Jump to content

4lotek

Użytkownik
  • Content Count

    78
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

8 Neutralny

About 4lotek

  • Rank
    ..:: Swojak ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Wrocław
  • Auto
    Toyota GT86, był Forek 2.5 XT MY06, wcześniej S-Turbo '98

Recent Profile Visitors

321 profile views
  1. Ja również dziękuję za opisanie. Pocieszę Cię, że osoby, które mówią, że Toyobaru sobie nie zrobisz krzywdy to raczej pozerzy niż doświadczeni kierowcy. Ja kiedyś mało nie wylądowałem na ekranie jak przy deszczowej pogodzie przymierzyłem się do jakiejś beemki. Wiedziałem, żeby nie ruszać ostro, ale nie sądziłem, że na trójce będzie mnie stawiać bokiem przy dodaniu gazu :-) To auto jest trochę jak motocykl - daje kierowcy nauczki. A wracając do oryginalnego wątku: chyba na Twoim miejscu brałbym dojazdówkę bez oglądania się na homologację. Musiałbyś mieć wyjątkowego pecha, żeby zalic
  2. Nie, to nie jest o zwalnianiu pracowników korporacji :-) Skrzynia w moim "toyobaru" działa znośnie, czyli trzeba umieć, jak to w Subaru, natomiast na redukcję na 4-kę totalnie nie mam sposobu. Co bym nie robił - będzie zgrzytać, no chyba, że jadę 50-60 km/h, ale jak się domyślacie, jest to wtedy jazda raczej spokojna, nie licująca z charakterem auta. Jakbym tak chciał przy 80 czy "niedajbóg" 100 sobie zrobić taką redukcję, to skrzynia powie zgrzyt-zgrzyt i to takim tonem jakby chciała powiedzieć: "no, bo będziesz sobie musiał radzić beze mnie". Doszło do tego, że ciągną
  3. Przy większych prędkościach i lekkim łuku? Jeśli tak, to niestety dyfer mógł polecieć.
  4. Trop ze swapem na 2.0 podoba mi się najbardziej. Kibicuję :-) Ekonomicznie pewnie nie stracisz, a jazda będzie zupełnie inna.
  5. 4lotek

    szarpanie

    Nie pamiętam, bo auto mam już 7 lat. Mówił coś o nierównomiernym wzroście ciśnirnia w turbo. Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  6. 4lotek

    szarpanie

    Jeśli to 2.5 XT, to podobno tak to ma być. U mnie tak jest, chociaż nie nazwałbym tego szarpaniem a jakimś brakiem płynności. Rozmawiałem o tym z fachowcem i tłumaczył mi dlaczego tak jest, ale jestem za cienki z mechaniki, żeby to zrozumieć :-) Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  7. No właśnie - mnie brakło kilkuset metrów :-)Tak więc faktycznie może tam jeszcze być 2l litry nieściągalne przez pompę :-) Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  8. Nie mają 60 litrów. W S-Turbo weszło mi 58 litrów od zera pod korek, więc zakładam, że normatywnie jest 55 litrów. Przekonałem się o pojemności baku w najmniej przyjemny sposób :-) Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  9. To jak będziesz cokolwiek wciągał w terenie, to chyba lepiej wziąć N/A, bo jest z reduktorem - mniej sprzęgło zużyjesz, a to w 2.5 XT nieźle dostaje, bo to dość narowisty samochód.
  10. A ja mam zupełnie inne odczucia. Jeżdżę cały czas na 95 Forkiem, bo w S-Turbo (fakt, że to silnik 2.0), co zalałem 98 to sondę lambda szlag trafiał.
  11. Pozdrowienia dla kierownika Forka II 2.0 XT spotkanego na A4, tuż przed korkiem wypadkowym ok. 16:00.
  12. Też mi brzmi jak spory problem z centralną wiskozą. Przejedź się powoli, na asfalcie powinieneś regularne stuki słyszeć.
  13. Jeśli wolnossący, to chyba tylko nowszy 2.0 156/150 KM. Teraz mam 2.5 XT (230 KM), wcześniej miałem S-Turbo 2.0 (170 KM). Różnica w odczuwanej mocy jest znaczna. 2.5 przyspiesza dokładnie tak jak chcesz, w 2.0 czasem "czegoś" brakuje. Jeśli chodzi o zużycie paliwa, to... u mnie wychodziło na to samo (ew. drobne różnice na plus 2.5). Wydaje mi się, że 2.5 ma większe przełożenia i w normalnej jeździe raczej się tego silnika nie wkręca powyżej 4000 rpm (spokojna jazda miejsko-podmiejska to 1500-2500 i na pewno nie jest się wtedy zawalidrogą). To, co bardziej mi się podobało w starszym mo
  14. Nie bawiłbym się w zakuwanie. Sam mam 2.5XT, nie mam z nim żadnych problemów eksploatacyjnych. Trochę mnie denerwuje, że jego praca jest niepłynna w pewnych zakresach obrotów, czego nie miałem w 2.0 S-Turbo. Kupowałem to auto ze świadomością, że jest to silnik delikatny, więc nie jeżdżę nim non-stop w zakresie do 6krpm. Zresztą, nadmiar mocy i przyzwoity moment obrotowy (identyczny jak boxer-diesel) jaką posiada ten samochód zachęca do jeżdżenia nim na codzień w mieście w stylu "diesel" (1200-2000 rpm). Po autostradzie też raczej nie będziesz jechał cały czas 220, a np. takie 160-170 testuję
  15. Widzę, że masz pewne doświadczenie w temacie szyber w Subaru, więc skorzystam z poniższej propozycji: :-) Mam Forka 2.5 XT w wersji bez szyberdachu. Jak kupowałem, to bardziej zależało mi na nieskórzanej tapicerce, ale teraz tęsknię za światłem jakie miałem w poprzednim S-Turbo. Mam taki pomysł, żeby sobie taki szyber wrzucić. Można oczywiście podjechać i założyć jakieś tam Webasto czy inne, ale pomyślałem, że oryginał jest fajniejszy. A może nawet nie oryginał od Forka, ale dwuczłonowy z Legacy kombi lub Outback :-) W sumie to najchętniej wybrałbym ten, który ma większą powierzchnię
×
×
  • Create New...