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceny w emiratach:

 

OUTBACK 2.5i CVT 15-----  96,000 zł

OUTBACK 2.5i-S S/R LTHR CVT 15------ 112,000 zł

OUTBACK 3.6R-S S/R LTHR CVT 15------  123,000 zł 

 

Komuś potrzeba, to zapraszam na zakupy :)

Edytowane przez sapa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

To wyjdzie po cle, akcyzie i VAT tylko jakieś 7.000 zł drożej niż u nas.

No, jeszcze transport, karta pojazdu.

Dojdzie kwestia homologacji.

Oraz braku gwarancji.

 

No ale niech tam - kto bogatemu zabroni :)

 

Pozdrowieniam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceny w emiratach:

 

OUTBACK 2.5i CVT 15-----  96,000 zł

 

OUTBACK 2.5i-S S/R LTHR CVT 15------ 112,000 zł

 

OUTBACK 3.6R-S S/R LTHR CVT 15------  123,000 zł 

 

Komuś potrzeba, to zapraszam na zakupy :)

No to podobnie jak te z Indiany (3.6) , tyle ze one sie do jazdy w europie nie nadaja.

 

Transport - to jest raptem 6.2kkm. Pewnie wyjdzie prawie 7kkm.

Wycieczka po niezłych drogach, przez ciekawe miejsca/krainy....  

Edytowane przez TyrTyr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Transport - to jest raptem 6.2kkm. Pewnie wyjdzie prawie 7kkm.

 

Nie polecam przy obecnej sytuacji geopolitycznej w regionie jechac na kołach z emiratow. 

Transport to 1700€ do Bremen w kontenerze. 

 

 

 

To wyjdzie po cle, akcyzie i VAT tylko jakieś 7.000 zł drożej niż u nas

 

Nie wiedziałem, że można w Polsce nabyć OUTBACK 3.6R  CVT 2015. 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu? nie chce mi się szukac cytatow, ale ton jest bardzo negatywny.

Zawiecha zestrojona dla amerykanów = nie do przyjęcia w europie.

Wnętrze wykończone po amerykańsku = nie do przyjęcia w europie.

Za wiele akcesorów które w europie uważa się za standard, tam trzeba doplacić.

Np. takie kamuflowanie bagażu przed złodziejem kosztuje dodatkowo, chyba ~800 zlotych....

i tak dalej...

Nawet tam zainstalowali na dachu obrzydliwe relingi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja geopolityczna nigdy nie jest/będzie idealna  ;)

Masz obawy co do przejazdu przez Mosul?

Tam już nie ma amerykanów, powinno być spokojnie.

Może trzeba sie przyzwyczajac do nowego....  ;)


Byłbym zapomniał.

Muszę poważnie zrewidować swoją opinie o Outbacku.

Przepaliała się następna żarowka.

I już nie wiem czy pomimo, czy może dlatego że Made in Germany.

 

Jak tu wierzyc w słynne "dobre, lepsze, niemieckie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...