Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

_lEszEk_,

ja również potwierdzam, średnia około 17 l LPG/100 km to przyzwoicie wystrojona (bogato) instalacja LPG dla subarynek w zakresie 170-250 KM.

 

Jak niżej to już bym się obawiał, czy nie jest za ubogo, czyli czy nie za duże EGT, AFR...a w konsekwencji głowice do roboty.

 

BOGATO BYĆ MUSI :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako, DOHC ze wzmocniona glowica ma tak jak benzynowy czyli co 100tkm kontrola zaworow. DOHC z niewzmocnionymi glowicami subaru nie chce wogole adaptowac. Jak ktos chce to na wlasna reke i odpowiedzialnosc sa to : 3.0R, Tribeca 3,6R (byly proby ale niepomyslne) , STI, WRX, 1,5 do MY09 nowy juz mozna (ale nie jestem 100% pewny).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Proszę o opinię Szanownych Fachowców na temat instalacji gazowej:

reduktor Emma

zawór REG

wielozawór Tomasetto

Zawór tankowania Tomasetto

Obudowa wielozaworu Irene

Centrala / ukł. ele. AC300

 

zamontowanej w aucie

Year/Make/Model: 2004 SUBARU FORESTER 2.5XS

Body Style: 4 DR. WAGON/SPORT UTILITY

Engine Type: 2.5L H4 SFI SOHC 16V

Manufactured In: JAPAN

 

Z góry dziękuję,

 

Moje pytanie wciąż bez odpowiedzi

Czy warto kupować takie auto?

LM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lucky Mike,

tzn. że niespecjalnie wartościowa instalacja. Tego typu instalki LPG wymagają od strojącego je speca dużej wiedzy i doświadczenia...a i tak nie gwarantuje to sukcesu.

 

Jeżeli poszczególne elementy całej instalacji są "od sasa do lasa" to oznacza, że mogą ze sobą nie współpracować w sposób zapewniający z jednej strony bezpieczeństwo dla silnika z drugiej zaś optymalne osiągi jednostki.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reduktor emmegas jest taki sobie. Bardzo zależny od ciśnienia w zbiorniku.

ML04 wersja z toczonego aluminium była bardziej wydajna temperaturowo, od nowszej wykonanej z odlewu ciśnieniowego. Większość firm sprzedających mocno zawyża wydatek tego reduktora podając moce ponad 200KM, szczególnie wersji aktualnej. Moim zdaniem maksimum 150-160KM inaczej w zimie zaczynają się problemy.

Z trwałością jest różnie, podatny na zabrudzenia, membrany sporo wytrzymują.

 

Stag300 nie jest zły, chyba powinien dawać radę. Jak większość polskich sterowników jego regulacja polega na przesuwaniu punktów połączonych linią oznaczającą mnożnik czasów otwarcia wtryskiwaczy benzyny na czasy otwarcia wtryskiwaczy LPG. Mi w takim rozwiązaniu brakuje funkcji obrotów dzięki, której tworzy się mapa umożliwiająca bardziej precyzyjną regulację. Opinie na jego temat są raczej dobre. Pracowałem na nim kilka razy, ale w samochodach trochę starszych, więc nie wiem jak sobie radzi z OBDII w subaru.

 

Wtryskiwaczy nie znasz, od nich też sporo zależy. Najczęściej takie zestawy były łączone z Valtekami, które nie są zbyt szybkie ani trwałe, ale dają radę i są tanie w regeneracji.

 

Różnie też bywa z jakością przewodów gumowych stosowanych do montażu. Najczęściej sprzedawane zestawy ich nie zawierają. Widziałem już kilka rocznych instalacji w których większość rurek nadawała się do wymiany.

 

Pozostaje kwestia zabudowy i strojenia.

 

Zużycie gazu 13-17 jest raczej za duże w tym modelu. Bardziej prawdopodobna prawidłowa średnia to 11-15.

 

Czy kupić takie auto. Czemu nie?.... jeżeli jest w dobrym stanie.

Z instalacją można zrobić wszystko, nawet wymienić.

 

Pozdrawiam,

jako

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek_67, bardzo proszę o ukrócenie OT w technicznym. Dziś dostałem kilkanaście zgłoszeń o OT w technicznym. Większość słuszna. Pasiaka teraz nie daję bo miałbyś urlop - ale masz jednego w zawiasach, oki?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek_67, bardzo proszę o ukrócenie OT w technicznym. Dziś dostałem kilkanaście zgłoszeń o OT w technicznym. Większość słuszna. Pasiaka teraz nie daję bo miałbyś urlop - ale masz jednego w zawiasach, oki?

Pozdrawiam

 

Subaryta, nie pomyliłeś wątku? Co ma pasek do instalacji gazowych. Ja tutaj żadnego większego ot Grześka_67 nie widzę.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako chodzi o ten post, dostałem zgłoszenie od innego użytkownika więc nie, nie pomyliłem się.

jako,
Ja natomiast wręcz przeciwnie, zastanawiam się co i jak zrobić, żeby było to dobre dla silnika i żebyście mogli w ten sposób pointować.

 

I niech Ci Bozia w dzieciach wynagrodzi za takie podejście :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako chodzi o ten post, dostałem zgłoszenie od innego użytkownika więc nie, nie pomyliłem się.
jako,
Ja natomiast wręcz przeciwnie, zastanawiam się co i jak zrobić, żeby było to dobre dla silnika i żebyście mogli w ten sposób pointować.

 

I niech Ci Bozia w dzieciach wynagrodzi za takie podejście :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Pozdrawiam

:shock: :roll: :lol: przezabawne!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako chodzi o ten post, dostałem zgłoszenie od innego użytkownika więc nie, nie pomyliłem się.
jako,
Ja natomiast wręcz przeciwnie, zastanawiam się co i jak zrobić, żeby było to dobre dla silnika i żebyście mogli w ten sposób pointować.

 

I niech Ci Bozia w dzieciach wynagrodzi za takie podejście :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Pozdrawiam

 

Subaryta, to bylo tydzień temu!!!

Nie przesadzaj, czy gdyby napisał, dziękuję ci za takie podejście, to też byloby ot?.

Trochę żartu w technicznym nikomu nie zaszkodzi.

Poza tym, jeżeli prześledzisz ten wątek to zobaczysz, że trzyma się dosyć twardo tematu dla którego został stworzony bez interwencji modów.

 

Właśnie zmusiłeś mnie do zrobienia ot w technicznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako co powiesz o żółtych wtryskach VALTEK?

Wcześniej opisałem istalację a nawet powiesiłem zdjęcie jej opisu

 

Już o nich pisałem, żółte cewki 1 omowe przyspieszają działanie wtryskiwacza w porównaniu do 3 omowych czerwonych, ale powodują jego szybsze zużycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując, czy taka instalacja stanowi jakąś wartość dodaną do auta (jaką?), czy należałoby ją przebudować (jakim kosztem?) lub całkiem wymienić?

 

Jak przyjedziesz do mnie i ją zobaczę to na pewno dowiesz się wszystkiego. Inaczej możemy tylko dywagować.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety auto nie jest z W-wy, jak nim przyjadę to będzie już po zakupie

 

Miałem nadzieję, że opis instalacji wystarczy do oceny jej wartości,

jak rozumiem przy "składakach" diabeł tkwi w szczegółach i nie jest prosta sprawa

 

Czy możecie polecić jakiś warsztat LPG w Białymstoku?

 

LM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy możecie polecić jakiś warsztat LPG w Białymstoku?

"Lecho" na pónocno-obwodowej. Sami dłubią elektronikę i jakoś im to wychodzi. Właściciele jeżdżą Forkami 2.0XT zagazowanymi i z tego co mi wiadomo - bez zarzutu. Jak będziesz potrzebował namiarów - daj znać.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...