TyrTyr Opublikowano 27 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 różnica 3 500 € --> 3500/34000*100% = 10% skok cenowy pomiędzy wersjami Platinium "taniego" 2.0i i "drogiego" 2.0 DIT 3,5 od 34 to jest 10.2% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 28 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2015 (edytowane) Przypomne że rozmawiamy o cenie Subaru Outback a nie Forester. Ale 10% już jest blisko 12% Przy skoku 10% ustawił byś się w kolejce? jaka jest różnica w cenię między OBK 2.5NA a Dieslem ? Diesel jest droższy zaledwie o 2000€ od wersji benzynowej co jest najmniejszą różnicą w całej polskiej ofercie Subaru i to mimo tego, że silnik benzynowy plasuje auto w ponad 5-cio krotnie wyższej opłacie akcyzowej (18,5% zamiast 3,6%) co musi mieć wpływ na cenę. różnica 3 500 € --> 3500/34000*100% = 10% skok cenowy pomiędzy wersjami Platinium "taniego" 2.0i i "drogiego" 2.0 DIT 3,5 od 34 to jest 10.2% faktycznie już naprawiam mój "błąd" różnica 3 500 € --> 3500/34000*100% ≈ 10% skok cenowy pomiędzy wersjami Platinium "taniego" 2.0i i "drogiego" 2.0 DIT nawet z poprawionym moim straszliwym błędem nie zmienia to faktu, że różnica w cenie pomiędzy dieslem a atmosferyczną benzyną jest najniższa ze wszystkich Subaru właśnie dla Outbacka nie tyle procentowo co kwotowo bo to "zaledwie" 2000 € co stanowi "tylko" 5,57103064067% wzrost ceny diesla w odniesieniu do ceny wersji benzynowej Atcive Edytowane 28 Maja 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 28 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2015 jaka jest różnica w cenię między OBK 2.5NA a Dieslem ? A jaka pomiedzy marchewką a pietruszką? Przypomne że rozmawiamy o Outbacku benzynowym 2.0DIT. Wystepuje on tylko w Chinach (domyslam się że pomimo wielu starań nikt nie znalazł gdzie indziej) i tylko w towarzystwie Outbacka 2.5i, wiec tylko porownywanie ceny obu i tylko w Chiach ma sens. różnica 3 500 € --> 3500/34000*100% ≈ 10% skok cenowy pomiędzy wersjami Platinium "taniego" 2.0i i "drogiego" 2.0 DIT nawet z poprawionym moim straszliwym błędem nie zmienia to faktu, że różnica w cenie pomiędzy dieslem a atmosferyczną benzyną jest najniższa ze wszystkich Subaru właśnie dla Outbacka nie tyle procentowo co kwotowo bo to "zaledwie" 2000 € Nie 2 a 3,5 k euro, zobacz co sam napisales Pomiedzy 10% a 10.2% istotnie różnica wielka nie jest. Ale ja preferuje zapłacić 10% więcej. Tobie bez różnicy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 28 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2015 Nie 2 a 3,5 k euro, zobacz co sam napisales dobrze wiem co napisałem Forester 2.0 DIT Platinium - 37 500 €Forester 2.0 i CVT Platinium - 34 000 € różnica 3 500 € --> 3500/34000*100% = 10% skok cenowy pomiędzy wersjami Platinium "taniego" 2.0i i "drogiego" 2.0 DIT faktycznie już naprawiam mój "błąd" różnica 3 500 € --> 3500/34000*100% ≈ 10% skok cenowy pomiędzy wersjami Platinium "taniego" 2.0i i "drogiego" 2.0 DIT po czym dodaję nawet z poprawionym moim straszliwym błędem nie zmienia to faktu, że różnica w cenie pomiędzy dieslem a atmosferyczną benzyną jest najniższa ze wszystkich Subaru właśnie dla Outbacka nie tyle procentowo co kwotowo bo to "zaledwie" 2000 € co stanowi "tylko" 5,57103064067% wzrost ceny diesla w odniesieniu do ceny wersji benzynowej Atcive Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 28 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2015 Takie szacowanie na podstawie cennika z jednego kraju i przenoszenie na drugi przypomina wróżenie z fusów lub pytanie bacy o pogodę. Bo jeśli chodzi o Austrię to na różnicę w cenie wpływa o wiele więcej czynników i nie ma żadnego prostego przełożenia z cennika z innego rynku. I tak między FXT a najdroższym SBD CVT to 5.000€, a więc dwukrotnie większa niż w PL; między FXT a najtańszym SBD CVT to już 12.000€, a między 2.0i CVT a FXT sięga już 14.000€. PS: a wracając do tematu, to choć obecna oferta średnio mi się podoba, to jednak wciż rozważam połączenie SBD i CVT w Outbacku, bądź Foresterze, gdyż oba występują w podobnej cenie. Co do 2.0DIT, obecnie nie biorę pod uwagę, podatki skutecznie leczą z takich marzeń. _____ Błędy w pisowni sponsoruje iPhone + Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 29 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2015 (edytowane) Bo jeśli chodzi o Austrię to na różnicę w cenie wpływa o wiele więcej czynników i nie ma żadnego prostego przełożenia z cennika z innego rynku. nie szacuje dla Austrii tylko dla Polski gdzie znam opłaty wpływające na cenę końcową, pewnie dałoby się to zrobić dla cen austriackich znając czynniki ustawowe wpływające na cenę I tak między FXT a najdroższym SBD CVT to 5.000€, a więc dwukrotnie większa niż w PL; między FXT a najtańszym SBD CVT to już 12.000€, a między 2.0i CVT a FXT sięga już 14.000€. wiesz dobrze ze masz w cenie opłatę za emisyjność auta, do tego ja porównuję takie same wersje wyposażenia aut o różnych silnikach w kraju w którym nie ma "opłaty ekologicznej" za emisyjność silnika, jest tylko akcyza (jednakowa dla aut z silnikiem do 2dm3 i powyzej 2 dm3) oraz cło i VAT mając cenę np. OBK Diesel i ceny Forestera XT (DIT) vs. Forester Diesel w takiej samej specyfikacji wyposażenia można przyjąć, że podobnie cena mogłaby się kształtować dla ceny OBK z DIT przyjmując zmianę tylko silnika a nie wersji wyposażenia z racji, że raczej nie jestem w gronie potencjalnych klientów OBK to ze swojej strony kończę to dyskusję cenę interesującego mnie auta trafiłem i to mnie cieszy ;-) Edytowane 29 Maja 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 29 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2015 Ketivv, zauważ, że rynek w Polsce jest tylko częścią całego rynku europejskiego, gdzie właśnie kalkulacja ceny/opłat/podatków nie wygląda tak optymistycznie, dlatego myślę, że FHI bierze Europę pod uwagę jako całość, stąd wprowadzenie OBK 2.0DIT dla EU się po prostu nie kalkuluje. W Twojej "prognozie" na rynek polski bierzesz pod uwagę ceny brutto, z tym, że dla podatków w innych krajach należy je doliczyć do ceny netto pojazdu i to one ostatecznie windują cenę do pułapu, w którym cenę trudno nazwać konkurencyjną. I chyba właśnie dlatego na rynku EU nie ma tego, czego by się chciało. PS: poczekamy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 29 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2015 dokladnie tak jest jak piszesz. FJH nie bedzie homlogowalo OBK 2 DIT dla 50 sztuk sprzedanch w polsce a 200 w calej Europie. Bo jezeli by bylo inaczej to bylby w ofercie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 29 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2015 (edytowane) PS: poczekamy a trochę czasu mamy to zapytam a OBK 3.6 to gdyby był w UE (nie będzie) to jaka byłaby cena w Polsce , zakładając , że OBK 3.6 nie ma w Chinach... Edytowane 29 Maja 2015 przez Andrzej Koper Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 29 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2015 dokladnie tak jest jak piszesz. FJH nie bedzie homlogowalo OBK 2 DIT dla 50 sztuk sprzedanch w polsce a 200 w calej Europie. Bo jezeli by bylo inaczej to bylby w ofercie. Dokładnie. Ciekawe jakie są koszty homologacji nowej wersji silnikowej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiji Opublikowano 29 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2015 (edytowane) http://www.thetruthaboutcars.com/2013/12/how-much-does-homologation-really-cost/ Edytowane 29 Maja 2015 przez Fiji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 29 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2015 a OBK 3.6 to gdyby był w UE (nie będzie) to jaka byłaby cena w Polsce , zakładając , że OBK 3.6 nie ma w Chinach... Ale jest w Emiratach, ktoś pisał ze produkowany w Japonii i jest w US z Indiany. Z powodów które już wymieniałem ten z Indiany nie wchodzi w rachubę, więc trzeba sprawdzić ceny w Emiratach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sapa Opublikowano 30 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 (edytowane) Ceny w emiratach: OUTBACK 2.5i CVT 15----- 96,000 złOUTBACK 2.5i-S S/R LTHR CVT 15------ 112,000 złOUTBACK 3.6R-S S/R LTHR CVT 15------ 123,000 zł Komuś potrzeba, to zapraszam na zakupy Edytowane 30 Maja 2015 przez sapa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 30 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 + clo + akcyza + VAT ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sapa Opublikowano 30 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 (edytowane) + clo + akcyza + VAT ... Plus transport Edytowane 30 Maja 2015 przez sapa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 30 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 o to to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sapa Opublikowano 30 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 ale jak ktos bardzo chce, to jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 30 Maja 2015 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 To wyjdzie po cle, akcyzie i VAT tylko jakieś 7.000 zł drożej niż u nas. No, jeszcze transport, karta pojazdu. Dojdzie kwestia homologacji. Oraz braku gwarancji. No ale niech tam - kto bogatemu zabroni Pozdrowieniam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 30 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 No ale tam maja 3.6... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 30 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 (edytowane) Ceny w emiratach: OUTBACK 2.5i CVT 15----- 96,000 zł OUTBACK 2.5i-S S/R LTHR CVT 15------ 112,000 zł OUTBACK 3.6R-S S/R LTHR CVT 15------ 123,000 zł Komuś potrzeba, to zapraszam na zakupy No to podobnie jak te z Indiany (3.6) , tyle ze one sie do jazdy w europie nie nadaja. Transport - to jest raptem 6.2kkm. Pewnie wyjdzie prawie 7kkm. Wycieczka po niezłych drogach, przez ciekawe miejsca/krainy.... Edytowane 30 Maja 2015 przez TyrTyr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B-52 Opublikowano 30 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 Czemu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sapa Opublikowano 30 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 Transport - to jest raptem 6.2kkm. Pewnie wyjdzie prawie 7kkm. Nie polecam przy obecnej sytuacji geopolitycznej w regionie jechac na kołach z emiratow. Transport to 1700€ do Bremen w kontenerze. To wyjdzie po cle, akcyzie i VAT tylko jakieś 7.000 zł drożej niż u nas Nie wiedziałem, że można w Polsce nabyć OUTBACK 3.6R CVT 2015. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 30 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 Czemu? nie chce mi się szukac cytatow, ale ton jest bardzo negatywny. Zawiecha zestrojona dla amerykanów = nie do przyjęcia w europie. Wnętrze wykończone po amerykańsku = nie do przyjęcia w europie. Za wiele akcesorów które w europie uważa się za standard, tam trzeba doplacić. Np. takie kamuflowanie bagażu przed złodziejem kosztuje dodatkowo, chyba ~800 zlotych.... i tak dalej... Nawet tam zainstalowali na dachu obrzydliwe relingi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sapa Opublikowano 30 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 (edytowane) W sumie jeszcze 2 małe szczegóły, brak TPMS i klima nabita R134 A - mówie o wersji na Emiraty. Edytowane 30 Maja 2015 przez sapa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 30 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 Sytuacja geopolityczna nigdy nie jest/będzie idealna Masz obawy co do przejazdu przez Mosul? Tam już nie ma amerykanów, powinno być spokojnie. Może trzeba sie przyzwyczajac do nowego.... Byłbym zapomniał. Muszę poważnie zrewidować swoją opinie o Outbacku. Przepaliała się następna żarowka. I już nie wiem czy pomimo, czy może dlatego że Made in Germany. Jak tu wierzyc w słynne "dobre, lepsze, niemieckie" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się