Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

W niemczech jest w ksiazce gwarancyjnej co 30tkm konrolla i u mnie 3 zawory wymagaly regulacji co w mnie kosztowalo 160€ ale ja mam SOHC. W niemczech jak sie ma niewyregolowane zawory i sie mknie autobahna z 180km/h to moze sie skonczyc nieciekawie :sad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warunki szybkiej jazdy autostradowej są jednymi z najtrudniejszych, ale staram się zabezpieczyć auta również na taką okoliczność.

 

Trzy zawory do regulacji, pamiętasz, które na jakim cylindrze? jaki luz pozostał.

To pierwsza kontrola była?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samochodzik

w germani to tylko wolne ssaki. Za wersje turbo to nie chca brac odpowiedzialnosci i dawac gwarancji. Gazowanie turbo jest oczywiscie mozliwe (przyklad Jako) tylko przy wykorzystaniu auta

zgodnie z jego przeznaczeniem to zawory by dlugo nie wytrzymaly no i regulacja w silnikah DOHC jest w germani dosyc kosztowna cos 1000€.

 

np. FORD w germani nie bal sie zagazowac turbo i focusa ST mozna kupic w wer LPG... takze mozna rowniez fabrycznie, ale trzeba chciec :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktory zylinder to nie wiem luzu tez juz nie pamietam. Wiem ze byly to zawory wydechowe, byly na granicy jeszcze w normie. Byl to drugi przeglad. W Niemczech pierwszy jest po 15 drugi 30 trzeci 60,90,120. Mowia ze zawory ukladaja sie przez pierwsze 60tkm potem luzy sie nie zmieniaja. Ja uwazam ze po 60tk ja ktos jezdzi normalnie to juz wszysko sie normuje a jak ktos katuje auto to silnik moze tego nie przezyc na gazie. Ja osobiscie jak jade 200 to przelaczam na benzyne.

 

Flashlube wedlug niektorych to placebo. Subaru DE nie zaleca (sam sie pytalem) bo moze zasyfic system a korzysci sa nieudowodnione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktory zylinder to nie wiem luzu tez juz nie pamietam. Wiem ze byly to zawory wydechowe, byly na granicy jeszcze w normie. Byl to drugi przeglad. W Niemczech pierwszy jest po 15 drugi 30 trzeci 60,90,120. Mowia ze zawory ukladaja sie przez pierwsze 60tkm potem luzy sie nie zmieniaja. Ja uwazam ze po 60tk ja ktos jezdzi normalnie to juz wszysko sie normuje a jak ktos katuje auto to silnik moze tego nie przezyc na gazie. Ja osobiscie jak jade 200 to przelaczam na benzyne.

 

 

Flashlube wedlug niektorych to placebo. Subaru DE nie zaleca (sam sie pytalem) bo moze zasyfic system a korzysci sa nieudowodnione.

 

Po 15 też sprawdzali luzy?

 

Z ostatnim zdaniem zgadzam się w całej pełni.

 

Ja wolę strategie jednoczesnego wtrysku zadanej dawki benzyny, rzadko stosuję, ale na kata w Niemczech na pewno bym nie omieszkał odpowiednio ustawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiscie jak jade 200 to przelaczam na benzyne.

A ja nie.

ja zajmuję się instalacjami LPG, diagnostyką elektroniki silnika, oraz zmianami w oprogramowaniu ecu mającymi najczęściej na celu podniesienie osiągów.

Potwierdzam i polecam. :cool: :mrgreen:

 

Gtkiem zrobiłem na LPG ok. 20 tyś. km. Instalka zamontowana była przy przebiegu ok. 155 tyś. km.

Forkiem zrobiłem coś ok. 15 tyś. na razie wszystko ok.

Instalka zamontowana była przy ok. 130 tyś. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiscie jak jade 200 to przelaczam na benzyne.

A ja nie.

ja zajmuję się instalacjami LPG, diagnostyką elektroniki silnika, oraz zmianami w oprogramowaniu ecu mającymi najczęściej na celu podniesienie osiągów.

Potwierdzam i polecam. :cool: :mrgreen:

 

Gtkiem zrobiłem na LPG ok. 20 tyś. km. Instalka zamontowana była przy przebiegu ok. 155 tyś. km.

Forkiem zrobiłem coś ok. 15 tyś. na razie wszystko ok.

Instalka zamontowana była przy ok. 130 tyś. km.

 

Przeleciał jak burza i poleciał do MOJE SUBARU :mrgreen:

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hogi, ja przelaczam jak widze ze autobana pusta i mozna z 30 min pogazowacz na maxa. 200h/min przez 5 min to sie silnik nawet nie rozgrzeje i nie przelaczam rowniez. Ja programowalem hamownie i mialem czesto mozliwosc ogladania ja wyglada silnik po 30min pelnego obciazenia, pare razy zdazylo sie ze mi eksplodowal. Swojego czaso gdzes kolo 1999 usmiercilem pare 1.8T bo parametry podczas przelaczania miedzy n/alpha i M/n dla silnika asynchronicznego zostaly niewlasciwie przekazane :razz: . Silnik robi krotko puff.

 

Tak piersze luzy sa sprawdzane po 15tkm puzniej 30,60,90 itd. Trzeba wziasc pod uwage ze w niemczech w ostatnich latach okolo 80% sprzedanych subaru ma instalacje. Subaru de nie moze sobie pozwolic na jakies wieksze bledy, to sa tysiace samochodow.

Rownolegly wtrysk benzyny i gazu jest w niemczech nidopuszczalny. I z tym wiaze sie trudnosc w adaptacji silnikow TSFI gdze zawory wtrysku benzyny nieuzywane sie psuja. Najnowszy prototyp Vialle uzywa zmodifikowanych zaworow benzynowych do wtrysku gazu. Ale to jeszcze prototyp w Holland.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam gaz w forku od 2 miesiecy, przejechalem 10 000km, nie zawsze wolno i jest ok, generalnie podchodze do instalacji bez zastanawiania sie czy jest to dobre dla silnika, po prostu ma jeździć :!: po to jest, nie urabiam zadnej ideologii i polecam to Wam, tak jak mowi Hogi, ma zapie..rzac i tyle

 

fb1737071842b4d4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie podchodze do instalacji bez zastanawiania sie czy jest to dobre dla silnika, po prostu ma jeździć po to jest, nie urabiam zadnej ideologii i polecam to Wam, tak jak mowi Hogi, ma zapie..rzac i tyle

 

O, krótko i na temat. Ja również wpisuję się w tę krótką i celną pointę.

I również polecam, oczywiście made by Jako. :wink:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie podchodze do instalacji bez zastanawiania sie czy jest to dobre dla silnika, po prostu ma jeździć po to jest, nie urabiam zadnej ideologii i polecam to Wam, tak jak mowi Hogi, ma zapie..rzac i tyle

 

O, krótko i na temat. Ja również wpisuję się w tę krótką i celną pointę.

I również polecam, oczywiście made by Jako. :wink:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

Ja natomiast wręcz przeciwnie, zastanawiam się co i jak zrobić, żeby było to dobre dla silnika i żebyście mogli w ten sposób pointować.

 

We Włoszech subaru popełniło wielki błąd wprowadzając instalację nie sprawdzoną, firmy, która dopiero zaczynała produkować systemy zasilania lpg, wcześniej tylko zbiorniki na gaz.

Skończyło się na wielu problemach, zmianie producenta, fatalnej opinii i wielu kosztach.

Również w tym kraju jednoczesne zasilanie dwoma paliwami jest zakazane, a przepis ten faktycznie bardzo utrudnia adaptację silników z bezpośrednim wtryskiem, jednak

producenci Włoscy oferują coraz częściej systemy IV generacji dedykowane do konkretnego samochodu ze strategiami działania, które zabezpieczają wtryskiwacze benzyny.

 

haubi65, czy twoje auto ma już głowice przygotowane pod LPG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako,
Ja natomiast wręcz przeciwnie, zastanawiam się co i jak zrobić, żeby było to dobre dla silnika i żebyście mogli w ten sposób pointować.

 

I niech Ci Bozia w dzieciach wynagrodzi za takie podejście :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

A dziękuję, dziękuję, wynagradza. :wink:

 

Tribeca by się przydała na przyszłoroczne wyjazdy :mrgreen: .

 

Tylko, podobno do lpg się nie nadaje, no i bez turbo!!!, o avtomacie nie wspomnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie podchodze do instalacji bez zastanawiania sie czy jest to dobre dla silnika, po prostu ma jeździć :!: po to jest, nie urabiam zadnej ideologii i polecam to Wam, tak jak mowi Hogi, ma zapie..rzac i tyle

 

I dwa razy taniej! :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, 2,5 jest SOHC i glowice so normalne . Wzmocnione glowice maja tylko 2.0 DOHC (ze wzgledu na trudnosci zwiazane z regulacja) . Od MY07 maja bodajrze wszystkie sprowadzone do niemiec seryjnie przystosowane glowice. Ale UWAGA w Schwajcarii juz nie. Zeby byc pewnym trzeba z pomoca VIN spytac w servisie. Jedno jest pewne EJ25 nie maja poniewaz jest to zbedne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Proszę o opinię Szanownych Fachowców na temat instalacji gazowej:

reduktor Emma

zawór REG

wielozawór Tomasetto

Zawór tankowania Tomasetto

Obudowa wielozaworu Irene

Centrala / ukł. ele. AC300

 

zamontowanej w aucie

Year/Make/Model: 2004 SUBARU FORESTER 2.5XS

Body Style: 4 DR. WAGON/SPORT UTILITY

Engine Type: 2.5L H4 SFI SOHC 16V

Manufactured In: JAPAN

 

Z góry dziękuję,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Proszę o opinię Szanownych Fachowców na temat instalacji gazowej:

reduktor Emma

zawór REG

wielozawór Tomasetto

Zawór tankowania Tomasetto

Obudowa wielozaworu Irene

Centrala / ukł. ele. AC300

 

zamontowanej w aucie

Year/Make/Model: 2004 SUBARU FORESTER 2.5XS

Body Style: 4 DR. WAGON/SPORT UTILITY

Engine Type: 2.5L H4 SFI SOHC 16V

Manufactured In: JAPAN

 

Z góry dziękuję,

 

tzw składak. jakie wtryskiwacze?

 

haubi65 ok. Czy dohc mają takie same zalecenia serwisowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakie wtryskiwacze, jak sądze właściciel też nie będzie wiedział

 

"składak" brzmi dla mnie (lajkonika) groźnie, czy warto takie auto kupować?

 

[ Dodano: Wto Sie 19, 2008 8:39 am ]

Jeszcze jedno pytanie, właściciel reklamuje swoje auto tym, że jeździł na zmianę na gazie i benzynie - czy to koniecznie, zalecane czy zupełnie zbyteczne postępowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakie wtryskiwacze, jak sądze właściciel też nie będzie wiedział

 

"składak" brzmi dla mnie (lajkonika) groźnie, czy warto takie auto kupować?

 

[ Dodano: Wto Sie 19, 2008 8:39 am ]

Jeszcze jedno pytanie, właściciel reklamuje swoje auto tym, że jeździł na zmianę na gazie i benzynie - czy to koniecznie, zalecane czy zupełnie zbyteczne postępowanie?

 

zbyteczne

 

[ Dodano: Wto Sie 19, 2008 9:10 am ]

srednie spalanie 8.3 l LPG w jedna stronę i 8.1 l LPG w druga

 

:shock:

toż to nasze dawne Clio potrafiło więcej spalić :mrgreen:

 

ale tak sie w PL nie da jedzic. tylko D to mi sie udalo, bo trasa byla bardzo malownicza i ogolnie taki byl plan: "zwiedzanie zza szyby"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

apropos spalania, sprzedający ocenia je na 13 - 17 l LPG / 100 km zależnie od stylu jazdy czy to mieści się w "normie"?

dokładnie taki zakres spalania mam u siebie. przy czym 17l / 100km miałem na francuskich autostradach sunąc 180-200 km/h :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...