Jump to content

4lotek

Użytkownik
  • Posts

    81
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Wrocław
  • Auto
    Toyota GT86, był Forek 2.5 XT MY06, wcześniej S-Turbo '98

Recent Profile Visitors

361 profile views

4lotek's Achievements

..:: Swojak ::..

..:: Swojak ::.. (2/13)

9

Reputation

  1. Na pewno bez luzu - cały czas trzymam sprzęgło. Tak jak pisałem - najbardziej to jest upierdliwe przy jeździe quasi-sportowej, kiedy człowiek by chciał tam każdy ułamek sekundy "urwać". Natomiast kontynuując wątek - nic z tym nie zrobiłem i albo się nauczyłem w miarę redukować, albo nowy olej po wymianie już wlazł gdzie trzeba i przesmarował skrzynię, bo da się redukować. Śmieszne, ale tak dla innych - wymiana oleju oraz przejechanie tak z 1000-2000km może być rozwiązaniem tematu.
  2. Może i finansowo możesz to składać 10 lat, a może i 20. Ale czy psychicznie jest to warte zachodu? Za rok może Ci się zamarzyć coś nowego i wtedy będzie jak napisał @Tutek - sprzedasz "za cokolwiek".
  3. Skrzynia manualna oczywiście. Automaty są w tych autach mniej kapryśne. Też mi to wyglądało na zużyty synchronizator 4-ki, ale ani w JM Auto (Subaru) we Wrocławiu ani w Toyota Nowakowski nie potwierdzili mojego podejrzenia. Trzeba się wybrać do MTS, ale terminy na wrzesień dopiero i to tak po prośbie, bo znaczek na klapie się nie zgadza, a MTS zawalony :-) @halvaekiu jakieś alternatywne serwisy we Wrocławiu?
  4. Ja również dziękuję za opisanie. Pocieszę Cię, że osoby, które mówią, że Toyobaru sobie nie zrobisz krzywdy to raczej pozerzy niż doświadczeni kierowcy. Ja kiedyś mało nie wylądowałem na ekranie jak przy deszczowej pogodzie przymierzyłem się do jakiejś beemki. Wiedziałem, żeby nie ruszać ostro, ale nie sądziłem, że na trójce będzie mnie stawiać bokiem przy dodaniu gazu :-) To auto jest trochę jak motocykl - daje kierowcy nauczki. A wracając do oryginalnego wątku: chyba na Twoim miejscu brałbym dojazdówkę bez oglądania się na homologację. Musiałbyś mieć wyjątkowego pecha, żeby zaliczyć dzwona akurat na niehomologowanej dojazdówce i akurat ubezpieczyciel by to wykrył i przyczepił się.
  5. Nie, to nie jest o zwalnianiu pracowników korporacji :-) Skrzynia w moim "toyobaru" działa znośnie, czyli trzeba umieć, jak to w Subaru, natomiast na redukcję na 4-kę totalnie nie mam sposobu. Co bym nie robił - będzie zgrzytać, no chyba, że jadę 50-60 km/h, ale jak się domyślacie, jest to wtedy jazda raczej spokojna, nie licująca z charakterem auta. Jakbym tak chciał przy 80 czy "niedajbóg" 100 sobie zrobić taką redukcję, to skrzynia powie zgrzyt-zgrzyt i to takim tonem jakby chciała powiedzieć: "no, bo będziesz sobie musiał radzić beze mnie". Doszło do tego, że ciągną do 80 na 5-tce, a potem wrzucam 3-kę, która wchodzi bez problemu. Ale znowu - to jakieś druciarstwo na chwilę a nie docelowy sposób działania. Jakieś patenciki na to ktoś ogarnął?
  6. Przy większych prędkościach i lekkim łuku? Jeśli tak, to niestety dyfer mógł polecieć.
  7. Trop ze swapem na 2.0 podoba mi się najbardziej. Kibicuję :-) Ekonomicznie pewnie nie stracisz, a jazda będzie zupełnie inna.
  8. 4lotek

    szarpanie

    Nie pamiętam, bo auto mam już 7 lat. Mówił coś o nierównomiernym wzroście ciśnirnia w turbo. Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  9. 4lotek

    szarpanie

    Jeśli to 2.5 XT, to podobno tak to ma być. U mnie tak jest, chociaż nie nazwałbym tego szarpaniem a jakimś brakiem płynności. Rozmawiałem o tym z fachowcem i tłumaczył mi dlaczego tak jest, ale jestem za cienki z mechaniki, żeby to zrozumieć :-) Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  10. No właśnie - mnie brakło kilkuset metrów :-)Tak więc faktycznie może tam jeszcze być 2l litry nieściągalne przez pompę :-) Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  11. Nie mają 60 litrów. W S-Turbo weszło mi 58 litrów od zera pod korek, więc zakładam, że normatywnie jest 55 litrów. Przekonałem się o pojemności baku w najmniej przyjemny sposób :-) Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  12. To jak będziesz cokolwiek wciągał w terenie, to chyba lepiej wziąć N/A, bo jest z reduktorem - mniej sprzęgło zużyjesz, a to w 2.5 XT nieźle dostaje, bo to dość narowisty samochód.
  13. A ja mam zupełnie inne odczucia. Jeżdżę cały czas na 95 Forkiem, bo w S-Turbo (fakt, że to silnik 2.0), co zalałem 98 to sondę lambda szlag trafiał.
  14. Pozdrowienia dla kierownika Forka II 2.0 XT spotkanego na A4, tuż przed korkiem wypadkowym ok. 16:00.
  15. Też mi brzmi jak spory problem z centralną wiskozą. Przejedź się powoli, na asfalcie powinieneś regularne stuki słyszeć.
×
×
  • Create New...