Skocz do zawartości

Żywotność silnika 2,5 STI - żenujący temat


Jacky X

Rekomendowane odpowiedzi

@Carfit

A mógłbyś się odnieść do mojego poprzedniego postu ? Jaki silnik warto włożyć do Hawka do zastosowań amatorskiego sportu tak aby był on żywotny a jednocześnie nie był kosztowny w serwisowaniu. Moc nie jest priorytetem, jakieś marne 300KM lub coś koło tego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomek ma 2.5t forka, i 220kkm nawalone bez remontu. Ja swoim do remontu zrobiłem 50000 mil. Na peknietej uszczelce 10000 mil, a remont z konieczności, bo przy odcinie zamiast 4, dwa się zapielo:-)

 

Sory za mnogość, taki net:-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja Impreza WRX 06 przebieg zbliża się 80k km, całkowicie forumowa poprzedni właściciel wymienił UPG profilaktycznie i szpilki przy 35k km, olej co 7,5k km aktualnie Motul 300V 5W40. Mapa zmieniona 260/414 Pb98. Przeze mnie nie upalane, ale zastanawiam się na co w przyszłości będzie trzeba wyłożyć oszczędności. :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UPG :D. Moja też była nie upalana i od początku forumowa, a upg wywaliło przy 100k. Sam nie mogłem uwierzyć.. Drugą podstawową wymianą jest smok olejowy i generalnie jeśli nie upalasz, tylko powiedzmy, jeździsz dynamicznie, to 2.5 w miare daje rade...

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje ze profilaktyka UPG i szpilek ARP uchroni mnie od konkretnej UPG :D Co do upalania nie upalam bo nie umiem :] Raz bylem na torze koło siebie i było więcej normalnej jazdy i poznawania samochodu. Dynamicznie czasem. Jedynie co mam teraz do zrobienia klocki tył bo w lewym tylnym kole się skończył :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje ze profilaktyka UPG i szpilek ARP uchroni mnie od konkretnej UPG :D Co do upalania nie upalam bo nie umiem :] Raz bylem na torze koło siebie i było więcej normalnej jazdy i poznawania samochodu. Dynamicznie czasem. Jedynie co mam teraz do zrobienia klocki tył bo w lewym tylnym kole się skończył :/

Nie uchroni... przy upalanym stylu jazdy, co około 30 tys km można się liczyć z podobną awarią. Tak mówią mądrzejsi. Ale jak jest naprawdę...... Mój ma już 58.000 i spokój. Tyle, że ja do przedszkola głównie jeżdżę. A na półce i rozrząd i szpilki i uszczelki sobie obok książek leżą.......

Edytowane przez marcinwrxsti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subaru seryjne nielubi np.

Nie lubi pb95 ( szczegulnie przy ciężkiej nodze kierownika)

A ja mam zupełnie inne odczucia. Jeżdżę cały czas na 95 Forkiem, bo w S-Turbo (fakt, że to silnik 2.0), co zalałem 98 to sondę lambda szlag trafiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

nieco trwało ale się udało, wymienione UPG ze wszytskim co potrzebne, całe kompletne sprzęgło, uszczelki na kolektorze, oleje,płyny przy 65tyś mil to będzie 104tyś km

do tego cała reszta po dzwonie i jest git :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...

czy problemy EJ257 występują też przy seryjnych: wydechu i programie?

 

zastanawiam się czy przy ustawieniu na 300KM / 400Nm można oczekiwać dłuższej niezawdoności 

 

chciałbym to włożyć do rajdówki, żeby mieć lepszy dół i przebieg momentu niż w EJ207

dodatkowo te silniki są młodsze,latwiej dostępne i chyba tańsze niż EJ207 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

czy problemy EJ257 występują też przy seryjnych: wydechu i programie?

Występują.

 

 

zastanawiam się czy przy ustawieniu na 300KM / 400Nm można oczekiwać dłuższej niezawdoności 

Można,ale ........ ;) 

Wszytko zależy od staranności złożenia silnika,zastosowanych gratów,sposobu użytkowania i łutu szczęścia. ;)

Przy remapie na 300KM z lekkim plusikiem,to prawie seryjna moc,ale niutków to raczej więcej wypluje,przy odpowiednich modyfikacjach silnika,układu chłodzenia i dobrej mapie,istnieją realne szanse,że silnik pożyje dłużej.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sportowy termostat,chłodnica o większej wydajności i pojemności,wentylatory chłodnicy z przełącznikiem do stałej pracy przy upalaniu.

u mnie w ej207 300/400 po założeniu chłodnicy oleju nie ma problemów z chłodzeniem, olej dochodzi czasem do 100 stopni

jedyne co się czasem zdarza, to przepalanie się bezpiecznika jednego z wentylatorów, wtedy wskazówka temp. wody przesuwa się trochę w górę

 

w ej257 jest większy problem z chłodzeniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...