Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiego rodzaju zbiorniki na gaz montuje się w miejsce koła do Outbacków z silnikiem 3,0?? Przeglądając ofertę jednego z producentów do wyboru są następujące:

- zbiorniki pod wielozawór toroidalne

- zbiorniki pod wielozawór toroidalne pełne

a może zbiorniki czterootworowe ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiego rodzaju zbiorniki na gaz montuje się w miejsce koła do Outbacków z silnikiem 3,0?? Przeglądając ofertę jednego z producentów do wyboru są następujące:

- zbiorniki pod wielozawór toroidalne

- zbiorniki pod wielozawór toroidalne pełne

a może zbiorniki czterootworowe ??

 

Ja mam w forku 50l, wchodzi 40 chyba, że pływak zagniesz i będzie wchodziło 50l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Grzegorz,

nie, Dyrekcja "nie dowaliła do pieca". Zaleciła jedynie, przegląd pod kątem ustawienia zaworów co 30.000km. Uwaga o silniku kaput pochodzi z wypowiedzi didimario1313, który taką informację otrzymał w serwisie. Nie ma informacji natomiast, czy serwis w Polsce, czy SIP udziela w ogóle już gwaranacji na zagazowane silniki Subaru. Jeszcze raz - w wypowiedzi Dyrekcja, nie ma żadnej wzmianki o tym, że silnik się rozleci. Nie ma co nadinterpretowywać (Jerumku, najdłuższe polskie słowo :mrgreen: ).

 

Abstrahując zupełnie od spraw gwarancyjnych, to w każdym zagazowanym (a w szczególności zatrubionym) Subaru warto bacznie się przyglądać głowicom, w tym w szczególności zaworom i gniazdom zaworów.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz,

nie Dyrekcja, "nie dowaliła do pieca". Zaleciła jedynie, przegląd pod kątem ustawienia zaworów co 30.000km. Uwaga o siniku kaput pochodzi z wypowiedzi didimario1313, który taką informację otrzymał w serwisie. Nie ma informacji natomiast, czy serwis w Polsce, czy SIP udziela w ogóle już gwaranacji na zagazowane silniki Subaru. Jeszcze raz - w wypowiedzi Dyrekcja, nie ma żadnej wzmianki o tym, że silnik się rozleci. Nie ma co nadinterpretowywać (Jerumku, najdłuższe polskie słowo ).

 

Wiem, wiem wiem starszy Grzegorzu. ALE... jak to w tym starym dowcipie było . niesmak pozostał ;)

 

BTW: Czy są jakieś objawy tego, że należy czym prędzej udać się na regulację zaworów ?? Jakieś efekty dźwiękowe ? No i sakramenckie pytanie - ile kosztuje taka usługa w ASO/nie ASO ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz,

do tego co napisałem wyżej (apropos poświęcenia szczególnej uwagi głowicom, szczególnie w zaturbionych forkach) dodałbym jeszcze, iż warto zakupić porządny gauge EGT (to jest właśnie to co "zabija" głowice przy LPG, a w każdym razie przy żle ustawionym LPG - zbyt uboga mieszanka, zbyt wysokie EGT, gaz ma wyższą od benzinen temperaturę spalania). Jednocześnie - niższą temperaturę zapłonu, stąd w starszych instalacjach dochodziło do tzw. strzału i przy plastikowych kolektorach, ich uszkadzania. A pełnia szczęścia, jeżeli chodzi o monitorowanie pracy instalacji LPG i jej wpływu na procesy zachodzące w silniku, będzie osiągnięta przy gaugesie AFR (taki, jak ma mati, mimo, że na LPG nie jeżdzi - wot kawior :mrgreen: ), czyli proporcje w składzie mieszanki . Te dwa wskażniki zapewniają naprawdę rzetelną kontrolną pracy instalacji LPG a w przypadku "dłubniętych" zaturbionych Subarynek to chyba pozycje z serii "must have". :wink:

 

Cieplutko

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,posiadam Outbacka model 2007 z USA 2.5XT z turbo. Zastanawiam się nad montażem instalacji LPG ale już w dwóch warsztatach w Warszawie powiedzieli, że mogą być problemy bo:

w moim OB są magistrale cyfrowe typu KAN

-podobno jest czujnik w zbiorniku paliwa i jadąc na gazie nie będzie ubywać benzyny i ten czujnik będzie powodował wyrzucenie błędu engine chec. W moim OB "chek engine" rozłącza tempomat,kontrolę trakcji i coś tam jeszcze. Czy wiecie co można z tym problemem zrobić? Proszę o telefon do Jako lub innej osoby kompetentnej w tej materii /nie ujmując innym osobom/ ale już troszkę tu poczytałem. Z góry wielkie dzięki i życzę wszystkim zdrowych i pogodnych Świąt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy ktoś mógłby mi polecić warsztat w Gdańsku lub okolicach gdzie mógłbym zagazować mojego Subaru Legacy Outback 2004 (AUT)?

 

Jaką instalację (markę) polecacie.

 

Pozdrawiam

 

Tomasz

 

P.S.

 

Jeśli nie znacie w Gdańsku to w jakim mieście ma warsztat Jako?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi Panie Jako prosilbym o odpowiedz na drugiego maila :mrgreen: (pytalem o zakup GTka, montaz gazowni, a teraz chce sie dowiedziec jaki jest koszt montaztu dobrego gazu do imprezy GT).

 

Wyslalem maila kilka dni temu ...

 

pozdrawiam

Piotrek W.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...