Skocz do zawartości

Subaru Outback [BS] (MY15=>MY20)


atom75

Rekomendowane odpowiedzi

 

Inna rzecz mnie w specyfikacji zmartwiła. Prędkość maksymalna diesla z cvt 192 km/h, to strasznie mało. Nie chodzi o bicie rekordów prędkości, ale jadąc 160km/h, a nie ma co ściemniać, na autostradzie nawet w PL tyle się jedzie, autem które ma prędkość maksymalna ok 240 to jest cicho i spokojnie. Jadąc autem które ma maksymalnie 190 to już mniej cicho.

Ja widzę to troszkę inaczej. Przy prędkościach autostradowych auto z Vmax około 190 zachowuje się już mało przyjemnie, mozolnie przyspiesza. Mój Forek nie uważam aby był głośny (zwłaszcza przy jego oporach aerodynamicznych), nawet w porównaniu z poprzednim autem, Civicem 1,8 jest cichszy przy porównywalnych prędkościach. Jednak wszelkie zwiększanie prędkości powyżej 150km/h zaczyna być już osiągane z wysiłkiem. Dlatego uważam zapas mocy za dużą zaletę. Ponadto jadąc na autostradzie przykładowo 180km/h w aucie o vmax190km/h ocieramy się już o kres możliwości samochodu, a nie jest to przyjemne ani dla kierowcy ani dla auta/silnika.

Dlatego, na autostradę, dobre są duże silniki :) Przy 190km/h mam ok 4k RPM, cicho może nie jest, ale da się tak jechać przez dłuższy czas bez utraty komfortu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dlatego, na autostradę, dobre są duże silniki :) Przy 190km/h mam ok 4k RPM, cicho może nie jest, ale da się tak jechać przez dłuższy czas bez utraty komfortu :)

Przez dłuższy czas to już niekoniecznie - trzeba zatankować :). I to nie tylko H6 - przy 190 każde auto pali jak smok...

Wydaje mi się też, że przy tych prędkościach na naszych dwupasmowych autostradach trudno o komfort, bo co chwilę ktoś zajeżdża drogę na lewym pasie - jak nie tir to ktoś, kto jedzie normalne 130-150 i trzeba hamować.

Generalnie jazda w normalnych naszych warunkach autostradowych powyżej 180 wymaga dużo skupienia i komfortowa nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dlatego, na autostradę, dobre są duże silniki :) Przy 190km/h mam ok 4k RPM, cicho może nie jest, ale da się tak jechać przez dłuższy czas bez utraty komfortu :)

Przez dłuższy czas to już niekoniecznie - trzeba zatankować :). I to nie tylko H6 - przy 190 każde auto pali jak smok...

Wydaje mi się też, że przy tych prędkościach na naszych dwupasmowych autostradach trudno o komfort, bo co chwilę ktoś zajeżdża drogę na lewym pasie - jak nie tir to ktoś, kto jedzie normalne 130-150 i trzeba hamować.

Generalnie jazda w normalnych naszych warunkach autostradowych powyżej 180 wymaga dużo skupienia i komfortowa nie jest.

Przy 190 daleko się nie dojedzie ale źle nie jest, pali jakieś 12-14 na sto ;) Nie mówimy o Polsce, bo to nielegalne ;)

 

Brak komfortu o którym piszesz to coś niezależnego od auta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Przy 190 daleko się nie dojedzie ale źle nie jest, pali jakieś 12-14 na sto ;)

Nie chcę wszczynać odwiecznej dyskusji w temacie spalania, ale moje doświadczenia są jednak "ciut" wyższe... B)

 

 

Brak komfortu, o którym piszesz to coś niezależnego od auta :)

Oczywiście, choć jednak 180 w Forku a w Legacu to jednak cuś inne, nie wspominając o innych klasach aut.

Z tej perspektywy, a z tej w szczególności

 

Nie mówimy o Polsce, bo to nielegalne ;)
uważam jednak, że brak dużego silnika w nowym OBK na naszych autostradach i ekspresówkach doskwierać będzie umiarkowanie.

Dyskomfort może wynikać ze świadomości że silnik pracuje wysoko i że może cierpi, szczególnie jeśli wyciszenie takie sobie i wysiłek słychać, ale generalnie OBK, myślę że nowy również, nawet H6 nie jest autem stworzonym do bardzo szybkiej jazdy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Przy 190 daleko się nie dojedzie ale źle nie jest, pali jakieś 12-14 na sto ;)

Nie chcę wszczynać odwiecznej dyskusji w temacie spalania, ale moje doświadczenia są jednak "ciut" wyższe... B)

Brak komfortu, o którym piszesz to coś niezależnego od auta :)

Oczywiście, choć jednak 180 w Forku a w Legacu to jednak cuś inne, nie wspominając o innych klasach aut.

Z tej perspektywy, a z tej w szczególności

Nie mówimy o Polsce, bo to nielegalne ;)

uważam jednak, że brak dużego silnika w nowym OBK na naszych autostradach i ekspresówkach doskwierać będzie umiarkowanie.

Dyskomfort może wynikać ze świadomości że silnik pracuje wysoko i że może cierpi, szczególnie jeśli wyciszenie takie sobie i wysiłek słychać, ale generalnie OBK, myślę że nowy również, nawet H6 nie jest autem stworzonym do bardzo szybkiej jazdy...

Zgadzam się w każdym z punktów :) Ze spaleniem jest jak z pewną częścią ciała - każdy ma swoje ;)

 

Co do OBK to podoba mi się kierunek w którym poszło Subaru. Nie wiem, może się starzeję ;) Oczywiście, że OBK H6 nie jest autem do b. szybkiej jazdy - tu Subaru ma inne propozycje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

H6 12-14 przy 190 km/h ? Czyli okolice nowoczesnego 3 litrowego turbo diesla. Niezła fantazja :)


 

 

Przy 190 daleko się nie dojedzie ale źle nie jest, pali jakieś 12-14 na sto ;)

Nie chcę wszczynać odwiecznej dyskusji w temacie spalania, ale moje doświadczenia są jednak "ciut" wyższe... B)

Brak komfortu, o którym piszesz to coś niezależnego od auta :)

Oczywiście, choć jednak 180 w Forku a w Legacu to jednak cuś inne, nie wspominając o innych klasach aut.
Z tej perspektywy, a z tej w szczególności

Nie mówimy o Polsce, bo to nielegalne ;)

uważam jednak, że brak dużego silnika w nowym OBK na naszych autostradach i ekspresówkach doskwierać będzie umiarkowanie.
Dyskomfort może wynikać ze świadomości że silnik pracuje wysoko i że może cierpi, szczególnie jeśli wyciszenie takie sobie i wysiłek słychać, ale generalnie OBK, myślę że nowy również, nawet H6 nie jest autem stworzonym do bardzo szybkiej jazdy...

Zgadzam się w każdym z punktów :) Ze spaleniem jest jak z pewną częścią ciała - każdy ma swoje ;)

Co do OBK to podoba mi się kierunek w którym poszło Subaru. Nie wiem, może się starzeję ;) Oczywiście, że OBK H6 nie jest autem do b. szybkiej jazdy - tu Subaru ma inne propozycje :)

 

Subaru nie ma żadnej propozycji do szybkiej jazdy ( >180 km/h) na długich dystansach autostradowych. Proponuję wątek o aucie na autostrady gdzie Carfit wyjaśnił  co i jak.

W skrócie: gruby diesel (3 litry BMW/Mercedes) lub pancerna benzyna jak 2.5 turbo Forda (tylko tutaj tankowanie co 300 km). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ze spaleniem jest jak z pewną częścią ciała - każdy ma swoje ;)

Ja myślę, że tu akurat to kwestia aerodynamiki. OBK czy aktualny czy nowy bliżej ma aerodynamiką do Forestera. Twój Legacy to jednak znacznie bardziej smukłe auto...

Mi też się bardzo podoba nowy OBK a liczę przede wszystkim na dopracowanie tych szczegółów, które w moim nie zachwycają, a jest ich trochę, mimo że ogólnie auto jest świetne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ze spaleniem jest jak z pewną częścią ciała - każdy ma swoje ;)

Ja myślę, że tu akurat to kwestia aerodynamiki. OBK czy aktualny czy nowy bliżej ma aerodynamiką do Forestera. Twój Legacy to jednak znacznie bardziej smukłe auto...

Mi też się bardzo podoba nowy OBK a liczę przede wszystkim na dopracowanie tych szczegółów, które w moim nie zachwycają, a jest ich trochę, mimo że ogólnie auto jest świetne.

 

 

Z tą smukłością to prawda :) Ja, jak będzie tylko można, wybiorę się do ASO zobaczyć EyeSight w akcji :) Dodatkowo, po jeździe FXT stwierdziłem, że CVT to nie jest zły pomysł i chętnie zobaczyłbym jak się rusza 2.5i CVT :)

 

A tak zupełnie przy okazji, fajnie by było, gdyby Subaru oferowało taki: http://www.volvocars.com/us/cars/overseas-delivery program u siebie :) W sumie i tak, trzeba czekać aż samochód przypłynie z Japonii :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zażyczyłem sobie Outbacka 2,5 CVT jako auto zastępcze na czas wymiany zderzaka w mojej XV - jakaś sierota mi go załatwiła na parkingu :(

Nie miałem przekonania do CVT, kiedy kupowałem XV, choć bardzo zależało mi wtedy na benzynie z manualem, ale w AT była niedostępna.

 

Zaznaczam, że naczytałem się na forum i na różnych portalach o zaletach połączenia SBD i CVT, dlatego pilnie śledzę ten wątek i postanowiłem się na własnej skórze przekonać, jak to ustrojstwo działa. Nawet jeśli będę miał okazję pojeździć benzyną, zawsze będę miał jakieś rozeznanie i wspólny temat do rozmowy w gronie osób doświadczonych w tej sprawie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zażyczyłem sobie Outbacka 2,5 CVT j

 

dobre podejście....

 

 

 

Zaznaczam, że naczytałem się na forum i na różnych portalach o zaletach połączenia SBD i CVT, dlatego pilnie śledzę ten wątek i postanowiłem się na własnej skórze przekonać, jak to ustrojstwo działa. Nawet jeśli będę miał okazję pojeździć benzyną, zawsze będę miał jakieś rozeznanie i wspólny temat do rozmowy w gronie osób doświadczonych w tej sprawie.

 

SBD a 2.5 N/A to dwa różne światy......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

H6 12-14 przy 190 km/h ? Czyli okolice nowoczesnego 3 litrowego turbo diesla. Niezła fantazja

 

 

 

Subaru nie ma żadnej propozycji do szybkiej jazdy ( >180 km/h) na długich dystansach autostradowych.

 

 

Jesli mowimy o spalaniu srednim to moje Spec.B wlasnie mniej wiecej tyle spalalo. A trase Monachium-Zgorzelec pokonywalem regularnie z takimi wlasnie predkosciami. Srednie oko 12, dopiero jak sie bardzo spieszylo i predkosci wzrastaly do 250 to wtedy troche żłopał, ale biorac pod uwage kilka ograniczen predkosci itd, srednio wtedy wychodzilo moze 16...

 

Nawet caly dzien w Kielcach na SJS zaowocowal co najwyzej 18litrow/100km

 

Wiec moze z aktualnie dostepnych w EU zaden Subarak sie nie nadaje, ale Legacy BL/BP jak najbardziej :)

 

PS z tego co wlasnie wyczytalem, to Legacy 2015 (niedostepne u nas) ma wspolczynnik oporu powietrza 0,29 co jest bardzo dobrym rezultatem. Ale i tak nie pokonuje BL/BP, ktore mialo 0,28 ;)

Edytowane przez Than_Junior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spalanie jest zalezne od cw owszem ale tez powierzchni czolowej, masy i tak naprawde rosnie w v² . Troche sie bawilem kiedys silnikami na hamowni w Ingolstadt i wiem ze silnik przy maxymalnym obciazeniu potrafi i 25 l/100 km wciagnac te 16l/100 km to pewnie przy sredniej 170 km/h. Przy 250 musi wypic powyzej 20 l/100km. Ciagle sa tu mylone pojecia sredniej i maxymalnej predkosci.

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Adam12, @@haubi65, tak wlasnie jest, dlatego ja zawsze podkreslam, ze nie chodzi o stala jazde z podana predkoscia tylko o warunki realne (czyt. jak mogę to jadę tyle, ale bywają też ograniczenia).

 

Utworzyłem nowy wątek odnośnie aerodynamiki w technicznym ogólnym - skoro masz w tym doświadczenie to zapraszam tam do dyskusji :)

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/77637-wsp%C3%B3%C5%82czynnik-oporu-powietrza-dla-poszczeg%C3%B3lnych-modeli/#entry2189354 

Edytowane przez Than_Junior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spalanie jest zalezne od cw owszem ale tez powierzchni czolowej, masy i tak naprawde rosnie w v² . Troche sie bawilem kiedys silnikami na hamowni w Ingolstadt i wiem ze silnik przy maxymalnym obciazeniu potrafi i 25 l/100 km wciagnac te 16l/100 km to pewnie przy sredniej 170 km/h. Przy 250 musi wypic powyzej 20 l/100km. Ciagle sa tu mylone pojecia sredniej i maxymalnej predkosci.

 

Mały OT.

Jakiś czas temu jechałem z Wawy do Wrocka Imprezą 2.0N/A. Bardzo mi się spieszyło i jeden bak nie wystarczył :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich obserwacji, to typ czy rodzaj ma mały wpływ na spalanie na autostradzie. Liczy się prędkość i wielkość auta, minivanz małym silnikiem sapli więcej nuż limuzyna z duży, jeśli porównamy przy stałej prędkości. Na A4 czym by nie jechał, przy moim stylu jazdy czyli 140 +/- 20 km/h, z tym ze raczej plus, czasem 180km/h wszystkie auta palą w okolicach 9,5-10,5 litra. Z jednym wyjątkiem, diesle palą mniej, to fakt, i to ze 2 litry mniej. Stąd raczej bym diesla kupował, tylko ta prędkość maksymalna. Muszę się tym gdzieś najpierw przejechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...