haubi65 Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2008 W niemczech jest w ksiazce gwarancyjnej co 30tkm konrolla i u mnie 3 zawory wymagaly regulacji co w mnie kosztowalo 160€ ale ja mam SOHC. W niemczech jak sie ma niewyregolowane zawory i sie mknie autobahna z 180km/h to moze sie skonczyc nieciekawie :sad: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Warunki szybkiej jazdy autostradowej są jednymi z najtrudniejszych, ale staram się zabezpieczyć auta również na taką okoliczność. Trzy zawory do regulacji, pamiętasz, które na jakim cylindrze? jaki luz pozostał. To pierwsza kontrola była? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panklex Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Cześć pytanie nie tylko do jako ma ktoś, stosuje, poleca system lubryfikacji do subarów?. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samochodzik Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2008 samochodzikw germani to tylko wolne ssaki. Za wersje turbo to nie chca brac odpowiedzialnosci i dawac gwarancji. Gazowanie turbo jest oczywiscie mozliwe (przyklad Jako) tylko przy wykorzystaniu auta zgodnie z jego przeznaczeniem to zawory by dlugo nie wytrzymaly no i regulacja w silnikah DOHC jest w germani dosyc kosztowna cos 1000€. np. FORD w germani nie bal sie zagazowac turbo i focusa ST mozna kupic w wer LPG... takze mozna rowniez fabrycznie, ale trzeba chciec :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2008 ktory zylinder to nie wiem luzu tez juz nie pamietam. Wiem ze byly to zawory wydechowe, byly na granicy jeszcze w normie. Byl to drugi przeglad. W Niemczech pierwszy jest po 15 drugi 30 trzeci 60,90,120. Mowia ze zawory ukladaja sie przez pierwsze 60tkm potem luzy sie nie zmieniaja. Ja uwazam ze po 60tk ja ktos jezdzi normalnie to juz wszysko sie normuje a jak ktos katuje auto to silnik moze tego nie przezyc na gazie. Ja osobiscie jak jade 200 to przelaczam na benzyne. Flashlube wedlug niektorych to placebo. Subaru DE nie zaleca (sam sie pytalem) bo moze zasyfic system a korzysci sa nieudowodnione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2008 ktory zylinder to nie wiem luzu tez juz nie pamietam. Wiem ze byly to zawory wydechowe, byly na granicy jeszcze w normie. Byl to drugi przeglad. W Niemczech pierwszy jest po 15 drugi 30 trzeci 60,90,120. Mowia ze zawory ukladaja sie przez pierwsze 60tkm potem luzy sie nie zmieniaja. Ja uwazam ze po 60tk ja ktos jezdzi normalnie to juz wszysko sie normuje a jak ktos katuje auto to silnik moze tego nie przezyc na gazie. Ja osobiscie jak jade 200 to przelaczam na benzyne. Flashlube wedlug niektorych to placebo. Subaru DE nie zaleca (sam sie pytalem) bo moze zasyfic system a korzysci sa nieudowodnione. Po 15 też sprawdzali luzy? Z ostatnim zdaniem zgadzam się w całej pełni. Ja wolę strategie jednoczesnego wtrysku zadanej dawki benzyny, rzadko stosuję, ale na kata w Niemczech na pewno bym nie omieszkał odpowiednio ustawić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Ja osobiscie jak jade 200 to przelaczam na benzyne. A ja nie. ja zajmuję się instalacjami LPG, diagnostyką elektroniki silnika, oraz zmianami w oprogramowaniu ecu mającymi najczęściej na celu podniesienie osiągów. Potwierdzam i polecam. :cool: Gtkiem zrobiłem na LPG ok. 20 tyś. km. Instalka zamontowana była przy przebiegu ok. 155 tyś. km. Forkiem zrobiłem coś ok. 15 tyś. na razie wszystko ok. Instalka zamontowana była przy ok. 130 tyś. km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Ja osobiscie jak jade 200 to przelaczam na benzyne. A ja nie. ja zajmuję się instalacjami LPG, diagnostyką elektroniki silnika, oraz zmianami w oprogramowaniu ecu mającymi najczęściej na celu podniesienie osiągów. Potwierdzam i polecam. :cool: Gtkiem zrobiłem na LPG ok. 20 tyś. km. Instalka zamontowana była przy przebiegu ok. 155 tyś. km. Forkiem zrobiłem coś ok. 15 tyś. na razie wszystko ok. Instalka zamontowana była przy ok. 130 tyś. km. Przeleciał jak burza i poleciał do MOJE SUBARU Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Hogi, ja przelaczam jak widze ze autobana pusta i mozna z 30 min pogazowacz na maxa. 200h/min przez 5 min to sie silnik nawet nie rozgrzeje i nie przelaczam rowniez. Ja programowalem hamownie i mialem czesto mozliwosc ogladania ja wyglada silnik po 30min pelnego obciazenia, pare razy zdazylo sie ze mi eksplodowal. Swojego czaso gdzes kolo 1999 usmiercilem pare 1.8T bo parametry podczas przelaczania miedzy n/alpha i M/n dla silnika asynchronicznego zostaly niewlasciwie przekazane :razz: . Silnik robi krotko puff. Tak piersze luzy sa sprawdzane po 15tkm puzniej 30,60,90 itd. Trzeba wziasc pod uwage ze w niemczech w ostatnich latach okolo 80% sprzedanych subaru ma instalacje. Subaru de nie moze sobie pozwolic na jakies wieksze bledy, to sa tysiace samochodow. Rownolegly wtrysk benzyny i gazu jest w niemczech nidopuszczalny. I z tym wiaze sie trudnosc w adaptacji silnikow TSFI gdze zawory wtrysku benzyny nieuzywane sie psuja. Najnowszy prototyp Vialle uzywa zmodifikowanych zaworow benzynowych do wtrysku gazu. Ale to jeszcze prototyp w Holland. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samochodzik Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 ja mam gaz w forku od 2 miesiecy, przejechalem 10 000km, nie zawsze wolno i jest ok, generalnie podchodze do instalacji bez zastanawiania sie czy jest to dobre dla silnika, po prostu ma jeździć :!: po to jest, nie urabiam zadnej ideologii i polecam to Wam, tak jak mowi Hogi, ma zapie..rzac i tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 generalnie podchodze do instalacji bez zastanawiania sie czy jest to dobre dla silnika, po prostu ma jeździć po to jest, nie urabiam zadnej ideologii i polecam to Wam, tak jak mowi Hogi, ma zapie..rzac i tyle O, krótko i na temat. Ja również wpisuję się w tę krótką i celną pointę. I również polecam, oczywiście made by Jako. :wink: Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 generalnie podchodze do instalacji bez zastanawiania sie czy jest to dobre dla silnika, po prostu ma jeździć po to jest, nie urabiam zadnej ideologii i polecam to Wam, tak jak mowi Hogi, ma zapie..rzac i tyle O, krótko i na temat. Ja również wpisuję się w tę krótką i celną pointę. I również polecam, oczywiście made by Jako. :wink: Pozdrawiam Grzegorz Ja natomiast wręcz przeciwnie, zastanawiam się co i jak zrobić, żeby było to dobre dla silnika i żebyście mogli w ten sposób pointować. We Włoszech subaru popełniło wielki błąd wprowadzając instalację nie sprawdzoną, firmy, która dopiero zaczynała produkować systemy zasilania lpg, wcześniej tylko zbiorniki na gaz. Skończyło się na wielu problemach, zmianie producenta, fatalnej opinii i wielu kosztach. Również w tym kraju jednoczesne zasilanie dwoma paliwami jest zakazane, a przepis ten faktycznie bardzo utrudnia adaptację silników z bezpośrednim wtryskiem, jednak producenci Włoscy oferują coraz częściej systemy IV generacji dedykowane do konkretnego samochodu ze strategiami działania, które zabezpieczają wtryskiwacze benzyny. haubi65, czy twoje auto ma już głowice przygotowane pod LPG? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 jako, Ja natomiast wręcz przeciwnie, zastanawiam się co i jak zrobić, żeby było to dobre dla silnika i żebyście mogli w ten sposób pointować. I niech Ci Bozia w dzieciach wynagrodzi za takie podejście Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 jako, Ja natomiast wręcz przeciwnie, zastanawiam się co i jak zrobić, żeby było to dobre dla silnika i żebyście mogli w ten sposób pointować. I niech Ci Bozia w dzieciach wynagrodzi za takie podejście Pozdrawiam Grzegorz A dziękuję, dziękuję, wynagradza. :wink: Tribeca by się przydała na przyszłoroczne wyjazdy . Tylko, podobno do lpg się nie nadaje, no i bez turbo!!!, o avtomacie nie wspomnę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 generalnie podchodze do instalacji bez zastanawiania sie czy jest to dobre dla silnika, po prostu ma jeździć :!: po to jest, nie urabiam zadnej ideologii i polecam to Wam, tak jak mowi Hogi, ma zapie..rzac i tyle I dwa razy taniej! :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Tylko, podobno do lpg się nie nadaje, no i bez turbo!!!, o avtomacie nie wspomnę. czyli, w dwóch słowach - KOSZMARNY DRAMAT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 pacjent - forester 99 2.0 N/A tryb - typowo emerycki jazda w 100% zgodna z przepisami (50-100km/h) miejsce - 90% niemcy, 10% PL warunki - klima 100%, LPG z PL :wink: srednie spalanie 8.3 l LPG w jedna stronę i 8.1 l LPG w druga da sie? da Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartekfi Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 srednie spalanie 8.3 l LPG w jedna stronę i 8.1 l LPG w druga :shock: toż to nasze dawne Clio potrafiło więcej spalić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Jako, 2,5 jest SOHC i glowice so normalne . Wzmocnione glowice maja tylko 2.0 DOHC (ze wzgledu na trudnosci zwiazane z regulacja) . Od MY07 maja bodajrze wszystkie sprowadzone do niemiec seryjnie przystosowane glowice. Ale UWAGA w Schwajcarii juz nie. Zeby byc pewnym trzeba z pomoca VIN spytac w servisie. Jedno jest pewne EJ25 nie maja poniewaz jest to zbedne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucky Mike Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Witam, Proszę o opinię Szanownych Fachowców na temat instalacji gazowej: reduktor Emma zawór REG wielozawór Tomasetto Zawór tankowania Tomasetto Obudowa wielozaworu Irene Centrala / ukł. ele. AC300 zamontowanej w aucie Year/Make/Model: 2004 SUBARU FORESTER 2.5XS Body Style: 4 DR. WAGON/SPORT UTILITY Engine Type: 2.5L H4 SFI SOHC 16V Manufactured In: JAPAN Z góry dziękuję, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Witam, Proszę o opinię Szanownych Fachowców na temat instalacji gazowej: reduktor Emma zawór REG wielozawór Tomasetto Zawór tankowania Tomasetto Obudowa wielozaworu Irene Centrala / ukł. ele. AC300 zamontowanej w aucie Year/Make/Model: 2004 SUBARU FORESTER 2.5XS Body Style: 4 DR. WAGON/SPORT UTILITY Engine Type: 2.5L H4 SFI SOHC 16V Manufactured In: JAPAN Z góry dziękuję, tzw składak. jakie wtryskiwacze? haubi65 ok. Czy dohc mają takie same zalecenia serwisowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucky Mike Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Nie wiem jakie wtryskiwacze, jak sądze właściciel też nie będzie wiedział "składak" brzmi dla mnie (lajkonika) groźnie, czy warto takie auto kupować? [ Dodano: Wto Sie 19, 2008 8:39 am ] Jeszcze jedno pytanie, właściciel reklamuje swoje auto tym, że jeździł na zmianę na gazie i benzynie - czy to koniecznie, zalecane czy zupełnie zbyteczne postępowanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Nie wiem jakie wtryskiwacze, jak sądze właściciel też nie będzie wiedział "składak" brzmi dla mnie (lajkonika) groźnie, czy warto takie auto kupować? [ Dodano: Wto Sie 19, 2008 8:39 am ] Jeszcze jedno pytanie, właściciel reklamuje swoje auto tym, że jeździł na zmianę na gazie i benzynie - czy to koniecznie, zalecane czy zupełnie zbyteczne postępowanie? zbyteczne [ Dodano: Wto Sie 19, 2008 9:10 am ] srednie spalanie 8.3 l LPG w jedna stronę i 8.1 l LPG w druga :shock: toż to nasze dawne Clio potrafiło więcej spalić ale tak sie w PL nie da jedzic. tylko D to mi sie udalo, bo trasa byla bardzo malownicza i ogolnie taki byl plan: "zwiedzanie zza szyby" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucky Mike Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2008 apropos spalania, sprzedający ocenia je na 13 - 17 l LPG / 100 km zależnie od stylu jazdy czy to mieści się w "normie"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_lEszEk_ Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2008 apropos spalania, sprzedający ocenia je na 13 - 17 l LPG / 100 km zależnie od stylu jazdy czy to mieści się w "normie"? dokładnie taki zakres spalania mam u siebie. przy czym 17l / 100km miałem na francuskich autostradach sunąc 180-200 km/h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się