Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

Ja takze sie moge podzielic refleksja nad zmiana w moim Forysiu, po wielu perypetiach zwiazanych z instalacja PRINS, ktora mimo wielu zabiegow Jako i innych znajacych sie na PRINS-ie, nadal sprawiala problemy i nie dawala przyjemnosci z jazdy podalem decyzje o wymianie jednostki i podlaczeniu wszsystkiego na nowo.Ze starej instalacji zostawilem wtryski, reduktor, map sensor no i butle. Po wizycie u JAKO moge powiedziec szczerze ze w koncu jestem w pelni zadowolony, zniknely problemy jakie pojawialy sie w PRINSIE - glownie chodzilo o szarpanie i czasem oglupiajace dzialanie centralki , co zaczelo prowadzic do niebezpiecznych sytuacji podczas wyprzedzania na drodze.

Cala instalka pracuje na nowym komputerze, na wtryskach Keihin - i autko naprawde smiga, ladnie sie wkreca, nie szarpie, nie faluje i trzyma parametry.

Zrobilem na razie od zmiany 2000 km, wiec zamelduje sie na dostrojenie i sprawdzenie wszsytkiego

Dzieki jako !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

citan, ja też nie wiem jakiem mam zainstalowane, ale mam dokładnie tak jak pisze aflinta; przy otwartej masce słychać je wyraźnie, przy zamkniętej spoko.

 

a tak informacyjnie: ostatnie tankowanie 44,3l a przejechane 318km (z tego 230km spokojna trasa :twisted: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli auto Ci nie przeplukuje? Bo mnie Jako kiedys uswiadomil, ze to nawet lepiej jak troszke sobie postrzela z tego gazu i tak tez mialem ustawione u siebie

Może to kwestia wydechu? Ustawienia są takie jak w GTku, komputer ten sam.

Spalanie niewiele niższe, ale Gtkiem bardziej agresywnie jeździłem.

EGT nie przekraczało 800 stopni przy mocnym katowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiliśmy z moja drugą leszą połową :wink: , że Forek zostanie u nas na dłużej a niedługo codzienny dojazd do pracy zwiekszy sie z 4km do 24km wiec go zagazowałem :twisted::mrgreen:

 

 

pacjent - SUBARU Forester '99 2.0 N/A

instalka - BRC SQ24

butla - w kolo 53L

2xlistwa wtryskow

Wlaściciel zakładu śmiga od ponad 200kkm SUBARU Legacy 2.2 TURBO na LPG wiec ma pojecie

cena 2700PLN

 

jak narazie jestem zadowolony:

 

+ jakośc montażu: peszle, wszystkie polaczenia lutowane + termokurcze, wiazki "idą logicznie" , czysto

 

+ po 300-400m po porannym uruchomieniu jest juz 30C

 

- myslalem ze wejdzie wieksza butla (opona: 205/70/15)

 

- czuc delikatnie przelaczenie gaz na benzyna (benzyna na gaz OK)

 

za 1000km mam nadzieje ze ten ostatni mankamet da sie usunąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlaściciel zakładu śmiga od ponad 200kkm SUBARU Legacy 2.2/ TURBO na LPG wiec ma pojecie

To wersja z USA tego auta?

 

+ po 300-400m po porannym uruchomieniu jest juz 30C

Masz ciepło w garażu, ogólnie jest ciepło, auto długo stoi z włączonym silnikiem :D

 

- myslalem ze wejdzie wieksza butla (opona: 205/70/15)

Zawsze jest za mało :)

 

- czuc delikatnie przelaczenie gaz na benzyna (benzyna na gaz OK)

za 1000km mam nadzieje ze ten ostatni mankamet da sie usunąć

Ten ostatni to chyba nie do końca, jeżeli zwiększy się czułość układu by przepinał przy mniejszych spadkach ciśnienia, to może się okazać, że przełączy Cię przy połowie stanu butli w jakimś gwałtownym manewrze zamiast niezauważalnie przymulić auto :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wersja z USA tego auta?

 

niestety nie znam szczegolow

 

Masz ciepło w garażu, ogólnie jest ciepło, auto długo stoi z włączonym silnikiem

 

stoi pod chmurka, wiec wynika z tego ze mam super sprawny termostat i z parownikiem wpili sie w odpowiednie miejsce

 

Zawsze jest za mało

 

co ciekawe w toledo IImam kolo 195/65/15 i tam zmiescila sie butla 60L

 

Ten ostatni to chyba nie do końca, jeżeli zwiększy się czułość układu by przepinał przy mniejszych spadkach ciśnienia, to może się okazać, że przełączy Cię przy połowie stanu butli w jakimś gwałtownym manewrze zamiast niezauważalnie przymulić auto

 

ale ja mowie o "recznym" wymuszeniu przejscia gaz-benzyna i benzyna-gaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten ostatni to chyba nie do końca, jeżeli zwiększy się czułość układu by przepinał przy mniejszych spadkach ciśnienia, to może się okazać, że przełączy Cię przy połowie stanu butli w jakimś gwałtownym manewrze zamiast niezauważalnie przymulić auto :)

 

U mnie najpierw czuc przez pół sekundy-sekundę spadek mocy (na obrotach powyżej 4kRPM) no i po chwili rozlega sie irytujące pikanie. W drugą stronę przełącza się idealnie (prawie zawsze ;) ), gdyby nie elektrozawór, to bym nawet nie wiedział kiedy. :) Słyszałem kiedyś, że nie powinno się (po prostu "że lepiej nie") "wyjeżdżac" całego zbiornika, ma to jakieś poparcie w rzeczywistości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stoi pod chmurka, wiec wynika z tego ze mam super sprawny termostat i z parownikiem wpili sie w odpowiednie miejsce

Poczekaj aż w nocy spadnie temperatura do -20 :)

 

ale ja mowie o "recznym" wymuszeniu przejscia gaz-benzyna i benzyna-gaz

A to się poprawi po przeglądzie 1000km :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja takze sie moge podzielic refleksja nad zmiana w moim Forysiu, po wielu perypetiach zwiazanych z instalacja PRINS, ktora mimo wielu zabiegow Jako i innych znajacych sie na PRINS-ie, nadal sprawiala problemy i nie dawala przyjemnosci z jazdy podalem decyzje o wymianie jednostki i podlaczeniu wszsystkiego na nowo.Ze starej instalacji zostawilem wtryski, reduktor, map sensor no i butle. Po wizycie u JAKO moge powiedziec szczerze ze w koncu jestem w pelni zadowolony, zniknely problemy jakie pojawialy sie w PRINSIE - glownie chodzilo o szarpanie i czasem oglupiajace dzialanie centralki , co zaczelo prowadzic do niebezpiecznych sytuacji podczas wyprzedzania na drodze.

Cala instalka pracuje na nowym komputerze, na wtryskach Keihin - i autko naprawde smiga, ladnie sie wkreca, nie szarpie, nie faluje i trzyma parametry.

Zrobilem na razie od zmiany 2000 km, wiec zamelduje sie na dostrojenie i sprawdzenie wszsytkiego

Dzieki jako !!

 

Fakt, ze nie subaru, ale tez mam problem ze swiezo zalozona instalka Prins w modneo 2.5L v6. Najwiekszy problem to, powyzej 5tys obr/min nastepuje odciecie gazu (nie przelacza sie na benzyne jak w przypadku braku gazu). Praca na wolnych obrotach tez nie jest idealna. Kable WN, swiece, silnik krokowy wymienione i dalej dupa. Gaziarz wymienil przewody butla - reduktor z 6mm na 8mm, reduktor w prinsie ma spory zapas i jest przewidziany do 400km. Moze pomogla by wymiana komputera, ale o co chodzi? trzeba zmienic na inny model, czy ten sam, ale inny egzemplarz? Ogolnie jesli ktos ma rady, to bardzo prosze, bo narazie gaziarz nie wie co nie tak, ale ma wybadac temat i poprawic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem kiedyś, że nie powinno się (po prostu "że lepiej nie") "wyjeżdżac" całego zbiornika, ma to jakieś poparcie w rzeczywistości?

 

W poprzedniej instalce w instrukcji było napisane, żeby nie dopuszczać do automatycznego przełączania Gaz -> Benzyna z powodu braku gazu. O ile dobrze pamiętam miał się wtedy rozwalić reduktor. Ale czytałem to ze 4 lata temu i dokładnie nie pamiętam. Teraz nie dopuszczam do kończenia się gazu. Tankuję zanim się skończy.

 

[ Dodano: Czw Sty 24, 2008 12:51 pm ]

Korton, Może to kwestia wtrysków? Są mało wydajne, albo mają mały zakres czasów otwarcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We wrocławiu nie polecam firmy abart!!! też mam SQ24 i ciągle jakieś problem: na pocątek zamontowali mi pęknięty trójnik(cały czas w aucie śmierdziało gazem) następnie okazało się że wgrali mi ustawienia do wersji 2.0 a ja mam 1.6. No i panowie nie są w stanie jej ustawić, albo za bgata mieszanka albo odwrotnie. Po ostatniej regulacji auto jak rano jadę do pracy po przełączeniu na gaz nie chce pod górkę jechać na dwujce!!! Świece nowe, kable nowe!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...